Historik
Föregående · 60 · Nästa250kg kärlek: Tamigfandet bästa jag läst på länge! Föreningens mål måste vara att jobba vidare försiktigt och långsiktigt. Målet lär vara det. Jag tycker fan att det finns lite hopp i allt elände.
Att panikbänka folk känns lika smart som att låsa WC-dörren för en pissnödig. Varm i byxan en kort stund för att sedan bli satans mycket värre.
Jobba nu vidare lugnt och stilla. Vinna någon match här och där igen. Be en bön för att NHL-idioterna kommer igång när Djurgården, Västerås och alla andra byggt tillräkligt sköna korthus med storfräsare.
Blir det trots allt kvalserie och totalt NHL-haveri, DÅ måste den rödvita spetsen förstärkas med typ publik och sponsorälskandes "zätas och andra avslutare.
Det är då vi ska lyfta draken i motvinden!
Vi andra borde fan under tiden stötta och åter stötta!!! 0-1 mot miljonklubben VF har sina poänger i ett sådant perspektiv...
Gnäll har fan aldrig gett historien några framgångar!
Jag är och förblir en stolt rödvit supporter! Timråtröja på! Dessutom ska jag köpa en ny när jag åker hem till Medelpad till jul. Köper fan nya till hela familjen!
Systrar och bröder!
Låt oss försöka få stopp på lämmeltåget mot alnöbron! Låt oss få ner rekordförsäljningen av ångestdämpande i Medelpad! Ge mig en flinga av ljus i denna svarta upptakt av lillördag!
Misstänker att tråden HOLY TIK MOMENTS kan bli en kort rackare… Men det måste finnas några ljuspunkter att luta sig mot för att orka sätta på sitt snyggsuppe och öppna kvartingen?
Låt det bli som när man har sex med en snygg tjej som ligger på rygg i en snödriva. Den skillnaden när man trycker på och missar hela härligheten. Men tvärtom typ.
Själv bidrar jag med den beryktade kvalmatchen på 1900-talet mellan Västerås och Timrå IK som slutade 0-5. Var där! (Hade givetvis tokspelat 1-5 för 20 spänn. Så riktigt glad var man väl inte ändå;)
Mötte oväntat en TIK-halsduk typ 40 mil från EON på lunchen i dag! Det måste betyda något bra? Själv blev jag inbjuden på middag med VIK-Örebro i en ishall nära mig.
NO WAY!
Riktigt lidande med hackande webradio, limpsmörgåsar och Explorer i duralexglas är aftonens melodi.
... När man sådär skönsjukt desperat till och med börjar flukta efter att få Conny Strömberg till laget för att om möjligt ta sig ur den jobbiga ångesten!
Känns lika tryggt som om att ledningen för Timrå IK försöker lösa ekonomibiten genom att tjacka trisslotter.
Ett snåltips såhär inför kommande helger i svårmod:
T-Röd är inte farligt att dricka! Inte farligare än annan finsprit i alla fall, problemet är smaken. Blanda med mjöl och sila genom en vörtlimpa. Med lite träning får man ner brygden och med vörtlimpa blir det till och med lite julfeeling på eländet.
mikenomad: Genidrag att ställa en tonåring i mål? Vågar någon idrottsman åka nära en sådan efter det som nyss hände i Malmoe?
Tyckte en TIK:are frågade efter legitimation innan han använde klubban.
39 sekunder och 1 jävla fucki** 0.
Om Ni undrar varför det här inlägget blir grönare och grönare, så beror det på att jag spyr galla.
Fyll gärna i tråden med nya sköna "du vet att du är från Timrå när..."
Charles Berglund värvas till Head&Shoulders! Han blir stressaknens svar på Henrik Lundqvists böljande mjällfria hårsvall i tv- reklamen. Head&Shoulders byter tillbaka till det mer nostalgiska namnet Clerasil Mjällschampo och blir systerprodukter till Clerasil akneserien."
- Vi har länge försökt få Sveriges mest stressade och vresiga fejs knytet till oss, säger Clerasils produktchef Böldar Smetvar.
Hela lanceringen ska vara en djävulsk plan där Henrik Lundqvist tillsammans med NHL-ägarna insett att pengarna ligger inte i hockey utan i fåniga reklamfilmer. Därför har hela säsongens mål varit att fokusera på en utstuderad plan att långsamt bryta ner Djurgården för att slutligen kunna fånga och kunna knyta till Charles guldnuna för företaget.
Det innoficiella namnet på hela kampanjen är "skönheten & odjuret".
Innan allt är klart eller oficiellt vill jag givetvis inte vitsorda ovan i sak, men kom i håg vart Ni läste det först.
