Historik
Föregående · 193 · Nästa
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Jävlar. D E N blicken! Det är för evigt, Jonathan Dahlen och Timrå IK är en match made in heaven ❤️
+ 4
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
I morgon gör jag 2019 kvaldebut på västra stå. Efter att ha haft kidsen med de senaste matcherna och därför valt sittplats är jag i morgon barnfri vilket är lika med ståplatshärj. Väl mött!
+ 11
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Ok, vi har ett ljusbrunt läge i kvalet. Men jag skulle fan inte byta med Mora. Trodde verkligen stenhårt på dem sen förra matchen
+ 3
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Smokey: Reagerade exakt likadant. Tycker Freddan kan utveckla exakt vad han tänker t.ex Collberg tillför. Han är ju som en jävla legend. Finns karln på riktigt öht? Är det någon som kan återge en matchsituation med honom?
+ 3
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Nu vill jag ha signaler från LAGET att de åtminstone inte gett upp! Några "Jonteutspel", löfte om betald supporterresa på lördag etc
+ 16
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
EXPLORERSMÅLAND: Så kom den då. Nådastöten. Fantasitips och rinnvänliga strupar, det har aldrig slutat väl efter dina superjinxar
+ 4
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Dagen efter. Hade på känn att det skulle bli nåt sånt här igår så jag skippade matchen. Min mentala hälsa tar så jävla mkt stryk annars. Gårdagen spenderades på Tivoli custom tatoo och en 7 timmarssittning där. På kvällen hade äldste sonen, han är inte det minsta hockeyintresserad, föreslagit bio. Eftersom det knappast hör till vanligheterna att 19-åringen initierar kvalitétstid med sin gamle far fanns det inte på kartan välja bort det. Ångrar mig inte!
Nå, hockeyn då. Är det kört? Självklart inte men inte fan ser det bra ut. Det som oroar nästan mer än avsaknad av grundspel och individuella misstag är den menlöshet och brist på hjärta o jävlar anamma som genomsyrar föreningen. Men samtidigt, pyttemarginaler! Vi kan fan vinna hemma i morgon igen och då är tongångarna sannolikt helt annorlunda. Då är vi hastigt och lustigt i förarsätet igen.
Det är vi eg nu också, bara det att IKO fått lite grepp om ratten med. I Mora t.ex är det säkert positiva tongångar nu men faktum är att de behöver en bortavinst ikväll för att vara i samma läge som oss. Allt sitter i pallet!
Nå, hockeyn då. Är det kört? Självklart inte men inte fan ser det bra ut. Det som oroar nästan mer än avsaknad av grundspel och individuella misstag är den menlöshet och brist på hjärta o jävlar anamma som genomsyrar föreningen. Men samtidigt, pyttemarginaler! Vi kan fan vinna hemma i morgon igen och då är tongångarna sannolikt helt annorlunda. Då är vi hastigt och lustigt i förarsätet igen.
Det är vi eg nu också, bara det att IKO fått lite grepp om ratten med. I Mora t.ex är det säkert positiva tongångar nu men faktum är att de behöver en bortavinst ikväll för att vara i samma läge som oss. Allt sitter i pallet!
+ 3
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Nisse på Mon: på Mon}: Nu ställer du bra frågor. Svar är det dock ont om förutom Nubbens "Folk har ingen aning om vad det kostar"
"Det var ju kul så länge det varade" skriver en del. Kul? Vart då? Den här jävla säsongen har väl varit allt annat än kul. Den dog när Nubben beklagade sig över att han ställts inför mission impossible och tyvärr inte skulle kunna ge oss en chans ens. Så jävla tragiskt agerat från början till slut av föreningen...
"Det var ju kul så länge det varade" skriver en del. Kul? Vart då? Den här jävla säsongen har väl varit allt annat än kul. Den dog när Nubben beklagade sig över att han ställts inför mission impossible och tyvärr inte skulle kunna ge oss en chans ens. Så jävla tragiskt agerat från början till slut av föreningen...
+ 4
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8629}: Ska inte nämna några namn men de här som hånade oss som var oroliga innan kvalet håller jävligt låg profil nu
+ 2
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Möjligen kan jag tänka mig att man ser Larsson som mer delaktig i att situationen öht uppstår jmfrt med IKO-spelaren i Jalles fall och dömer utifrån det
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Reign in red: Han är avstängd ikväll iaf. Sen har det varit tyst om hur det blir efter det.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Öndulat: Jag tycker de känns orutinerade och ovana att skriva om hockey på den här nivån. De är fortfarande bländade av att få bevaka ett lag som möter SHL-motstånd och rycks känslomässigt med av det. De skriver som i 1:a hand hängivna IKO-supportrar, inte som objektiva sportjournalister.
+ 5
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter: Eftersom du är närmast fixerad vid sanningen vill jag att du förtydligar de insinuationer kring supande bidragstagare bakom Konsum som du levererade tidigare. Är det mig du åsyftar? Eller någon annan härinne? Var snäll och namnge vem samt redovisa de uppgifter som ligger till grund för ditt utspel. Det kan man väl förvänta sig av en som dyrkar sanningen såsom du gör.
+ 8
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Didde gjorde just mål när HV tog ledningen med 4-3 mot fbk
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Lite off topic men såg en IKO-supporters halsduk igår, stod "Bönderna från småland" på den. Vet inte om den är nyframtagen sedan häcklandet från råttfansen i deras förra matchserie men lite roligt tycker jag sådan självdistans är. Det är humor i min värld 😄
+ 15
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: App app app....nu hejdar vi oss lite här tack. Vi i "timråmobben" kan tycka vad vi vill men precis som bror duktig, rytter, var inne och predikade med sådan emfas i vår bok igår så är det domarna som dömer och dom ska man lita på. Och i det här fallet är domarna lika säkra i stunden som efter att ha granskat situationen efteråt: Ingen interference
+ 6
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8399}: Hörde nu att man fastnat för Timrå IK. Hockeykulturen fällde avgörandet 👍
+ 7
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kulltorp: Västernorrland är för litet för två elitklubbar, såg att man diskuterar en sammanslagning Timrå/Modo. Eftersom HS banat väg redan torde det gå ganska smidigt. Arbetsnamnet Morå riskerar dock blandas ihop med Mora
+ 3
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Har rytter tagit sovmorgon idag? Han firade kanske segern hårt igår...
+ 2
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Har läst grislagets matchrapport och återigen, herregud. De får modoiter att framstå som objektiva och hockeykunniga. A l l a utanför Oskarshamn ser hur vidrigt nr 90 uppträder. T.om Harald som kallar incidenten för rå. Wennerholm skriver "lika ful som onödig", rätt ute han också för en gångs skull. Dessutom uppgraderat matchstraff efter matchen vilket automatiskt ät avstängning nästa match. Men jag utgår från att det inte stannar där.
+ 14
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kul för Rögle som värvat Rifalk men nåt målvaktsmonster har då jag inte sett där iaf
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Ovärdigt är förnamnet, pinsamt är bara ett av alla jävla mellannamn på det där grislaget.
Nu får vi faan se till att skicka ut de där hockeynoviserna.
Nu får vi faan se till att skicka ut de där hockeynoviserna.
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Utgår från att anmälan är inskickad och att nr 90 i grislaget har spelat klart det här kvalet.
+ 20
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Det är jävligt handlingsförlamat. Klart aset gör det medvetet, idioter som Pantzare ska inte få finnas på en hockeyis. Ikväll är det visselstorm och hata som gäller
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg: Jag känner mest bara att just den frågan känns hyfsat sekundär i dagsläget.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Ja jag håller fullständigt med. Försöker bara gissa hur laget resonerar.
Föregående · 193 · Nästa

