Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 222 ·
Café > Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Schvisst! Schvisst! Schvisst!

Då vill jag se en bild på de grabbar som myntade uttrycket. Och dom skall vara i "rollen".


Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Tip-Top var inget för mig. Storstruten var dock ok... Osså pommac-glassen.

Café > Sv: Hitta bilden!
Salle: Klockren menade jag förstås fast klokren är inte så dumt kanske??? 

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Det är nog [url=svt.se/content/1/c6/40/66/27/karlsson-jonas-ulf-411.jpg]dom här[/url] hon vill se men jag tycker att din far/son-kombo är klokren. Sökte också ett par "vanliga" Karlsöner men har tittat för mycket på TV för att hitta nåt.

Café > Sv: Hitta bilden!
The Fat Bastard: Så ska det se ut...

Wish Away!

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Varför gå över ån efter vatten när det finns svenska stegbilar.

Denna gången är det ju inte ens en stegbil, även om det syns en stege på sidan. Detta är en Släck/räddningsbil med svenska ord. Pump tror jag den engelska termen är. Sen är den ju inte svensk men ok för det vita.

 :-)

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Hmm! Nu har du varit borta för länge... Brandförsvar implementerar Sverige dessutom är den hytten (trots vitt tak) ungefär 50/50 röd/vit.

:-)

Café > Sv: Hitta bilden!
Albert Hall: Hittade den tidigare men det är så svårt att hitta på nya bildönskningar så jag avvaktade ett tag.


Jag vill se en stegbil (tillhörande brandförsvaret) med huvudsaklig vit förarhytt.


Café > Sv: Hitta bilden!
Albert Hall:  Kan det vara denna som råkat krympa i tvätten...

[bild]www.newyorkislanders.com/fanzone/images/1-Allison.jpg[/bild]

Café > Sv: Hitta bilden!
Albert Hall: Wish away!

Café > Sv: Hitta bilden!
Friman SR: Slut på helg och dags för att fortsätta bildjakten...

Jag vill se Brasiliens flagga. Det skall dock vara så stor att man kan läsa texten på den.

Motor > Sv: 2005 Formula 1™ United States Grand Prix
Trulli med premiärpole för Toyota.

Kvalresultat:

1  16  Jarno Trulli Toyota    1:10.625
2  9  Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes    1:10.694
3  3  Jenson Button BAR-Honda    1:11.277
4  6  Giancarlo Fisichella Renault    1:11.290
5  1  Michael Schumacher Ferrari    1:11.369
6  5  Fernando Alonso Renault    1:11.380
7  2  Rubens Barrichello Ferrari    1:11.431
8  4  Takuma Sato BAR-Honda    1:11.497
9  7  Mark Webber Williams-BMW    1:11.527
10  12  Felipe Massa Sauber-Petronas    1:11.555
11  10  Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes    1:11.681
12  11  Jacques Villeneuve Sauber-Petronas    1:11.691
13  17  Ricardo Zonta Toyota    1:11.754
14  15  Christian Klien Red Bull Racing    1:12.132
15  8  Nick Heidfeld Williams-BMW    1:12.430
16  14  David Coulthard Red Bull Racing    1:12.682
17  18  Tiago Monteiro Jordan-Toyota    1:13.462
18  21  Christijan Albers Minardi-Cosworth    1:13.632
19  19  Narain Karthikeyan Jordan-Toyota    1:13.776
20  20  Patrick Friesacher  Minardi-Cosworth    1:14.494


Café > Sv: Hitta bilden!
Friman SR: Den högsta jag hittade på 3 minuter.

[bild]perso.wanadoo.fr/interferences/rip/lynyrd/wilkeson.jpg[/bild]

MoDo Hockey > Sv: Jockes avstängning eller Disciplinnämnden silar mygg och...
NuMo: Dom var det ju synd om. Dom hade ju hockey som yrke och kunde/fick ju inte spela här hemma. 

Och så var ju inte alls fallet med Jocke?!?!

MoDo Hockey > Sv: Jockes avstängning eller Disciplinnämnden silar mygg och...
Huge: Vad är vitsen med lite ironi när Stockholmarna inte fattar vinken utan just ;-)-vinken...

