Historik
Föregående · 50 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
MorganaLefaey:
västervik lyckades skapa ganska bra tryck men det är sällan lag lyckas spela fast oss i egen zon på det sättet.
Sen att det stundtals varit uddlöst framåt är förstås sant men snarare ett resultat av dåligt självförtroende och att man inte vill skita ner sig, men vi spenderar åtminstone mest tid i anfallszonen av alla lag i hela serien i 5v5, enligt corsin.
västervik lyckades skapa ganska bra tryck men det är sällan lag lyckas spela fast oss i egen zon på det sättet.
Sen att det stundtals varit uddlöst framåt är förstås sant men snarare ett resultat av dåligt självförtroende och att man inte vill skita ner sig, men vi spenderar åtminstone mest tid i anfallszonen av alla lag i hela serien i 5v5, enligt corsin.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Depression:
Man måste utgå från det när man bygger lag eftersom vi trots allt befinner oss i hockeyallsvenskan.
Man måste utgå från det när man bygger lag eftersom vi trots allt befinner oss i hockeyallsvenskan.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Ja, ändå rätt svårt att avfärda den statistiken. Om man inte menar att lag vi möter faktiskt vill spendera massa tid i försvarszonen mot oss, vilket jag har svårt att tro att man vill.
Däremot är nog lagen betydligt noggrannare som försvarare för att man möter ettan i tabellen.
Ja, ändå rätt svårt att avfärda den statistiken. Om man inte menar att lag vi möter faktiskt vill spendera massa tid i försvarszonen mot oss, vilket jag har svårt att tro att man vill.
Däremot är nog lagen betydligt noggrannare som försvarare för att man möter ettan i tabellen.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Nucky:
ja ssk, mora och bik har ju mer eller mindre varit 9 poäng på kontot som man räknat hem men som resulterat i 3p.
Tycker det är märkligt när man inte tar hänsyn till sådant när man dömer ut laget fullständigt istället för att inse hur små marginaler det handlar om.
Men är nog stressen över att tappa förstaplatsen som talar i första hand, även om det är förståeligt att sådana förluster tär på en supporter.
Jag är dock ganska säker på att vi hade haft dessa marginaler på vår sida om det varit en slutspelsmatch, dvs vi hade inte agerat lika huvudlöst om det stod mer på spel.
ja ssk, mora och bik har ju mer eller mindre varit 9 poäng på kontot som man räknat hem men som resulterat i 3p.
Tycker det är märkligt när man inte tar hänsyn till sådant när man dömer ut laget fullständigt istället för att inse hur små marginaler det handlar om.
Men är nog stressen över att tappa förstaplatsen som talar i första hand, även om det är förståeligt att sådana förluster tär på en supporter.
Jag är dock ganska säker på att vi hade haft dessa marginaler på vår sida om det varit en slutspelsmatch, dvs vi hade inte agerat lika huvudlöst om det stod mer på spel.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Nucky:
Jag tror som du att det är flera parametrar. Sen skulle jag säga att vi har varit väldigt inkonsekventa enda sedan streaken bröts, där någonstans slutade vi vara den där lagmaskinen som trummade på i match efter match.
Det positiva är att vi brukar hitta tillbaka till den när vi möter bättre motstånd.
Kan vara så att luften gick ur lite och streaken var en jävligt bra motivator som höll oss vid liv.
Hur lätt är det att motivera sig när tabellen tyder på att det bara är en transportsträcka fram till slutspel?
Jag tror som du att det är flera parametrar. Sen skulle jag säga att vi har varit väldigt inkonsekventa enda sedan streaken bröts, där någonstans slutade vi vara den där lagmaskinen som trummade på i match efter match.
Det positiva är att vi brukar hitta tillbaka till den när vi möter bättre motstånd.
Kan vara så att luften gick ur lite och streaken var en jävligt bra motivator som höll oss vid liv.
Hur lätt är det att motivera sig när tabellen tyder på att det bara är en transportsträcka fram till slutspel?
+ 2
MoDo Hockey > Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Nucky:
När man hör vad hinken söker för sorts karaktärer så verkar det inte vara den där typiska nordamerikanska attityden han letar efter, tänker bara hur prestigelös vigneault verkar vara i hv t.e.x.
Känns inte som att Söderström har haft att göra med den sortens spelare, utan han har fått in spelare i sin trupp (serverad av någon sportchef) som varit där för att dom främst har varit duktiga hockeyspelare.
