Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 236 ·

Café > Sv: Hitta bilden!

gelling: Då du inte lyckades visa upp en bild på det du önskat (är det första gången?) så vet inte jag vad som kommer att hända.

Tävlingsledningen: Det är ni som håller i pinnen antar jag.


MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: Jo det är nog tyvärr så. Dom går ju gratis om jag fattade kvällblaskorna rätt. Det fanns inget gällande kontrakt mellan SHL & NHL eller nåt sånt. Henke var väl en annan som var trolig att lämna Sverige.

Motor > Sv: Gran Premio Marlboro de España - Jerez, Spain

Karin: Ducati bytte däcksleverantör då Michelin inte klarade av att leverera de däck som Duccen och dess brutala kraft krävde. Michelin ville nog inte ha Ducati under sina vingar om man läst rätt mellan raderna pga att dom tog kraft från utvecklingen av de "normala" däcken.

Tobaksreklamen kommer att försvinna här också. Vissa tävlingar körs redan med "kamouflerade" kåpor och skinnställ.

Fantasilöst av Gauloises i så fall, då Movistar haft samma design och färger i flera år. Dock ser Movistars färger liet mörkare iår. Iofs hade Gauloises helblåa hojar redan på 80 & 90-talet med bla [url=albummoto.9online.fr/grandprix/gp1990/90_sarron.jpg]Yamaha & Christian Sarron[/url]

Fantasilöst var väl kanske Cagiva på den tiden också med sin [url=albummoto.9online.fr/grandprix/gp1989/89_sarron_mamola.jpg]Ferrariröda[/url] men ack så vackra 500:a. Att sedan Mamola körde denna spektakulära hoj på ett lika spektakulärt sätt gjorde inte saken sämre.


Motor > Sv: Gran Premio Marlboro de España - Jerez, Spain

Karin: Nakano som VM-vinnare borde ge rätt bra odds. Håller med om Shinyas (och Kawasaki Team Greens) häftighet dock.

Svaret på frågan (eller det påstående som skulle gjort vilken politiker som helst stolt) är JAPP. F1 är den större sporten helt klart. Dock så låg GP-VM rätt nära för några (4-5) år sedan när F1 hade en svacka och GP hade högklassiska duster i flera klasser. F1 har traditonen och värlsdsintresset på sin sida men ökar väl inte inte i antal tittare/åskådare så mycket medans MotoGP växer så det knakar. Publikintresset i MotoGP är också otroligt högt. 200000 åskådare i Jerez under racehelgen är ingen ovanlighet som exempel.


Motor > Sv: Gran Premio Marlboro de España - Jerez, Spain
Karin: Japp, för i MotoGP är det inte tillåtet med stödhjul som det är i andra handikappsporter. ;-)

Frölunda HC > Sv: Expertpanelen tippar finalmatch 4, vågar du utmana?
Danne_l & Dawidovski: bättre nolla än etta...

Motor > Sv: Gran Premio Marlboro de España - Jerez, Spain

Karin: Att Sete får TV-tid på hemmaplan är förståeligt med olyckligt. Dock brukar det kunna vara lika i Italien och de röda bilarna så kom inte här och kom. Sedan Rossis depåbild är bara fel.

Å MotoGP-producenternas försvar så hävdar jag "Action Overload Error" dvs så mycket snabba fordon på banan samtidigt och så mycket omkörningar att han skulle behöva 4 separata tv-kanaler för att få med allt. :-)


Motor > Sv: Gran Premio Marlboro de España - Jerez, Spain

Paddan: Tamada lider tydligen av däcksbytet från Bridgestone till, de bättre, Michelin. På kvaldäck så är det ingen/liten skillnad men racedäcken skiljer sig en del mellan de två fabrikaten. Flera förare har sagt så om fjolårsdäcken iallafall.


