Historik
Föregående · 190 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Kulltorp: Jag tycker det känns som att Nubben verkar älska de här förutsättningarna, att bygga med smulor ist f att vara SHL-pamp. Vilken jävla skillnad i attityd och inställning jmfrt med för ett år sen. Och då menar jag inte att han skulle lovat topp 5 i SHL men typ "Vi kommer få ihop ett slagkraftigt lag som ska utmana i SHL, det är jag övertygad om" hade ju varit trevligt att läst då
+ 7
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Hur besviken jag än är på Nubben mfl så är jag rätt säker på att det jobbas frenetiskt just nu. Jag tror nog vi kommer ha ett lag som kan utmana i HA men vis av erfarenhet från de senaste årens degraderade lag inkl vi själva 2013 är topp 8 en rimlig förväntning
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Böndernafrånsmå: Ni kommer få ett svintufft år, bara att hoppas för er skull att säsongen inte är över innan den börjat som för oss. Det stod klart redan i augusti att vi inte skulle få uppleva någon spänning värd namnet förrän i slutet av mars. Det är verkligen ingen säsong jag vill återuppleva så står ni där i september med liknande förutsättningar kan jag lova att jag inte är avundsjuk på er.
Det är som med bantning, det är inte när man nått matchvikten man är i mål. Det är då jobbet börjar....
Det är som med bantning, det är inte när man nått matchvikten man är i mål. Det är då jobbet börjar....
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Backhandflipp: Jonte var poängmaskin, pådrivare, mental coach, coach, PR-kung mm mm. Att säga att han var halva laget förra säsongen är en underdrift.
+ 12
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8179}: Det tycker man ju men jag tror inte det är så. Fast jag vet inte
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Kulltorp: Han säger själv att SC i Modo innebär långsiktighet och att bo där familjen bor. Tränaruppdrag utomlands innebär förmodligen en hel del pengar och ett äventyr för hela familjen. Vara kvar i Timrå är lika med kortsiktighet, otrygghet, vara ifrågasatt av alla utom närmaste chefen samt förmodligen lägst lön av alternativen.
Att vi ens är aktuella är obegripligt, måste vara ett spel för galleriet. För att han hoppas slippa säga upp sig själv och på så vis ha rätt till lön från oss kontraktstiden ut. Vore ju inte första tränaren som
blev dubbelt avlönad pga sparken....
Att vi ens är aktuella är obegripligt, måste vara ett spel för galleriet. För att han hoppas slippa säga upp sig själv och på så vis ha rätt till lön från oss kontraktstiden ut. Vore ju inte första tränaren som
blev dubbelt avlönad pga sparken....
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Modano: Så är det, vi kom sent in i silly kommer Nubben säga. Iom att vi inte visste vilken serie vi skulle tillhöra blev det svårt att välja och när kvalet var över var spelarmarknaden närmast renskrapad.
Måste vara ett helvete att få ihop ett lag till en så vansinnigt oattraktiv klubb som Timrå IK.
Måste vara ett helvete att få ihop ett lag till en så vansinnigt oattraktiv klubb som Timrå IK.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Anonymous: Ja jag har också noterat att den är slut. Så iom det tänker du alltså att all kritik bygger på efterklokhet? Även den som låtit likadant f ö r e matcherna spelats? Det är att göra saker och ting jävligt lätt för sig
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Ja det är ju det som provocerar, offerkoftorna och lägga utanför sig själv-strategin. Samt känslan av klubben för inbördes beundran. Det är klart, visst var avancemanget oväntat förra året och man blev lite tagen på sängen. Men fan, man agerade (eller snarare agerade inte) som om man var Gällsta IF och fick chansen. Ska bli oerhört intressant att se hur Oskarshamn hanterar det, jag tänker inte på förhand hånskratta "Stackars er, ni vet inte vilken förbannelse som drabbat er" åt dem.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{6870}: Tycker nog de flesta av oss härinne varit ganska klar över troligt scenario och orsaker till det redan sedan förra silly tog slut. Det stod då klart att Nubben satt ihop ett lag med undermålig backbesättning men där forwardssidan hade potential förutsatt att en del spelare hade gynnsam utvecklingskurva. Skulle säga att ovanstående kan sammanfattas med "check".
Målvaktssidan var vi nog de flesta rörande överens om att det var vår starkaste del, något som snart visade sig vara en grov missräkning. Det i kombo med klena backar samt skador i massor, till stor del bärande spelare framåt, ja då är det liksom inte mycket mer att dividera om. Då sjunker skeppet. I SHL.
Freddan, Thelin mfl:s ansvar i det här då? Ja jag sällar mig inte automatiskt till de som lastar dem för att inte kunnat satt ett grundspel. Herregud, det måste ha varit dom att försöka få en förskoleklass att göra en examination på gymnasienivå. Däremot är ju laguttagningarna samt vilka spelare som spelas under match deras ansvar och det har enligt mig till slut varit helt avgörande.
Trots alla ovanstående usla förutsättningar så hade vi en gigantisk chans att ändå rädda den här säsongen och gå stärkta mot framtiden. De möjligheterna grusades när tränarstaben visade prov på häpnadsväckande inkompetens vad gäller matchande av spelare. Både vilka som ställdes på isen och i vilka konstellationer det skedde.
Det som redan var brunt spolades ut med bajsvattnet där.
Målvaktssidan var vi nog de flesta rörande överens om att det var vår starkaste del, något som snart visade sig vara en grov missräkning. Det i kombo med klena backar samt skador i massor, till stor del bärande spelare framåt, ja då är det liksom inte mycket mer att dividera om. Då sjunker skeppet. I SHL.
Freddan, Thelin mfl:s ansvar i det här då? Ja jag sällar mig inte automatiskt till de som lastar dem för att inte kunnat satt ett grundspel. Herregud, det måste ha varit dom att försöka få en förskoleklass att göra en examination på gymnasienivå. Däremot är ju laguttagningarna samt vilka spelare som spelas under match deras ansvar och det har enligt mig till slut varit helt avgörande.
Trots alla ovanstående usla förutsättningar så hade vi en gigantisk chans att ändå rädda den här säsongen och gå stärkta mot framtiden. De möjligheterna grusades när tränarstaben visade prov på häpnadsväckande inkompetens vad gäller matchande av spelare. Både vilka som ställdes på isen och i vilka konstellationer det skedde.
Det som redan var brunt spolades ut med bajsvattnet där.
+ 14
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{6870}: Lätt. Jag hade ställt Brattström i målet från match 1 i kvalet. Då är sannolikheten att vi spelat i SHL nu väldigt stor. Så små var marginalerna och så avgörande var Svedbergs roll.
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{6870}: Nubben har själv tagit på sig det yttersta ansvaret iom att han byggt laget. Det är väl svårt att säga emot det. Backlund som ordförande delar väl det möjligen. Därefter kommer spelarna som tog ut sig själva till matcherna och helt bestämde hur de skulle spela. Freddan är Modoit så han är naturligtvis ansvarsfri.
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Mötte nyss Nubben på okq8, han glider ff runt i SHL-västen med Timråloggan. Kanske skulle tipsat om att den är lite passé nu 😏
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Idag för en vecka sedan var man sjukt taggad. Först förmatch Gif-MFF, sedan lördagkväll med godricka och chans till eufori, säkrat SHL-kontrakt.
Jaja, blir bio och Dumbo med kidsen idag. Same same...
Jaja, blir bio och Dumbo med kidsen idag. Same same...
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Man kan ju hoppas, skulle älska om han lekte sänka skepp med Örebro också. Fast jag har en dålig magkänsla som säger att han blir kvar. Till en historiskt hög HA-lön. Föreningens vägval det gångna året inger inget större förtroende...
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Hittills bara spelarnyheter på minussidan, vore fräscht med nåt åt andra hållet också. Är nyfiken på vad som händer med Svedberg, är det helt klart att han lämnar?
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Jämtlandsfil: Han har ju hockey i sig, det är inte det som är problemet. Men att plocka fram det ett par matcher per säsong räcker liksom inte
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Jag tycker Nubben ska vända på kuttingen. Eftersom vi spelade i SHL med ett allsvenskt lag kan vi väl spela i allsvenskan med ett SHL-lag
+ 15
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: Nä sant, det är nog inte kaosläge för föreningen just nu så att kicka folk till höger och vänster är förmodligen en usel idé. Jag blir bara aningen provocerad av dessa antydningar från både Nubben och Backlund att avancemanget mest var en belastning.
