Historik
Föregående · 18 · Nästa
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
blackredberry: Att Växjö är ett köplag med legoknektar utan själ medan alla i Brynäs lag är egna produkter med själ och hjärta för klubben.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{5915}: Föredöme? Inte vet jag.
Hur många egna produkter har Karlskrona förresten? Är det ett plastlag också? Eller är det samma sak där, att klubben är förhållandevis ung.
Hur många egna produkter har Karlskrona förresten? Är det ett plastlag också? Eller är det samma sak där, att klubben är förhållandevis ung.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
blackredberry: När bildades dom? Alla spelare vi skickat till NHL är äldre än deras klubb. Kommundoping hit och dit har jag ingen aning om men ingen hade klagat om det var Brynäs som var i samma sits.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
blackredberry: Eh, Växjö har ett rätt framgångsrikt J20-lag och som sagt, man bildades 1997. Sluta med tramset. Men Brynäs kanske BARA ska köra med egna produkter, annars är man ju ett köplag.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
blackredberry: Börjar bli riktgt tröttsamt med det här att Växjö skulle vara plastigt osv. Klubben bildades 1997 och har givetvis inte samma historia men någonstans måste man ju börja. ”Köpta” spelare utgör ju en stor del av alla professionella lag om du nu inte märkt det.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bradberry: Växjö har höjt sig rätt mycket från senaste matchen. Uppträder dåligt? Såklart dom har svårt att hänga med ett så skickligt lag som Växjö. Det är inte spelarnas fel, såklart försöker dom göra sitt bästa men förra matchen är inte talande för klasskillnaden på dom här lagen.
Sen kan allt hända och får man mycket tur med sig i hockey kan det betyda mycket. Utnyttja PP är viktigt.
Sen kan allt hända och får man mycket tur med sig i hockey kan det betyda mycket. Utnyttja PP är viktigt.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Växjö kommer in i zon med kontroll och får skottförsök på skottförsök. Vi håller inte ut dom. Samtidigt har Brynäs svårt att få något vettigt uppspel. Inte så konstigt dock. Be till hockeygudarna att puckarna studsar med oss.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bara att dom leder med två mål inför sista är en rätt sanslös skräll. Spelmässigt började det vackla i 5v5 i andra men det var rätt väntat. Skulle inte förvåna mig om det kommer en anstormning nu. Rautio får hänga med.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Rätt stor skillnad på uppspelen idag, man verkar ha fattat att det är dödsdömt att dumpa bort pucken till ett sådant här bra motstånd. Eller så är Växjö sämre på pressen. Man måste minimera Sundqvist/Larssons speltid så mycket som möjligt, enorm säkerhetsrisk. Och sluta spela dom så mycket med fjärdekedjan. Det sista man vill mot Växjö är att fastna i egen zon.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8421}: Brynäs kommer inte på något sätt styra spelet, om inte Växjö gör en monumental plattmatch. Om Brynäs vinner gör man antagligen det på ”onaturligt” sätt, med extremt hög räddnings- och skottprocent.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
KulaShaker: Corsi 5v5 förra matchen var 77%-23%, förväntar mig samma överkörning idag.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jan Grismöbel: 24 poäng är inte så dåligt. Givetvis inte bra nog men han är såklart bättre än många andra i laget.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Hmmm skulle det inte vara bättre kortsiktigt om Palushaj var borta?
+ 5
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Sundqvist före Ersson ikväll, jaha.
Svårt också att se hur Liljewall ska få igång Jensen och Clark. Märklig laguppställning överlag men det är möjligtvis inte den man ställer upp med till slut.
Svårt också att se hur Liljewall ska få igång Jensen och Clark. Märklig laguppställning överlag men det är möjligtvis inte den man ställer upp med till slut.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Att ha Granström och Nilsson i PP gör det ju knappast lättare. Nilsson har varit bra men är inte PP-material och Granström har varit rätt usel rätt länge nu.
Sen finns det inte jättemånga alternativ, dålig bredd på forwards just nu.
Sen finns det inte jättemånga alternativ, dålig bredd på forwards just nu.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Ersson med Sundqvist känns inte jättestabilt om man tittar på detta...
Luleå saknar däremot Olausson ikväll och Ledin är tillbaka, mycket bra!
Luleå saknar däremot Olausson ikväll och Ledin är tillbaka, mycket bra!
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Blev backsidan bättre under OS utan Gunderson och Bertilsson? Problemet är att man lätt glömmer dom matcher när lag är dåliga utan nyckelspelare och när lag spelar bra utan nyckelspelare är det helt plötsligt ”psykologi”.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Givetvis inte. Laget skulle dock vara bättre med en oskadad Palushaj.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Märkligt att inte alla lag kör med den taktiken ändå. Borde vi inte bänka Gunderson också kanske? Som sagt, lag blir inte bättre utan sina nyckelspelare.
+ 3
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bradberry: Tror att det är rätt mycket av en myt att laget går samman och höjer sig i sådana fall. Om ett lag vinner utan en väldigt bra spelare är det lätt att det narrativet bildas men jag är tämligen säker på att lag förlorar mer utan en sådan spelare. Dessa gånger glömmer man lätt dock. Brynäs vinner inget på att ha den bäst producerande spelaren borta. Sen kan man ju ändå vinna matchen men det ökar inte chanserna.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Haha. Som bäst när vi är uträknade. Vad grundar du det på? Förra slutspelet? Dom gånger Brynäs varit såhär uträknade inför slutspelet har man oftast åkt ut direkt i kvarten. Men jag förstår att det är kul med klyschor.
+ 10
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Har Brynäs ingen som är anställd för video efter Larsson? Sket man bara i det efter att han gick ner i båset?
Här förklarar Färjestads målvakts- och videocoach bl.a. hur man använder kameror för att få fram statistik och hur annat fungerar. Kommer Brynäs ens i närheten av den här proffsigheten?
Här förklarar Färjestads målvakts- och videocoach bl.a. hur man använder kameror för att få fram statistik och hur annat fungerar. Kommer Brynäs ens i närheten av den här proffsigheten?
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Man vet ju aldrig och man ska akta sig för att spekulera om sådant. Ofta blir det att folk börjar kolla efter sådana tecken då och det är rätt lätt att få för sig att spelare ser ”lata” eller ”ointresserade” ut.
Frågan är om spelare ens blir bättre av att bänkas? Jag brukar inte gilla att ta sådana saker för givet. Bara för att man alltid gjort så betyder det inte att det är någon skillnad när spelaren kommer tillbaka. Skulle vilja se statistik på hur spelare presterar efter kontra före en sådan här typ av bänkning. Skulle gissa på att skillnaden inte är så stor.
Frågan är om spelare ens blir bättre av att bänkas? Jag brukar inte gilla att ta sådana saker för givet. Bara för att man alltid gjort så betyder det inte att det är någon skillnad när spelaren kommer tillbaka. Skulle vilja se statistik på hur spelare presterar efter kontra före en sådan här typ av bänkning. Skulle gissa på att skillnaden inte är så stor.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Det där med topp 6 och botten 6 är rätt tveksamt och inget jag tror på. Att rollfördela på det sättet. Så att någon som inte platsar i topp 6 ska fördelas till bänken istället för tredjekedjan ger jag inte mycket för.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben: Det är typ samma sak som med Jensen. Eftersom man har högre förväntningar så blir fallet högre och därför blir det en illusion av att spelaren är sämre än spelare som istället går igenom någon slags stadig anonymitet.
Klart Ikonen ska producera men bara för att han har haft svårt med det den senaste tiden blir han inte helt plötsligt sämre än spelare som knappt producerar.
Klart Ikonen ska producera men bara för att han har haft svårt med det den senaste tiden blir han inte helt plötsligt sämre än spelare som knappt producerar.
+ 4
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx: Skulle vara oerhört förvånande om Boqvist inte håller SHL-klass nästa säsong. Om något så skulle det väl vara spännande för någon att få spela bredvid en så stor talang som Boqvist.
Ang. Boqvist:
Ang. Boqvist:
+ 4
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx: Bertilsson är inte riktigt vad jag menar med en klassisk ”defensiv” back. Han är rätt spelande. En av anledningarna till att han togs ut till OS var ju enligt Grönborg att han har ”offensiva kvalitéer”. Han skulle nog fungera rätt okej i PP tom.
Problemet är när man väldigt ofta får spela ”tufft” och ”fysiskt” (vilket spelare mestadels får göra utan puck) för att man kör sarg ut och är dålig på att spela sig ur situationer.
Det största problemet med Larsson tycker jag inte är det fysiska, det är nog att han har haft svårt att anpassa sig till farten i SHL, att allt går snabbare och att man inte har lika mycket tid på sig att ta beslut.
Problemet är när man väldigt ofta får spela ”tufft” och ”fysiskt” (vilket spelare mestadels får göra utan puck) för att man kör sarg ut och är dålig på att spela sig ur situationer.
Det största problemet med Larsson tycker jag inte är det fysiska, det är nog att han har haft svårt att anpassa sig till farten i SHL, att allt går snabbare och att man inte har lika mycket tid på sig att ta beslut.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx: Ja, man är bättre utan. Klassiska ”defensiva” backar är oftast en säkerhetsrisk.
Föregående · 18 · Nästa