Motor > Sv: Gran Premio Marlboro de España - Jerez, Spain

Results  Spain - Qualifying
     TimeLaps 
 
 1V. RossiYamaha    1:39.419  
 2S. GibernauHonda    1:39.915  
 3M. MelandriHonda    1:40.179  
 4N. HaydenHonda    1:40.465  
 5S. NakanoKawasaki    1:40.542  
 6L. CapirossiDucati    1:40.645  
 7M. TamadaHonda     1:40.707  
 8A. BarrosHonda    1:40.720  
 9T. BaylissHonda    1:40.774  
 10A. HofmannKawasaki    1:40.812  
 11J. HopkinsSuzuki    1:40.825  
 12C. ChecaDucati    1:40.945  
 13M. BiaggiHonda    1:41.233  
 14C. EdwardsYamaha    1:41.241  
 15A. EliasYamaha    1:41.581  
 16K. RobertsSuzuki    1:42.113  
 17R. XausYamaha    1:42.536  
 18R. RolfoDucati    1:44.015  
 19F. BattainiBlata    1:44.578  
 20J. EllisonBlata    1:44.833  

 Bridgestone       Dunlop       Michelin


Motor > Sv: Gran Premio Marlboro de España - Jerez, Spain

Paddan: Får inte riktigt ihop din mening om 2:a & 3:e startled.

Paddan & Poffa: Imponerande tid av Rossi det må man säga. Men utan kvaldäck så var det ju Honda som dominerade. Kul att Melandri är tillbaka efter sju sorger och åtta bedrövelser ifjol.

Racetips: Sete tar racet, Hayden 2:a och Rossi 3:a.


Motor > Sv: Gran Premio Marlboro de España - Jerez, Spain
Poffa: Nä, då var Capirossi duktigare på sin "snöscooter".

Café > Sv: Hitta bilden!
gelling: Dags att visa den dårå... För vi hittar den tydligen inte.

Motor > Sv: Gran Premio Marlboro de España - Jerez, Spain

Paddan: Skall jag tippa först? Åkej rå.

Jag ser 3 huvudfavoriter till VM-titeln.

Sete Gibernau (Honda) - Har varit nära 2 år nu men inte lyckats rå på Rossi. Han har kapaciteten och hojen för att äntligen ta titeln.

John Hopkins (Suzuki) - Verkar ha hittat flytet på Sukan och har varit bra framme under hela försäsongen.

Valentino Rossi (Yamaha) - Självklart måste man ha med The Doctor. Han må ha lite sämre maskin men det tar han igen i förarskicklighet.


Sedan finns det 3 uppstickare som KAN överraska alla om allt går rätt.

Alex Barros (Honda) - Denna rutinerade brasse visade att han kan åka fyrtakt fort när han fick prova Hondan första året med 4-takt. Om han håller sig på hjulen så kanske Alex äntligen kan vinna en titel innan pension.

Makoto Tamada (Honda) - Visade ifjol att han är snabb. Nu när han fått riktiga ostar så kan han vinna. Tyvärr brukar japanerna köra bra de första året eller 2 för att sedan börja krascha då trycket från fabriken och hemmanationen börjar hänga på deras axlar.

Nicky Hayden (Honda) - Han är den uppstickare som har störst chans att knäcka de 3 favoriterna. Han har den bästa hojen, en grym talang, tillräcklig erfarenhet och triumfkortet Mick Doohan i bakfickan som support.

Negativa överaskningar:
Max Biaggi (Honda) - floppar iår igen. Han kan inte köra dessa bestar på samma mjuka sätt som han smekte 125:or och 250:er runt banorna.

Colin Edwards (Yamaha) - Tillbaka på "sitt" märke men det kommer inte att hjälpa "the Texan Tornado", tyvärr.

Alla Ducati: För dålig hoj tyvärr. Capirrossi kan lyckas i nåt enstaka race men krasch-Checa kommer inte att trivas med denna brottningspartner.

Mitt tips (till slut):
1:a Sete Gibernau
2:a Nicky Hayden
3:a Valentino Rossi
4:a John Hopkins
5:a Makoto Tamada


Motor > Sv: MotoGP 2005

Frisco:

[url=www.allardj2x.com/j2xsite/Graphics/legend/photolegend/Laguna-Seca-corkscrew-lg.jpg]Corkscrew[/url]

[url=www.sierrafoot.org/laguna_seca/ls04_46a.html[Honda S2000 i korkskruven (fin bil förresten)[/url]

[url=www2.yamaha-motor.fr/actu/IMG/jpg/fgsport_Corkscrew.jpg]Lite avstånd gör att man ser höjdskillnaden bättre[/url]

The Corkscrew (kurva 8 & 8a) faller nästan 17meter (50feet).


Motor > Sv: MotoGP 2005
Frisco: Det tråkiga med bilden är det som gör Laguna Seca så speciell. Höjdskillnaderna.

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd

Poffa: Riksman känns mest nostalgiskt, då kan man lika gärna ta tillbaka Tobbe...