Café > Sv: Just nu på tv!
Paddan: Finns även i Expressen. Åtminstone häromdagen fanns ett Sudda-Ko där bredvid serierna.

Motor > 2005 Formula 1™ United States Grand Prix
TV4-sporten säger att Ralf Schumacher kraschade på samma ställe och sätt som ifjol. Dock inte med samma resultat.


Café > Sv: Just nu på tv!
knaskamilla: Vad som helst utom detta. Du har väl Harpan eller MS Röj på din dator om du inte kommer på nåt annat att göra under de 1.45tim som filmen pågår.

Ser att Aftonbladet ger filmen [bild]www.aftonbladet.se/vinj/bas/2plus.gif[/bild] och det är ofantligt för mycket.

Café > Sv: Just nu på tv!
Fast inte. Jag vill i god tid ge er tid att planera in nåt annat att göra nämligen. Imorgon lördag 01.45 (söndag egentligen) går en riktig Kalkonrulle på TV3. [url=www.imdb.com/title/tt0178747/]Max Q[/url]

Se den INTE. Storyn är tunn, osannolik och förutsägbar. Sen är det det mest löjliga (dåliga specialeffekter) orealisktiska slut jag någonsin sett förutom vissa komedier och dåliga skräckisar. Anse er varnade.



Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Stiligt... En Bridgestone minsann. Ett lika lyckat MC-märke som årets F1-däck.

Wish away!

Café > Sv: Hitta bilden!
Kom på att ledtråden var rätt dålig.
Jag Ledtrådar med "Kontrapunkt - man" istället.


Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Sorry! Blev lite för involverad in tha Hood tillsammans med the Grove Street homies ya 'now.

[url=www.f16.mil.se/images/local/ekis_rescue_1_600.jpg]En nednosig Uppländsk Viggen i skum[/url]



Nu vill jag se en Japansk motorcykel med brittisk namn. Ledtråd: Kobe-jordbävningen.

MoDo Hockey > Sv: Jockes avstängning eller Disciplinnämnden silar mygg och...
65selander: Klart att vi är sura. Det hade ju inte blivit så här hårt straff om nån DIF:are eller nån annan "storklubbs" spelare stuckit på samma sätt.

Café > Sv: Favoritgrogg?
65selander: Hädare!!! :-)

Café > Sv: Favoritgrogg?
Paddan: £2000 är väl inte dåligt i vinst eller?

Det som är värre är att dom drack upp den på en kväll... Även om dom var en "grupp" så lär ju glas nummer 4 och därefter vara lite bortkastade då man kunnat ta en "normal" virre istället.

MoDo Hockey > Sv: Jockes avstängning eller Disciplinnämnden silar mygg och...
Bragd-Birger: Han stack över för att han fick chansen att träna och spelar
Att det sedan tog 3 veckor innan han skulle få ett svar trodde nog ingen. Att dom skulle neka dispensen trodde nog ingen heller, så när chansen att få spela dök upp så tog han den.


Café > Sv: I-pod mini ?
Per HApps: Creatives Zen (5bg) finns ju. Bra ljud, dyker upp i filhanteraren som flyttbar disk, USB 2.0, radio och bra batteritid. Har funderat på en sådan själv. 1849 på PåAv om jag inte missminner mig

MoDo Hockey > Sv: Jockes avstängning eller Disciplinnämnden silar mygg och...
Paddan: Saxat från åfficiella...

Hårt straff för Joakim Lindström

Joakim Lindström som efter slutspelet ifjol åkte över till AHL för att spela hockey fick idag sin dom av Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämd. Eftersom inga övergångar får ske efter 31 januari och Joakim inte fick dispens så har de beslutat att han är avstängd från allt spel i Europa till och med den 7 november 2005.

Via sin agent Peter Wallén hälsar Joakim att han är nedstämd och besviken på förbundet. Spelarfacket är på Joakims sida och kommer att överklaga beslutet till Riksidrottsnämnden.


MoDo Hockey > Sv: Jockes avstängning eller Disciplinnämnden silar mygg och...
Paddan: Med tanke på hur osannolika strafflängder dom lyckas få fram så tror jag att det bara var 4 tärningar nu.

