Historik
Föregående · 182 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Mattadoren: Människoödet och familj lär väl vara Jörgen och hans familj
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Pinus sylvestri: Regionen är en vit fläck avseende damhockey. Det är anledningen till det nya laget, att det är en åldersgrupp där man tappat spelare pga brist på alternativ. Det går helt enkelt inte att fortsätta spela med grabbarna
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Ja allt snack om att hålla en sedan tidigare lagd arbetsplan trots trissvinsten med det oväntade avancemanget är ju bara bullshit. Varför i helvete då när det plötsligt strös miljoner över en? Bisarra argument att säkra framtiden när alla vet att det här är en branch där framgång föder framgång i större utsträckning än någon annanstans. Har aldrig varit med om att jag läst eller hört om en idrottsförening som kalkylerat med en överhängande risk att degraderas i syfte att rädda ekonomin långsiktigt
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg:
Blir spännande att följa det här. Nubbens "Folk fattar inte vad det kostar"-uttalande ekar än tommare. Folk (läs supportrar) har nog fattat mer än vi anar. Utan att veta såklart men alltså herregud, klubbens agerande vid avancemanget och därefter uttåget är så jävla fishy, så sjukt handlingsförlamat. Allt mot bakgrund att ekonomin är fortsatt liten vilket ter sig ganska obegripligt
Blir spännande att följa det här. Nubbens "Folk fattar inte vad det kostar"-uttalande ekar än tommare. Folk (läs supportrar) har nog fattat mer än vi anar. Utan att veta såklart men alltså herregud, klubbens agerande vid avancemanget och därefter uttåget är så jävla fishy, så sjukt handlingsförlamat. Allt mot bakgrund att ekonomin är fortsatt liten vilket ter sig ganska obegripligt
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Min dotter är 11 år, manisk Timråsupporter och blöder för sin hockey. Hon spelar som en av 5 tjejer i NSK:s 08-or men har nu äntligen fått chansen att spela med bara tjejer iom nystartade TS-hockey, ett lag för tjejer 10-14 år. Hon spelar alltså med två lag och det kan ni ju räkna ut vad det innebär i den åldern med träningsmängd, matcher och cuper. De här tjejerna BRINNER. Kul då med gubbmentalitet som din och Jannes....
+ 16
MoDo Hockey > Sv: Björklöven-Modo 23sept
{5647}: Jag är övertygad om att ni till slut är ett topp 3 lag. Trots låsningar i spel nu och dumma domare. Ni har haft all press och mött ett Västervik som förvisso inte har SHL-potential men ändå är luriga och kunde spela helt utan förväntningar. De tog dessutom en trea mot toppkandidaten Västerås ikv. Det sätter er poäng i lite bättre dager. Idag tog ni 1 pinne borta mot laget flera, efter er, har som favoriter att ta hem serien. Men att tappa 2-0 suger såklart elefantballe. Det är måhända ingen drömstart på serien för er men verkligen ingen katastrof heller.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jag tycker nivån var adekvat och att ditt domargnäll är patetiskt
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Hahahahahahaha! Ni är fan absurt fokuserade på domarna och precis a l d r i g gynnar de er. Ni behöver inte ens spela för att det ska vara så tydligen. Så sjukt pinsamma 😂😂😂
+ 11
Timrå IK > Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
{8399}: Tycker det var revolutionerande, ett nytänk 😂
+ 1
Timrå IK > Sv: SCA-cupen 2019
Bamse: Exakt. Det är naivt t.om för att vara oss att tro det. Han är en hockeyvagabond de luxe, hos oss fick han chansen till nystart och han lämnar säkert med tacksamhet och varma känslor för Timrå IK. Men mer än så är det såklart inte och det är inget anmärkningsvärt med det
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Så jävla tröttsamt med alla bortförklaringar till varför stackars stjärnmålvakts-Svedberg inte presterade. Mr lidners knäpp under ett slutspel 2012-Svedberg. Han var fullt medveten om de sportsliga förutsättningarna när han signade men var sämst av de sämsta när det sedan gällde. Punkt.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det var ju det....jag tror aldrig jag sett en så lättläst målvakt. Allt på plocksidan från axeln och uppåt gick in. Visst, han hade inga vidare backar framför sig men hans målvaktsspel och mentalitet gjorde fan dem ännu sämre. En otroligt dålig målvakt
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Herminator: Spot on. Det är därför det stör mig när en del dyker in och talar om att de minsann blivit för fina för HS (men reggade är de så de kan titta in och tala om det ibland och sedan fortsätta smygglutta. Bidra då för fan om alla andra är så dumma i huvudet) eftersom det skrivs mest dumheter här och den o den har så fel i sin besvikelse över hur klubben skött vissa saker.
Det är, oftast, inga jävla sanningar som skrivs här. Det är ett samlingsforum för supportrar som bygger på att man har känslor för en klubb och ges utrymme att dela dem. Inom rimliga gränser naturligtvis.
Det är, oftast, inga jävla sanningar som skrivs här. Det är ett samlingsforum för supportrar som bygger på att man har känslor för en klubb och ges utrymme att dela dem. Inom rimliga gränser naturligtvis.
