Historik
Föregående · 4 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag undrar jag hur du som soffcoach kan bedöma det 🤔
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Det är det sista jag skriver om det målet nu, men med nuvarande regelbok verkar det vara ett godkänt mål. Se mina tidigare inlägg, klipp och utdrag ur regelboken.
Oavsett fortsatta argument från andra så är jag färdig med diskussionen för egen del och har skapat mig själv en tydlig bild över situationen och vad reglerna säger.
Oavsett fortsatta argument från andra så är jag färdig med diskussionen för egen del och har skapat mig själv en tydlig bild över situationen och vad reglerna säger.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Inte om det anses vara avsiktligt eller att man anses inte försöka undvika situationen. Domaren får helt enkelt göra en bedömning.
Målvakten kan ju välja att hålla sig innanför linjerna också.
Målvakten kan ju välja att hålla sig innanför linjerna också.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Det är nog mitt fel, vill förstå situationen och utmana andras argument. Jag hatar Luleå, men jag vill stå stadigt på jorden när jag slänger käft med troglodyterna i norr.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Dagens match diskuteras nu, en tidigare match diskuterades antagligen tidigare.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Domarna hade ingen utvisning med sig in i granskningen, som Peja skrev får domare troligtvis inte använda granskningen för att ta en utvisning. Vi kan alltså inte få en utvisning på spelaren då domaren inte höjt armen innan målet. Vi diskuterar enligt mig därför enbart om det ska dömas mål eller ej.
Därför kan domare ha bedömt att kontakten inleddes i målområdet utan att ta utvisning på spelaren.
Därför kan domare ha bedömt att kontakten inleddes i målområdet utan att ta utvisning på spelaren.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Det var inte det som diskuterades, men den situationen är skamlig och jag hoppas att någon samlar klipp på pinsamma Luleåspelare för att släppa som långfilm på bio inför slutspelet.
Jag var på plats, kunde inte höra vad domaren sa i högtalarna.
Jag var på plats, kunde inte höra vad domaren sa i högtalarna.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Nu är det ju så regeln är skriven och den jag hänvisar till. I situationen finns två saker att bedöma. 1) Inleds kontakten innanför eller utanför målgården. 2) Är kontakten avsiktlig.
Jag granskade aldrig situationen med Lindblom i detalj. Har du ett klipp?
Jag granskade aldrig situationen med Lindblom i detalj. Har du ett klipp?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Jag halkade en del under snöskottandet de senaste 3 dygnen och anser inte mig själv balanserad nog att lyfta på foten jag tappar greppet med 😅
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Jag missförstod dig, ursäkta.
Alternativt tycker domarna att kontakten är innanför målgården och missar att den inleds utanför. Annars håller jag med dig att dom borde döma utvisning på spelaren också i samband med bortdömt mål.
Alternativt tycker domarna att kontakten är innanför målgården och missar att den inleds utanför. Annars håller jag med dig att dom borde döma utvisning på spelaren också i samband med bortdömt mål.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Hur menar du nu, är det inte tripping om jag skjuter in klubban under din skridsko? Ska du till och med bli utvisad för holding the stick om du inte ramlar men står kvar på klubban en kort stund för att du har väldigt bra balans? 😉
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: I den här situationen hade Clara lika gärna kunnat åkt på en tripping om inte spelaren hållt balansen. Clara sticker fram klubban utanför målområdet, ansvar för egen klubba gäller. Jag ser verkligen inte något avsiktligt på bilderna, men jag kan såklart inte med all säkerhet garantera det.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag tycker inte att det ser ut som att han ställer sig på klubban med avsikt och sen drar Clara in klubban vilket gör det omöjligt att agera annorlunda för spelaren enligt mig.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Reglerna säger att spelaren ska ha för avsikt att undvika kontakten, så om man avsiktligt står på klubban bör det dömas bort enligt reglerna.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Om spelaren avsiktligt trampar på klubban eller avsiktligt står kvar på klubban bör målet inte godkännas. Jag tycker inte att det är tydligt att spelaren gör det avsiktligt, men domarna har säkert bättre koll än mig på situationen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
parks: "Tillfällig kontakt med målvakten ska tillåtas och mål som tillkommer i samband med
detta ska godkännas om sådan kontakt är initierad utanför målområdet och förutsatt att
den anfallande spelaren har gjort en rimlig ansträngning att undvika kontakten."
Jag anser att det ska vara mål.
detta ska godkännas om sådan kontakt är initierad utanför målområdet och förutsatt att
den anfallande spelaren har gjort en rimlig ansträngning att undvika kontakten."
Jag anser att det ska vara mål.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Det är här vi börjar närma oss varandra. Vi vet/antar att Alcén förstår vad han behöver, men vi vet också att han inte lyckades få ihop det laget.
Utan Witkowski hade vi inte ens en full backuppsättning, nog fan är det en bra värvning under förutsättningarna. Det förändrar inte att det var en värvning i panik. Om det är en ersättare för den spelskickliga backen eller inte är en ointressant diskussion enligt mig, den spelskickliga backen lyser oavsett fortfarande med sin frånvaro.
Anledningen till att forwards har det tyngre i år har säkert flera bottnar. Vi har definitivt förändrat spelartyperna på backsidan vilket med stor sannolikhet påverkat lagets möjlighet att bygga anfall. Hur menar du att forwards inte jobbar för att bli spelbara på samma sätt som förra säsongen? Jag har inte detaljstuderat uppspelen så du får gärna ge mig nya perspektiv.
Utan Witkowski hade vi inte ens en full backuppsättning, nog fan är det en bra värvning under förutsättningarna. Det förändrar inte att det var en värvning i panik. Om det är en ersättare för den spelskickliga backen eller inte är en ointressant diskussion enligt mig, den spelskickliga backen lyser oavsett fortfarande med sin frånvaro.
Anledningen till att forwards har det tyngre i år har säkert flera bottnar. Vi har definitivt förändrat spelartyperna på backsidan vilket med stor sannolikhet påverkat lagets möjlighet att bygga anfall. Hur menar du att forwards inte jobbar för att bli spelbara på samma sätt som förra säsongen? Jag har inte detaljstuderat uppspelen så du får gärna ge mig nya perspektiv.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Fakta är att ingen bryr sig om dina uttalanden om hur ingen har koll på exakt vad som rör sig i huvudet på anställda i Brynäs IF. Här diskuterar vi vad vi ser utifrån och vad vi tycker och tänker om det.
Snälla Huge, håll käften istället för att försöka lägga en pissblöt filt över diskussioner på ett forum.
Om du vill bidra till diskussioner, kom med argument för att stärka din sak istället för att bara dumförklara den som tycker och tänker.
Snälla Huge, håll käften istället för att försöka lägga en pissblöt filt över diskussioner på ett forum.
Om du vill bidra till diskussioner, kom med argument för att stärka din sak istället för att bara dumförklara den som tycker och tänker.
+ 19
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Det snöar horisontellt konstant här i Gävle med drivbildning som följd. Åk i tid om ni planerar att gå på match.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Jag har inte sett något annat konkret mål än topp 6 även om visionen såklart är guld.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Det ska nämnas att det kommunicerades inför stämman att det var en preliminär verksamhetsplan och att jag VILL minnas att det var samma slide på medlemsmötet.
Jag ställde specifikt en fråga till Svedman om det är den punkten Alcéns prestation mäts efter, men fick ett svävande svar om att det finns många delar i helheten som han mäts efter.
Jag ställde specifikt en fråga till Svedman om det är den punkten Alcéns prestation mäts efter, men fick ett svävande svar om att det finns många delar i helheten som han mäts efter.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Målet var att komma topp 6 denna säsong för herrarna, det kommunicerades i verksamhetsplanen inför årsstämman. Under medlemsmötet i november visades samma mål. I nyheten om medlemsmötet skickades en ny variant av målen ut där det skrivs om 2028.
Återigen får vi se försök att skriva om historien för att det ska passa den nya verkligheten.
Återigen får vi se försök att skriva om historien för att det ska passa den nya verkligheten.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det måste ha varit för ett gäng år sen. Jag har hört några skrönor om deras fans förr, hur dom t.ex. hällde piss på folk nedanför på läktaren från muggar eller liknande som man fyllt på i pausen. Det kanske var då när den apburen fanns?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Idealet är att hemmastå och bortastå inte ligger bredvid varandra. Jag hoppas man kan få till det långsiktigt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag kommenterade endast loungen och den tror jag inte att man ökat kapaciteten med. Däremot ökar man möjligheten till att dra in mer pengar då det är en lyxig lounge som bör kosta en bra slant att köpa.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det är ju väldigt flytande med hur mycket pengar som kommer in per biljett då Brynäs är väldigt aktiva med erbjudanden och gratisbiljetter för att fylla Gavlerinken vid matcher som det är svårare att locka folk till.
På årsstämman redovisas väl intäkter från olika intäktskällor? Väldigt grov redovisning, men ändå.
På årsstämman redovisas väl intäkter från olika intäktskällor? Väldigt grov redovisning, men ändå.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Willes lounge ersätter ju iofs 2-3 stolsrader i hörnet. Därför tror jag att just den orsakade ett mindre tapp på max antal besökare.
+ 1
Föregående · 4 · Nästa



Edit: Inlägget jag svarade på försvann visst.