Historik
Föregående · 224 · Nästa
Café > Sv: Hitta bilden!
Friman SR: Inte för att du var nära ens... Skall vara frånvarande hela dagen så jag visar min bild och lämnar över önskningen till dig.
[bild]www.ekenas.fi/museum/som10.JPG[/bild]
Så Pentii Varg från fablernas värld är aktuell önskning.
[bild]www.ekenas.fi/museum/som10.JPG[/bild]
Så Pentii Varg från fablernas värld är aktuell önskning.
Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Det lär ju vara Stefan Ekberg du menar. Tyvärr fanns det inga bra bilder på karln men vad gör man inte.
[bild]web.telia.com/~u14113416/Foton/1000.jpg[/bild]
[bild]web.telia.com/~u14113416/Foton/1000.jpg[/bild]
Länkar:
http://go.to/teamekberg
http://go.to/teamekberg
Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: >1 timme... Lite besviken är jag trots runt-omkring-infon.
Men önskningen är din.
Men önskningen är din.
Café > Sv: Hitta bilden!
El Maco: Jag vill se en lag bild på 1957 års vinnare av Speedway-allsvenskan. Jag tar tid på dig, Frisco.
Café > Sv: Hitta bilden!
El Maco: Här är ett gäng grabbar på Södermanlands regemente 1917.
[bild]www.algonet.se/~hogman/bild/soldater_d.jpg[/bild]
[bild]www.algonet.se/~hogman/bild/soldater_d.jpg[/bild]
MoDo Hockey > Sv: Nya souvenirer
65selander: Är inte det där ett passande signalement på Gävle-bon överlag.
Café > Sv: Hitta bilden!
El Maco:
[url=www.gamlavykort.nu/efterlysningen/hb-okand4.jpg]Inte så hemskt rustade och okänt årtal[/url]
[url=www.gamlavykort.nu/efterlysningen/hb-okand4.jpg]Inte så hemskt rustade och okänt årtal[/url]
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: En V-Rod. Visste inte att det fanns nån sån i stan.
Inte Japansk!?!? Skulle det vara sämre än en tysk-amerikan???
Inte Japansk!?!? Skulle det vara sämre än en tysk-amerikan???
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla & Frisco: Motorcykel!!! lät fränt!!! Har man missat nåt? Berätta mer.
NHL > Sv: Målburar
87bth01: Det var inte bara målen som var lite underliga på den länken.
Det fanns även nån variant av red line offside-borttagning med en extra blålinje precis utanför takningscirklarna... Samt ännu en variant där den röda linjen var i spel ibland och ibland inte (?!?!??!?)
Underligt: sa Bull.
Det fanns även nån variant av red line offside-borttagning med en extra blålinje precis utanför takningscirklarna... Samt ännu en variant där den röda linjen var i spel ibland och ibland inte (?!?!??!?)
Underligt: sa Bull.
Café > Sv: Hitta bilden!
Ingen trombonspelare men kunde inte låta bli...
[url=www.muckarduva.com/bilder/feteanlaggning.jpg]Schysst anläggning[/url]
[url=www.muckarduva.com/bilder/feteanlaggning.jpg]Schysst anläggning[/url]
Café > Sv: Hitta bilden!
DIForever: Det ser rätt ut. Hoppas på att spela det imorgon och i nån vecka framöver :-)
Wish Away!
Wish Away!
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Paddan: Eller så hade kvinnan en något udda kroppsfigyr.
Inte Playboymaterial iallafall.
Inte Playboymaterial iallafall.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jaså. www.komplett.se (mfl) har alltid kört med postförskott. Sen är det kanske skillnad på vem som handlar också. :-)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Kunde du inte fått den med dig på en gång? Specialbygge eller köpt på nätet?
Café > Sv: Hitta bilden!
El Maco: Visst var det en Smith & Wesson .50 så önskningen blev din.
Men den är visst redan uppfylld.
Men den är visst redan uppfylld.
Café > Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Nej jag ville INTE se en Magnum .44. Jag vill se nåt ännu större i pistolväg som "Dirty Harrys Magnum .44 att springa och gömma sig i hörnet" som jag skrev.
Café > Sv: Hitta bilden!
The Fat Bastard: Dags för lite pang-pang. Nä inte lite förresten.
Jag vill se pistolen som får Dirty Harrys Magnum .44 att springa och gömma sig i hörnet. Kort och gott vill jag se "the most powerful handgun in the world"
Do You feel lucky? Well, do ya, punk?
Jag vill se pistolen som får Dirty Harrys Magnum .44 att springa och gömma sig i hörnet. Kort och gott vill jag se "the most powerful handgun in the world"
Do You feel lucky? Well, do ya, punk?
Café > Sv: Hitta bilden!
The Fat Bastard: SCA's grundare... Det var väl kraschkungen själv.
[bild]www.ttmuseum.nu/uploads/images/48.jpg[/bild]
[bild]www.ttmuseum.nu/uploads/images/48.jpg[/bild]
MoDo Hockey > Sv: NHL eller Inte?
NuMo: Då ställer vi andra oss frågan. Vem har gett med sig & bytt åsikt???
Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Det är bättre. Synd på den lilla bilden bara så jag lägger in en större nu när jag ligger på plus igen.
[bild]www.fullgaz.co.il/focus/mvagusta/10.jpg[/bild]
Men önskan är din.
[bild]www.fullgaz.co.il/focus/mvagusta/10.jpg[/bild]
Men önskan är din.
Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Rätt hoj men som du säger fel årsmodell. Det där är en 75:a. Äldre skall den vara.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: En Stockholmning som heter duga. Fast "Skeppsmaln" ser lite fel ut det med fast låter rätt på mål.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: En förstockholmning som heter duga. Fast "Skeppsmaln" ser lite fel ut det med fast låter rätt på mål.
Support > Sv: Populärt med HS+
Sannes: Jo iofs men en liten påminnelse en vecka före vore väl inte fel hur som haver.
Support > Sv: Populärt med HS+
Marcus: Det vore önskvärt att man kunde få ett mail om att sitt +-abbonemang håller på att ta slut innan det gör det.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Oj mitt + -är borta utan förvarning. Här kommer länken.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Skeppmalen i internationell press. Första och sista gången måntro???
Swedish herring museum creates a stink
Swedish herring museum creates a stink
Café > Sv: Hitta bilden!
Friman SR: Det var Bill Koch som var på min simmarbild? Så var det Ted Turner du var ute efter så var jag också ute i det blöta.
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Results MotoGP
1 V. Rossi (ITA) Yamaha 42:42.994
2 M. Biaggi (ITA) Honda 0.359
3 L. Capirossi (ITA) Ducati 3.574
4 M. Melandri (ITA) Honda 3.979
5 C. Checa (ESP) Ducati 7.890
6 N. Hayden (USA) Honda 8.204
7 A. Barros (BRA) Honda 11.572
8 M. Tamada (JPN) Honda 25.394
9 C. Edwards (USA) Yamaha 25.465
10 S. Nakano (JPN) Kawasaki 36.549
11 J. Hopkins (USA) Suzuki 41.637
12 A. Hofmann (GER) Kawasaki 43.659
13 T. Bayliss (AUS) Honda 43.916
14 R. Xaus (ESP) Yamaha 51.575
15 K. Roberts (USA) Suzuki 1:10.275
1 V. Rossi (ITA) Yamaha 42:42.994
2 M. Biaggi (ITA) Honda 0.359
3 L. Capirossi (ITA) Ducati 3.574
4 M. Melandri (ITA) Honda 3.979
5 C. Checa (ESP) Ducati 7.890
6 N. Hayden (USA) Honda 8.204
7 A. Barros (BRA) Honda 11.572
8 M. Tamada (JPN) Honda 25.394
9 C. Edwards (USA) Yamaha 25.465
10 S. Nakano (JPN) Kawasaki 36.549
11 J. Hopkins (USA) Suzuki 41.637
12 A. Hofmann (GER) Kawasaki 43.659
13 T. Bayliss (AUS) Honda 43.916
14 R. Xaus (ESP) Yamaha 51.575
15 K. Roberts (USA) Suzuki 1:10.275
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Results 250cc
1 D. Pedrosa (ESP) Honda 0
2 J. Lorenzo (ESP) Honda 1.1
3 A. De Angelis (SMR) Aprilia 1.5
4 C. Stoner (AUS) Aprilia 1.6
5 S. Porto (ARG) Aprilia 6.1
6 H. Barberá (ESP) Honda 6.3
7 H. Aoyama (JPN) Honda 11.0
8 A. Dovizioso (ITA) Honda 11.8
9 S. Corsi (ITA) Aprilia 21.9
10 C. Davies (ENG) Aprilia 42.3
11 A. Ballerini (ITA) Aprilia 42.4
12 M. Giansanti (ITA) Aprilia 43.8
13 R. Rous (CZE) Honda 66.2
14 G. Leblanc (FRA) Aprilia 76.9
15 H. Marchand (FRA) Aprilia 80.2
16 Y. Takahashi (JPN) Honda out
17 S. Guintoli (FRA) Aprilia out
18 J. Smrz (CZE) Honda out
19 R. De Puniet (FRA) Aprilia out
1 D. Pedrosa (ESP) Honda 0
2 J. Lorenzo (ESP) Honda 1.1
3 A. De Angelis (SMR) Aprilia 1.5
4 C. Stoner (AUS) Aprilia 1.6
5 S. Porto (ARG) Aprilia 6.1
6 H. Barberá (ESP) Honda 6.3
7 H. Aoyama (JPN) Honda 11.0
8 A. Dovizioso (ITA) Honda 11.8
9 S. Corsi (ITA) Aprilia 21.9
10 C. Davies (ENG) Aprilia 42.3
11 A. Ballerini (ITA) Aprilia 42.4
12 M. Giansanti (ITA) Aprilia 43.8
13 R. Rous (CZE) Honda 66.2
14 G. Leblanc (FRA) Aprilia 76.9
15 H. Marchand (FRA) Aprilia 80.2
16 Y. Takahashi (JPN) Honda out
17 S. Guintoli (FRA) Aprilia out
18 J. Smrz (CZE) Honda out
19 R. De Puniet (FRA) Aprilia out
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Results 125cc
1 G. Talmacsi (HUN) KTM 0
2 T. Luthi (SUI) Honda 0.1
3 J. Olive (ESP) Aprilia 14.7
4 M. Pasini (ITA) Aprilia 14.8
