Historik
Föregående · 12 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Tycker PKn efter Växjö säger allt om Tommys nivå som tränare tyvärr. Att den alltid ödmjuke Hallam skrattar åt honom helt ohämmat säger en del om hur dumt det uttalande var.
Rönnberg och Hallam är två bra exempel också. Båda har jobbat i flera år på sin filosofi, ändrat smått men ändå behållit samma tänk. Tommy har under 1 år alltså lyckats skapa 5 spelidér som han tycker håller och är bra. Skrämmande.
Rönnberg och Hallam är två bra exempel också. Båda har jobbat i flera år på sin filosofi, ändrat smått men ändå behållit samma tänk. Tommy har under 1 år alltså lyckats skapa 5 spelidér som han tycker håller och är bra. Skrämmande.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Rautio har alltså överlägset sämst räddningsprocent utav alla målvakter så här långt. Han når inte ens upp till 83%. Inte så konstigt att vi inte vinner. Han spelar väl säkert på torsdag igen dock.
Karhunen däremot är och nosar på 94%.
Karhunen däremot är och nosar på 94%.
+ 10
Brynäs IF > Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Så, ytterligare en säsong helt åt helvete. Fyfan.
Varför lät man inte Sundqvist ta huvudcoach-rollen direkt?
Varför lät man inte Sundqvist ta huvudcoach-rollen direkt?
+ 4
Brynäs IF > Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Bratwursten : Normalt gör han ju inte det. Senaste bytet hann de helt enkelt inte rotera.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Apropå ingenting, när hade vi senast 4 spelare med tröjnummer 7X?
+ 3
Brynäs IF > Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Två bra grejer av Kristo nu. Börjar han komma igång?
Karhunen ser riktigt bra ut!
Karhunen ser riktigt bra ut!
+ 1
Brynäs IF > Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Kristi bar in pucken fint där i PPt faktiskt.
Kousal är en gigant. Vinner alla dueller och verkar ha ett finfint spelsinne.
Kousal är en gigant. Vinner alla dueller och verkar ha ett finfint spelsinne.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Anders Berg: Var ju flera som var inne på det under matchen. Mer dubbelhaka = mindre träning.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Petrov: "Sen har väl Brynäs nästan bättre publikstöd borta än hemma på vissa orter om man ser till antalet Brynäs-supportrar som finns på orten."
Har du något exempel? I Gävle drar Brynäs 6000 i snitt varje år. På bortamatcherna är knappt bortasektionen full. I vissa städer är den i princip tom. Den här tanken om att Brynäs har mer supportrar utanför stan än i den är helt absurd.
Har du något exempel? I Gävle drar Brynäs 6000 i snitt varje år. På bortamatcherna är knappt bortasektionen full. I vissa städer är den i princip tom. Den här tanken om att Brynäs har mer supportrar utanför stan än i den är helt absurd.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Visas Luleå - Brynäs i Stockholm ?
{2064}: Och förra året efter premiären mot Växjö var experterna säkra på att det var två topplag som möttes.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Som vanligt med SHL, varför bry sig om supportrarna? Rätt skönt att få köa 2min extra och ändå inte få en öl.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skönt att han inte fick någon speltid förra året när det ändå blev så här nu. Blir så bitter över NHLs sätt att agera...
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
SnowKing: "Har nån nåt exempel på motsatsen? ... "nä vettu dem buade så när jag rörde pucken så jag vart alldeles knäsvag""
Janos Hari var det va? Han blev ju nervös när hemmasupportrarna suckade. Kan bara tänka mig hur han känner när någon buar.
Janos Hari var det va? Han blev ju nervös när hemmasupportrarna suckade. Kan bara tänka mig hur han känner när någon buar.
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
Har ju klagat rätt mycket på hur Brynäs sköter sina sociala medier tidigare men detta tar ju utan tvekan priset för det dummaste inlägget någonsin. Spelar ingen roll om Palushaj är klar eller inte, sjukt fult gjort mot Forslund hur som helst. Skärp er förfan Brynäs!
Amen.
Amen.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Skönt att han sitter inspärrad. Tror inte flickvännen är så ledsen över att slippa bli misshandlad heller.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Den inkompetens som finns i Brynäs sociala kanaler är ju bara ledsamt. Det slarvas i varje Instagrampost det stavas fel, det särskrivs och det postas ständigt smileys/emoijs. Blir så less.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Idag spelar Brynäs premiär mot Forsbacka på Träffen. 19:00 drar det igång.
Hoppas folk tar sig upp!
Hoppas folk tar sig upp!
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skagge: Jag håller inte med. Jag tycker Granström är för dålig helt enkelt. Han har ingen spetsegenskap som är värd pengarna han tjänar. För en betydligt mindre lön skulle jag kunna tänka mig honom i en fjärdekedja men där finns det juniorer jag hellre ser får chansen.
+ 6
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bara jag som tycker det är lite konstigt att Nick Johnson fortfarande är free agent?
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Dags att folk inser vilken bra målvakt Rautio är. Äntligen är hattandet över och han visar sin klass direkt. Precis som man tjatat om ända sedan det visade sig att Sandström var för dålig.
+ 16
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bratwursten : Bästa backbesättningen i serien. Kaxigt påstående när man ligger tia och spelat som skit stora delar av säsongen.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
majk: "Varför är det så känsligt med advancerad statistik?"
Tror det är så enkelt att säger den emot det man själv tror/tycker så avfärdar man statistik. Det gäller ju inte bara sport utan vi ser det i många sammanhang t.ex. politik.
Tror det är så enkelt att säger den emot det man själv tror/tycker så avfärdar man statistik. Det gäller ju inte bara sport utan vi ser det i många sammanhang t.ex. politik.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
HitTheLights: "Det är väl vanligt att nykomlingar tar en hel del poäng första halvan av säsongen för att sedan sjunka som en sten. Brynäs gör förhoppningsvis tvärtom."
Ja, Brynäs brukar ju vara grymma efter jul!
Ja, Brynäs brukar ju vara grymma efter jul!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det mest intressanta med den här soppan är väl vad Brynäs får för kompensation. Rödin har ju kontrakt med oss.
Skulle iofs inte förvåna mig om Brynäs bara la sig platt och inte krävde ett öre.
Skulle iofs inte förvåna mig om Brynäs bara la sig platt och inte krävde ett öre.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Äh, lyssna på experterna i Brynäs. Tillfälligheter var det som avgjorde ikväll.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8305}: Mannheim skulle ju ha hemmamatchen sist egentligen men rinken var upptagen då så vi fick hemmafördel trots att vi var grupp 2a.
Föregående · 12 · Nästa

Personligen har jag hellre en blomstrande juniorsatsning och ligger i botten än att satsa på att vara en toppklubb och ligga i botten.