MoDo Hockey > Sv: Jockes avstängning eller Disciplinnämnden silar mygg och...
Audiblegiraffe: Jag flyttar dig till "rätt" tråd.

Inte nog med det. Vad tror du händer med Jocke. Inte f-n kommer han att spela här hemma nästa säsong (kanske han inte gjort ändå men det hör inte hit). Han kommer ju att flytta och spela AHL-hockey utan all tvivel. Han missar ju halva säsongen annars.

Jämför detta med Scandic-trojkan som fick dispens för flytt, under stängt transferfönster" i en grisblink för att "hockeyn är deras yrke" och andra dåliga ursäkter.



MoDo Hockey > Jockes avstängning eller Disciplinnämnden silar mygg och...
Detta kräver banne mig en ny tråd.

Återigen så tokbestraffas en spelare av disciplinnämnden för vad jag tror de flesta ser som en ringa förseelse.
Jocke Lindström blir alltså avstängd 26 matcher i Sverige (och Europa) för att, efter MoDos säsong slutat, åkt till AHL och spelat matcher.
Felet som begåtts är att transferfönstret emot NHL (och AHL) var stängt vid tidpunkten för flytten. Han hade MoDos välsignelse och hade ansök om dispens den 17 mars men fick avslag den 6 april (dom är snabba i disciplinnämnden). Under tiden 25/3 till 17/4 spelade Jocke 13 Matcher för Syracuse Crunch.

[url=www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?nid=6365&focus=true]http://www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?nid=6365&focus=true[/url]

[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,660873,00.html]http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,660873,00.html[/url]

Café > Sv: Roliga länkar
Paddan: Triumph igen. Denna gång utanför Star Wars-premiär.

[url=files.sigur-ros.co.uk/video/conan-sketch-triumphstarwars.wmv]Triumph i högform (OBS Videofil)[/url]

Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Bra försök men... Äh vad skriver jag. HELT J-A FEL!!!


Café > Sv: Roliga länkar
Paddan: Driva med GTA... Jämrans och Fy. Grove Street OG´s kommer att hämnas.

Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Var stripporna åt andra hållet... Attans.

Jag vill se en nednosig Uppländsk Viggen i skum.

Café > Sv: Hitta bilden!

Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Det stämmer... Wish Away!

Café > Sv: Roliga länkar
Triumph - The insulting Dog från Conan O'Brien Show utanför Michael Jackson rättegången. En hel del sköna påhopp på fansen. Varav den bästa är
[url=poststuffx.entensity.net/061305/triumph-jackson.wmv]"So tell me, on a scale of 1-10... how old is Michael Jacksons boyfriend?" (OBS! videofil) [/url]


Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: För att komma så långt bort från Borlänges Spice Girls på kortast möjliga tid.

Jag vill se världens största Biker Bar.

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
knaskamilla: Varför länkade du inte den åt Audible dårå? :-)

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
knaskamilla: Det stod en artikel idag om NHL-konfliktens lösning, Ryssland lockar spelare, att Timmy vill stanna hemma och att Jocke Lindström vill fara.

[url=allehanda.se/sport/3994]http://allehanda.se/sport/3994[/url]

Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: [url=hem.passagen.se/bimboboy84/Troll.jpg]Duger denna?[/url]

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Vette fan om du inte skulle komma hem från Nyköping lika fort med tåg som med flyget. Att du sedan skulle behöva åka nattåg (om det finns kvar) på söndagkväll för att komma ner i tid för jobbets skull. Sen när Botniabanan är klar så tror jag verkligen flyget får konkurrens av snabbtåget.  

MoDo Hockey > Sv: gäst dj
ria-ra: Vem är "han nederst"? Inte för att jag vill se men...

MoDo Hockey > Sv: gäst dj
ria-ra: rolling on floor laughing my ass off

MoDo Hockey > Sv: gäst dj
ria-ra: ROFLMAO!!!  Snuskgubbar minsann. Dina dotter verkar ha koll.

MoDo Hockey > Sv: gäst dj
ria-ra: Nej. Inte ett slumområde med inavel till. Vi har ju redan Köpmanholmen ju. Kan ni inte bara låta stan glida ner i älven och flyta nerströms och sedan paddla vidare till S-vall eller Gävle.

· 222 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik