Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 225 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dream Team: Volvo Sonett är italiensk vet ju alla. Men hur många förgasare har den???

Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Poffa: Lorenzos neanderthalshåriga inbromsning när han tog 2 placeringar var så vacker att jag inte kunde låta bli att OOOOha lite i soffan. Pedrosa var taktisk och körde lysande de sista varven när de övriga verkade, av deras sladdande, ha kört slut på de bästa av däcken.

Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Poffa: Topp och botten för KTM. Talmacsi tar sin 1:a GP-vinst men det var på grund av att Kallio highsidar i sista kurvan och tar med sig Faubel ut i kattsanden. Tyvärr bars Kallio bort på bår men vi får hoppas att vårt skandinaviska hopp inte är allvarligt skadad. Luthi 2:a och ny VM-ledare, Olive 3:a.

Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
FIM, gick idag ut med att, som väntat, minskar maximala motorvolymen till 800cc (990cc idag) i MotoGP-klassen säsongen 2007. Detta i ett led att försöka få ner bränsleförbrukningen och toppfarterna (som närmar sig 340). Samtidigt förbjuds 2-taktare och max bränlemängd sätts till 21liter.

Tvåvägs radiokommunikation förbjuds och det är inte längre tillåtet att stanna till i depån under ride-through.


Personligen tror jag ju att toppfarterna inte kommer att minska så mycket då motorutvecklingen kommer att fortsätta i viss mån men det kanske hindrar en fortsatt maxhastighetsökning.

Till slut.
Tippning:

1. Rossi
2. Barros
3. Gibernau

Café > Sv: Hitta bilden!
Friman SR: Detta var nog ingen vanlig dag på jobbet...

www.northcounty.com/sailing/billclup.jpg

Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
I MotoGP var det som vanligt The Doctor (som numer är proffessor i kommunikation och publicitet) som tog hem ronden. Sete sa på förmiddagen att han struntade i polen för det var racet som avgjorde poängen men kom ändå 2:a 14 hundradelar efter. Repsol Honda på 3:a Biaggi & 4:a Hayden.
David Checa (Carlos lillebror som kör Endurance till "vardags") ersätter Tony Elias som kraschade på tester efter LeMans. Benbrott i båda armarna (en båtben i handen) och ett benbrott i foten men hoppas vara tillbaka till hemma-GP i Barcelona men skulle samtidigt skynda långsamt för att inte riskera framtiden.


Results  Italy - Qualifying
     Time  
 
 1V. Rossi (ITA)Yamaha    1:49.223  
 2S. Gibernau (ESP)Honda    1:49.361  
 3M. Biaggi (ITA)Honda    1:49.458  
 4N. Hayden (USA)Honda    1:49.546  
 5J. Hopkins (USA)Suzuki    1:49.556  
 6L. Capirossi (ITA)Ducati    1:49.633  
 7M. Melandri (ITA)Honda    1:49.805  
 8S. Nakano (JPN)Kawasaki    1:49.858  
 9K. Roberts (USA)Suzuki    1:50.052  
 10M. Tamada (JPN)Honda     1:50.059  
 11C. Checa (ESP)Ducati    1:50.072  
 12C. Edwards (USA)Yamaha    1:50.176  
 13A. Barros (BRA)Honda    1:50.201  
 14A. Hofmann (GER)Kawasaki    1:51.066  
 15R. Xaus (ESP)Yamaha    1:51.585  
 16D. Checa (ESP)Yamaha    1:51.610  
 17T. Bayliss (AUS)Honda    1:51.764  
 18S. Byrne (GBR)KTM    1:52.753  


Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
250cc var betydligt jämnare än 125. Här var inte mindre än 7 förare inom samma halvsekund i kamp om pole.
Freddie Watz 29:a (av 30) slagna av tre Wildcards tom.

