Historik
1 · Nästa
Matchtips > Sv: Matchtipset 2011/2012 har öppnat
mattias - 74:
I Marcus första inlägg i den här tråden skrev han: "Den andra delen startar direkt efter att den första slutat fram till dess att grundserien är slut."
Så har ju inte skett och någon info om när de styrande behagar köra igång igen, finns ju inte.
Trots att jag väl får anses som jävig, så måste jag efter att ha följt Matchtipset ett par säsonger i den nya regin, konstatera att det var bättre för..
+ 1
Matchtips > Sv: Matchtipset 2011/2012 har öppnat
andreasknox: Självklart ska du ha ett stort grattis. Segern var odiskutabel.
Själv är jag nöjd med att slå superfalle, men det var ju inte så svårt...:-)
MoDo Hockey > Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
spud: Hellre spela på uterink och ha ett SM-guld att vänta på, än att skriva in sig i historieböckerna på ett så skamligt sätt..
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgården 2010-10-30
Manderville: Skönt för Challe att få skriva in sig i historieböckerna med ett svårslaget rekord..
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgården 2010-10-30
Spanarn: Hösten 2006 gick Skellefteå mållösa under 259 minuter och 40 sekunder enigt Hockeyligan.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ambroo: Skickade följande mail till domarbasen Peter Andersson:
Tittade igår på matchen Timrå - Luleå och blev irriterad på Joonas Vihkos buttending som Robin Lindqvist råkade ut för. Att det var en sådan har han ju själv erkänt efteråt, dock menar han att den ej var avsiktlig. En buttending ska ju rendera ett betydligt strängare straff än 2 minuter, men domaren uppfattade väl inte riktigt vad som hände, vilket jag kan ha förståelse för.
Har tittat på ett flertal repriser av situationen och tycker det ser väldigt avsiktligt ut, så min undran är varför en sådan händelse ej anmäls till diciplinnämnden? Är det enbart om den drabbade spelaren blir allvarligt skadad det anmäls dit, så är det fel tycker jag. Om det enda uppsåtet är att skada motspelaren, så borde nämnden ta upp saken. Hade Lindqvist fått mjälten spräckt hade det säkert tagits upp för granskning.
Fick följande svar:
Hej!
En butt ending har en straffskala på 2+2+10 för försök till butt ending, 5+ game eller matchstraff om du träffar en motståndare med en butt ending. Slutligen så är det så att om du skadar en motståndare så ska matchstraff utdömas.
Det innebär i normalfallet att en anmälan till disciplinnämnden görs i de fall enspelare skadas.
Med vänlig hälsning/Best regards
Peter Andersson
Referee in Chief
Swedish Icehockey Association
Tel. +46704450405
Slutsats: Det är bara om en spelare skadas det anmäls till lotterinämnden. Vad någon gör, eller avsikten är av underordnad betydelse...
Tittade igår på matchen Timrå - Luleå och blev irriterad på Joonas Vihkos buttending som Robin Lindqvist råkade ut för. Att det var en sådan har han ju själv erkänt efteråt, dock menar han att den ej var avsiktlig. En buttending ska ju rendera ett betydligt strängare straff än 2 minuter, men domaren uppfattade väl inte riktigt vad som hände, vilket jag kan ha förståelse för.
Har tittat på ett flertal repriser av situationen och tycker det ser väldigt avsiktligt ut, så min undran är varför en sådan händelse ej anmäls till diciplinnämnden? Är det enbart om den drabbade spelaren blir allvarligt skadad det anmäls dit, så är det fel tycker jag. Om det enda uppsåtet är att skada motspelaren, så borde nämnden ta upp saken. Hade Lindqvist fått mjälten spräckt hade det säkert tagits upp för granskning.
Fick följande svar:
Hej!
En butt ending har en straffskala på 2+2+10 för försök till butt ending, 5+ game eller matchstraff om du träffar en motståndare med en butt ending. Slutligen så är det så att om du skadar en motståndare så ska matchstraff utdömas.