Det är i alla fall känslan jag får när jag hör honom tala om transatlanter.
När man hör vad hinken söker för sorts karaktärer så verkar det inte vara den där typiska nordamerikanska attityden han letar efter, tänker bara hur prestigelös vigneault verkar vara i hv t.e.x.
Känns inte som att Söderström har haft att göra med den sortens spelare, utan han har fått in spelare i sin trupp (serverad av någon sportchef) som varit där för att dom främst har varit duktiga hockeyspelare.
Det är i alla fall känslan jag får när jag hör honom tala om transatlanter.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
S-vikaren: Halloran är nog för tillfället bara en återspegling av lagets prestation, tror lööke hade sett ungefär likadan ut i hallorans sits när ingenting klaffar, gällande matchen igår.
Såg inte ut som att halloran hade någon vidare kemi med Södergran igår heller.
Såg inte ut som att halloran hade någon vidare kemi med Södergran igår heller.
+ 7
MoDo Hockey > Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
S-vikaren:
Halloran inledde ju dock väldigt piggt och såg inte alls att lida av dåligt självförtroende utan radade upp målchanser, borde haft rejäl islossning mot t ex kik-hemma om laget bara fortsatt trumma på.
Men istället gick man ut i andra och ställde ut skridskorna och jag tycker inte han har repat sig sen dess, som laget i övrigt, i synnerhet mot lag som befinner sig i mitten/bottenskiktet av tabellen. Även om han höll på vinna straffläggningen åt oss i den matchen.
Vet inte riktigt vad som hände mot kik, men ett sådant tapp/ras har man ju inte sett tidigare under säsongen beträffande att vi faktiskt ledde matchen.
Halloran inledde ju dock väldigt piggt och såg inte alls att lida av dåligt självförtroende utan radade upp målchanser, borde haft rejäl islossning mot t ex kik-hemma om laget bara fortsatt trumma på.
Men istället gick man ut i andra och ställde ut skridskorna och jag tycker inte han har repat sig sen dess, som laget i övrigt, i synnerhet mot lag som befinner sig i mitten/bottenskiktet av tabellen. Även om han höll på vinna straffläggningen åt oss i den matchen.
Vet inte riktigt vad som hände mot kik, men ett sådant tapp/ras har man ju inte sett tidigare under säsongen beträffande att vi faktiskt ledde matchen.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Hästens keeper känns inte helt stabil i psyket.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Är väl just att vanligtvis efter sådan backcheck brukar man göra allt för att förhindra någon att ta ett avslut men inte denna gång, förstås...
Riley förväntade sig garanterat ett rapp eller att bli upphakad, men nej. Backen slår av på takten och lägger sig bakom!
Mycket märklig sekvens.
Är väl just att vanligtvis efter sådan backcheck brukar man göra allt för att förhindra någon att ta ett avslut men inte denna gång, förstås...
Riley förväntade sig garanterat ett rapp eller att bli upphakad, men nej. Backen slår av på takten och lägger sig bakom!
Mycket märklig sekvens.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Ja, inga tvivel om att det är en självförtroendefråga men min poäng var att SSK backens beslut om att inte ens försöka hindra Woods övergår mitt förstånd.
På samma nivå som att Woods valde att droppa istället för att avsluta.
Hade varit ett givet mål om han bara hade följt efter Woods istället för att stanna upp bakom honom, dvs droppet hade annars varit genialt.
Ja, inga tvivel om att det är en självförtroendefråga men min poäng var att SSK backens beslut om att inte ens försöka hindra Woods övergår mitt förstånd.
På samma nivå som att Woods valde att droppa istället för att avsluta.
Hade varit ett givet mål om han bara hade följt efter Woods istället för att stanna upp bakom honom, dvs droppet hade annars varit genialt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:
Rätt märklig situation förövrigt, backen slår i princip av på takten och gör ingen direkt ansats att försöka hindra Riley att ta avslut.
Han var ju förbi och hade kunnat avsluta ganska obehindrat.
Backen verkade istället fokusera på att ta hand om en ev. retur och lyckas därför få en touch på pucken, annars tror jag att det bara hade varit att raka in pucken om backen, åtminstone, hade försökt hindra Woods att ta avslut.
Om nu inte backen läste situationen, men det har jag svårt att tro.
Rätt märklig situation förövrigt, backen slår i princip av på takten och gör ingen direkt ansats att försöka hindra Riley att ta avslut.
Han var ju förbi och hade kunnat avsluta ganska obehindrat.
Backen verkade istället fokusera på att ta hand om en ev. retur och lyckas därför få en touch på pucken, annars tror jag att det bara hade varit att raka in pucken om backen, åtminstone, hade försökt hindra Woods att ta avslut.
Om nu inte backen läste situationen, men det har jag svårt att tro.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:
Sett vissa tendenser hos Berg som jag gillar, t.e.x. hur han smyger med upp i anfallen och dyker upp som gubben i lådan framför mål.
Utan större framgång hittills men skapat några farliga målchanser.
Var väl precis ett sådant mål han gjorde när han sköt upp ett visst lag i SHL...
Sett vissa tendenser hos Berg som jag gillar, t.e.x. hur han smyger med upp i anfallen och dyker upp som gubben i lådan framför mål.
Utan större framgång hittills men skapat några farliga målchanser.
Var väl precis ett sådant mål han gjorde när han sköt upp ett visst lag i SHL...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva: Vet inte varför men det känns faktiskt bättre än att det uppstod en skada till följd av den första skadan, dvs att det lika gärna kan uppstå ytterligare en skada vid nästa smäll och att hela foten är kaputt.
Sen kan det ju förstås hända att han sliter upp samma skada igen och kanske behöver en hel sommar för att bygga upp styrkan igen, men vi får hålla tummarna för att denna läkeperiod är tillräcklig för att foten ska hålla och komma tillbaka och, åtminstone, bidra.
(råkade anmäla inlägget).
Sen kan det ju förstås hända att han sliter upp samma skada igen och kanske behöver en hel sommar för att bygga upp styrkan igen, men vi får hålla tummarna för att denna läkeperiod är tillräcklig för att foten ska hålla och komma tillbaka och, åtminstone, bidra.
(råkade anmäla inlägget).
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Esox: Två underkroppsskador (längre konvalescens) på två ledande spelare som dessutom är högvilt för shl-klubbar är inte tur i alla fall...
Apropå jämförelser mellan lags olika skador och dignitet av spelare ;-) Weigel är väl fastgjuten i hockeyallsvenskan och fredde andersson är inte direkt påväg upp i karriären...
Nej men allvarligt talat så det är väl att det handlar om just underkroppsskadorna som gör att man får betrakta det som maximalt oflyt, i kombination med att dickinson sliter upp en ny(?) skada i samma fot.
Jaja, återstår att se hur förödande det blir. Än finns det hopp.
Apropå jämförelser mellan lags olika skador och dignitet av spelare ;-) Weigel är väl fastgjuten i hockeyallsvenskan och fredde andersson är inte direkt påväg upp i karriären...
Nej men allvarligt talat så det är väl att det handlar om just underkroppsskadorna som gör att man får betrakta det som maximalt oflyt, i kombination med att dickinson sliter upp en ny(?) skada i samma fot.
Jaja, återstår att se hur förödande det blir. Än finns det hopp.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L:
Ja visst är det onödigt, svårt att freda sig mot 1-0-målet dock. Tycker inte det är ett mål som går att jämföra med 2-1 eller 3-3 där en simpel rensning hade givit ett annat utfall.
Sen kan man välja att lägga all skuld på OPs halvdana rensning, men även #36 tjuvar, dvs väljer att "sticka" istället för att arbeta klart situationen.
Att klumpa ihop gårdagens insats med kik-matchen eller tredjeperioden mot Almtuna gör att det går att ifrågasätta omdömet.
Annars har vi ju gjort bra prestationer mot topplagen men i stort sett inga marginaler med oss, dvs det krävs knappast något mirakel för att vrida marginalerna till vår fördel.
Ja visst är det onödigt, svårt att freda sig mot 1-0-målet dock. Tycker inte det är ett mål som går att jämföra med 2-1 eller 3-3 där en simpel rensning hade givit ett annat utfall.
Sen kan man välja att lägga all skuld på OPs halvdana rensning, men även #36 tjuvar, dvs väljer att "sticka" istället för att arbeta klart situationen.
Att klumpa ihop gårdagens insats med kik-matchen eller tredjeperioden mot Almtuna gör att det går att ifrågasätta omdömet.
Annars har vi ju gjort bra prestationer mot topplagen men i stort sett inga marginaler med oss, dvs det krävs knappast något mirakel för att vrida marginalerna till vår fördel.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L:
59:53 4-4 (EQ) MIK 22. Carlsson, Måns (9)
59:39 3-3 (EQ) SSK 80. Golovkovs, Georgs (1)
Känns som att detta går att rätta till.