Färjestads BK > Sv: Finalmatch 3
Poffa: Fast detta var ju i ett speluppehåll så det var väl inte så likt det regel som beskrevs.

Café > Sv: Hitta bilden!

gelling: Its a longshot...

[url=www.artcomic.com/shock75.html] Klaus Barbie-docka [/url]


Färjestads BK > Sv: Finalmatch 3

Sibbe: Ingen som har sett en lustifikation i denna regel?

"Om en spelare, målvakt eller ledare i det försvarande laget, som befinner sig på isen,"

Hur ofta är ledarna inne på isen?


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Inte innan denna säsong är över för det är bara 2 matcher kvar.

Frölunda HC > Sv: Snälla Frölunda vinn!!!

ernie eagle: Vad är att vänta när Andersson skall skipa rättvisa. Sen var det väl Pebbens klubba?

1-2: Kallio i krysset. Nu måste FBK lita på Andersson (igen) för att klara detta.


MoDo Hockey > Videohjälp.
Har en polare som skulle vilja ha finalmatchen från -79 som underhållning på en hockeyturnering med jobbet. Finns det nån som har den på video???

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd

Poffa: Inte gjorde väl Jämtin nån bra säsong iår. Det gjorde iofs inte HV överhuvudtaget men jag kan inte minnas ha sett mycket poäng eller utv-minuter från hans sida.

Jag känner ambivalens att ha Jämtin i MoDo-tröjan men OM han skulle komma så måste det vara den Jämtin som vi lärde oss att  hata. Dvs den hårdspelande och målgörande tanks som vi saknat sen Werner sålde ut sig.

Ähh ta upp Dahlberg istället. Billigare och lätt mer underhållande.


Motor > Sv: Gran Premio Marlboro de España - Jerez, Spain

Frisco: Då det verkar vara tillåtet att byta hoj så är det väl allt.

Det enda som är snabbt gjort är däck (ca 30sek). Bromsbeläggen (enbart fram) byts i Endurance på ca 15sek med snabbfästen så jag räknar det dubbla i MotoGP om det skulle behövas (arbetstemperaturskillnad i torrt/resp blött väder). Fjädringsinställningar klarar dom nog av under däcksbyte då hojen dessutom är upplyft och utfjädrad. Annars ser jag inte nåt som skulle behöva/kunna bytas utan större ingrepp.

Det enda jag undrar över är tidstranspondern... Den måste ju bytas om dom inte har en transponder per hoj. Iofs så tar det väl inte så lång tid men ändå.


Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: Vad är det inte att gilla. Världens bästa leksak.

Klart du skall få önska.


Café > Sv: Hitta bilden!

Mats Edström: Undra om vi inte skall vara lite oroliga för Frisco. Trodde han skulle hugga på detta som en kobra med bilder, fakta och Ludvika-historier.

[url=www.jarnvag.net/bild/lokguide/Rc1013Cst1967LCstor.jpg][bild]http://www.jarnvag.net/bild/lokguide/Rc1013Cst1967LCliten.jpg[/bild][/url]
Klicka på bilden för att de en STOR bild

OM detta är rätt så vill jag se Imperiets (Star Wars™) Stjärnkryssare i LEGO®


Motor > Gran Premio Marlboro de España - Jerez, Spain

Nu drar det äntligen igång.

Massor av förarbyten stall & märken emellan gör osäkerheten känns stor.
Exemelvis så gav de 3 testdagarna på just Jerez (25-27mars) 3 olika vinnare på 3 olika märken. Ingen av dessa var Rossi eller Yamaha.

Suzuki, Kawasaki och Ducati har bevisligen gjort framsteg men kommer dom att räcka till emot Honda och Yamaha under en hel säsong?

Ny RainRace-regel har tillkommit i år. Racen kommer INTE att flaggas av om det börjar att regna. Håll ut, byt däck eller byt hoj är alternativen. Bra att detta kommer till skott. Detta var en KalleAnka-regel förut, speciellt då det tar ca 30sek att byta däck (bromsbelägg och ändra fjädring ytterligare ca30 sek).


MoDo Hockey > Sv: Arenan klar?
Poffa: Jag som hade för mig att Cementa-tornet skulle rivas när arenan väl var klar...

MoDo Hockey > Sv: Arenan klar?
Poffa: Kom in i matchen, gå ut i pausen. Lördagsmatchernas nya devis???

MoDo Hockey > Sv: Arenan klar?
Frisco: Jag som trodde ni tyckte om byxvarm Lord C och bira. :-)

MoDo Hockey > Sv: Arenan klar?
Frisco: Räcker väl med 2st reserverade bord i gången.

Café > Sv: Hitta bilden!

Inget "tävlingsinlägg" utan mer en illustration på denna trådens situation numer.

[bild]img.photobucket.com/albums/0903/Natalka/404.gif[/bild]


Café > Sv: Hitta bilden!
Et tu Brute: Dags att visa en bild tror jag minsann. Och sedan önska en ny en.

Café > Sv: Googles satelitbilder

Då gör vi väl ett nytt försök.

På stranden precis utanför pilen så avslutade jag min 29-års dag med en GT, kall öl och ett midnattsdopp i 26-gradiga Mexikanska Golfen.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Frisco:

...så är #44 i Färjestad en Dawidovski.


MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd

Ju mer jag ser Samuel spela desto mer inser jag hur nyttig han skulle ha varit i MoDo-dressen i vinter.
Ingen som vet hur länge Påhlsons Johanna skulle ha praktik nere i GBG-trakten???


Frölunda HC > Sv: Experttipset, finalmatch 2:7
NuMo: Bäck-känslor? Är det kallt och fuktigt du menar???

Frölunda HC > Sv: Experttipset, finalmatch 2:7
Emma no15: Heja Påhlsson!

Färjestads BK > Sv: Final 2

Dawidovski: Du inser nog inte hur dum du gör dig ibland (läs ofta)

Du skrev:"Jag såg precis Högardh fula armbågsförsök på Sheldon..."
Ett försök är inte en fullbordad tackling.

Du skrev:"Nog ganska lätt att få ett sånt märke av en spelare som kommer i full fart med armbågen som en yxa, bara för att man är hockeyspelare, så betyder inte det att man automatiskt har en tåligare hud, det är väldigt individuellt."
Högardh träffar inte ens Souray...


Färjestads BK > Sv: Final 2

Dawidovski: Om Souray lyckades få ett blåmärke av en missad tackling så är han mer käring än vad jag trodde.


Café > Sv: Googles satelitbilder
ståpäls: Nej en Gin & Tonic. Fast enbart i medicinskt syfte. Har ju klarat mig från malaria hitintills så det måste ju fungera.

Café > Sv: Googles satelitbilder

El Maco: På stranden precis utanför pilen så avslutade jag min 29-års dag med en GT, kall öl och ett midnattsdopp i 26-gradiga Mexikanska Golfen.


MoDo Hockey > Sv: Tröjauktion

Frisco: Det blev ju åtminstone ett snabbt svar från sportauktion.se...

Hej !
Tack för dina synpunkter !

Nu när det kommer att bli rätt så mycket auktionerande på denna sajt så vet vi bristerna.
Vi kommer att dela upp första sidan i: Idrotter, Lag och Objekt. Plus en frisökningsfunktion.
Dessutom kommer tydligheten på objekten bli lite bättre.
Auktionsklockan kommer också att förändras, till det smartare.
Annars tycker vi, till trots, att sajten är ren och tydlig. Navigeringen är som du påpekade – öken.

Kom gärna med fler förslag, vi ska skärpa oss !!
Hälsade,
Team Sportauktion

Café > Sv: Hitta bilden!

Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Nära, nära men ändå så långt borta... roflmao

Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco: Den önskningen var klockren och kul. Dom ger oss sökare ett utlopp för vår kreativitet och fantasi. Fast gåt-bilder är roliga också då dom leder till sånt här som vi ser just nu.

Ledtråd:Monica Vitti


Café > Sv: Hitta bilden!

knaskamilla: Jo iofs men det blir tråkigt med "Jag vill se en bild på en Passat -94"-typ av önskningar hela tiden. :-)

Man måste ju motionera de små grå ibland också. Men jag trodde att grabbarna (no offense) skulle fixa denna drömkvinna från vår (äldre) ungdom.


Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco: HAHAHAHA Nu har jag så roligt åt era grubblerier så det finns knappt. Snacka om att läsa in f-n i ingenting.


Café > Sv: Hitta bilden!

Se och Hör-Poffa: Nej det är inte rätt.

Jag trodde ni skulle ta denna på stört. Ni kommer att säga "ja just ja", "åh" eller nåt sånt när rätt bild visas.


· 236 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik