Historik
Föregående · 236 · Nästagelling: Då du inte lyckades visa upp en bild på det du önskat (är det första gången?) så vet inte jag vad som kommer att hända.
Tävlingsledningen: Det är ni som håller i pinnen antar jag.
Karin: Ducati bytte däcksleverantör då Michelin inte klarade av att leverera de däck som Duccen och dess brutala kraft krävde. Michelin ville nog inte ha Ducati under sina vingar om man läst rätt mellan raderna pga att dom tog kraft från utvecklingen av de "normala" däcken.
Tobaksreklamen kommer att försvinna här också. Vissa tävlingar körs redan med "kamouflerade" kåpor och skinnställ.
Fantasilöst av Gauloises i så fall, då Movistar haft samma design och färger i flera år. Dock ser Movistars färger liet mörkare iår. Iofs hade Gauloises helblåa hojar redan på 80 & 90-talet med bla [url=albummoto.9online.fr/grandprix/gp1990/90_sarron.jpg]Yamaha & Christian Sarron[/url]
Fantasilöst var väl kanske Cagiva på den tiden också med sin [url=albummoto.9online.fr/grandprix/gp1989/89_sarron_mamola.jpg]Ferrariröda[/url] men ack så vackra 500:a. Att sedan Mamola körde denna spektakulära hoj på ett lika spektakulärt sätt gjorde inte saken sämre.
Karin: Nakano som VM-vinnare borde ge rätt bra odds. Håller med om Shinyas (och Kawasaki Team Greens) häftighet dock.
Svaret på frågan (eller det påstående som skulle gjort vilken politiker som helst stolt) är JAPP. F1 är den större sporten helt klart. Dock så låg GP-VM rätt nära för några (4-5) år sedan när F1 hade en svacka och GP hade högklassiska duster i flera klasser. F1 har traditonen och värlsdsintresset på sin sida men ökar väl inte inte i antal tittare/åskådare så mycket medans MotoGP växer så det knakar. Publikintresset i MotoGP är också otroligt högt. 200000 åskådare i Jerez under racehelgen är ingen ovanlighet som exempel.
Karin: Att Sete får TV-tid på hemmaplan är förståeligt med olyckligt. Dock brukar det kunna vara lika i Italien och de röda bilarna så kom inte här och kom. Sedan Rossis depåbild är bara fel.
Å MotoGP-producenternas försvar så hävdar jag "Action Overload Error" dvs så mycket snabba fordon på banan samtidigt och så mycket omkörningar att han skulle behöva 4 separata tv-kanaler för att få med allt. :-)
Paddan: Tamada lider tydligen av däcksbytet från Bridgestone till, de bättre, Michelin. På kvaldäck så är det ingen/liten skillnad men racedäcken skiljer sig en del mellan de två fabrikaten. Flera förare har sagt så om fjolårsdäcken iallafall.
| Results Spain - Qualifying | |||||||||
| Time | Laps | ||||||||
| 1 | V. Rossi | Yamaha | | 1:39.419 | |||||
| 2 | S. Gibernau | Honda | | 1:39.915 | |||||
| 3 | M. Melandri | Honda | | 1:40.179 | |||||
| 4 | N. Hayden | Honda | | 1:40.465 | |||||
| 5 | S. Nakano | Kawasaki | | 1:40.542 | |||||
| 6 | L. Capirossi | Ducati | | 1:40.645 | |||||
| 7 | M. Tamada | Honda | | 1:40.707 | |||||
| 8 | A. Barros | Honda | | 1:40.720 | |||||
| 9 | T. Bayliss | Honda | | 1:40.774 | |||||
| 10 | A. Hofmann | Kawasaki | | 1:40.812 | |||||
| 11 | J. Hopkins | Suzuki | | 1:40.825 | |||||
| 12 | C. Checa | Ducati | | 1:40.945 | |||||
| 13 | M. Biaggi | Honda | | 1:41.233 | |||||
| 14 | C. Edwards | Yamaha | | 1:41.241 | |||||
| 15 | A. Elias | Yamaha | | 1:41.581 | |||||
| 16 | K. Roberts | Suzuki | | 1:42.113 | |||||
| 17 | R. Xaus | Yamaha | | 1:42.536 | |||||
| 18 | R. Rolfo | Ducati | | 1:44.015 | |||||
| 19 | F. Battaini | Blata | | 1:44.578 | |||||
| 20 | J. Ellison | Blata | | 1:44.833 | |||||
Bridgestone Dunlop Michelin | |||||||||
Paddan: Får inte riktigt ihop din mening om 2:a & 3:e startled.
Paddan & Poffa: Imponerande tid av Rossi det må man säga. Men utan kvaldäck så var det ju Honda som dominerade. Kul att Melandri är tillbaka efter sju sorger och åtta bedrövelser ifjol.
