Historik
Föregående · 192 · Nästa
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
JonteD: Blir bra, hoppas hjärtat står pall. Slipper som tur är köra så man kan ju iaf lugna nerverna en aning i baren
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Eugen Sandberg: I morgon ska jag BARA njuta av att jag får uppleva såna här matcher med Timrå IK. Går det sedan åt pipsvängen ska jag ta det med fattning, rycka på axlarna och med sinnesfrid konstatera att vi inte äventyrat någon ekonomi (iofs skänkt bort 50 miljoner men ändå) och ist får uppleva härliga västernorrlandsderbyn igen. Samt kunna hälsa på dottern i Umeå i samband med hockeymatcher. Blir nog bra det här 👍
+ 6
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
The great one: Högt tryck på biljettförsäljningen, jag kommer inte in
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8179}: Ok, alltid nåt då. Ungefär den klick spelare du nämner som jag förväntade mig. Är även dessa samt några till jag blöder för i morgon, det tråkiga är ju att det inte skickar några roliga signaler om Timrå som l a g.
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Du skrev det igår, Svedberg var tungan på vågen igår, negativt. Mycket kan säkert sägas om övriga spelare, men tyngda av stundens allvar såg de inte ut att vara. Självklart en del individuella misstag även hos utespelarna men den här matchen förlorar helt och hållet Svedberg åt oss. Hur fan ska nåt lag kunna vinna en match med en sådan målvakt?
+ 2
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Men Svedberg.....det går helt enkelt inte att släppa honom, vår kanske sämsta värvning ever sett till förväntningarna. Experter och andra förundrades och imponerades när Nubben fick till ett 2-årskontrakt med honom. Det sades att det skulle påvisa att Svedberg verkligen trodde på det här laget.
Det hade såklart ingenting med det att göra. Svedberg var förmodligen både lättad och jävligt nöjd när han satt sin kråka på kontraktet och började casha in.
Han tackar antagligen sin lyckliga stjärna som försåg honom med en lidners knäpp i det där slutspelet för 7 år sedan och som skänkt honom en förhållandevis lukrativ karriär.
Låt vara att han sprattlade till en period under en del av en NHL-säsong, det finns självklart en anledning till att en målvakt i hans ålder valde ett förväntat stryklag i SHL före anbud från bättre lag och ligor. Eller valde, han behövde nog inte lägga så mycket tankemöda på nån mängd av valmöjligheter.
Det hade såklart ingenting med det att göra. Svedberg var förmodligen både lättad och jävligt nöjd när han satt sin kråka på kontraktet och började casha in.
Han tackar antagligen sin lyckliga stjärna som försåg honom med en lidners knäpp i det där slutspelet för 7 år sedan och som skänkt honom en förhållandevis lukrativ karriär.
Låt vara att han sprattlade till en period under en del av en NHL-säsong, det finns självklart en anledning till att en målvakt i hans ålder valde ett förväntat stryklag i SHL före anbud från bättre lag och ligor. Eller valde, han behövde nog inte lägga så mycket tankemöda på nån mängd av valmöjligheter.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
En annan: Tackade laget de tillresta supportrarna efter matchen? Läste någonstans att de inte gjort det efter tidigare förlustmatcher borta och det är så jävla uselt uppträdande att jag bara vill grina. Faktiskt på nivån att min motivation att vara på plats och göra mitt yttersta från läktaren på måndag kraftigt avtar. Nu kommer jag vara där ändå men om det är som jag befarar så inte fan är det för de positiva känslorna för just den här Timråupplagan. Undantaget vissa enskilda spelare, exempelvis Hållander.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Efter en natt med feberdrömmar är det ytterligare en fråga utöver alla de självklara och redan ältade som återkommer till mig: Skjuter vi inte jävligt illa? Det har stört mig hela säsongen, vår oförmåga att träffa mål.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Har de inte släppt biljetterna till måndag el är de redan slut?
