Historik
Föregående · 7 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: "Niklas Eriksson nära HV71". Vem ska man tycka synd om??
+ 2
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: 4-2 Buffalo där man spelar riktigt fult i mitton där det borde varit en tvåa, men istället får man en omställning och gör 4-2. Nu ska det till nåt alldeles extra från Montreal för att kunna vinna serien redan ikväll.
+ 1
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Samma smakstart för Buffalo i match 6 när Montreals spelare står och sover i egen zon redan i första bytet och det är 1-0 Sabres genom Dahlin. Sen går det drygt en minut innan matchen är kvitterad och taket lyfter i Bell Center.
Alldeles nyss, 2-1 Montreal i pp genom en klassisk slagga på ett direktskott från Demidov.
Alldeles nyss, 2-1 Montreal i pp genom en klassisk slagga på ett direktskott från Demidov.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Ticar assisterade till Sloveniens kvittering till 2-2 nyss. Poängsprutan Rok Ticar ändå.
+ 1
Fotboll > Sv: Scottish Premiership
Rip Kirby: Den sista kvarten av matchen där total galenskap utlovas. Vi kommer in i läge 1-1 då Hearts gjort 1-0 på en skickligt iscensatt helt omarkerad hörnnick och Celtic hade skickat in kvitteringen på straff.
www.youtube.com/watch?v=5CRM2adyahY
www.youtube.com/watch?v=5CRM2adyahY
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Han slog ju igenom i vårt J20-lag och det snackades en del om honom vill jag minnas. Man undrar på vilka grunder detta snack uppstod för att göra poäng som junior är ju en sak, men blott 5 matcher och 0+1p på dessa övertygar knappast.
19 matcher för Oskars under covidsäsongen (poänglös - någon som är förvånad?) och där var den svenska sagan slut. Men att som 37-åring kunna nå ett VM-slutspel för hemlandet måste vara en sjukt stor merit för honom själv ändå.
19 matcher för Oskars under covidsäsongen (poänglös - någon som är förvånad?) och där var den svenska sagan slut. Men att som 37-åring kunna nå ett VM-slutspel för hemlandet måste vara en sjukt stor merit för honom själv ändå.
+ 1
Fotboll > Sv: Scottish Premiership
Rip Kirby: The comeback kings, the mentality monsters, Celtic FC, vänder ytterligare en match och blir skotska mästare för 56:e gången!
En fler än den eviga rivalen Rangers FC! Och man gör det på det klassiska sättet den här säsongen då man hamnar i underläge och tvingas jobba i motvind, men man vänder och vinner i den avgörande matchen med 3-1. Sista målet i öppet mål då Hearts satsade allt på en hörna och målvakten chansade.
En fler än den eviga rivalen Rangers FC! Och man gör det på det klassiska sättet den här säsongen då man hamnar i underläge och tvingas jobba i motvind, men man vänder och vinner i den avgörande matchen med 3-1. Sista målet i öppet mål då Hearts satsade allt på en hörna och målvakten chansade.
Fotboll > Sv: Scottish Premiership
Rip Kirby: Vi har 1-1 efter den första halvleken efter ett snyggt nickmål på en hörna från Hearts i den 35:e minuten, men Celtic kvitterar på straff efter en tydlig hands från en Hearts-back. Hearts fortfarande i överläge, allt avgörs i den andra halvleken.
+ 1
Fotboll > Scottish Premiership
År 1985 var sista året något annat lag utanför "Old firm" klarade av att vinna den skotska ligan. Nu om en kvart drar sista omgången igång och det är Heart of Midlothian Football Club, mer kända som Hearts som är i täten. Men man har en tuff utmaning då främste utmanaren Celtic väntar på bortaplan.
1. Hearts 80p
2. Celtic 79p
3. Rangers 069p
1. Hearts 80p
2. Celtic 79p
3. Rangers 069p
Länkar:
Säsongsfinal: Celtic FC vs Hearts of Midlothian - SvenskaFansScottish Premiership - WikipediaHeart of Midlothian F.C. - WikipediaGoogle Search
Säsongsfinal: Celtic FC vs Hearts of Midlothian - SvenskaFansScottish Premiership - WikipediaHeart of Midlothian F.C. - WikipediaGoogle Search
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Dobes behöver hålla samma höga nivå som gett dom de båda segrar man har tagit såhär långt. Nu har båda lagen haft tur/otur med puckar som styrts in via skridskor och såna saker, men det ingår litegrann i spelet att sånt händer och är inget man kan skylla på.
3-3! När Buffalo bara tittar på pucken.
3-3! När Buffalo bara tittar på pucken.
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Personligen saknar jag Ryssland enormt mycket i all internationell ishockey. Men nu har man en helt hjärndöd ledare som inte fattar bättre. Skyll er själva.
Tre Kronor > Sv: VM 2026 Spekulationer kring laguttagning
mattias - 74: Men det har ju skapats nya trådar för varje ny turnering hittills. Lika bra att göra likadant även nu?
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
En helt annan tid med en betydligt större nivåskillnad mellan de som var riktigt bra och "resten"...
+ 1
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Silly: Deep Purple gör musik igen och gör det jävligt bra! Med tre originalmedlemmar kvar och där den fjärde - salig John Lord som organist - rekommenderade bandet att ta in hans ersättare Don Airey och här visar han verkligen varför.
Länkar:
- YouTube
- YouTube
Fotboll > Sv: The Championship
mattias - 74: I den andra semifinalen tar Middlesbrough ledningen tidigt men Southampton kvitterar i slutet av första halvlek.
Southampton gör sedan 2-1 i den 116:e matchminuten och man vinner också matchen. Därmed är klubben klara för finalen mot Hull på nationalarenan Wembley den 23:e maj.
Southampton gör sedan 2-1 i den 116:e matchminuten och man vinner också matchen. Därmed är klubben klara för finalen mot Hull på nationalarenan Wembley den 23:e maj.
Fotboll > Sv: The Championship
mattias - 74: Hull vinner borta mot Millwall med 2-0 och är vidare till Championshipfinal på Wembley.
+ 2
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Och hemmalaget säkrar segern genom att göra 6-2 med knappa fem minuter kvar. Man "gör" inte själva målet, men man tilldöms det då Rasmus Dahlin uppenbart hakar och förhindrar målet som sker i ett läge när Buffalo har plockat målvakten.
+ 1
Föregående · 7 · Nästa