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon: Nubben behöver vänta in möjligheten att säga att han fick alldeles för dåliga förutsättningar då han kom sent in i silly pga kvalet. Samt att marknaden är tom
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Man lägger pengar på hög. Siktet är återkomst till SHL men det får under inga omständigheter kosta pengar.
Helt ärligt tror jag överskottet är ytterst blygsamt. Vilket är ett gigantiskt mysterium och tystnaden från klubben ang detta är jävligt fishy. Tål kanske inte att kommuniceras...
Helt ärligt tror jag överskottet är ytterst blygsamt. Vilket är ett gigantiskt mysterium och tystnaden från klubben ang detta är jävligt fishy. Tål kanske inte att kommuniceras...
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Ja....jo det var ju sådär. Den värvningen. Jag vet inte men magkänslan för transantlanter som kommer via finland är inte den bästa. Då känns det av nån anledning betydligt mer kittlande med diton som lyckats i Norge.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Propagandus: Jag är så less på hur det här laget skötts att jag spontant känner att jag just nu sätter individen före Timrå IK. Och då unnar jag Brattström en chans i solen om det nu är möjligt. Kommer ärligt glädjas om han får en seriös möjlighet i ett SHL-lag som har förmåga att ta tillvara hans kompetens. Vore en sån jävla långnäsa till de såskopparna som kastat tärning med vår trupp i vinter...
+ 7
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
TIK-Lund: Det är ju det förra trollet som förmodligen efter min uppmaning blev avstängd och nu reggat ett nytt nick. (Islossning tänker jag på nu) Nu slutar vi mata honom tycker jag, han har inte tillfört något öht i någon sakfråga som motiverar nåt bemötande.
Hans enda intresse är att väcka irritation och ilska när han hånar och förlöjligar oss andra. Allt han skriver om Timrå är sånt som ältats i decennier och i sak är det många här som håller med. Men alla såna frågor kan vi diskutera som vuxna människor och inte genom att kalla varandra än det ena, än det andra. Blir liksom inte konstruktivt.
Jag vet inte vad han tror, men det här är ett supporterforum. Det tas inga beslut om några jävla arenabyggen härinne. Om han nu brinner så mycket för det kan han ju vända sig till de med inflytande. Han verkar tro att Timrå IK styrs från HS. Vilket man i vissa fall kanske hade önskat i fråga om laguttagningar och så haha.....
Hans enda intresse är att väcka irritation och ilska när han hånar och förlöjligar oss andra. Allt han skriver om Timrå är sånt som ältats i decennier och i sak är det många här som håller med. Men alla såna frågor kan vi diskutera som vuxna människor och inte genom att kalla varandra än det ena, än det andra. Blir liksom inte konstruktivt.
Jag vet inte vad han tror, men det här är ett supporterforum. Det tas inga beslut om några jävla arenabyggen härinne. Om han nu brinner så mycket för det kan han ju vända sig till de med inflytande. Han verkar tro att Timrå IK styrs från HS. Vilket man i vissa fall kanske hade önskat i fråga om laguttagningar och så haha.....
+ 15
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8758}: Nu har du snart dumförklarat och hånat alla härinne. Oavsett sakfråga är det inte ett debattklimat åtminstone jag kan acceptera. Jag kräver att någon moderator agerar och stänger av dig.
+ 14
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8758}: Kommentarer om hur allt ska lösa sig? Var läser du det? Vi är väl alla övriga härinne till 90% överens om att laget är ofantligt misskött från ledarhåll sedan avancemanget. Men du kommer in här och hånar o dumförklarar oss andra supportrar. Utgår från att alla utom du bor i Timrå och skriver nedlåtande om det. Hur förväntar du dig då att bli bemött i en debatt? Du är ett troll, punkt slut. Vänligen avregistrera, annars måste moderatorerna agera
+ 4
Föregående · 190 · Nästa