+ 8
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{3405}: Enligt Åhlund höll de helt enkelt inte måttet.
Sputnik: Ja precis. Men här tror jag man kan se konsekvenserna i hierarkiskillnaden mellan klubbarna. Har en känsla av att Åhlund har betydligt mer att säga till om gentemot Stolt än vad Freddan har gentemot Nubben...
Sputnik: Ja precis. Men här tror jag man kan se konsekvenserna i hierarkiskillnaden mellan klubbarna. Har en känsla av att Åhlund har betydligt mer att säga till om gentemot Stolt än vad Freddan har gentemot Nubben...
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter:
Nu tror jag inte att det faktum att IKO vann över oss med 4-3 i matcher räknas som kross i modoflopplag1:s bok utan att han menar att årets upplaga slagit oss mkt enklare.
Det tror jag också.
Fast för en Modoit måste man väl ta chansen när den dyker upp så seger är kanske automatiskt lika med kross. Svårt då att förstå att det inte gäller för andra
Nu tror jag inte att det faktum att IKO vann över oss med 4-3 i matcher räknas som kross i modoflopplag1:s bok utan att han menar att årets upplaga slagit oss mkt enklare.
Det tror jag också.
Fast för en Modoit måste man väl ta chansen när den dyker upp så seger är kanske automatiskt lika med kross. Svårt då att förstå att det inte gäller för andra
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Nu drar du förhastade slutsatser. IKO är ff den självklara kandidaten till sistaplatsen. Jag bedömer bara deras chanser att streta emot som bättre än våra förra året vid samma tidpunkt.
Ja jag vet att du inte svarade mig. Men min inläggshistorik påminner om den du beskrev
Ja jag vet att du inte svarade mig. Men min inläggshistorik påminner om den du beskrev
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Som sagt, finns ingen täckning att på förhand hålla IKO som sämre SHL-nykomling än vad vi var. De har spänt bågen betydligt mer än vad vi gjorde
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Gårdagens mest gillade inlägg i Timråboken skrevs av en Modoit, modomille. Har det någonsin hänt? Det är fan en bedrift 👏
+ 15
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Galenhöken tror på Västernorrland i år
1. MoDo
Jag tycker det är MoDos tur nu. Har en väldigt, väldigt bra backsida. Kanske bäst i ligan. Jag kan tycka man vacklar något på målvakterna, utan en riktig topp, men ska lösa sig ändå. Framåt har man mycket spännande, som står inför en ”Det är den här säsongen det ska hända”. I båset? Björn Hellkvist. Min tanke: År 2 med Hellkvist brukar leda till resultat. Bra resultat.
2. Timrå
Hur mycket gör Jonathan Dahlén för det här? Ja, en hel del givetvis. Det blir väl förmodligen en av seriens klarast lysande stjärnor. Samtidigt tycker jag Timrå har ett rätt bra lag, ändå. Frölundalånen är spännande, stommen är bra, och det finns en återvändare som får ta och visa något nu, i Jens Lööke. Victor Brattström i mål är inte helt etablerad, än, men tror vi kan prata honom som en av de bästa i serien, när vi summerar det här.
1. MoDo
Jag tycker det är MoDos tur nu. Har en väldigt, väldigt bra backsida. Kanske bäst i ligan. Jag kan tycka man vacklar något på målvakterna, utan en riktig topp, men ska lösa sig ändå. Framåt har man mycket spännande, som står inför en ”Det är den här säsongen det ska hända”. I båset? Björn Hellkvist. Min tanke: År 2 med Hellkvist brukar leda till resultat. Bra resultat.
2. Timrå
Hur mycket gör Jonathan Dahlén för det här? Ja, en hel del givetvis. Det blir väl förmodligen en av seriens klarast lysande stjärnor. Samtidigt tycker jag Timrå har ett rätt bra lag, ändå. Frölundalånen är spännande, stommen är bra, och det finns en återvändare som får ta och visa något nu, i Jens Lööke. Victor Brattström i mål är inte helt etablerad, än, men tror vi kan prata honom som en av de bästa i serien, när vi summerar det här.
+ 8
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ja det du nämner är ju anledningen till att ni, med rätta, är topptippade. Det är ovärderligt att få behålla en redan stark stomme plus några till. Som supporter kan man väl uppleva en sådan silly som lite tråkig och händelsefattig men har man ett lag som har framtiden för sig vill man ha så lite omsättning som möjligt. Er styrka nu bygger inte främst på ett försprång iom detta utan att ni faktiskt har ett starkt lag. Finns ingen känsla att ni kommer bli ikapp och omåkta av övriga lag halvvägs in i serien
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
El Maco: Ikväll var jag på plats i arenan. Dels spelades det ju hockey (nåja) men främst var jag där för att beskåda sidenrockshalsduken irl. Måste pudla en aning, bilderna från shopen gjorde den inte riktigt rättvisa. Jag avvaktar med protestcyklingen
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8671}: När den individuella skickligheten sviktar är det tryggt att ha ett fungerande grundspel att luta sig mot. Eller nåt....
Föregående · 182 · Nästa