Vi har ju inte på något sätt varit utspelade i dessa matcher utan snarare sekunder ifrån att ta alla poängen, och då är det ändå potentiella semifinalmotståndare.
Men det skvallrar om vilken tunn linje det är mellan succé och misslyckande bland fans om man anser att vi "spelade dåligt" igår, dvs mer eller mindre _en_ puckrensning.
59:53 4-4 (EQ) MIK 22. Carlsson, Måns (9)
59:39 3-3 (EQ) SSK 80. Golovkovs, Georgs (1)
Känns som att detta går att rätta till.
Vi har ju inte på något sätt varit utspelade i dessa matcher utan snarare sekunder ifrån att ta alla poängen, och då är det ändå potentiella semifinalmotståndare.
Men det skvallrar om vilken tunn linje det är mellan succé och misslyckande bland fans om man anser att vi "spelade dåligt" igår, dvs mer eller mindre _en_ puckrensning.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}:
ja, skadorna har ju minst sagt ställt till det. Vela har ju t.e.x. hamnat lite för högt i hierarkin och tvingats ta en större roll än vad det var tänkt när han värvades.
Att han tvingats gå in och ta en ledande roll var knappast tanken från början utan tanken var nog mer att han skulle bredda laget.
ja, skadorna har ju minst sagt ställt till det. Vela har ju t.e.x. hamnat lite för högt i hierarkin och tvingats ta en större roll än vad det var tänkt när han värvades.
Att han tvingats gå in och ta en ledande roll var knappast tanken från början utan tanken var nog mer att han skulle bredda laget.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nucky: Ja, jag tycker han utstrålade ett stort lugn redan i första matchen. Även om han fick klä skott för hans sista ingripande under ordinarie tid som, delvis, blev matchavgörande.
Men de som inte trodde att Tex kommer ge guden en match om förstaspaden kommer sannolikt få fel.
Även om man kanske var något optimistiskt får man nog ändå betrakta det som en 1a och 1b-lösning med tanke på att guden varit etta hela säsongen.
Men de som inte trodde att Tex kommer ge guden en match om förstaspaden kommer sannolikt få fel.
Även om man kanske var något optimistiskt får man nog ändå betrakta det som en 1a och 1b-lösning med tanke på att guden varit etta hela säsongen.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
bollan123:
Hate to break it to you men denna tjomme kommenterade faktiskt oss i shl. Blev själv förvånad över att han kommenterat så länge, trodde det var en hockeyallsvensk bekantskap.
Fick nyligen upp detta klipp i flödet av en slump, se bifogad länk nedan.
Hate to break it to you men denna tjomme kommenterade faktiskt oss i shl. Blev själv förvånad över att han kommenterat så länge, trodde det var en hockeyallsvensk bekantskap.
Fick nyligen upp detta klipp i flödet av en slump, se bifogad länk nedan.
MoDo Hockey > Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Ingen svacka på långa vägar vad jag kan se. Tycker vi är bättre i både 5v5 och pp, ruggigt fint passningstempo i pp.
Extrem oflyt med returstudsarna vid ppet, dock. Vi var värda minst en kasse.
Extrem oflyt med returstudsarna vid ppet, dock. Vi var värda minst en kasse.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Såg för ovanlighetens skull dif-ssk igår och Videll är ruskigt bra faktiskt, känns snudd på dominant. Har väl i stort sett alla verktyg för att vara en komplett spelare på hockeyallsvensk-nivå.
Lite skillnad mot en trött Umicevic som man plockade in ifjol, Videll känns desto hungrigare.
Lite skillnad mot en trött Umicevic som man plockade in ifjol, Videll känns desto hungrigare.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9233}:
Uppfattade det som att det var den där rookiedomaren (från div1? aldrig sett honom tidigare iaf) som ville ha en huvudroll i slutet, men det är möjligt att Sjöqvist tog spökutvisningen på mannberg.
Tycker annars Sjöqvist såg rätt obekväm ut när dom zoomade in honom framför MoDos bås efter att den där rookien (som stod vid sekretariatet) hade delat ut lagstraffet.
Som att han förstod att 1) rookien har förmodligen dömt sin sista match på ha-nivå alternativt 2) detta kommer sannolikt bli matchavgörande och då blir det livat.
