mikenomad

23250 inlägg · 32164 besäkare

Historik

· 182 ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Mattadoren: Människoödet och familj lär väl vara Jörgen och hans familj

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Pinus sylvestri: Regionen är en vit fläck avseende damhockey. Det är anledningen till det nya laget, att det är en åldersgrupp där man tappat spelare pga brist på alternativ. Det går helt enkelt inte att fortsätta spela med grabbarna

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Pinus sylvestri: Timrå/Sundsvall

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Ja allt snack om att hålla en sedan tidigare lagd arbetsplan trots trissvinsten med det oväntade avancemanget är ju bara bullshit. Varför i helvete då när det plötsligt strös miljoner över en? Bisarra argument att säkra framtiden när alla vet att det här är en branch där framgång föder framgång i större utsträckning än någon annanstans. Har aldrig varit med om att jag läst eller hört om en idrottsförening som kalkylerat med en överhängande risk att degraderas i syfte att rädda ekonomin långsiktigt

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Backlund säger att föreningen kommer gå skadefri ur det här men att man agerat för att, som jag förstår det, inte sätta sig i en sits liknande ÖFK:s

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg:
Blir spännande att följa det här. Nubbens "Folk fattar inte vad det kostar"-uttalande ekar än tommare. Folk (läs supportrar) har nog fattat mer än vi anar. Utan att veta såklart men alltså herregud, klubbens agerande vid avancemanget och därefter uttåget är så jävla fishy, så sjukt handlingsförlamat. Allt mot bakgrund att ekonomin är fortsatt liten vilket ter sig ganska obegripligt

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Min dotter är 11 år, manisk Timråsupporter och blöder för sin hockey. Hon spelar som en av 5 tjejer i NSK:s 08-or men har nu äntligen fått chansen att spela med bara tjejer iom nystartade TS-hockey, ett lag för tjejer 10-14 år. Hon spelar alltså med två lag och det kan ni ju räkna ut vad det innebär i den åldern med träningsmängd, matcher och cuper. De här tjejerna BRINNER. Kul då med gubbmentalitet som din och Jannes....

MoDo Hockey > Sv: Björklöven-Modo 23sept
{5647}: Jag är övertygad om att ni till slut är ett topp 3 lag. Trots låsningar i spel nu och dumma domare. Ni har haft all press och mött ett Västervik som förvisso inte har SHL-potential men ändå är luriga och kunde spela helt utan förväntningar. De tog dessutom en trea mot toppkandidaten Västerås ikv. Det sätter er poäng i lite bättre dager. Idag tog ni 1 pinne borta mot laget flera, efter er, har som favoriter att ta hem serien. Men att tappa 2-0 suger såklart elefantballe. Det är måhända ingen drömstart på serien för er men verkligen ingen katastrof heller.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: klagosången över domarna är i full gång i banjoboken. J F K tar varenda solo han får chansen till

MoDo Hockey > Sv: Björklöven-Modo 23sept
{5647}: Domarn är dum, jättejätte dum 😂😂😂

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Håller med fullständigt, det är fantastiskt obegripligt att Freddan fick vara kvar efter förra säsongen. Och vår undergång tyvärr

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jag tycker nivån var adekvat och att ditt domargnäll är patetiskt

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Hahahahahahaha! Ni är fan absurt fokuserade på domarna och precis a l d r i g gynnar de er. Ni behöver inte ens spela för att det ska vara så tydligen. Så sjukt pinsamma 😂😂😂

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: De har ju åtminstone gjort ett seriöst försök med sitt lagbygge till skillnad från oss. Man skulle ha skickat Öfvergård på fuskbyggar-Nubben

Timrå IK > Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Kulltorp: Vilken nyckelspelare har klivit av skadad och skadad hur?

Timrå IK > Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
{8399}: Tycker det var revolutionerande, ett nytänk 😂

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Gorkyman: och SHL-Fille

Timrå IK > Sv: SCA-cupen 2019
Bamse: Exakt. Det är naivt t.om för att vara oss att tro det. Han är en hockeyvagabond de luxe, hos oss fick han chansen till nystart och han lämnar säkert med tacksamhet och varma känslor för Timrå IK. Men mer än så är det såklart inte och det är inget anmärkningsvärt med det

Timrå IK > Sv: SCA-cupen 2019
EXPLORERSMÅLAND: Tack smålis!

Timrå IK > Sv: SCA-cupen 2019
Kerstin_k: Slutresultat?

Timrå IK > Sv: SCA-cupen 2019
{8671}: Gammal hederlig fingertoppskänsla a la ST

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Man spelar som man tränar heter det ju. Då kan det väl vara ett jävla problem om man spelar pp-formationer under träning som bevisligen aldrig funkat....

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
ante08: Sundsvalls stad behöver inte GIF. Tyvärr. Intresset här är och har alltid varit ansträngt, lite närmast sörjande

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Så jävla tröttsamt med alla bortförklaringar till varför stackars stjärnmålvakts-Svedberg inte presterade. Mr lidners knäpp under ett slutspel 2012-Svedberg. Han var fullt medveten om de sportsliga förutsättningarna när han signade men var sämst av de sämsta när det sedan gällde. Punkt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
sargad: Japp

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Tack och Amen. Klockfuckingrent

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det var ju det....jag tror aldrig jag sett en så lättläst målvakt. Allt på plocksidan från axeln och uppåt gick in. Visst, han hade inga vidare backar framför sig men hans målvaktsspel och mentalitet gjorde fan dem ännu sämre. En otroligt dålig målvakt

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Herminator: Spot on. Det är därför det stör mig när en del dyker in och talar om att de minsann blivit för fina för HS (men reggade är de så de kan titta in och tala om det ibland och sedan fortsätta smygglutta. Bidra då för fan om alla andra är så dumma i huvudet) eftersom det skrivs mest dumheter här och den o den har så fel i sin besvikelse över hur klubben skött vissa saker.