5 T. Koyama (JPN) Honda 15.0
6 M. Poggiali (SMR) Gilera 18.0
7 J. Simon (ESP) KTM 18.2
8 F. Lai (ITA) Honda 18.8
9 T. Kuzuhara (JPN) Honda 20.1
10 A. Masbou (FRA) Honda 20.6
11 M. Conti (ITA) Wildcard 28.1
12 A. Bautista (ESP) Honda 31.7
13 M. Hernandez (ESP) Aprilia 31.8
14 R. De Rosa (ITA) Aprilia 34.7
15 L. Zanetti (ITA) Wildcard 34.7
16 H. Faubel (ESP) Aprilia out
17 M. Kallio (FIN) KTM out
18 M. Simoncelli (ITA) Aprilia out
19 S. Gadea (ESP) Aprilia ret
1 G. Talmacsi (HUN) KTM 0
2 T. Luthi (SUI) Honda 0.1
3 J. Olive (ESP) Aprilia 14.7
4 M. Pasini (ITA) Aprilia 14.8
5 T. Koyama (JPN) Honda 15.0
6 M. Poggiali (SMR) Gilera 18.0
7 J. Simon (ESP) KTM 18.2
8 F. Lai (ITA) Honda 18.8
9 T. Kuzuhara (JPN) Honda 20.1
10 A. Masbou (FRA) Honda 20.6
11 M. Conti (ITA) Wildcard 28.1
12 A. Bautista (ESP) Honda 31.7
13 M. Hernandez (ESP) Aprilia 31.8
14 R. De Rosa (ITA) Aprilia 34.7
15 L. Zanetti (ITA) Wildcard 34.7
16 H. Faubel (ESP) Aprilia out
17 M. Kallio (FIN) KTM out
18 M. Simoncelli (ITA) Aprilia out
19 S. Gadea (ESP) Aprilia ret
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Intervjuerna sa inte så mycket. Mest glada floskler osv.
Denna kommentar av Capirossi var väl det enda som stack utanför mallen. "With Marco we tried to brake so late, he did a great race. it was fantastic, if scary at times!"
Denna kommentar av Capirossi var väl det enda som stack utanför mallen. "With Marco we tried to brake so late, he did a great race. it was fantastic, if scary at times!"
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Poffa: Kul att se tre ärligt glada podiumposörer. Alla var vinnare på nåt sätt. Capirossi för Ducatis heder och 1:a pallplats för året. Biaggi som bästa Honda, bättrad totalplacering och så nära vinst trots allt. Osså Rossi som förutom den egentliga vinsten drygade ut i totalen.
Dessutom inför hemmaplan med underbar inramning.
Synd att vi missade intervjuerna.
Dessutom inför hemmaplan med underbar inramning.
Synd att vi missade intervjuerna.
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Poffa: Jo visst krävs det rätt mycket för att inte Rossi skall ta hem det men det är långt ifrån över (hoppas jag). Om han sedan vinner med 1p eller så gör mig ingenting jag vill bara ha en jämnare strid om titeln.
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
3 italienare på pallen är väl bara roligt för just italienarna men 3 olika fabrikat är bra för sporten.
Mugello är alltid en angenäm bekantskap. Roliga race i alla klasser. Fet slipstreaming i alla klasser. Fanatisk och månghövdad (off +88000) publik. Att banan sedan är snabb, kuperad och vacker gör inte saken sämre.
Mugello är alltid en angenäm bekantskap. Roliga race i alla klasser. Fet slipstreaming i alla klasser. Fanatisk och månghövdad (off +88000) publik. Att banan sedan är snabb, kuperad och vacker gör inte saken sämre.
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Rossi är förjävlig. Släpper av och studerar Biaggi/vilar däcken för att sedan spurta sista 4 varven. Biaggi körde mycket bra. Capirrossi lyckades till slut köra/bromsa om Melandri efter start och mål. Men dessa 4 körde ett mycket hårt och underhållnade race.
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Poffa: Det räcker med att nolla två så är gapet helt borta. Fast en nolla och några 2:a & 3:e platser så är tillräckligt för att göra det hela spännande. Men Honda-förarna måste börja vinna över Valentino i 1:a hand.
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Sete Gibernau ser VM-titelchansen rinna ut i grusfållan. Iofs var han chansen inte så stor men nu är den borta. Då är dom bara 3 om titeln. Rossi (förstås), Melandri och Biaggi.
Motor > Sv: Gran Premio Alice D'Italia
Salle: Schysst Ducati-tifo i vitt & rött med förarsiffrorna över en hel sektion.
Föregående · 224 · Nästa
"Högskolans annex ligger i Lill-Janshuset, följ turkos markering på kartan nedan. Gå gångvägen genom Lill-Jansskogen (=Träskportsv) till f.d Allmänna BB:s lokaler."