Rip Kirby

10510 inlägg · 2936 besäkare

Historik

· 7 ·
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Får inte länken att fungera.


Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: "Niklas Eriksson nära HV71". Vem ska man tycka synd om??

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Poäng för Veronneau i Leksand
21-22 60p
23-24 36p
24-25 28p
25-26 20p

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Hur hade motsvarande danskt lag agerat efter Tommy Samuelssons pekpenna?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: Och bara för att du säger det gör Sverige mål. Sjysst slagga i kryssä av Ekholm!

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: 4-2 Buffalo där man spelar riktigt fult i mitton där det borde varit en tvåa, men istället får man en omställning och gör 4-2. Nu ska det till nåt alldeles extra från Montreal för att kunna vinna serien redan ikväll.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Buffalo har vänt matchen, man gör 4-3 i powerplay.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Kvitterat efter tveksamt försvarsspel i egen zon av Montreal.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Buffalo reducerar i powerplay genom Zucker.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Montreal gör 3-1 shorthanded och Buffalo byter målvakt. Helt sanslösa första tio minuter där väldigt mycket händer nästan samtidigt!

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Samma smakstart för Buffalo i match 6 när Montreals spelare står och sover i egen zon redan i första bytet och det är 1-0 Sabres genom Dahlin. Sen går det drygt en minut innan matchen är kvitterad och taket lyfter i Bell Center.

Alldeles nyss, 2-1 Montreal i pp genom en klassisk slagga på ett direktskott från Demidov.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sanyet: Man ska heller inte ha bråttom att nå framgång i just den rollen. Stressfaktorn har jag hört ska vara kännbart hög om det går emot.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
sargad: 37 pannor Rok Ticar lirar mycket riktigt VM och finns med och avgör mot Tjeckien. 2 poäng ikväll ;)

Menar du inte Robert Schnabel?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
RYGG HANS: Jag missade hela hans karriär. Sjukt klantigt haha

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
RYGG HANS: Slovenien spöar Tjeckien i OT, 3-2 och självklart har vi Ticar med som gör assisten. Ticar-power!!1!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sanyet: Glöm aldrig bort #coloradospåret. Där har Hinken grävt efter guld tidigare. Om han hittade något är oklart.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Ticar assisterade till Sloveniens kvittering till 2-2 nyss. Poängsprutan Rok Ticar ändå.

Fotboll > Sv: Scottish Premiership
Rip Kirby: Det säger en hel del om vilken säsong Celtic haft då man vinner sin 56:e inhemska titel och visar upp den här glädjen.

Fotboll > Sv: Scottish Premiership
Rip Kirby: Den sista kvarten av matchen där total galenskap utlovas. Vi kommer in i läge 1-1 då Hearts gjort 1-0 på en skickligt iscensatt helt omarkerad hörnnick och Celtic hade skickat in kvitteringen på straff.

www.youtube.com/watch?v=5CRM2adyahY

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Han slog ju igenom i vårt J20-lag och det snackades en del om honom vill jag minnas. Man undrar på vilka grunder detta snack uppstod för att göra poäng som junior är ju en sak, men blott 5 matcher och 0+1p på dessa övertygar knappast.

19 matcher för Oskars under covidsäsongen (poänglös - någon som är förvånad?) och där var den svenska sagan slut. Men att som 37-åring kunna nå ett VM-slutspel för hemlandet måste vara en sjukt stor merit för honom själv ändå.

Fotboll > Sv: Scottish Premiership
Rip Kirby: The comeback kings, the mentality monsters, Celtic FC, vänder ytterligare en match och blir skotska mästare för 56:e gången!

En fler än den eviga rivalen Rangers FC! Och man gör det på det klassiska sättet den här säsongen då man hamnar i underläge och tvingas jobba i motvind, men man vänder och vinner i den avgörande matchen med 3-1. Sista målet i öppet mål då Hearts satsade allt på en hörna och målvakten chansade.

Fotboll > Sv: Scottish Premiership
Rip Kirby: Vi har 1-1 efter den första halvleken efter ett snyggt nickmål på en hörna från Hearts i den 35:e minuten, men Celtic kvitterar på straff efter en tydlig hands från en Hearts-back. Hearts fortfarande i överläge, allt avgörs i den andra halvleken.

Fotboll > Scottish Premiership
År 1985 var sista året något annat lag utanför "Old firm" klarade av att vinna den skotska ligan. Nu om en kvart drar sista omgången igång och det är Heart of Midlothian Football Club, mer kända som Hearts som är i täten. Men man har en tuff utmaning då främste utmanaren Celtic väntar på bortaplan.

1. Hearts 80p
2. Celtic 79p
3. Rangers 069p

Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Tarasov: Stort lycka till där.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Montreal får utdelning i powerplay igen och vi har 6-3! 16 minuter kvar av ordinarie tid.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: 4-3 Montreal!

Minuten efter får Montreal spela powerplay och man får utdelning direkt och vi har 5-3!

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Dobes behöver hålla samma höga nivå som gett dom de båda segrar man har tagit såhär långt. Nu har båda lagen haft tur/otur med puckar som styrts in via skridskor och såna saker, men det ingår litegrann i spelet att sånt händer och är inget man kan skylla på.

3-3! När Buffalo bara tittar på pucken.

Fotboll > Sv: Superettan
Hälge: I premiären lurades man tro att laget kunde vinna. Jag har slutat titta på Giffarna. Det är inte roligt någonstans.

Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Personligen saknar jag Ryssland enormt mycket i all internationell ishockey. Men nu har man en helt hjärndöd ledare som inte fattar bättre. Skyll er själva.

Tre Kronor > Sv: VM 2026 Spekulationer kring laguttagning
mattias - 74: Men det har ju skapats nya trådar för varje ny turnering hittills. Lika bra att göra likadant även nu?

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
En helt annan tid med en betydligt större nivåskillnad mellan de som var riktigt bra och "resten"...
Uppladdat:

500x0-screenshot20260514125622instagram.jpg


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Lite fel årtal bara 🤣🤣

Fotboll > Sv: Superettan
Rip Kirby: Meen... Östersund ville annat...

Fotboll > Sv: Superettan
Rip Kirby: Sagt och gjort. Brage kvitterar ;)

Fotboll > Sv: Superettan
mattias - 74: Brage reducerar. Når man hela vägen ikapp? ;)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
RYGG HANS: Inte en av de vackraste tacklingar man skådat. David Nemecek vs. Otto Kivenmäki.

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Silly: Deep Purple gör musik igen och gör det jävligt bra! Med tre originalmedlemmar kvar och där den fjärde - salig John Lord som organist - rekommenderade bandet att ta in hans ersättare Don Airey och här visar han verkligen varför.

Fotboll > Sv: The Championship
mattias - 74: I den andra semifinalen tar Middlesbrough ledningen tidigt men Southampton kvitterar i slutet av första halvlek.
Southampton gör sedan 2-1 i den 116:e matchminuten och man vinner också matchen. Därmed är klubben klara för finalen mot Hull på nationalarenan Wembley den 23:e maj.

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
dempa: På vilka grunder trodde man det?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nytt avsnitt av Domustrappan: McLaughlin, Forsell etc.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: "Lite övertänd" kan inte nog understrykas. Han mosar Frölundaspelaren rätt totalt och alldeles nedanför Timråklacken. En lektion i hur man skapar positiv energi till en match som där och då betydde allt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
0tto: Den mardrömmen. Fy fan.

Fotboll > Sv: The Championship
Rip Kirby: Vi tar väl lite glimtar på det också då.

Fotboll > Sv: The Championship
mattias - 74: Hull vinner borta mot Millwall med 2-0 och är vidare till Championshipfinal på Wembley.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
FrOllik: Helt ärligt har väl Lövens självbild i stort sett alltid varit riktigt skev, på gränsen till verklighetsfrånvänd?


NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Och hemmalaget säkrar segern genom att göra 6-2 med knappa fem minuter kvar. Man "gör" inte själva målet, men man tilldöms det då Rasmus Dahlin uppenbart hakar och förhindrar målet som sker i ett läge när Buffalo har plockat målvakten.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Montreal gör 5-2 i en omställning 2 mot 1 och ser ut att kunna säkra segern i match 3. 10 min. kvar.

· 7 ·
Om Rip Kirby
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE

Från Timrå