Historik
Föregående · 183 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Men just det där med att i Filip W:s fall nämndes Timrå specifikt som fortsatt på tapeten. Här pratas det lite luddigt om HA i allmänhet samt att familjen inte är jättesugen på att röra sig allt för långt. Det bådar inte gott
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jösses, du kan verkligen a l l t! Och så pedagogiskt du kan förklara det dessutom 😲👏
Nisse var ju heeeelt ute och cyklade, vilken tur att du tittade in och styrde upp. I all välmening.
Det är bara i runda slängar 300 000 usd/spelare det handlar om så det handlar bara om + - 6 millar
Nisse var ju heeeelt ute och cyklade, vilken tur att du tittade in och styrde upp. I all välmening.
Det är bara i runda slängar 300 000 usd/spelare det handlar om så det handlar bara om + - 6 millar
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{5647}: Jag förstår inte att man inte förstår andemeningen i det uttalandet och inte kan läsa mellan raderna här nä. Eller förresten, i ditt och dina medsupportrars fall förstår jag. Bokstavstrogna fundamentalister brukar ha ohyggligt svårt med det
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{5647}: Eftersom jag är synsk och vet vart dylika diskussioner med oliktänkande fundamentalister leder avstår jag 😊
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{5647}: 😂
Du tycker att jag ska behöva förklara? På riktigt? "Kompis"....jaja, vi säger så 😂
Du tycker att jag ska behöva förklara? På riktigt? "Kompis"....jaja, vi säger så 😂
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
A man with his words. Nu vet vi att det inte bara var nåt publikfrieri ❤️
+ 10
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Aha, det såg jag inte. Tja, man kanske försöker bredda utbudet lite då och det är kanske inte så dumt tänkt
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8399}: Det är du ju faktiskt fri att tycka. Själv tycker jag den ser ut som nåt man hittar i nån hemslöjdsbutik när det lackar mot jul. Eller som en överklass-scarf till sidenrocken. Den är allt annat än klassisk supporterdesign, helt enkelt anskrämlig i det hänseendet
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Måste ändå säga att jag tycker IKO tar sig an SHL med lite större engagemang än vad vi gjorde. Pontus Netterberg och Tobias Lindberg är två sena förvärv som borde stärka dem
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Rosdahl tror jag är ett kanonförvärv. Är ärligt avis där, han har redskapen att bli en riktig supportergunstling
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Är jävligt skeptisk till nya halsduken. Ser ut som nåt man har till sidenmorgonrocken
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{5647}: Man förstår att han hellre bor här. Är ju många Modoiter som väljer att göra det så det kan säkert bli lite uppslutning när skålen ska visas 👍
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Hoppas kan man ju, såna här kommentarer från agenter brukar antyda att det är nåt på gång för den klubb journalisten avser
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Bamse: Inte helt lätt att hålla sig uppdaterad där fiber är detsamma som nåt kroppen mår bra ifall man stoppar i sig ☺️
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Om vi släpper Dahlén för en stund...när kommer pressmeddelandena om Filip W och Laxens påskrifter tro? 🤔😁
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Bamse: Hela grejen med Dahlén är ju att han ännu inte visat upp för den riktigt stora publiken vad vi vet att han kan. Det finns inte en massa fin statistik på internationell nivå att visa upp. Alla såna siffror ligger framför honom och det är det som gör det så fantastiskt. När ni och andra värvar hem killar med siffrorna bakom sig så är det här precis tvärtom. Dahlén är ingen halvmätt, småbekväm återvändare. Men han är heller inget oskrivet, äppelkindat jättelöftekort. Vi här hemma v e t hans kapacitet, som spelare och som en ledarfigur i ett lag han mår bra i. Det är verkligen en superdupermegafantastisk värvning
+ 8
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
modomille: Gott så men som Kulltorp skriver så är era pedagogiska utläggningar kring varför Jonte saknar verktygen för att lyckas i NHL och är bra på HA-nivå men inte så mycket mer lite tröttsamma. Ni är jätteduktiga, verkligen. Kan en massa om procent hit och dit och annat viktigt. Vi har fattat det nu. Så tack men vänligen cirkulera 👋
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jadu lilla vän, du kan tjabba på härinne hur mycket du vill och tillsammans med dina cyklop-polare försöka förringa värdet av JD:s återkomst till oss. Annars kan man ju göra jämförelsen som galenhöken gör ang. er egen haussade hemvändare förra säsongen och få lite perspektiv
"Vad får då Timrå nu?