Racetips: Sete tar racet, Hayden 2:a och Rossi 3:a.
Paddan: Skall jag tippa först? Åkej rå.
Jag ser 3 huvudfavoriter till VM-titeln.
Sete Gibernau (Honda) - Har varit nära 2 år nu men inte lyckats rå på Rossi. Han har kapaciteten och hojen för att äntligen ta titeln.
John Hopkins (Suzuki) - Verkar ha hittat flytet på Sukan och har varit bra framme under hela försäsongen.
Valentino Rossi (Yamaha) - Självklart måste man ha med The Doctor. Han må ha lite sämre maskin men det tar han igen i förarskicklighet.
Sedan finns det 3 uppstickare som KAN överraska alla om allt går rätt.
Alex Barros (Honda) - Denna rutinerade brasse visade att han kan åka fyrtakt fort när han fick prova Hondan första året med 4-takt. Om han håller sig på hjulen så kanske Alex äntligen kan vinna en titel innan pension.
Makoto Tamada (Honda) - Visade ifjol att han är snabb. Nu när han fått riktiga ostar så kan han vinna. Tyvärr brukar japanerna köra bra de första året eller 2 för att sedan börja krascha då trycket från fabriken och hemmanationen börjar hänga på deras axlar.
Nicky Hayden (Honda) - Han är den uppstickare som har störst chans att knäcka de 3 favoriterna. Han har den bästa hojen, en grym talang, tillräcklig erfarenhet och triumfkortet Mick Doohan i bakfickan som support.
Negativa överaskningar:
Max Biaggi (Honda) - floppar iår igen. Han kan inte köra dessa bestar på samma mjuka sätt som han smekte 125:or och 250:er runt banorna.
Colin Edwards (Yamaha) - Tillbaka på "sitt" märke men det kommer inte att hjälpa "the Texan Tornado", tyvärr.
Alla Ducati: För dålig hoj tyvärr. Capirrossi kan lyckas i nåt enstaka race men krasch-Checa kommer inte att trivas med denna brottningspartner.
Mitt tips (till slut):
1:a Sete Gibernau
2:a Nicky Hayden
3:a Valentino Rossi
4:a John Hopkins
5:a Makoto Tamada
Frisco:
[url=www.allardj2x.com/j2xsite/Graphics/legend/photolegend/Laguna-Seca-corkscrew-lg.jpg]Corkscrew[/url]
[url=www.sierrafoot.org/laguna_seca/ls04_46a.html[Honda S2000 i korkskruven (fin bil förresten)[/url]
[url=www2.yamaha-motor.fr/actu/IMG/jpg/fgsport_Corkscrew.jpg]Lite avstånd gör att man ser höjdskillnaden bättre[/url]
The Corkscrew (kurva 8 & 8a) faller nästan 17meter (50feet).
Poffa: Riksman känns mest nostalgiskt, då kan man lika gärna ta tillbaka Tobbe...
gelling: Its a longshot...
[url=www.artcomic.com/shock75.html] Klaus Barbie-docka [/url]
Sibbe: Ingen som har sett en lustifikation i denna regel?
"Om en spelare, målvakt eller ledare i det försvarande laget, som befinner sig på isen,"
Hur ofta är ledarna inne på isen?
ernie eagle: Vad är att vänta när Andersson skall skipa rättvisa. Sen var det väl Pebbens klubba?
1-2: Kallio i krysset. Nu måste FBK lita på Andersson (igen) för att klara detta.
Poffa: Inte gjorde väl Jämtin nån bra säsong iår. Det gjorde iofs inte HV överhuvudtaget men jag kan inte minnas ha sett mycket poäng eller utv-minuter från hans sida.
Jag känner ambivalens att ha Jämtin i MoDo-tröjan men OM han skulle komma så måste det vara den Jämtin som vi lärde oss att hata. Dvs den hårdspelande och målgörande tanks som vi saknat sen Werner sålde ut sig.
Ähh ta upp Dahlberg istället. Billigare och lätt mer underhållande.
Frisco: Då det verkar vara tillåtet att byta hoj så är det väl allt.
Det enda som är snabbt gjort är däck (ca 30sek). Bromsbeläggen (enbart fram) byts i Endurance på ca 15sek med snabbfästen så jag räknar det dubbla i MotoGP om det skulle behövas (arbetstemperaturskillnad i torrt/resp blött väder). Fjädringsinställningar klarar dom nog av under däcksbyte då hojen dessutom är upplyft och utfjädrad. Annars ser jag inte nåt som skulle behöva/kunna bytas utan större ingrepp.
Det enda jag undrar över är tidstranspondern... Den måste ju bytas om dom inte har en transponder per hoj. Iofs så tar det väl inte så lång tid men ändå.
NuMo: Vad är det inte att gilla. Världens bästa leksak.
Klart du skall få önska.
Mats Edström: Undra om vi inte skall vara lite oroliga för Frisco. Trodde han skulle hugga på detta som en kobra med bilder, fakta och Ludvika-historier.
[url=www.jarnvag.net/bild/lokguide/Rc1013Cst1967LCstor.jpg][bild]http://www.jarnvag.net/bild/lokguide/Rc1013Cst1967LCliten.jpg[/bild][/url]
Klicka på bilden för att de en STOR bild
OM detta är rätt så vill jag se Imperiets (Star Wars™) Stjärnkryssare i LEGO®
Nu drar det äntligen igång.
Massor av förarbyten stall & märken emellan gör osäkerheten känns stor.
Exemelvis så gav de 3 testdagarna på just Jerez (25-27mars) 3 olika vinnare på 3 olika märken. Ingen av dessa var Rossi eller Yamaha.
Suzuki, Kawasaki och Ducati har bevisligen gjort framsteg men kommer dom att räcka till emot Honda och Yamaha under en hel säsong?
Ny RainRace-regel har tillkommit i år. Racen kommer INTE att flaggas av om det börjar att regna. Håll ut, byt däck eller byt hoj är alternativen. Bra att detta kommer till skott. Detta var en KalleAnka-regel förut, speciellt då det tar ca 30sek att byta däck (bromsbelägg och ändra fjädring ytterligare ca30 sek).
Inget "tävlingsinlägg" utan mer en illustration på denna trådens situation numer.
[bild]img.photobucket.com/albums/0903/Natalka/404.gif[/bild]
Då gör vi väl ett nytt försök.
På stranden precis utanför pilen så avslutade jag min 29-års dag med en GT, kall öl och ett midnattsdopp i 26-gradiga Mexikanska Golfen.
Ju mer jag ser Samuel spela desto mer inser jag hur nyttig han skulle ha varit i MoDo-dressen i vinter.
Ingen som vet hur länge Påhlsons Johanna skulle ha praktik nere i GBG-trakten???
Dawidovski: Du inser nog inte hur dum du gör dig ibland (läs ofta)
Du skrev:"Jag såg precis Högardh fula armbågsförsök på Sheldon..."
Ett försök är inte en fullbordad tackling.
Du skrev:"Nog ganska lätt att få ett sånt märke av en spelare som kommer i full fart med armbågen som en yxa, bara för att man är hockeyspelare, så betyder inte det att man automatiskt har en tåligare hud, det är väldigt individuellt."
Högardh träffar inte ens Souray...
Dawidovski: Om Souray lyckades få ett blåmärke av en missad tackling så är han mer käring än vad jag trodde.
El Maco: På stranden precis utanför pilen så avslutade jag min 29-års dag med en GT, kall öl och ett midnattsdopp i 26-gradiga Mexikanska Golfen.
http://maps.google.com/maps?q=San+Francisco&ll=37.819061,-122.477946&spn=0.014462,0.022058&t=k&hl=en
Frisco: Det blev ju åtminstone ett snabbt svar från sportauktion.se...
Hej !Tack för dina synpunkter !
Nu när det kommer att bli rätt så mycket auktionerande på denna sajt så vet vi bristerna.
Vi kommer att dela upp första sidan i: Idrotter, Lag och Objekt. Plus en frisökningsfunktion.
Dessutom kommer tydligheten på objekten bli lite bättre.
Auktionsklockan kommer också att förändras, till det smartare.
Annars tycker vi, till trots, att sajten är ren och tydlig. Navigeringen är som du påpekade – öken.
Kom gärna med fler förslag, vi ska skärpa oss !!
Hälsade,
Team Sportauktion
Et tu Brute:
[bild]www.evividsolutions.com/images/services/wh/finally.gif[/bild]Äntligen
Varsågod att önska.
Frisco: Den önskningen var klockren och kul. Dom ger oss sökare ett utlopp för vår kreativitet och fantasi. Fast gåt-bilder är roliga också då dom leder till sånt här som vi ser just nu.
Ledtråd:Monica Vitti
knaskamilla: Jo iofs men det blir tråkigt med "Jag vill se en bild på en Passat -94"-typ av önskningar hela tiden. :-)
Man måste ju motionera de små grå ibland också. Men jag trodde att grabbarna (no offense) skulle fixa denna drömkvinna från vår (äldre) ungdom.
Frisco: HAHAHAHA Nu har jag så roligt åt era grubblerier så det finns knappt. Snacka om att läsa in f-n i ingenting.
Se och Hör-Poffa: Nej det är inte rätt.
Jag trodde ni skulle ta denna på stört. Ni kommer att säga "ja just ja", "åh" eller nåt sånt när rätt bild visas.
Föregående · 236 · Nästa
Poffa:
[url=www.badgolfer.com/][bild]http://www.e-golfer.com/Merchant2/graphics/photos/art/p53_1001.jpg[/bild][/url]