Historik
Föregående · 225 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dream Team: Volvo Sonett är italiensk vet ju alla. Men hur många förgasare har den???
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Poffa: Lorenzos neanderthalshåriga inbromsning när han tog 2 placeringar var så vacker att jag inte kunde låta bli att OOOOha lite i soffan. Pedrosa var taktisk och körde lysande de sista varven när de övriga verkade, av deras sladdande, ha kört slut på de bästa av däcken.
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Poffa: Topp och botten för KTM. Talmacsi tar sin 1:a GP-vinst men det var på grund av att Kallio highsidar i sista kurvan och tar med sig Faubel ut i kattsanden. Tyvärr bars Kallio bort på bår men vi får hoppas att vårt skandinaviska hopp inte är allvarligt skadad. Luthi 2:a och ny VM-ledare, Olive 3:a.
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
FIM, gick idag ut med att, som väntat, minskar maximala motorvolymen till 800cc (990cc idag) i MotoGP-klassen säsongen 2007. Detta i ett led att försöka få ner bränsleförbrukningen och toppfarterna (som närmar sig 340). Samtidigt förbjuds 2-taktare och max bränlemängd sätts till 21liter.
Tvåvägs radiokommunikation förbjuds och det är inte längre tillåtet att stanna till i depån under ride-through.
Personligen tror jag ju att toppfarterna inte kommer att minska så mycket då motorutvecklingen kommer att fortsätta i viss mån men det kanske hindrar en fortsatt maxhastighetsökning.
Till slut.
Tippning:
1. Rossi
2. Barros
3. Gibernau
Tvåvägs radiokommunikation förbjuds och det är inte längre tillåtet att stanna till i depån under ride-through.
Personligen tror jag ju att toppfarterna inte kommer att minska så mycket då motorutvecklingen kommer att fortsätta i viss mån men det kanske hindrar en fortsatt maxhastighetsökning.
Till slut.
Tippning:
1. Rossi
2. Barros
3. Gibernau
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
I MotoGP var det som vanligt The Doctor (som numer är proffessor i kommunikation och publicitet) som tog hem ronden. Sete sa på förmiddagen att han struntade i polen för det var racet som avgjorde poängen men kom ändå 2:a 14 hundradelar efter. Repsol Honda på 3:a Biaggi & 4:a Hayden.
David Checa (Carlos lillebror som kör Endurance till "vardags") ersätter Tony Elias som kraschade på tester efter LeMans. Benbrott i båda armarna (en båtben i handen) och ett benbrott i foten men hoppas vara tillbaka till hemma-GP i Barcelona men skulle samtidigt skynda långsamt för att inte riskera framtiden.
David Checa (Carlos lillebror som kör Endurance till "vardags") ersätter Tony Elias som kraschade på tester efter LeMans. Benbrott i båda armarna (en båtben i handen) och ett benbrott i foten men hoppas vara tillbaka till hemma-GP i Barcelona men skulle samtidigt skynda långsamt för att inte riskera framtiden.
Results Italy - Qualifying | |||||||||
| Time | |||||||||
| 1 | V. Rossi (ITA) | Yamaha | | 1:49.223 | |||||
| 2 | S. Gibernau (ESP) | Honda | | 1:49.361 | |||||
| 3 | M. Biaggi (ITA) | Honda | | 1:49.458 | |||||
| 4 | N. Hayden (USA) | Honda | | 1:49.546 | |||||
| 5 | J. Hopkins (USA) | Suzuki | | 1:49.556 | |||||
| 6 | L. Capirossi (ITA) | Ducati | | 1:49.633 | |||||
| 7 | M. Melandri (ITA) | Honda | | 1:49.805 | |||||
| 8 | S. Nakano (JPN) | Kawasaki | | 1:49.858 | |||||
| 9 | K. Roberts (USA) | Suzuki | | 1:50.052 | |||||
| 10 | M. Tamada (JPN) | Honda | | 1:50.059 | |||||
| 11 | C. Checa (ESP) | Ducati | | 1:50.072 | |||||
| 12 | C. Edwards (USA) | Yamaha | | 1:50.176 | |||||
| 13 | A. Barros (BRA) | Honda | | 1:50.201 | |||||
| 14 | A. Hofmann (GER) | Kawasaki | | 1:51.066 | |||||
| 15 | R. Xaus (ESP) | Yamaha | | 1:51.585 | |||||
| 16 | D. Checa (ESP) | Yamaha | | 1:51.610 | |||||
| 17 | T. Bayliss (AUS) | Honda | | 1:51.764 | |||||
| 18 | S. Byrne (GBR) | KTM | | 1:52.753 | |||||
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
250cc var betydligt jämnare än 125. Här var inte mindre än 7 förare inom samma halvsekund i kamp om pole.
Freddie Watz 29:a (av 30) slagna av tre Wildcards tom.
Freddie Watz 29:a (av 30) slagna av tre Wildcards tom.
| Results Italy - Qualifying | |||||||||
| Time | Laps | ||||||||
| 1 | J. Lorenzo (ESP) | Honda | 1:53.494 | 19 | |||||
| 2 | C. Stoner (AUS) | Aprilia | 1:53.548 | 14 | |||||
| 3 | A. Dovizioso (ITA) | Honda | 1:53.674 | 14 | |||||
| 4 | R. De Puniet (FRA) | Aprilia | 1:53.714 | 18 | |||||
| 5 | A. De Angelis (SMR) | Aprilia | 1:53.841 | 18 | |||||
| 6 | S. Porto (ARG) | Aprilia | 1:53.889 | 12 | |||||
| 7 | D. Pedrosa (ESP) | Honda | 1:53.991 | 15 | |||||
| 8 | H. Barberá (ESP) | Honda | 1:54.800 | 20 | |||||
| 9 | H. Aoyama (JPN) | Honda | 1:54.815 | 18 | |||||
| 10 | A. Ballerini (ITA) | Aprilia | 1:54.971 | 12 | |||||
| 11 | J. Smrz (CZE) | Honda | 1:55.054 | 14 | |||||
| 12 | S. Corsi (ITA) | Aprilia | 1:55.111 | 19 | |||||
| 13 | Y. Takahashi (JPN) | Honda | 1:55.205 | 19 | |||||
| 14 | S. Guintoli (FRA) | Aprilia | 1:55.378 | 16 | |||||
| 15 | A. Baldolini (ITA) | Aprilia | 1:55.676 | 15 | |||||
| 16 | R. Locatelli (ITA) | Aprilia | 1:55.794 | 15 | |||||
| 17 | C. Davies (ENG) | Aprilia | 1:55.879 | 19 | |||||
| 18 | M. Giansanti (ITA) | Aprilia | 1:55.885 | 11 | |||||
| 19 | H. Marchand (FRA) | Aprilia | 1:57.032 | 16 | |||||
| 20 | G. Leblanc (FRA) | Aprilia | 1:57.213 | 18 | |||||
| 21 | D. Heidolf (GER) | Honda | 1:57.395 | 13 | |||||
| 22 | J. Ronzoni (ITA) | Wildcard | 1:57.668 | 14 | |||||
| 23 | R. Rous (CZE) | Honda | 1:57.794 | 9 | |||||
| 24 | Y. Polzer (AUT) | Wildcard | 1:57.803 | 19 | |||||
| 25 | A. Vincent (FRA) | Fantic | 1:57.846 | 15 | |||||
| 26 | A. Debon (ESP) | Honda | 1:58.019 | 3 | |||||
| 27 | A. Molina (ESP) | Wildcard | 1:58.339 | 12 | |||||
| 28 | G. Rizmayer (HUN) | Yamaha | 1:58.372 | 19 | |||||
| 29 | F. Watz (SWE) | Yamaha | 1:58.636 | 14 | |||||
| 30 | M. Cardenas (COL) | Aprilia | 1:59.689 | 10 | |||||
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
KTM dominerade 125-kvalet med Kallio 1:a och Talmacsi 2:a. Dessa är mer än 1 resp ½ sek snabbare än resten.
| Results Italy - Qualifying | |||||||||
| Time | |||||||||
| 1 | M. Kallio (FIN) | KTM | 1:58.662 | ||||||
| 2 | G. Talmacsi (HUN) | KTM | 1:59.152 | ||||||
| 3 | H. Faubel (ESP) | Aprilia | 1:59.712 | ||||||
| 4 | M. Pasini (ITA) | Aprilia | 1:59.776 | ||||||
| 5 | M. Simoncelli (ITA) | Aprilia | 1:59.796 | ||||||
| 6 | T. Luthi (SUI) | Honda | 1:59.947 | ||||||
| 7 | M. Conti (ITA) | Wildcard | 2:00.037 | ||||||
| 8 | J. Simon (ESP) | KTM | 2:00.152 | ||||||
| 9 | F. Lai (ITA) | Honda | 2:00.178 | ||||||
| 10 | L. Pesek (CZE) | Derbi | 2:00.203 | ||||||
| 11 | M. Di Meglio (FRA) | Honda | 2:00.367 | ||||||
| 12 | A. Rodriguez (ESP) | Honda | 2:00.493 | ||||||
| 13 | J. Olive (ESP) | Aprilia | 2:00.519 | ||||||
| 14 | T. Kuzuhara (JPN) | Honda | 2:00.572 | ||||||
| 15 | S. Gadea (ESP) | Aprilia | 2:00.599 | ||||||
Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Den var ju änu coolare än den jag tänkte på. Fast min ser ju lite åffisiell ut.
[bild]www.zaldiva.com/images/MISCELLANEOUS/LIGHTERS/alien_nostromo_zippo_pic1%20(WinCE).jpg[/bild]
[bild]www.zaldiva.com/images/MISCELLANEOUS/LIGHTERS/alien_nostromo_zippo_pic1%20(WinCE).jpg[/bild]
Motor > Nåt för Frisco att skicka till Anrell?
[bild]ia.imdb.com/media/imdb/01/I/65/65/68m.jpg[/bild][Bild]http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/formulakuvat/kuljettajat/2003/66914.jpg[/bild]
Iceman??? Petarca???
[url=www.imdb.com/name/nm0677785/]Steven Petarca[/url] är en skådis jag nyss såg i ett inspelat avsnitt av JAG och jag kunde inte låta bli att se likheterna. Sen kanske det finns bilder där likheten är ännu bättre men jag är lite trött.
Iceman??? Petarca???
[url=www.imdb.com/name/nm0677785/]Steven Petarca[/url] är en skådis jag nyss såg i ett inspelat avsnitt av JAG och jag kunde inte låta bli att se likheterna. Sen kanske det finns bilder där likheten är ännu bättre men jag är lite trött.
Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa: Jag vill se en tändare med Alien-referens, och då menar jag filmen Alien.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Lite tidigare än så för det nog bli. 12.45 låter mer lagom...
[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeper.gif&user_id=19][bild]http://www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeperthumb.gif&user_id=19[/bild][/url]
[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeper.gif&user_id=19][bild]http://www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeperthumb.gif&user_id=19[/bild][/url]
Café > Sv: HJÄLP....hjälp......
Friman SR: Använder du MSPaint??? Var lite mer anarkistisk och tanka hem ett bättre bildredigeringsprogram. Jag tipsar om Paintshop Pro då Adobe Photoshop är "för bra"
Café > Sv: Hitta bilden!
Mats Edström: Då vill jag se de fyra kamraterna i Joe Bar Team varvandes vid ett trafikljus.
Café > Sv: HJÄLP....hjälp......
Friman SR: Det är D-A-D - Scare Yourself men det ser jag bara för att jag kikade på omslagsfilerna jag har i eftermiddags. Om du vill så kan du få dom. Alla är STORA, Front 2.52mb, CD 3.0mb & back 4.32mb.
Skall dom lira i GBG... Attans att man bor lite avsides. Dom kom ju iofs förbi här 1995 under Lollipopturnen och rockade FETT.
Skall dom lira i GBG... Attans att man bor lite avsides. Dom kom ju iofs förbi här 1995 under Lollipopturnen och rockade FETT.
Motor > Gran Premio Alice D'Italia
Då ver det MotoGP helg igen. Denna gång från Mugello-banan i Italien.
TV-tider
Lördag
Söndag
TV-tider
Lördag
| 12:45 | MOTORCYCLING | |
| 13:15 | MOTORCYCLING | |
| 14:00 | MOTORCYCLING | |
Söndag
| 09:45 | MOTORCYCLING | |
| 10:15 | MOTORCYCLING | |
| 10:45 | MOTORCYCLING | |
| 12:00 | MOTORCYCLING | |
| 13:30 | MOTORCYCLING | |
Café > Från tidningarnas brokiga innehåll.
[url=www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,654913,00.html]Ni borde faktiskt skämmas, tjejer[/url]
Café > Sv: Hitta bilden!
Mats Edström: Och den sitter som en blykepa...
Marvin The Paranoid Android från nya filmen [url=hitchhikers.movies.go.com/]Hitchhiker´s Guide To The Galaxy[/url]
Marvin The Paranoid Android från nya filmen [url=hitchhikers.movies.go.com/]Hitchhiker´s Guide To The Galaxy[/url]
Café > Sv: Appropå Maiden...
Friman SR: Det har ju gått ett SVT-reportage på 45min-1tim om dessa grabbar. Dom hade skappliga samlingar med skivor, tröjor, videos & diversiteter av Iron Maiden.