Då infinner sig frågor.
Hur går det i Elitserien då? Vilka är vinnare och förlorare?
Och lägg nu inte energi på att ifrågasätta det jag skrivet. För det är helt onödigt. Fokusera på sakfrågan i stället.
Hur kommer detta att påverka svensk hockey?
- Men för tusan sätt lite press på spelarna! Dom får väl betalt? Låt dom lira nästa match utan suppe om dom inte vinner. Då får kärleken till tröjan och färgerna en tuffare innebörd.
Ligger något i det. Inte ens hårdingarna i NHL som körde utan hjälm på 60-70 talet körde utan suppe. Prioritering är viktig...
Bäst är att hockeyknarka bort sin deg och överköpa supporterprylar från Timrå IK! Alltid.
Nä, nu är flaskorna snart tomma. Gryningen är här. Polarna är ute och ollar rimfrost, själv ska jag köra den sista VHS:n med Timråmatcher från 2003!
Honk!
Mer seriöst att spisa Carola med Hej Micky!
Fixa in några nya hjältar i laget. Vad sägs om typ hockeywrestling på riktigt? Köp in tre riktiga busar som åker runt och får Ledin mfl att framstå som snälla flickscouter. Hårdtacklande stand uppare i cyklop och snorkel som kan twittra askul hela tiden. Typ uppgraderade Hanson Brothers.
Överdriver givetvis en del! Men det finns också något viktigt i det jag skriver... Jonte får ta av sig munkorgen. Ska han sitta och drälla i båset, då bör han väl åtminstone kränga några "jävla titta"-rubriker till media. Pumpa upp intresset för helvete!!!
Eller tänk osjukt! Fixa ett lag som vinner! Eller det kanske är det sjukast av allt;)
Ge mig frid. Vinn!
- Sluta kladda i egen zon, sluta kladda i hörnen och skjut för helvete!
Nu tar vi tag i det här! Och klacken låter fan som en tejpad hög med hamstrar i dag. Känns som om hela Timrå behöver en Red Bull upptryckt på lämplig plats...
KÄKA PUCK NU!!!
Vad skulle man annars pryda skyltar med som står vid uppfarten till Blåbergstippen?
Satt i en tysk bil på en regnvåt europaväg som närmade sig Gävle från norr. En röd t-shirt med ett slitet vitt TIMRÅ på under den uppknäppta skinnpajen. Hockeyfeber? Nej. När vi parkerat mitt i Gävle var där mer lönelördag med bakfulla AW-brudar på Din Sko än hockeytröjor och taktiksnack inför nedsläpp om två timmar. När jag drack mitt sura automatkaffe på SubWay räknade jag till över 300 gröna systemkassar och bara en "långrygg" i brynäströja som passerade i köpcentret. En proppmätt gävlebo såg min röda TIK-shirt och frågade lite slött "om dom klarade sig kvar förra året"? Innan han fortsatte prata trav med sin kompis. På torget utanför hade man byggt en liten skidbacke där unga gävlebor stod i kö med skidor på axeln för att till typ "hiphop-house-mycke-bas" krossa pung mot någon märklig rail.
Jag satt och funderade på vem som borde stå i Timrås kasse när vi snart skulle möta Brynäs ute på Läkerol Arena. Min flickvän köpte nya rödvinsglas på rea. Jag gick in i en snygg tjej när jag surfade HS på min smartphone. Vädret var uruselt. Insåg att det kanske vore skönare att se matchen på tv. (Och den där blicken från hon som körde bilen) Lämnade Gävle. Väl hemma fick man inte in matchen på tv. Rattade in webradion. Ångesten när Brynäs gör mål med dryga minuten kvar och poängen flaxade bort som en fet gam är monumental.
Konsensus:
- Det blir inte bättre med många ord.
Eller:
- Nära men ändå så långt borta.
- Slipad.
Såg NHL-Bulan i Västerås och inser att fanskapet inte såg bra ut i den omgivningen i alla fall. Vad som är rätt och fel lär vi kunna trådtugga tills korna går hem.
Ropen skalla:
- NHL till alla!
Givetvis ska vi vänta exakt så länge med dessa brutalkampanjer att svartfotsmodo lider störst skada av alla;)
Måste redigera lite. Glöm inte bort att skydda den exotiska fågelholken! Fridlys honom i AIK;)
Redigerad kommentar
Föregående · 60 · Nästa
mikenomad: Jag har alla dina sparade i en sliten och vältummad A4-pärm! Alla med över PLUS 12 åker in där. Tillsammans med mina utvikningsbilder på Samantha Fox!