Results  Italy - Qualifying
     TimeLaps 
 
 1J. Lorenzo (ESP)Honda    1:53.49419  
 2C. Stoner (AUS)Aprilia    1:53.54814  
 3A. Dovizioso (ITA)Honda    1:53.67414  
 4R. De Puniet (FRA)Aprilia    1:53.71418  
 5A. De Angelis (SMR)Aprilia    1:53.84118  
 6S. Porto (ARG)Aprilia    1:53.88912  
 7D. Pedrosa (ESP)Honda    1:53.99115  
 8H. Barberá (ESP)Honda    1:54.80020  
 9H. Aoyama (JPN)Honda    1:54.81518  
 10A. Ballerini (ITA)Aprilia    1:54.97112  
 11J. Smrz (CZE)Honda    1:55.05414  
 12S. Corsi (ITA)Aprilia    1:55.11119  
 13Y. Takahashi (JPN)Honda    1:55.20519  
 14S. Guintoli (FRA)Aprilia    1:55.37816  
 15A. Baldolini (ITA)Aprilia    1:55.67615  
 16R. Locatelli (ITA)Aprilia    1:55.79415  
 17C. Davies (ENG)Aprilia    1:55.87919  
 18M. Giansanti (ITA)Aprilia    1:55.88511  
 19H. Marchand (FRA)Aprilia    1:57.03216  
 20G. Leblanc (FRA)Aprilia    1:57.21318  
 21D. Heidolf (GER)Honda    1:57.39513  
 22J. Ronzoni (ITA)Wildcard    1:57.66814  
 23R. Rous (CZE)Honda    1:57.794 
 24Y. Polzer (AUT)Wildcard    1:57.80319  
 25A. Vincent (FRA)Fantic    1:57.84615  
 26A. Debon (ESP)Honda    1:58.019 
 27A. Molina (ESP)Wildcard    1:58.33912  
 28G. Rizmayer (HUN)Yamaha    1:58.37219  
 29F. Watz (SWE)Yamaha    1:58.63614  
 30M. Cardenas (COL)Aprilia    1:59.68910  


Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
KTM dominerade 125-kvalet med Kallio 1:a och Talmacsi 2:a. Dessa är mer än 1 resp ½ sek snabbare än resten.

Results  Italy - Qualifying
     Time  
 
 1M. Kallio (FIN)KTM    1:58.662  
 2G. Talmacsi (HUN)KTM    1:59.152  
 3H. Faubel (ESP)Aprilia    1:59.712  
 4M. Pasini (ITA)Aprilia    1:59.776  
 5M. Simoncelli (ITA)Aprilia    1:59.796  
 6T. Luthi (SUI)Honda    1:59.947  
 7M. Conti (ITA)Wildcard    2:00.037  
 8J. Simon (ESP)KTM    2:00.152  
 9F. Lai (ITA)Honda    2:00.178  
 10L. Pesek (CZE)Derbi    2:00.203  
 11M. Di Meglio (FRA)Honda    2:00.367  
 12A. Rodriguez (ESP)Honda    2:00.493  
 13J. Olive (ESP)Aprilia    2:00.519  
 14T. Kuzuhara (JPN)Honda    2:00.572  
 15S. Gadea (ESP)Aprilia    2:00.599  


Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Den var ju änu coolare än den jag tänkte på. Fast min ser ju lite åffisiell ut.

[bild]www.zaldiva.com/images/MISCELLANEOUS/LIGHTERS/alien_nostromo_zippo_pic1%20(WinCE).jpg[/bild]

Motor > Nåt för Frisco att skicka till Anrell?
[bild]ia.imdb.com/media/imdb/01/I/65/65/68m.jpg[/bild][Bild]http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/formulakuvat/kuljettajat/2003/66914.jpg[/bild]
Iceman???      Petarca???

[url=www.imdb.com/name/nm0677785/]Steven Petarca[/url] är en skådis jag nyss såg i ett inspelat avsnitt av JAG och jag kunde inte låta bli att se likheterna. Sen kanske det finns bilder där likheten är ännu bättre men jag är lite trött.

Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa: Jag vill se en tändare med Alien-referens, och då menar jag filmen Alien.


Café > Sv: Hitta bilden!

Café > Sv: HJÄLP....hjälp......
Friman SR: Använder du MSPaint??? Var lite mer anarkistisk och tanka hem ett bättre bildredigeringsprogram. Jag tipsar om Paintshop Pro då Adobe Photoshop är "för bra"

Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa: Hjältar min själ. Önskan är din.

Café > Sv: Hitta bilden!
Mats Edström: Då vill jag se de fyra kamraterna i Joe Bar Team varvandes vid ett trafikljus.

Café > Sv: HJÄLP....hjälp......
Friman SR: Det är D-A-D - Scare Yourself men det ser jag bara för att jag kikade på omslagsfilerna jag har i eftermiddags. Om du vill så kan du få dom. Alla är STORA, Front 2.52mb, CD 3.0mb & back 4.32mb.

Skall dom lira i GBG... Attans att man bor lite avsides. Dom kom ju iofs förbi här 1995 under Lollipopturnen och rockade FETT.

Motor > Gran Premio Alice D'Italia
Då ver det MotoGP helg igen. Denna gång från Mugello-banan i Italien.

TV-tider
Lördag
12:45   MOTORCYCLING
 
 
13:15   MOTORCYCLING
 
 
14:00   MOTORCYCLING
 

Söndag
09:45   MOTORCYCLING
 
 
10:15   MOTORCYCLING
 
 
10:45   MOTORCYCLING
 
 
12:00   MOTORCYCLING
 
 
13:30   MOTORCYCLING
 


Café > Sv: Hitta bilden!
Mats Edström: Liten bild men...

[bild]www.nuloop.com/real/Unidisc/spec1776.jpg[/bild]


Café > Sv: Hitta bilden!
Mats Edström: Och den sitter som en blykepa...

Marvin The Paranoid Android från nya filmen [url=hitchhikers.movies.go.com/]Hitchhiker´s Guide To The Galaxy[/url]

Café > Sv: Appropå Maiden...
Friman SR: Det har ju gått ett SVT-reportage på 45min-1tim om dessa grabbar. Dom hade skappliga samlingar med skivor, tröjor, videos & diversiteter av Iron Maiden. 
Att dom sen bidrog till hårdrocks-stereotypen med Camaro/Trans Am, bira mm gjorde att man skrattade lite för mycket åt dom. Men Maiden kunde dom.

Café > Sv: Hitta bilden!
Friman SR: Tanken var god men tyvärr. Paddan var på rätt spår men tog inte det hela i mål.


Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Det stämmer att din robot har spelat rollen i BBCs TV-serie. Kuriosiöst så är det samma skådespelare som "agerar" rollen igen.

Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Det där är inte den robot som kommer till sverige i sommar. Den där har väl kanske varit här förut men det var inte den jag ville se.

Har du inte läst boken. Skämmes ta mig fan. Du kan få låna den (hela serien) av mig om du vill.

Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Dröm sött.

Då vill jag se en robot som är 37ggr äldre än Universum, har taskig mental hälsa och ofta lider av värkande dioder. Roboten (mfl) kommer till sverige i slutet av sommaren.

Café > Sv: Hitta bilden!

Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Om detta är rätt person på bilden så bugar jag mig, japanskt, djupt.

Själv gick jag vilse bland all kyrrilliska.

Café > Sv: Hitta bilden!

Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Spara bilder i datorn... Vet inte om jag har plats med sånt. :-)

Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Det är nåt med vissa sajter (ibland). Passagen och några till. Klarar inte att direktlänkas eller nåt sånt.

Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Hur var det med passagenbilder??? Chansaroch garderar med länk.
[bild]hem.passagen.se/maan5304/RavilYak.jpg[/bild]

Café > Sv: Hitta bilden!
Portello: Här ser vi [url=us.imdb.com/name/nm0004834/]Stephen Collins[/url] som spelade rollfiguren Aaron Paradis i filmen [url=us.imdb.com/title/tt0116313/]The First Wifes Club (1996)[/url]

[bild]ia.imdb.com/media/imdb/01/I/91/06/12m.jpg[/bild]

Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Thats more like it... Wish Away!!!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Förstår precis hur du har det.
*nynnar på Mats Rådbergs - Det är inte lätt att vara ödmjuk*

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Så är det säkert... :-) Är inte alla lite småkära i dig egentligen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Ja Andersson är ju hemskt ovanligt...


Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Vi måste ju hålla er på tårna som det så vackert heter.

Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Skriver jag nykorad så menar jag ju inte förra årsmodellen eller nåt annat begagnat vrak. :-)


Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Hmmmm!!! Det ser inte ut som hon som vann iår. Jag sa ju nykorad...

Café > Sv: Hitta bilden!
65selander: Jag vill se en nykorad Miss Universum.

Café > Sv: Hitta bilden!
65selander:
[url=www.power-bullys.de/html/Bilder/107_0785.jpg]Ser ut som en kul fest.
[/url]

Café > Sv: Hitta bilden!
65selander: En chansning så god som någon. Wish Away!

Café > Sv: Hitta bilden!
Portello: Sveriges första vindkraftverk vill jag se.


Café > Sv: Hitta bilden!
The Fat Bastard: Självklart är det jag som var ute och cyklade...

Handen var rätt dock så du har önskingen.

MoDo Hockey > Sv: Nya souvenirer
Paddan: Jag hörde torsdagar jämna veckor mellan 9.30- 10.00 om det är fullmåne.

· 225 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik