Historik
Föregående · 189 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
EXPLORERSMÅLAND: Stort hemlighetsmakeri men ryktet säger att Sverige stannar kl 15 på fredag när ny pk utlyses av Timrå IK för att redovisa denna veckas "värvning" : påskriften av E. Berglund
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8515}: Allt är relativt, vi hade med största sannolikhet ändå slagits i botten av SHL trots nämnda förvärv. Dock slagits och inte som senast gjort en bend over och låtit den rätte och vem fan annars som ville komma in. Kanske, kanske vågat hoppas på play in.
Men som sagt, det är spekulationer, nu är det bryt ihop och kom igen som gäller
Men som sagt, det är spekulationer, nu är det bryt ihop och kom igen som gäller
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
EXPLORERSMÅLAND: En Essvikare har lämnat oss....R.I.P Svante
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Reign in red: Det är ju det jag skriver, att vi har tillräckligt att vara missnöjd över. Jag tänker ett varv till och förstår ff inte varför en övergång till Leksand för Fransson gör vår degradering "värre och värre"
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Reign in red: Fast varför blir den värre för oss för att Fransson skriver på för Leksand? För att han var "klar" för oss? Vi har ju varit helt avpolleterade sedan degraderingen, han vill spela i SHL. Trodde ni det var oss eller lägga av han valde mellan? Ärligt, jag förstår inte surneggandet i samband med sånt här, vi har väl annat att bekymra oss över.
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: Så ser jag på det och så såg jag redan före säsongen på det. I början av september skrev jag nåt i stil med att när förra säsongen inleddes hade vi inte en tanke på SHL, nu är det värsta som kan hända att vi om ett år inleder en säsong i HA med några extra miljoner från en SHL-fallskärm.
Visst, det hade kunnat varit så in i helvete mycket bättre. Men om är om och inte verklighet. Allt handlar om perspektiv och verkligheten är som den är. Allt annat är hypotetiska tankar som inte leder till nåt konstruktivt om man ödslar energi på det. Att däremot dra lärdom av de misstag som gjorts och försöka gå stärkta ur det ska man naturligtvis göra
Visst, det hade kunnat varit så in i helvete mycket bättre. Men om är om och inte verklighet. Allt handlar om perspektiv och verkligheten är som den är. Allt annat är hypotetiska tankar som inte leder till nåt konstruktivt om man ödslar energi på det. Att däremot dra lärdom av de misstag som gjorts och försöka gå stärkta ur det ska man naturligtvis göra
+ 8
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8515}: Ja alltså Brattströms påskrift var av slaget "PUUHH!"
I övrigt har man väl inte slagit några trippelsaltomortaler över vår silly hittills
I övrigt har man väl inte slagit några trippelsaltomortaler över vår silly hittills
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Kulltorp: Förra året hade vi en SC som kom från 25% tjänstgöring och hade satt ihop ett lag utefter de förutsättningarna. Han var tydlig med det svenska spåret då, förmodligen till stor del pga begränsade möjligheter. I år däremot har han uttalat att han tittar utomlands också så jag förväntar mig nåt spännande framöver
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Nucky: Jag är fullständigt överens. Det är inte så jävla "enkelt" att det lag som får IKO i ett kval kan kvittera ut SHL-biljetten. Jag tänker inte ens utse dem till kvallag förrän jag har mer kött på benen. Men tvingas jag gissa redan nu är de givetvis 1:a-kandidaten
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Lite nostalgiskt historiedräggel i relativ nutid: Vilken jävla kedja vi hade i Dahlen-Basse-EP säsongen 16/17. JÄVLAR vad man hoppades på den kedjan som bärande under längre tid efter krossen mot Pantern i inledningen av säsongen...
+ 8
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon: Det finns alltid nåt att skylla på. Kanske röken från Östrand ligger på åt fel håll för kontraktsskrivning....
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Freddan ska bestämma sig före eller efter helgen, så är det sagt.
Oklart vilken helg dock. Men man får förstå att inget är klart, vi har ju nyss åkt ur en serie. Ja förresten, det har ju varit fullt upp innan också eftersom man inte varit säker på vilken serie man tillhört
Oklart vilken helg dock. Men man får förstå att inget är klart, vi har ju nyss åkt ur en serie. Ja förresten, det har ju varit fullt upp innan också eftersom man inte varit säker på vilken serie man tillhört
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8515}: Tycker vi väljer Brattström som ordförande vid omvalet
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8179}: Fast borde ju gälla om spelaren i fråga spelat i ett allsvenskt lag som råkat vara på studiebesök i SHL också
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Annars vad gäller "plan A" och "plan B" för fortsatt SHL el degradering och att Mora verkar ha en färdig "B" men inte vi, jag tror helt enkelt att föreningen nu bara gått tillbaka till "plan A" och att det här SHL-besöket var "plan obefintlig"
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
SebastianH: Timrå IK har den supporterskara de förtjänar, varken mer eller mindre. Man har väldigt framgångsrikt lyckats "marknadsföra" Timrå som den lilla fattiga kusinen från landet som står med mössan i handen och är tacksam som kanske får vara med och leka.
Alla svårigheter som bottnar i att man är en liten obetydlig klubb utan egentliga resurser att göra sig gällande har man nogsamt genom åren matat ut.
Då är det ju lite trist att man inte istället arbetat för att ge en annan bild av sig. Historia i all ära, men det kanske är dags att låta lillstrimma och andra få lite ro nu och fokusera på att bygga bilden av Timrå IK som en förening med framtiden framför sig och inte bakom sig.
Därutöver verkar det finnas en underliggande förväntan att publiken ska sluta upp först och resultaten sedan. Det ansvaret kan man aldrig lägga på en betalande allmänhet i sport/nöjesbranchen.
Publiken kommer först när produkten är tillräckligt attraktiv, det är närmast en naturlag
Alla svårigheter som bottnar i att man är en liten obetydlig klubb utan egentliga resurser att göra sig gällande har man nogsamt genom åren matat ut.
Då är det ju lite trist att man inte istället arbetat för att ge en annan bild av sig. Historia i all ära, men det kanske är dags att låta lillstrimma och andra få lite ro nu och fokusera på att bygga bilden av Timrå IK som en förening med framtiden framför sig och inte bakom sig.
Därutöver verkar det finnas en underliggande förväntan att publiken ska sluta upp först och resultaten sedan. Det ansvaret kan man aldrig lägga på en betalande allmänhet i sport/nöjesbranchen.
Publiken kommer först när produkten är tillräckligt attraktiv, det är närmast en naturlag
+ 14
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
SebastianH: Vad menar du? Det finns och har alltid funnits ett missnöje över hur Timrå IK sköter kommunikationen utåt. Det är vad det här handlar om. Att Nubben är i full gång att värva ihop ett slagkraftigt lag tror jag egentligen ingen tvivlar på och det sköter han the Nubben way.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
SebastianH:
Just Mora är väl kanske inte föreningen vi ska ta rygg på. Men Timrås kommunikation utåt är patetiskt usel och i det fallet slår t.om Mora oss på fingrarna. Jag tror det var det som initialt var andemeningen i jämförelsen med dem. Är det dessutom så att det är för att det inte direkt finns nåt att kommunicera ja då är det inte bara patetiskt, då är det skrämmande.
Att tycka ovanstående är inte detsamma som att tycka att Mora är ishockeyföreningarnas ishockeyförening
Just Mora är väl kanske inte föreningen vi ska ta rygg på. Men Timrås kommunikation utåt är patetiskt usel och i det fallet slår t.om Mora oss på fingrarna. Jag tror det var det som initialt var andemeningen i jämförelsen med dem. Är det dessutom så att det är för att det inte direkt finns nåt att kommunicera ja då är det inte bara patetiskt, då är det skrämmande.