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
ante08: Gif har på riktigt ett starkare lag än MFF i år. Åtminstone väl så starkt som dem. Det här var allt annat än en skräll, ett iskallt och småregnigt Sundsvall med konstgräs. Hit åker inte ett enda lag och bara hämtar poäng. Frågar du mig var GIF favoriter även före matchen, de kommer slåss i toppen i år
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8629}: Skillnaden är väl att de haft en betydligt mer välfylld kista att ösa ur och ff har en stabil ekonomi. Men visst, spiralen går åt fel håll och åtstramningar är att vänta
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Är det inte lite fashinerande att spelare och ledare i IKO gråter ut i media (artiklarna i den pinsamt amatörmässiga Barometern handlar uteslutande om det) om orättvisa domslut och annat, att de jobbat i sån motvind?
+ 2
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
TikShank: All hockeylogik säger ju att Mora håller liv i detta och tar sig samman hemma ikväll. Det är även min känsla. Men eftersom hockey och logik är oförenligt och jag sitter inne med världshistoriens ojämförbart sämsta känsla för hockeyresultatet blir det självklara tipset ikväll Leksand
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Synct: Hockey är ju till 85% vilja och motivation när det kommer till lag som är så pass jämna som de är på den här nivån. Då är det ganska lätt att föreställa sig vilken uppförsbacke Mora står inför utöver att det även står 1-3 i matcher.
Jag tror Leksand stänger den serien ikväll
Jag tror Leksand stänger den serien ikväll
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Haha Kentääää får inte ihop det riktigt. "Vi måste slå 4 domare och ett bortalag om vi ska vinna i Timrå" Bortalag? Sig själva alltså?
Ang. domarbeslut: "Jag vet inte men vi blir inte förfördelade i alla fall"
Nämen gnäll inte då för FAN! Förfördelad=När man blivit orättvist bedömd. Så gnäll inte om du inte tycker att ni blivit orättvist behandlade. Eller menade du tvärtom?
Inte många rätt hos bönderna
Ang. domarbeslut: "Jag vet inte men vi blir inte förfördelade i alla fall"
Nämen gnäll inte då för FAN! Förfördelad=När man blivit orättvist bedömd. Så gnäll inte om du inte tycker att ni blivit orättvist behandlade. Eller menade du tvärtom?
Inte många rätt hos bönderna
+ 14
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Pinus sylvestri: "Törnqvist lägger in pucken i öppet mål och Sveriges bästa DJ spelar Euforia."
(Tomas Ros, f.d Timråhatare)
(Tomas Ros, f.d Timråhatare)
+ 8
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
"All heder till Timrås ståplats. satan vad de kör. Sköna tung gung-ramsor."
(Tomas Ros)
(Tomas Ros)
+ 2
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Veteranolle: Jag har de här matcherna mått fysiskt illa. På riktigt. Spykänslor, magkramper etc. Senaste hemmamatchen var jag sjukt nära att lämna när det var dags för förlängning, kände att jag eg inte orkade mer. Hade tänkt skylla på dottern, att det blev för sent för henne. Tack och lov satte hon sig på tvären och vägrade åka....
+ 4
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Veteranolle: Det är en vacker ambition och som sagt så lär det nog bli bra fart på läktarna även ikväll. Men att alla inte brinner som de flesta av oss härinne utan väljer bort Timrå IK mot bakgrund av det skrala spelet får vi nog acceptera. Så ser verkligheten ut. Eller att nervpärsen för vissa som faktiskt brinner gör att de likt Nubben inte orkar befinna sig på plats
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
timråhockey: Ja tyvärr. Men paradoxalt nog är ju sånt logiskt. Det är en naturlag att en viss andel marginal/medgångspublik tappar sugen i det här läget. Ett antal kanske även känner att nervpressen blir för stor med tanke på hur tidigare matcher varit
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
4505 sålda hittills. Tror vi med nöd och näppe kravlar oss över 5000 ikv...
Föregående · 192 · Nästa