Det innebär i normalfallet att en anmälan till disciplinnämnden görs i de fall enspelare skadas.
Med vänlig hälsning/Best regards
Peter Andersson
Referee in Chief
Swedish Icehockey Association
Tel. +46704450405
Slutsats: Det är bara om en spelare skadas det anmäls till lotterinämnden. Vad någon gör, eller avsikten är av underordnad betydelse...
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Kan någon försöka förklara för mej varför Challe inte tog ut målvakten när Brynäs fick en utvisning med 39 sekunder kvar av förlängningen.
Ett 5 mot 3 överläge då hade ju ökat chansen till att ta två pinnar.
Ett 5 mot 3 överläge då hade ju ökat chansen till att ta två pinnar.
Timrå IK > Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Är det några som ska åka upp?
Själv är jag i Lycksele då, så jag åker nog dit.
Själv är jag i Lycksele då, så jag åker nog dit.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Uno Gordon: Hmm.. Det där får vi ta en allvarlig diskussion om imorgon. Enligt dej är vi ju ett antal timråiter som är dumma i huvudet.
Tur för dej att du inte luftade den åsikten när vi var i Schweiz, då hade vi lämnat kvar dej på någon alptopp.
Tur för dej att du inte luftade den åsikten när vi var i Schweiz, då hade vi lämnat kvar dej på någon alptopp.
Matchtips > Sv: MatchTipset drar igång
Dream Team: Eftersom Alisandali och jag inte längre är ledare/moderatorer för Matchtipset, så kan ingen annan än Marcus, köra igång tippandet, eller bestämma vilka matcher som ska ingå.
Matchtips > Sv: MatchTipset drar igång
Dream Team: Nu är det ju Marcus (tror jag) som sköter Matchtipset, så jag har ingen aning om vad som händer.
Däremot känns det lite tråkigt att elitseriestarten verkar ske utan att tippandet kommer igång. Vi har ju tidigare haft som ambition att alla matcher ska tippas.
Däremot känns det lite tråkigt att elitseriestarten verkar ske utan att tippandet kommer igång. Vi har ju tidigare haft som ambition att alla matcher ska tippas.
Matchtips > Sv: MatchTipset drar igång
Marcus:
Har funderat lite över Matchtipset. Vad som är bättre nu och vad som var bättre med den gamla varianten.
Tippnings och rättningsfunktionen är ju självklart en stor förbättring.
Däremot tycker jag inte att tippandet av AS blivit någon hit. Fler som tippar har det inte blivit. Det är ytterst få av förra säsongens tippare som har angett ett allsvenskt lag som favoritlag. Dessutom är de flesta av de som gjort det, sådana som också tippade på det gamla Matchtipset.
Skulle allsvenskan slopas, så skulle det gå att köra den gamla varianten med slutspel. Då skulle det gå att köra hela säsongen och intresset skulle bibehållas även för de som ej ligger i toppen, eftersom det finns en slutspelsplats att kriga om.
En förändring av den gamla slutspelsmodellen skulle kunna vara att öka antalet som går till slutspel frår 32 st. till 64 st. Sedan 32 st. till semifinal och 16 st. i final.
Priser till de 10 första i grundserien och till den som vinner slutspelet.
Har funderat lite över Matchtipset. Vad som är bättre nu och vad som var bättre med den gamla varianten.
Tippnings och rättningsfunktionen är ju självklart en stor förbättring.
Däremot tycker jag inte att tippandet av AS blivit någon hit. Fler som tippar har det inte blivit. Det är ytterst få av förra säsongens tippare som har angett ett allsvenskt lag som favoritlag. Dessutom är de flesta av de som gjort det, sådana som också tippade på det gamla Matchtipset.
Skulle allsvenskan slopas, så skulle det gå att köra den gamla varianten med slutspel. Då skulle det gå att köra hela säsongen och intresset skulle bibehållas även för de som ej ligger i toppen, eftersom det finns en slutspelsplats att kriga om.
En förändring av den gamla slutspelsmodellen skulle kunna vara att öka antalet som går till slutspel frår 32 st. till 64 st. Sedan 32 st. till semifinal och 16 st. i final.
Priser till de 10 första i grundserien och till den som vinner slutspelet.
Matchtips > Sv: MatchTipset drar igång
Stigsson: Ja naturligtvis ska du behålla priset. Själv håller jag på att snickra på en förfinad variant av ditt matematiska tips, så nästa omgång får ni se upp..
Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Janken: Håller med Lemmy. En klockren analys av diskussionerna här på forumet.
Matchtips > Sv: MatchTipset drar igång
TyrBaj: Nej inget slutspel. Den pågående tävlingen avslutas 090228.
Matchtips > Sv: Matchtipset får egen del på HS
Marcus: Okey, argumenten biter inte på dej, men jag tror att en stor del av oss som tippar vill att det ska vara så. Varför inte låta alla på Matchtipset rösta om saken och låta resultatet av den omröstningen bestämma hur det ska vara.
Matchtips > Sv: Matchtipset får egen del på HS
Tubest: I alla tipssammanhang och hos alla spelbolag, så är det resultatet vid full tid som räknas, så det röstar även jag för.
Matchtips > Sv: Det nya tipset
Då jag varit en av de som skötte det gamla matchtipset vill jag gärna framföra vad jag anser om det som hänt.
* Ingen av oss "gamlingar" har varit med och utformat det nya matchtipset, eller ens vetat om att det varit på gång. Min första reaktion när det kom, var som många andras, förvirring och jag tyckte också att det var fel att påbörja något nytt, mitt i säsongen.
* Efter ett tags funderande, ändrade jag dock uppfattning och anser inte att det vore bra att vänta med det nya matchtipset till nästa säsong. Det är ett väldigt bra upplägg och precis som Marcus skriver, så tror jag att det kan locka fler till HS.
* Då det förmodligen skulle skapa förvirring om vi körde två olika tävlingar på HS, så tog jag beslutet att avsluta det gamla matchtipset, så att vi så snabbt som möjligt kunde komma igång med det nya.
* Tackar alla tippare för de år som varit och hoppas att alla ger det nya matchtipset en chans.
Själv kan jag nu helt inrikta mej på tippandet och som ni ser i topplistan, så har det gett bra resultat. :-D
* Ingen av oss "gamlingar" har varit med och utformat det nya matchtipset, eller ens vetat om att det varit på gång. Min första reaktion när det kom, var som många andras, förvirring och jag tyckte också att det var fel att påbörja något nytt, mitt i säsongen.
* Efter ett tags funderande, ändrade jag dock uppfattning och anser inte att det vore bra att vänta med det nya matchtipset till nästa säsong. Det är ett väldigt bra upplägg och precis som Marcus skriver, så tror jag att det kan locka fler till HS.
* Då det förmodligen skulle skapa förvirring om vi körde två olika tävlingar på HS, så tog jag beslutet att avsluta det gamla matchtipset, så att vi så snabbt som möjligt kunde komma igång med det nya.
* Tackar alla tippare för de år som varit och hoppas att alla ger det nya matchtipset en chans.
