Historik
Föregående · 5 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Willes lounge ersätter ju iofs 2-3 stolsrader i hörnet. Därför tror jag att just den orsakade ett mindre tapp på max antal besökare.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ME88x: Utdrag ur en artikel om honom från ett par år sen.
"Men trots allt kanske en dörr till hockeyn öppnar sig ändå. Gävle GIK har precis avancerat mot hockeytvåan – och om axeln tillåter kommer Asklöf att prova vara en del av det laget.
– Jag kanske ska ställa upp och spela lite matcher med GGIK i vinter. Vi får se hur många det kan bli. Men jag kanske kan klara någon match i veckan. Det vore kul att vara med på den resan de försöker göra. Jag har ju inte spelat sedan jag la av, vi får se vad axeln klarar. Jag ser verkligen fram emot det i den mån det går.
Han har i och med avslaget från IVO försökt lägga skadehelvetet och allt arbete kopplat till det bakom sig. Men han inser att han inte kommer ha en framtid utan smärta.
– Axeln är sönderopererad. Det finns inget de kan göra. Ingen har sagt att den kommer bli bra. Jag måste försöka hitta en balans mellan att göra saker lagom så att jag inte har ont jämt. Men tyvärr är man ju så dum att om någon frågar om jag vill spela golf så kommer jag ju att säga ja. Då får jag ju väldigt ont också. Det är kul för stunden, men det gör ont sen. Jag kan leva med det någon gång i veckan."
"Men trots allt kanske en dörr till hockeyn öppnar sig ändå. Gävle GIK har precis avancerat mot hockeytvåan – och om axeln tillåter kommer Asklöf att prova vara en del av det laget.
– Jag kanske ska ställa upp och spela lite matcher med GGIK i vinter. Vi får se hur många det kan bli. Men jag kanske kan klara någon match i veckan. Det vore kul att vara med på den resan de försöker göra. Jag har ju inte spelat sedan jag la av, vi får se vad axeln klarar. Jag ser verkligen fram emot det i den mån det går.
Han har i och med avslaget från IVO försökt lägga skadehelvetet och allt arbete kopplat till det bakom sig. Men han inser att han inte kommer ha en framtid utan smärta.
– Axeln är sönderopererad. Det finns inget de kan göra. Ingen har sagt att den kommer bli bra. Jag måste försöka hitta en balans mellan att göra saker lagom så att jag inte har ont jämt. Men tyvärr är man ju så dum att om någon frågar om jag vill spela golf så kommer jag ju att säga ja. Då får jag ju väldigt ont också. Det är kul för stunden, men det gör ont sen. Jag kan leva med det någon gång i veckan."
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Det finns sändningar från Ryssland med SHL utan kommentator, så vill man kan man välja det pirat men inte lagligt. Där har du ett litet exempel på hur TV4 kan anpassa sin tjänst för att tränga undan piratalternativet. Jag tror dock inte att det specifika exemplet är någon stor anledning till att svenskar inte köper abonnemang från TV4.
En fördel TV4 har är att olagliga alternativ inte är lika pålitliga eller krånglar lite väl mycket.
Angående tappade intäkter så kan man inte räkna 1 till 1 då en andel av tittarna med IPTV inte hade tittat alls utan IPTV. Man skulle till och med kunna hävda att sporten ishockey mår bra av att fler får tillgång till att följa matcher och bygga upp ett intresse.
En fördel TV4 har är att olagliga alternativ inte är lika pålitliga eller krånglar lite väl mycket.
Angående tappade intäkter så kan man inte räkna 1 till 1 då en andel av tittarna med IPTV inte hade tittat alls utan IPTV. Man skulle till och med kunna hävda att sporten ishockey mår bra av att fler får tillgång till att följa matcher och bygga upp ett intresse.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Jag skulle köpa det paketet direkt. Ingen chans att jag betalar 700:- i månaden för att bara se bortamatcher eftersom jag är på plats (och spenderar pengar som går direkt till Brynäs) i princip alla hemmamatcher.
Jag har inte IPTV, men löser bortamatcherna på lite andra sätt.
Jag har inte IPTV, men löser bortamatcherna på lite andra sätt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Där mår Brynäs som bäst, inget hot om nedflyttning och inga förväntningar om guld. I det lugna bakvattnet vilar vi upp oss till en potentiell guldsäsong ca vart tionde år.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Varken Clara eller Ludvig var tänkta som 1a. Hur såg det ut när vi åkte ur?
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Någon hade sett djurgårdare diskutera honom på sociala medier, men jag tvivlar på att han gör comeback i SHL.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Det var precis innan Witkowski värvades, känslan var att Brynäs hade panik att få ut information om Bertilsson när alla blev upprörda över att vi hade 4 seniorbackar redo till match.
Se länken.
Se länken.
Länkar:
Brynäs IF på Wimt
Brynäs IF på Wimt
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Han intervjuades av lokaltidningen idag och Brynäs släppte en intervju nyligen på plattformen wimt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Han spelar match så snart arbetstillstånd är klart enligt Alcén på medlemsmötet i torsdags.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: Kempny kom in efter denna intervjun i Arbetarbladet.
"Trots att Brynäs aldrig förr haft så många spelare på plats under våren och försommarens träning finns det några tomma hål i laguppställningen. Inte minst på backsidan där man just nu bara är fem stycken. Sex om man räknar in långtidsskadade Simon Bertilsson.