Uppfattade det som att det var den där rookiedomaren (från div1? aldrig sett honom tidigare iaf) som ville ha en huvudroll i slutet, men det är möjligt att Sjöqvist tog spökutvisningen på mannberg.
Tycker annars Sjöqvist såg rätt obekväm ut när dom zoomade in honom framför MoDos bås efter att den där rookien (som stod vid sekretariatet) hade delat ut lagstraffet.
Som att han förstod att 1) rookien har förmodligen dömt sin sista match på ha-nivå alternativt 2) detta kommer sannolikt bli matchavgörande och då blir det livat.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Andraassist: Talangerna hamnar någon annanstans om man inte har ett lag i högsta j20-divisionen.
Men vi går upp och löser en plats automatiskt, enklast så. Nu när vi verkar vara på fallrepet...
Men vi går upp och löser en plats automatiskt, enklast så. Nu när vi verkar vara på fallrepet...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Man hade ju hoppats att OP skulle vara den spelaren, men verkar inte som att han själv vet vad han vill vara för spelartyp. Men vem vet, kanske att polletten trillar ner i detta slutspel. Känns nödvändigt...
Annars kanske Wernblom får axla den rollen, även om hans fokus bör ligga på att stänka in puckar.
Annars kanske Wernblom får axla den rollen, även om hans fokus bör ligga på att stänka in puckar.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
S-vikaren:
Om han är redo återstår att se, men han kommer behöva matchas in i veckan. Han hade väl aldrig suttit som backup annars tänker jag.
Förhoppningsvis faller det väl ut och vi har en 1a, 1b-lösning på mv-sidan i slutet av veckan och vi känner att vi kan gå med dessa.
Om han är redo återstår att se, men han kommer behöva matchas in i veckan. Han hade väl aldrig suttit som backup annars tänker jag.
Förhoppningsvis faller det väl ut och vi har en 1a, 1b-lösning på mv-sidan i slutet av veckan och vi känner att vi kan gå med dessa.
MoDo Hockey > Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Tarasov: Såg ut som att något flög in på isen, oklart vad det var för föremål. Men gissningsvis en taktiktavla.
MoDo Hockey > Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Rytter: ja, var dock den andra domaren som tog utvisningarna i slutet. Aldrig sett tjommen tidigare.
Skönt att Johan Larsson tog vårt parti, tystade kommentatorn lite.
Skönt att Johan Larsson tog vårt parti, tystade kommentatorn lite.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Såg ut som guden grinade till när han gick ner på knä…
MoDo Hockey > Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
{10015}:
Man vill ju ha spelare som är lite småtjuriga.
AP kändes riktigt ”slutspelssur” sist vi mötte bik borta, tyvärr helt iskall just nu.
Man vill ju ha spelare som är lite småtjuriga.
AP kändes riktigt ”slutspelssur” sist vi mötte bik borta, tyvärr helt iskall just nu.
MoDo Hockey > Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Brickley var så sinnessjukt nära på att göra en riktigt bra ”pinch” innan kvitteringen. Trist att han inte fick med sig pucken…
Men gillar initiativet att våga stå kvar på blå.
Men gillar initiativet att våga stå kvar på blå.
MoDo Hockey > Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Gavelo: guden rätt flyt där, sätter ner stöten precis när pucken dimper ner framför honom.
MoDo Hockey > Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
{7639}: slarvigt uttryck från mig (skriver från mobilen), med ”nu” menade jag i matchen. Var bara en tidsfråga innan dom skulle börja slänga sig.
MoDo Hockey > Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Gavelo: Näsen hittade i alla fall woods över centrallinjen, var ett bra tag sedan det hände.
Men det blev farligt direkt.
Men det blev farligt direkt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Kristianstad IK 2023-02-01
puffe:
Ja, jag står nog fast vid samma trio som var favoriter att gå upp inför säsongen, dvs modo, ifb och dif. Tror inte man ska räkna bort dif i ett slutspel...
SSK känns inte tillräckligt spetsiga och Mora saknar nog bredden för att ta sig till en final.
Ja, jag står nog fast vid samma trio som var favoriter att gå upp inför säsongen, dvs modo, ifb och dif. Tror inte man ska räkna bort dif i ett slutspel...
SSK känns inte tillräckligt spetsiga och Mora saknar nog bredden för att ta sig till en final.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:
Tror det var mest en slump att han initialt blev "tredjecentern" och macmaster första.