Själv kan jag nu helt inrikta mej på tippandet och som ni ser i topplistan, så har det gett bra resultat. :-D
Matchtips > Resultat omgång 19
10p
Kakelmannen
9p
t_i_k, Gusten
8p
tjobba
7p
Beezer, Uddan
6p
yaqob, skalpjägaren, TyrBaj, klimtakjaaka
5p
Berglund, 79 Andersson, mattias - 74, Frisco
4p
Skarin, calkar
3p
Salcin, SwärdH, Abron, Dunc, Alisandali, MarcusElving
2p
Herminator, tk75, actionleif, kärran, Peltomaa, Portello, Tikfanz, Sannes
Tubest, NordaBoy, henrikj
1p
Ludde 90, Bolivar, HerminatorJr, Bissett19, McCarton, Dream Team, Myggan
Mathias, Horace76c, 87bth01, Cartman, Blizzard, Nenne, difzi, Stigsson
0p
eyz59, Tellus
Kakelmannen
9p
t_i_k, Gusten
8p
tjobba
7p
Beezer, Uddan
6p
yaqob, skalpjägaren, TyrBaj, klimtakjaaka
5p
Berglund, 79 Andersson, mattias - 74, Frisco
4p
Skarin, calkar
3p
Salcin, SwärdH, Abron, Dunc, Alisandali, MarcusElving
2p
Herminator, tk75, actionleif, kärran, Peltomaa, Portello, Tikfanz, Sannes
Tubest, NordaBoy, henrikj
1p
Ludde 90, Bolivar, HerminatorJr, Bissett19, McCarton, Dream Team, Myggan
Mathias, Horace76c, 87bth01, Cartman, Blizzard, Nenne, difzi, Stigsson
0p
eyz59, Tellus
Matchtips > Resultat omgång 18
7p
henrikj
6p
McCarton
5p
HerminatorJr, klimtakjaaka
3p
Nenne, SwärdH, Dunc, Alisandali, Stigsson, mattias - 74, Frisco, Beezer
2p
90 Ludde, Dream Team, t_i_k, Myggan, Portello, persson, kärran
Sannes, skalpjägaren, Bolivar, Cartman, Kakelmannen, Tubest, calkar
Blizzard, TyrBaj
1p
tjobba, Mathias, Tikfanz, eyz59, Abron, Uddan, Gusten, MarcusElving, difzi
Herminator, NordaBoy, claesw, Horace76c, actionleif, Salcin, Heleniz, 87bth01
0p
Bissett19, 79 Andersson, Tellus
henrikj
6p
McCarton
5p
HerminatorJr, klimtakjaaka
3p
Nenne, SwärdH, Dunc, Alisandali, Stigsson, mattias - 74, Frisco, Beezer
2p
90 Ludde, Dream Team, t_i_k, Myggan, Portello, persson, kärran
Sannes, skalpjägaren, Bolivar, Cartman, Kakelmannen, Tubest, calkar
Blizzard, TyrBaj
1p
tjobba, Mathias, Tikfanz, eyz59, Abron, Uddan, Gusten, MarcusElving, difzi
Herminator, NordaBoy, claesw, Horace76c, actionleif, Salcin, Heleniz, 87bth01
0p
Bissett19, 79 Andersson, Tellus
Matchtips > Resultat omgång 15
14p
Abron
8p
Tikfanz
7p
Hassan, difzi
6p
t_i_k, Gusten
5p
Bolivar
4p
kärran, Dream Team, Nenne, NordaBoy, Blizzard, Salcin, klimtakjaaka, Sannes
3p
yaqob, Tellus, 79 Andersson
2p
skalpjägaren, Portello, tjobba, Alisandali, Jandelin, Uddan, calkar, Berglund
MarcusElving, Tubest, henrikj, Bissett19
1p
Skarin, tk75, Mathias, Peltomaa, Cartman, actionleif, Herminator, TyrBaj
0p
HerminatorJr, eyz59, Beezer, McCarton, Kakelmannen, Hence, SwärdH, Dunc
mattias - 74, Frisco, 87bth01, Stigsson
Abron
8p
Tikfanz
7p
Hassan, difzi
6p
t_i_k, Gusten
5p
Bolivar
4p
kärran, Dream Team, Nenne, NordaBoy, Blizzard, Salcin, klimtakjaaka, Sannes
3p
yaqob, Tellus, 79 Andersson
2p
skalpjägaren, Portello, tjobba, Alisandali, Jandelin, Uddan, calkar, Berglund
MarcusElving, Tubest, henrikj, Bissett19
1p
Skarin, tk75, Mathias, Peltomaa, Cartman, actionleif, Herminator, TyrBaj
0p
HerminatorJr, eyz59, Beezer, McCarton, Kakelmannen, Hence, SwärdH, Dunc
mattias - 74, Frisco, 87bth01, Stigsson
Timrå IK > Sv: Nationalsången
Gårdagens nationalsångsframförare Fanny Cardell sjöng vid fyra tillfällen förra säsongen och Timrå tog tre poäng alla gånger.