Att tycka ovanstående är inte detsamma som att tycka att Mora är ishockeyföreningarnas ishockeyförening
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
SebastianH: Ja det finns nog inget annat att göra. Så får det bli
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
EXPLORERSMÅLAND: Vi er røde, vi er hvide
Vi står sammen, side om side.
Vi er røde, vi er hvide
Vi står sammen, side om side.
Vi står sammen, side om side.
Vi er røde, vi er hvide
Vi står sammen, side om side.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Stort lycka till Laxen! Som en av få av senaste truppens nyförvärv kommer du bli ihågkommen som en riktig Timråit. Och då var du inte ens en del i den ursprungliga truppen utan klev in under säsongen. Det är sannerligen inte illa pinkat ❤️
+ 19
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Backhandflipp: Ok. Freddan fortsätter alltså, kan inte tänka mig annat tyvärr.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8515}: Det hörde jag inte. Ja det är tillräckligt för att placera dem bland råttorna
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Alltså jävulskt passé nu men jag känner spontant att skulle vi tappa SHL-platsen mot nåt lag så är det till ett som har självdistansen att kalla sig för bönderna från småland.
Oskarshamn kommer alltid ha en bit av min respekt för det
Oskarshamn kommer alltid ha en bit av min respekt för det
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Hoppas på Djurgården i final, man unnar ju en gammal Timråit som Guter ett SM-guld 😏
+ 9
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Efter att ha kikat på Leksands trupp konstaterar jag att den so far känns som Timrå säsong 18-19 light. IKO:s ska vi inte prata om....
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8518}: De tre sista stannar säkert om de får. Och ja tack säger jag förutsatt att Molinder isf erbjuds nån tjänst utanför isen.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Hybris är alldeles rätt när man tror att man dominerar så att man ska blåsa förbi semin bara och när så inte är fallet så beror det på allt annat än de egna prestationerna. Lite som hur vissa i Modolägret tidigare hanterat deras motgångar sedan SM-guldet. Man är e g e n t l i g e n bättre än de andra. Det är bara det att orättvisor och otur ställer till det. Man kan säga att det är en följd av hybris iaf.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: "Men folk behöver inte vara oroliga för att det inte händer nåt."
Den meningen tillsammans med övertygelsen om att han kan bygga ett lag för toppen gör mig lyckligare i mitt hockeyliv än på mycket länge.
Om jag får spåna lite fräscha tankebanor som viker av från de som dominerat så tänker jag att kanske, kanske var det inte bortförklaringar med att vi gick upp för tidigt. Möjligen gjorde vi faktiskt det och hade helt enkelt inte förutsättningarna det gångna året.
Kanske är föreningens målsättning betydligt mer långsiktig än så och innefattar etablering i SHL. När vi är redo. I så fall kan ju den här säsongen om några år i den bästa av världar ses tillbaka på som en skenande bil och ett gupp på vägen.
Jag säger inte att det är så. Men jag hoppas. Man är ju inte Timråsupporter för den mentala hälsan och närheten till att ge upp:s skull 😁
Den meningen tillsammans med övertygelsen om att han kan bygga ett lag för toppen gör mig lyckligare i mitt hockeyliv än på mycket länge.
Om jag får spåna lite fräscha tankebanor som viker av från de som dominerat så tänker jag att kanske, kanske var det inte bortförklaringar med att vi gick upp för tidigt. Möjligen gjorde vi faktiskt det och hade helt enkelt inte förutsättningarna det gångna året.
Kanske är föreningens målsättning betydligt mer långsiktig än så och innefattar etablering i SHL. När vi är redo. I så fall kan ju den här säsongen om några år i den bästa av världar ses tillbaka på som en skenande bil och ett gupp på vägen.
Jag säger inte att det är så. Men jag hoppas. Man är ju inte Timråsupporter för den mentala hälsan och närheten till att ge upp:s skull 😁
+ 9
Föregående · 189 · Nästa