Historik
Föregående · 19 · Nästa
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Emil Larsson har typ 27% i skottprocent så hans siffror är rätt dopade.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben: Exakt, hade vi varit överlägsna rent spelmässigt och förlorat på otur hade jag inte skämts så mycket för det. Men att vara spelmässigt sämre än Karlskrona, på hemmaplan, och dessutom förlora... det är som du skriver, bland det mest skamfyllda på väldigt länge. Otroligt pinsamt.
Det är bara att ge upp denna säsong helt enkelt, jag har inte så negativa tankar om Bengtzén som folk här har generellt och tror ändå att det kan bli bättre. Men just nu ser det inte så trevligt ut, helt klart.
Det är bara att ge upp denna säsong helt enkelt, jag har inte så negativa tankar om Bengtzén som folk här har generellt och tror ändå att det kan bli bättre. Men just nu ser det inte så trevligt ut, helt klart.
+ 4
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Karlskrona måste vara den mest missköta föreningen i SHL på rätt länge. Rätt komiskt att man förlängde med Printz för inte så längesedan också. KHK har verkligen ingen koll sportsligt eller ekonomiskt. Rätt pinsamt.
Pinsamt också att dom är slagpåsar för alla lag... förutom Brynäs.
Pinsamt också att dom är slagpåsar för alla lag... förutom Brynäs.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skulle fortfarande vara rätt dumt att lägga ned mycket mer pengar på denna säsong. Det behövs minst tre spelare av hög klass på varje position för att ha chans att komma förbi Växjö. Hur ska man ha råd med det?
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
www.lhc.eu/artikel/l0l1ajdoi-30c01/lhc-lanar-ut-patrick-mullen
Varför skriver man inte till vilket lag?
Varför skriver man inte till vilket lag?
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Hade Miller inte haft ryktet om sig att vara en spelare med ”karaktär”, ”kommer till jobbet varje dag”, ”jobbar hårt” och andra klyschor hade han antagligen redan fått massa skit för att han ser ointresserad och lat ut. Hade han spelat helt identiskt men istället inte haft det ryktet han hade nu... ja. Skulle han dessutom vara typ en tjeck som kom från KHL, oj oj oj.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Dennis Rasmussen kanske? Även om det känns ytterst tveksamt. Växjö tar väl honom.
+ 3
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: Obegripligt att man kan lära sig så lite av Steve Moore-incidenten också. Det borde ha skakat hockeyvärlden tillräckligt för att något sådant här aldrig ska kunna inträffa. Kan man inte ha kontroll på sitt temperament ska man inte vara tränare. Lasu Nilsson har redan sagt att han ska sluta som tränare 3-4 gånger, dags nu igen kanske.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: Från ljudklippet framstår han ju knappast som en sansad och intelligent människa. Skolgårdsfasoner. Och det blir bara värre av att sådant här kan avsluta karriärer. Man vill ju ofta tro att idiotin att skicka ut spelare för att skada motståndare hade försvunnit.
+ 4
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk: Nej, skulle helst se att man sparade pengarna och lägger det på nästa säsong. I en annan situation så skulle det inte kännas helt orimligt. Han har producerat bra i sina tidigare SHL-säsonger och ett miljöombyte kanske skulle göra susen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk: Han har inte varit skitkass, faktiskt. Nu vet jag inte om det är något annat som ligger bakom detta men det känns rätt typiskt hur klubbar i panik brukar agera - sparka spelförande spelare som inte nått upp till sin kapacitet för man tror att det ska ge en quick fix.
Lite samma sak som när tränare brukar bänka bästa spelaren för att ”väcka laget”. Även fast man egentligen minskar chanserna att vinna genom att bänka den bästa spelaren.
Jag tror inte att jag skulle vilja ha någon förstärkning öht just nu. Hade Brynäs legat på en mer fördelaktig position så, ja, varför inte.
Lite samma sak som när tränare brukar bänka bästa spelaren för att ”väcka laget”. Även fast man egentligen minskar chanserna att vinna genom att bänka den bästa spelaren.