Det jag minns starkast från den sillyn var hur hinken vid upprepade tillfällen sa att centerplatserna är öppna och att inget är skrivet i sten, ändå påstår man att macmaster värvades som förstacenter, vigneault tredje osv.
Sen att hinken blev "överraskad" är väl för att han inte förstod att han skulle vara så dominant som han faktiskt var.
Tror det var mest en slump att han initialt blev "tredjecentern" och macmaster första.
Det jag minns starkast från den sillyn var hur hinken vid upprepade tillfällen sa att centerplatserna är öppna och att inget är skrivet i sten, ändå påstår man att macmaster värvades som förstacenter, vigneault tredje osv.
Sen att hinken blev "överraskad" är väl för att han inte förstod att han skulle vara så dominant som han faktiskt var.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Keriksson:
Ja, jag tycker AIK har gjort rätt bra insatser mot oss.
Kunde vi välja ett lag som Kristianstad med Gath i spetsen ifjol ser jag inte varför vi inte skulle kunna välja ett mjukglassgäng som Västerås.
Tror det hade blivit en rätt enkel kvartsfinalresa.
Ja, jag tycker AIK har gjort rätt bra insatser mot oss.
Kunde vi välja ett lag som Kristianstad med Gath i spetsen ifjol ser jag inte varför vi inte skulle kunna välja ett mjukglassgäng som Västerås.
Tror det hade blivit en rätt enkel kvartsfinalresa.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
{10015}:
Faktiskt rätt intressant hur många matcher Södergran har ansetts vara MOTM utan att bidra med poäng, måste vara rekord för enskild MoDo-spelare senaste åren.
Antingen är han den bästa rollspelaren MoDo någonsin haft eller så bedöms han efter en helt annan bok jämfört med många andra spelare.
Vigneault fick t.e.x. inte mycket kredd när han gick fram som en ångvält utan bedömdes mest bara efter sin poängskörd när han utkristalliserat sig som "poängmakare", dvs gör han inte sina poäng är han inte vatten värd...
Men inget jag lägger någon större värdering kring, bara en reflektion...
Faktiskt rätt intressant hur många matcher Södergran har ansetts vara MOTM utan att bidra med poäng, måste vara rekord för enskild MoDo-spelare senaste åren.
Antingen är han den bästa rollspelaren MoDo någonsin haft eller så bedöms han efter en helt annan bok jämfört med många andra spelare.
Vigneault fick t.e.x. inte mycket kredd när han gick fram som en ångvält utan bedömdes mest bara efter sin poängskörd när han utkristalliserat sig som "poängmakare", dvs gör han inte sina poäng är han inte vatten värd...
Men inget jag lägger någon större värdering kring, bara en reflektion...
+ 11
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Brickley fick inte ens sin egen klubba när han åkte efter en ny, gjorde alltså sin första pinne med någon annans sticka.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
bollan123:
Södergran kom i en 2v1a och försökte dra backen(?).
Skulle passat Niederbach som hade haft ett kanonläge.
Sen drog han någon obegriplig backhand när han hade världens möjlighet att vika in framför kassen.
Södergran kom i en 2v1a och försökte dra backen(?).
Skulle passat Niederbach som hade haft ett kanonläge.
Sen drog han någon obegriplig backhand när han hade världens möjlighet att vika in framför kassen.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Förstod inte alltför mycket av det där stycket eller varför det skulle gälla Wernblom men det är väl inte omöjligt att Mora tappade första tjing om man nu tackade nej till honom sist, även om det kan tyckas lite futtigt att tvingas bränna ett lån för två matcher bara för att eventuellt ha företräde senare.
Förstod inte alltför mycket av det där stycket eller varför det skulle gälla Wernblom men det är väl inte omöjligt att Mora tappade första tjing om man nu tackade nej till honom sist, även om det kan tyckas lite futtigt att tvingas bränna ett lån för två matcher bara för att eventuellt ha företräde senare.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tvivlar i alla fall rätt starkt på att AJ skulle hänvisa Halloran till MoDo om det fanns tveksamheter runt hans karaktär som skulle kunna sätta käppar i hjulet för ett shl-avancemang.
AJ lär inte kunna känna riktig sinnesfrid innan MoDo är tillbaka i shl.
AJ lär inte kunna känna riktig sinnesfrid innan MoDo är tillbaka i shl.
+ 6
Föregående · 50 · Nästa
Det håller inte när man behöver få islossning, dvs man har inte råd att spela så jävla snyggt för tillfället.
Men skönt att det löste sig med målen, ändå.