– Vi ska vara nio med Simon, varav den sista platsen är vikt för en junior, förklarar sportchef Johan Alcén.
Trots att Brynäs redan har förstärkt backbesättningen med NHL-meriterade Robert Hägg och Mattias Norlinder saknas det folk.
I helgen blev det klart att Victor Söderström gör som Charlie D’Astous och går till NHL. Brynäs och hela SHL:s bästa backpar förra säsongen går till Tampa Bay respektive Boston.
Nu ska Johan Alcén hitta deras ersättare.
– Det finns faktiskt en hel del på marknaden, säger Alcén som såklart haft med i beräkningen att han skulle tappa sina bägge toppbackar. Och därför lagt ut krokar både här och där under en längre tid.
Högst på önskelistan står en offensiv högerskytt. Söderström var högerskytt och Brynäs vill helst bygga backparen där spelarna har klubban åt varsitt håll. Just nu är det bara Johannes Kinnvall och Axel Andersson som har klubban till höger om sig bland backarna.
– Men jag tycker det är farligt att låsa sig vid att bara säga att vi ska ha en speciell typ. Hittar vi inte någon som vi tycker är tillräckligt bra och passar in i gruppen (trots kriterierna ”offensiv rajtare”) då går vi på bästa möjliga vi kan få tag på, säger Johan Alcén.
Och den spelaren får gärna dyka upp så fort det bara går.
– Gärna innan semestern. Det hade varit det bästa att ha minst en back klar nu snart. Då kan man vara lite mer petig och vänta ytterligare med den sista backen."
"Trots att Brynäs aldrig förr haft så många spelare på plats under våren och försommarens träning finns det några tomma hål i laguppställningen. Inte minst på backsidan där man just nu bara är fem stycken. Sex om man räknar in långtidsskadade Simon Bertilsson.
– Vi ska vara nio med Simon, varav den sista platsen är vikt för en junior, förklarar sportchef Johan Alcén.
Trots att Brynäs redan har förstärkt backbesättningen med NHL-meriterade Robert Hägg och Mattias Norlinder saknas det folk.
I helgen blev det klart att Victor Söderström gör som Charlie D’Astous och går till NHL. Brynäs och hela SHL:s bästa backpar förra säsongen går till Tampa Bay respektive Boston.
Nu ska Johan Alcén hitta deras ersättare.
– Det finns faktiskt en hel del på marknaden, säger Alcén som såklart haft med i beräkningen att han skulle tappa sina bägge toppbackar. Och därför lagt ut krokar både här och där under en längre tid.
Högst på önskelistan står en offensiv högerskytt. Söderström var högerskytt och Brynäs vill helst bygga backparen där spelarna har klubban åt varsitt håll. Just nu är det bara Johannes Kinnvall och Axel Andersson som har klubban till höger om sig bland backarna.
– Men jag tycker det är farligt att låsa sig vid att bara säga att vi ska ha en speciell typ. Hittar vi inte någon som vi tycker är tillräckligt bra och passar in i gruppen (trots kriterierna ”offensiv rajtare”) då går vi på bästa möjliga vi kan få tag på, säger Johan Alcén.
Och den spelaren får gärna dyka upp så fort det bara går.
– Gärna innan semestern. Det hade varit det bästa att ha minst en back klar nu snart. Då kan man vara lite mer petig och vänta ytterligare med den sista backen."
+ 14
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zzz: Än en gång, vi diskuterar utfallet inte varför vi kommit dit. Vi gnäller inte, vi försöker lyfta problem och diskutera vägar framåt.
Vi saknar minst en back sen innan säsongen började. Nu är vi trötta på att sportchef försöker ändra kommunikationen till att han inte misslyckats med att värva ett komplett lag.
Vi saknar minst en back sen innan säsongen började. Nu är vi trötta på att sportchef försöker ändra kommunikationen till att han inte misslyckats med att värva ett komplett lag.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zzz: Det som gör att det börjar rinna över för många medlemmar är att man inte bara verkar stå handfallna inför situationen med backar och målvakter, man kommunicerar också med oss medlemmar som om att det inte är något bekymmer för det kommer nog bara lösa sig med tiden.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zzz: Du skjuter bredvid målet. Vi medlemmar ser att herrlaget är felbyggt och vill se att sportchefen agerar eller i varje fall kommunicerar vettigt istället för att försöka förklara bort att han missade att gå in i säsongen med full trupp.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Om Svedman och styrelsen inte ger Alcén chansen att rädda upp sina misstag så kan dom lika gärna sparka Alcén på en gång.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Game misconduct: Det hjälper inte att stå på sidan av och titta på när båten sjunker heller.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Det är dags att vi medlemmar i föreningen bröstar upp oss och visar att vi är missnöjda med sportchefens arbete och ledningens krav inom sporten.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KalleTeodor: Leksands knäckebröd köpte upp det bästa knäckebrödet (Vika) och förstörde det. Jag kommer aldrig att glömma det.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det handlade väl om riktade påhopp direkt mot familjen, så det var långt över gränsen för vad som är ok.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Vi ställer upp med bästa möjliga lag, vissa spelare har bara inte möjlighet att spela ikväll.
+ 5
Föregående · 5 · Nästa