Det är, oftast, inga jävla sanningar som skrivs här. Det är ett samlingsforum för supportrar som bygger på att man har känslor för en klubb och ges utrymme att dela dem. Inom rimliga gränser naturligtvis.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Jag fattade inte heller, trodde han menade mellan Henrik och pappa Göran 😂

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Duncan: Ska väl vara far och sonbanden om det räknas

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Det är abstinensen. Ungefär som när man har lågt blodsocker, ibland fungerar inte hjärnan riktigt då. Man får tunnelseende liksom

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{3405}: Enligt Åhlund höll de helt enkelt inte måttet.
Sputnik: Ja precis. Men här tror jag man kan se konsekvenserna i hierarkiskillnaden mellan klubbarna. Har en känsla av att Åhlund har betydligt mer att säga till om gentemot Stolt än vad Freddan har gentemot Nubben...

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Gör dig inte dummare än du är. Cyklop i all ära, det vet vi. Men det där kan vara bland det mest korkade du kläckt ur dig. Och det säger en del...

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter:
Nu tror jag inte att det faktum att IKO vann över oss med 4-3 i matcher räknas som kross i modoflopplag1:s bok utan att han menar att årets upplaga slagit oss mkt enklare.
Det tror jag också.

Fast för en Modoit måste man väl ta chansen när den dyker upp så seger är kanske automatiskt lika med kross. Svårt då att förstå att det inte gäller för andra

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Nu drar du förhastade slutsatser. IKO är ff den självklara kandidaten till sistaplatsen. Jag bedömer bara deras chanser att streta emot som bättre än våra förra året vid samma tidpunkt.
Ja jag vet att du inte svarade mig. Men min inläggshistorik påminner om den du beskrev

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Föreningens reaktion på avancemanget måste vara bland det flataste och märkligaste i idrottshistorien.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Som sagt, finns ingen täckning att på förhand hålla IKO som sämre SHL-nykomling än vad vi var. De har spänt bågen betydligt mer än vad vi gjorde

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Gårdagens mest gillade inlägg i Timråboken skrevs av en Modoit, modomille. Har det någonsin hänt? Det är fan en bedrift 👏

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Öndulat: Ok! 👍

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
lungan: Är det helt spikat då att det bara blir september ut? Ingen chans att det förlängs?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Galenhöken tror på Västernorrland i år

1. MoDo
Jag tycker det är MoDos tur nu. Har en väldigt, väldigt bra backsida. Kanske bäst i ligan. Jag kan tycka man vacklar något på målvakterna, utan en riktig topp, men ska lösa sig ändå. Framåt har man mycket spännande, som står inför en ”Det är den här säsongen det ska hända”. I båset? Björn Hellkvist. Min tanke: År 2 med Hellkvist brukar leda till resultat. Bra resultat.

2. Timrå
Hur mycket gör Jonathan Dahlén för det här? Ja, en hel del givetvis. Det blir väl förmodligen en av seriens klarast lysande stjärnor. Samtidigt tycker jag Timrå har ett rätt bra lag, ändå. Frölundalånen är spännande, stommen är bra, och det finns en återvändare som får ta och visa något nu, i Jens Lööke. Victor Brattström i mål är inte helt etablerad, än, men tror vi kan prata honom som en av de bästa i serien, när vi summerar det här.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
modomille: Hannah who?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Är inte det nån sorts kravbild i Timrå IK? Att i n t e ha nån pp-uppställning? Vet inte när vi senast hade ett pp som man uppfattade var inövat

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ja det du nämner är ju anledningen till att ni, med rätta, är topptippade. Det är ovärderligt att få behålla en redan stark stomme plus några till. Som supporter kan man väl uppleva en sådan silly som lite tråkig och händelsefattig men har man ett lag som har framtiden för sig vill man ha så lite omsättning som möjligt. Er styrka nu bygger inte främst på ett försprång iom detta utan att ni faktiskt har ett starkt lag. Finns ingen känsla att ni kommer bli ikapp och omåkta av övriga lag halvvägs in i serien

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Modo är klara för SHL. Det är de alltid den här tiden på året

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
El Maco: Ikväll var jag på plats i arenan. Dels spelades det ju hockey (nåja) men främst var jag där för att beskåda sidenrockshalsduken irl. Måste pudla en aning, bilderna från shopen gjorde den inte riktigt rättvisa. Jag avvaktar med protestcyklingen
Uppladdat:

500x0-img20190816202158.jpg


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Nu håller jag faktiskt med dig, bara en dålig bortförklaring. Jag väntar ff, förgäves såklart, på en förklaring kring varför föreningen tog sig an SHL med sådan ohygglig handlingsförlamning

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
stoff: Det är inte ok att glädjas åt skada men det där såg nästan regisserat ut. Grejen med 4:an är att hela han ser jävligt obekväm ut över att behöva vara på isen

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{3405}: Lugn och fin. Jag har förstått hela tiden

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8671}: När den individuella skickligheten sviktar är det tryggt att ha ett fungerande grundspel att luta sig mot. Eller nåt....

· 182 ·
Om mikenomad
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Sydost om Modin-Zetterberghallen