Inte för att jag är skrockfull, men efter gårdagens vinst tycker jag att Svedlund på kansliet för säkerhets skull, ska boka in henne för resten av säsongen..
Dessutom kan ju tjejen sjunga, vilket i och för sig inte verkar vara något krav för att få framträda.
Inte för att jag är skrockfull, men efter gårdagens vinst tycker jag att Svedlund på kansliet för säkerhets skull, ska boka in henne för resten av säsongen..
Dessutom kan ju tjejen sjunga, vilket i och för sig inte verkar vara något krav för att få framträda.
Matchtips > Resultat extramatcher 21/10
7p
Bissett19, Abron
5p
Tellus, difzi
4p
klimtakjaaka, Bolivar, Herminator, calkar
2p
Cartman, mattias - 74, Tubest, Gusten, Tikfanz, Salcin, kaolf, Alisandali
0p
Stigsson, Mathias, Heleniz, Frisco, NordaBoy, eyz59, Sannes, kärran, henrikj
87bth01, 79 Andersson, skalpjägaren, MarcusElving, yaqob, Hassan, 21olsson
Berglund, Blizzard, TyrBaj, t_i_k, actionleif, SwärdH, Peltomaa, HerminatorJr
Skarin, lillovechkin, McCarton, Hence, Portello, 90 Ludde, Dream Team, Nenne
tjobba, Beezer
Bissett19, Abron
5p
Tellus, difzi
4p
klimtakjaaka, Bolivar, Herminator, calkar
2p
Cartman, mattias - 74, Tubest, Gusten, Tikfanz, Salcin, kaolf, Alisandali
0p
Stigsson, Mathias, Heleniz, Frisco, NordaBoy, eyz59, Sannes, kärran, henrikj
87bth01, 79 Andersson, skalpjägaren, MarcusElving, yaqob, Hassan, 21olsson
Berglund, Blizzard, TyrBaj, t_i_k, actionleif, SwärdH, Peltomaa, HerminatorJr
Skarin, lillovechkin, McCarton, Hence, Portello, 90 Ludde, Dream Team, Nenne
tjobba, Beezer
Matchtips > Resultat omgång 10
7p
Dunc, Uddan, Hence
6p
t_i_k
5p
Tikfanz, Mathias, Portello, actionleif
4p
klimtakjaaka, tjobba, 90 Ludde, mattias - 74, difzi, Tubest
3p
87bth01, calkar, Sannes
2p
Dream Team, Cartman, Alisandali, Fahlen, skalpjägaren, Bolivar, Beezer
Hassan, TyrBaj, henrikj, Frisco, Stigsson
1p
kärran, Nenne, eyz59, NordaBoy, yaqob, Myggan, Bissett19, McCarton, Tellus
Herminator, SwärdH, Kakelmannen, MarcusElving, Berglund, Blizzard
0p
HerminatorJr, Skarin, Timrå-Tjejen, Abron, Gusten, 79 Andersson
Dunc, Uddan, Hence
6p
t_i_k
5p
Tikfanz, Mathias, Portello, actionleif
4p
klimtakjaaka, tjobba, 90 Ludde, mattias - 74, difzi, Tubest
3p
87bth01, calkar, Sannes
2p
Dream Team, Cartman, Alisandali, Fahlen, skalpjägaren, Bolivar, Beezer
Hassan, TyrBaj, henrikj, Frisco, Stigsson
1p
kärran, Nenne, eyz59, NordaBoy, yaqob, Myggan, Bissett19, McCarton, Tellus
Herminator, SwärdH, Kakelmannen, MarcusElving, Berglund, Blizzard
0p
HerminatorJr, Skarin, Timrå-Tjejen, Abron, Gusten, 79 Andersson
1 · Nästa