Jag tror inte att jag skulle vilja ha någon förstärkning öht just nu. Hade Brynäs legat på en mer fördelaktig position så, ja, varför inte.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: En bra sportchef tar vara på andra sportchefers misstag :)
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Tänker du på denna artikel? www.usatoday.com/story/sports/nhl/columnist/allen/2016/11/16/advanced-stats-analytics-nhl-corsi-trotz-blashill-cheveldayoff/93930520/
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Ja, det är därför Wayne Gretzky blev en sådan succé till tränare. Omöjligt att dra slutsatser ifrån sådant där.
Bulan sa i en chatt förra säsongen att man inte använde avancerad statistik. Så jag vettefan. Omfattande är det nog inte. Om man inte vill hålla det hemligt men det skulle vara märkligt. Flera lag i SHL är öpnna med det.
Bulan sa i en chatt förra säsongen att man inte använde avancerad statistik. Så jag vettefan. Omfattande är det nog inte. Om man inte vill hålla det hemligt men det skulle vara märkligt. Flera lag i SHL är öpnna med det.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{6984}: Kanske det. Jag skulle gissa på åldern dock. Svårt att veta. Tyckte dock inte att han individuellt såg lika vass ut dom matcherna innan skadad.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Paille hann spela 14 matcher. Denna artikel (från början av säsongen ska tilläggas) tar dock upp just dom där spelartappen men samtidigt det att många spelare helt enkelt har presterat sämre denna säsong: hockeynews.se/articles/1210/
Paille hade bla gått ifrån att prestera som en spelare för andrakedjan till en spelare för fjärdekedjan.
Paille hade bla gått ifrån att prestera som en spelare för andrakedjan till en spelare för fjärdekedjan.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Det närmaste jag kan hitta är det här: www.brynas.se/artikel/m0kzainrw-1ekad/videocoachen-ett-bra-hjalpmedel
Men det handlar bara om videocoachning.
”Ibland tittar man till exempel på vad som hände vid ett baklängesmål som kanske var lite konstigt... det händer att vi tittar på målchanser också.”
Ett märkligt citat ur en statistisk synvinkel bl.a. då skillnaden mellan ett mål och en målchans ofta beror på hur motståndaren agerar (ja, givetvis beror allt på hur motståndaren agerar, men ni förstår) och borde därför likställas i ett statistiskt syfte. Om man ska analysera sitt egna lag dvs. Om en motståndare får igenom ett fritt skottförsök i skottsektorn så kanske spelaren antingen gör mål eller skjuter högt över. Sitt egna lags agerande oavsett mål eller inte, har samma värde. Sen måste man givetvis se situationerna för en helhetsbild, som man tydligen alltid måste påpeka.
Men det handlar bara om videocoachning.
”Ibland tittar man till exempel på vad som hände vid ett baklängesmål som kanske var lite konstigt... det händer att vi tittar på målchanser också.”
Ett märkligt citat ur en statistisk synvinkel bl.a. då skillnaden mellan ett mål och en målchans ofta beror på hur motståndaren agerar (ja, givetvis beror allt på hur motståndaren agerar, men ni förstår) och borde därför likställas i ett statistiskt syfte. Om man ska analysera sitt egna lag dvs. Om en motståndare får igenom ett fritt skottförsök i skottsektorn så kanske spelaren antingen gör mål eller skjuter högt över. Sitt egna lags agerande oavsett mål eller inte, har samma värde. Sen måste man givetvis se situationerna för en helhetsbild, som man tydligen alltid måste påpeka.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lunkan: Beror nog på. När det kommer till lag så har vissa SHL-lag börjat köra med kameror som registrerar spelare och kan utifrån den datan få fram statistik. Färjestad, Växjö och Luleå vet jag kör med det, säkert något mer lag också. Möjligtvis HV, kanske Djurgården. Tror det är det enklaste sättet som tar minst tid.
Som vanlig läktarcoach kan man sitta själv och räkna på video, det är trögt och långsamt och det finns säkert bättre metoder. Finns inte så mycket statistik tillgänglig öppet för SHL. Utifrån deras egna statistik är det svårt att få fram mycket av värde.
Journalister (Rönnqvist bl.a.) visar ibland upp statistik som typ individuell corsi. Så den datan finns antar jag, bara inte öppen.
Som vanlig läktarcoach kan man sitta själv och räkna på video, det är trögt och långsamt och det finns säkert bättre metoder. Finns inte så mycket statistik tillgänglig öppet för SHL. Utifrån deras egna statistik är det svårt att få fram mycket av värde.
Journalister (Rönnqvist bl.a.) visar ibland upp statistik som typ individuell corsi. Så den datan finns antar jag, bara inte öppen.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
majk: En ”positiv” sak är att han redan testat Ryssland och inte gjort någon riktig succé. I NLA som är en sämre serie skulle han dock kunna göra extremt bra ifrån sig. Nu vet vi inte hur han är som person och hur han tänker men jag skulle gissa på NLA. Om nu inte Brynäs får ha kvar honom, det skulle vara mäktigt av Bengtzén
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
majk: Ja det märks verkligen. Sådant här kan dock ta längre tid, om man börjar nu kanske det inte börjar vända förrän om 3-4 säsonger, eller till och med längre. Men Djurgården har redan riktigt bra statistik. Måste kännas otroligt bra! Sannerligen en guldkandidat även om Växjö känns omöjliga. Jävlar vad Växjö bara kör.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Vi vann därför var vi bra - vi förlorade därför var vi dåliga. Okej.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Suck. Måste vara skönt att ha en sådan enkelspårig bild på saker.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Det är inte bara PDO. Bedrövlig corsi bland annat. Herregud. Kolla på shot charten här bara. Detta är rent bedrövligt. Man kan inte påstå att man gjorde en bra match bara för att dom vann, det om något är ytterst okunnigt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Jag kollar på turen/oturen, ren fakta. 25% i skottprocent är kanske normalt för dig dock. Men nog om detta nu.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Problematiken är att det kan finnas spelare som för spelet positivt i allsvenskan utan att det är så synligt. Man behöver statistik på alla spelare ovsett hur bra man känner till dom. Och man behöver det främst på sina egna spelare för att bedöma hur man ska forma och matcha laget. Så det är otroligt användbart för alla sportchefer och tränare, tyvärr verkar dom inte alltid ha så bra koll. Snart använder sig dock majoriteten av alla lag sådant här och Brynäs gör det antagligen inte. Det kan vara rätt farligt i framtiden om man inte agerar, faktiskt.
Som du säger är spelare från AHL alltid svårt... hur bra man än känner till dom och oavsett hur statistiken ser ut. Där är det helt enkelt mycket chansningar tyvärr.
Och ja dom länder du nämner är väldigt intressanta på det sättet. Finns nog många guldkorn i mindre kända ligor.
Som du säger är spelare från AHL alltid svårt... hur bra man än känner till dom och oavsett hur statistiken ser ut. Där är det helt enkelt mycket chansningar tyvärr.
Och ja dom länder du nämner är väldigt intressanta på det sättet. Finns nog många guldkorn i mindre kända ligor.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Nej, hjärnan har svårt att se en helhetsbild och dras istället till dom mer synliga, stora händelserna. Det är så våra hjärnor fungerar.
Men tro vad du vill. Du kommer oavsett ha skygglapparna på och se på hockey som du alltid gjort.
Du gillar inte förändring. Jag förstår. Gör som du alltid gjort för det är enklast.
Men tro vad du vill. Du kommer oavsett ha skygglapparna på och se på hockey som du alltid gjort.
Du gillar inte förändring. Jag förstår. Gör som du alltid gjort för det är enklast.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Varför visar det på okunskap? Sluta tramsa och försök förstå argumenten istället. Det finns inget som tyder på okunskap.
Föregående · 19 · Nästa