Jag tror hårt på Dahlén, och med vetskapen om vad han uträttade senast det begav sig, och den tryggheten och det hjärtat han har för klubben, så blir han seriens bästa spelare den här säsongen.
Ja, han bör kunna sticka ut ordentligt. Även om jag respekterar Tobias Enström enormt, och hans betydelse för MoDo är givetvis enorm, så kommer Dahlén att sticka ut mer.
Det här är en given spelare som kommer betygsättas med fem getingar inför säsongen, när trupperna ska gås igenom.
En Jonathan Dahlén, som får bo i sin lägenhet i Sundsvall, med sin tjej, och sin hund. En harmonisk Dahlén.
Det kan bli hur bra som helst, och även om han kunnat få 200.000 i månaden hos valfri klubb i SHL, så har han nu värdesatt någonting helt annat.
I min bok är det respekt. Och något så unikt som klubbhjärta."
"Vad får då Timrå nu?
Jag tror hårt på Dahlén, och med vetskapen om vad han uträttade senast det begav sig, och den tryggheten och det hjärtat han har för klubben, så blir han seriens bästa spelare den här säsongen.
Ja, han bör kunna sticka ut ordentligt. Även om jag respekterar Tobias Enström enormt, och hans betydelse för MoDo är givetvis enorm, så kommer Dahlén att sticka ut mer.
Det här är en given spelare som kommer betygsättas med fem getingar inför säsongen, när trupperna ska gås igenom.
En Jonathan Dahlén, som får bo i sin lägenhet i Sundsvall, med sin tjej, och sin hund. En harmonisk Dahlén.
Det kan bli hur bra som helst, och även om han kunnat få 200.000 i månaden hos valfri klubb i SHL, så har han nu värdesatt någonting helt annat.
I min bok är det respekt. Och något så unikt som klubbhjärta."
+ 16
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
modomille: Du kan försöka bajsa på en guldklimp hur mycket du vill, det är likväl en guldklimp. Jonathan D och Timrå IK är en match made in heaven. Killen har så mycket hockey i sig att det är löjligt. Därutöver är han en förebild och en energiboost för hela övriga laget. Att de "over there" inte förmådde ta tillvara det är deras förlust och vår superbingo. Dock är det bara en tidsfråga innan de blir varse sitt misstag och Jonte är en ledande spelare i NHL
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Modoflopplag1: Kopierar mitt svar från häromdagen på den frågan:
Nä det betyder det inte men det är inte jämförbart. IKO är förmodligen historiens mest, i konkurrens med Väsby, nederlagstippade SHL-lag. En förlust mot ett div 1-lag förstärkte det ganska markant. En seger mot en konkurrent vore i det läget såklart läkande men ändrar knappast den förväntningen. Lika lite som man nu tror att Nybro inom 2 år spelar i SHL
Nä det betyder det inte men det är inte jämförbart. IKO är förmodligen historiens mest, i konkurrens med Väsby, nederlagstippade SHL-lag. En förlust mot ett div 1-lag förstärkte det ganska markant. En seger mot en konkurrent vore i det läget såklart läkande men ändrar knappast den förväntningen. Lika lite som man nu tror att Nybro inom 2 år spelar i SHL
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Bamse: Förutom de uppenbara sportsliga förväntningarna är ju signalvärdet här och nu att han åter väljer en omstart i Timrå ovärderligt. Sen kommer han naturligtvis inte åka ut på isen och göra mål bara sådär, när han känner för det. Men han som person är fantastisk att ha i ett lag. Alla som minns säsongen -17/18 vet hans betydelse som pådrivare, både inom laget och medialt utåt.
+ 17
Föregående · 183 · Nästa