Att dom sen bidrog till hårdrocks-stereotypen med Camaro/Trans Am, bira mm gjorde att man skrattade lite för mycket åt dom. Men Maiden kunde dom.
Att dom sen bidrog till hårdrocks-stereotypen med Camaro/Trans Am, bira mm gjorde att man skrattade lite för mycket åt dom. Men Maiden kunde dom.
Café > Sv: Hitta bilden!
Friman SR: Tanken var god men tyvärr. Paddan var på rätt spår men tog inte det hela i mål.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Har du tänkt på en grej. Skriver man inget kan det inte bli raderat.
[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeper.gif&user_id=19][bild]http://www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeperthumb.gif&user_id=19[/bild][/url]
[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeper.gif&user_id=19][bild]http://www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeperthumb.gif&user_id=19[/bild][/url]
Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Det stämmer att din robot har spelat rollen i BBCs TV-serie. Kuriosiöst så är det samma skådespelare som "agerar" rollen igen.
Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Det där är inte den robot som kommer till sverige i sommar. Den där har väl kanske varit här förut men det var inte den jag ville se.
Har du inte läst boken. Skämmes ta mig fan. Du kan få låna den (hela serien) av mig om du vill.
Har du inte läst boken. Skämmes ta mig fan. Du kan få låna den (hela serien) av mig om du vill.
Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Dröm sött.
Då vill jag se en robot som är 37ggr äldre än Universum, har taskig mental hälsa och ofta lider av värkande dioder. Roboten (mfl) kommer till sverige i slutet av sommaren.
Då vill jag se en robot som är 37ggr äldre än Universum, har taskig mental hälsa och ofta lider av värkande dioder. Roboten (mfl) kommer till sverige i slutet av sommaren.
Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Så här menade jag.
[bild]www.aftonbladet.se/noje/0103/21/macken-25140-0.jpg[/bild]
[bild]www.aftonbladet.se/noje/0103/21/macken-25140-0.jpg[/bild]
Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Om detta är rätt person på bilden så bugar jag mig, japanskt, djupt.
Själv gick jag vilse bland all kyrrilliska.
Själv gick jag vilse bland all kyrrilliska.
Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes:
[url=svt.se/content/1/c6/35/21/55/humlewtop.jpg]Humle Och Dumle[/url]
[url=svt.se/content/1/c6/35/21/55/humlewtop.jpg]Humle Och Dumle[/url]
Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Spara bilder i datorn... Vet inte om jag har plats med sånt. :-)
Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Det är nåt med vissa sajter (ibland). Passagen och några till. Klarar inte att direktlänkas eller nåt sånt.
Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Hur var det med passagenbilder??? Chansaroch garderar med länk.
[bild]hem.passagen.se/maan5304/RavilYak.jpg[/bild]
[bild]hem.passagen.se/maan5304/RavilYak.jpg[/bild]
Café > Sv: Hitta bilden!
Portello: Här ser vi [url=us.imdb.com/name/nm0004834/]Stephen Collins[/url] som spelade rollfiguren Aaron Paradis i filmen [url=us.imdb.com/title/tt0116313/]The First Wifes Club (1996)[/url]
[bild]ia.imdb.com/media/imdb/01/I/91/06/12m.jpg[/bild]
[bild]ia.imdb.com/media/imdb/01/I/91/06/12m.jpg[/bild]
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Förstår precis hur du har det.
*nynnar på Mats Rådbergs - Det är inte lätt att vara ödmjuk*
*nynnar på Mats Rådbergs - Det är inte lätt att vara ödmjuk*
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Så är det säkert... :-) Är inte alla lite småkära i dig egentligen.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Viva el Presidente!!!
[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeper.gif&user_id=19][bild]http://www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeperthumb.gif&user_id=19[/bild][/url]
ZZZ zzz ZZZ
[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeper.gif&user_id=19][bild]http://www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeperthumb.gif&user_id=19[/bild][/url]
ZZZ zzz ZZZ
Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Skriver jag nykorad så menar jag ju inte förra årsmodellen eller nåt annat begagnat vrak. :-)
Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Hmmmm!!! Det ser inte ut som hon som vann iår. Jag sa ju nykorad...
Café > Sv: Hitta bilden!
The Fat Bastard: Självklart är det jag som var ute och cyklade...
Handen var rätt dock så du har önskingen.
Handen var rätt dock så du har önskingen.
MoDo Hockey > Sv: Nya souvenirer
Paddan: Jag hörde torsdagar jämna veckor mellan 9.30- 10.00 om det är fullmåne.
Föregående · 225 · Nästa