Trilske

3595 inlägg · 434 besäkare

Historik

· 54 ·
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Jag är faktiskt lite konfunderad över HVs bygge, trodde de skulle brassa på ordentligt och värva mer SHL-etablerat med den plånboken.

Hult var kanske lite väl frikostig och säkert en av anledningarna till att han fick foten, men man hade kanske inte räknat med att Nubben skulle snåla sig fram på det här sättet...

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8879}: I synnerhet om man räknar med att Tex blir borta i början på säsongen känns det ju inte vidare troligt att man vill gå in med honom som andrekeeper och sätta sig i samma situation som med Wallin ifjol.

Annars tror jag man hade sneglat på det alternativet, faktiskt. Någon gång måste man ju satsa och ge honom chansen.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB: Inte helt substanslöst, nej. Dock verkar han ha nåtts av detta rykte aningen sent. Sen huruvida det var förra månaden eller i förrgår Westfält avfärdade sista shl-erbjudandet är svårare att säga.

Tror inte att en sådan som MrMadhawk t.e.x. skulle slänga ut ett sådant rykte på så lösa boliner, så att säga.

Kanske ville han mest showa lite för att försöka hålla sig relevant, lite "man tager vad man haver" över det hela.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jan-Erik : Det här med att skylla allt på Garpenlöv känns som en rätt tröttsam "bandwagonåsikt", även om man såklart kan ifrågasätta på vilka grunder han fick förbundskaptensjobbet. Har dock varit uppförsbacke enda sen han tillträdde med inställda turneringar och en OS-turnering som aldrig borde spelats.

Sen tror jag handlar minst lika mycket om att spelare som ser ut att missa slutspel snackar ihop sig. Har för mig att en sådan som Klingberg var rätt drivande både -17 och -18.

Sen är du som det säger, ett nytt VM nästa år... Känns som att VM-intresset går i cykler när det går varje år.

Men blir nog bra att få börja om på ny kula nästa år med ny förbundskapten.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Skulle även tro att MoDo-fans är rätt färgad av hans sista insats mot oss i grundserien när han (bl.a.) fintade upp Styf på läktaren vid ett av målen. Gissar att det var en av hans bättre insatser under grundserien.

Säkert en av HVs bättre matcher också, första mötet där vi var mer eller mindre chanslösa.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Minns jag såg ett klipp efter en HV-seger och noterade då att Netterberg var den enda som satt ner när alla andra stod upp och firade.

Sen har han väl varit petad hela slutspelet, förvisso ovanligt hög konkurrentsituation men han fick aldrig chansen när HV åkte på skador/sjukdom heller.

Minns att jag läste någon intervju där han uttalade sig om att han var relativ klar med med hockeyallsvenskan (valde t.e.x. danska ligan efter sin shl-sejour) men gissar att HV lockade mycket p.g.a. lönekuvertet.

Hult verkar ju mer eller mindre gett spelarna vad de ville ha och struntat i att förhandla.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
KarateKing700: Mannberg är ju en annan spelare som inte har några händer. Lyckades typ inte förvalta ett enda 2mot1-läge.

Inget fel på arbetskapaciteten, dock.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Wessner åker på en riktig räkmacka, vägen var krattad redan innan han hade lagt av som spelare. Snackades väl tidigt om att han skulle utbilda sig till domare efter spelarkarriären, sen dess har domarkarriären gått som på räls.

Den fd. "busen" som ska göra kometkarriär som domare. Vilken story, va!

Känns som att han blir tokhyllad för att han knappt blåser i pipan... Visst uppvisar han någon sorts spelförståelse emellanåt, men han är ju extremt inkonsekvent på sättet han dömer.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Samtidigt svårt att jämföra olika säsonger, det var en speciell säsong och bottenlagen var helt klappkassa (MoDo inkluderat).

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Förlust och förlust, vet inte hur många som tycker att ligan blev mer intressant med ett lag som ledde serien från start till mål.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: LHC-forwarden lämnar – här är nya klubben: "Vill bara spela hockey och må bra".

Behöver inte vara krångligare än så. Förmodligen därför man kom överens om att låta honom gå direkt, istället för att "dra ut på lidandet" och tvinga honom kvar om han inte mådde super.

Gissningsvis därför det inte heller finns något ont blod mellan Modigs och MoDo.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Känns som att BIK har tappat många kulturbärare, gäller att någon annan tar vid efter Daggen, Björka etc. Speciellt nu när man, av allt att döma, fått in en ledande spelare som går sin egen väg...

Rätt tveksam karaktär på Albin Eriksson också.

Men vi får se om BIK-andan kan göra underverk, spontant luktar det lite hybris med tanke på alla dessa "rejects".

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett:

Vet inte om man ska hålla på att teasa alltför mycket, tror det är bättre att välja sina tillfällen. Minns hur besviken jag blev när man började teasa om spelarnyheter (i pluralis) redan på lördagskvällen, som sen skulle presenteras på söndagen.

Sen visade det sig att det "bara" handlade om en förlängning med en skadedrabbad Tommy Enström, när alla gick och väntade på en ny förstakedja.

Vilket jag kan tycka var extremt otaktiskt och inte speciellt sjyst mot varken Enström eller oss supportrar.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Tror det är rätt lugnt. Är ju lite av en oskriven regel att inte hålla på sådär när matchen redan är avgjord.

Hade varit en helt annan sak om motståndarna ledde med uddamålet, då finns det åtminstone ett rimligt skäl att avlossa i det där läget.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Fördelen med Björka (till skillnad från PK) är att han är användbar lite överallt och inte nödvändigtvis behöver en roll i någon av toppkedjorna. Samtidigt som han kan bomba in lite puckar i ett andra pp.

Har för mig att han tackade nej till ett shl-erbjudande ifjol av familjeskäl. Så man tog nästan för givet att shl-tåget hade gått, men var säkert ett mindre etablerat lag som högg på honom då.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: Ingen avstängning såklart. Skrattade dock gott åt en naiv kommentar som försökte försvara tilltaget med att han är en "vinnarskalle" och att ett till mål hade gett en "positiv känsla".

Finns naturligtvis inget som försvarar ett slagskott i det där läget när man ligger under med 1-5, men en längre avstängning hade förstås dragit ett löjets skimmer över sporten.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8839}: Rahimi var tydligen en hyvens kille under semifinalen, annat ljud i skällan nu...

Även rätt intressant att Gath kunde hålla hov en hel matchserie utan att bli anklagad för att det skulle "smitta av sig på spelarna" etc men det räckte tydligen med att OP bad Gath hålla käften en gång för att man ansåg att MoDo fokuserade på fel saker...

Vet inte riktigt vad jag försöker säga med detta, visst, vi drog vi på oss en del dumma utvisningar i semifinalen men trots samma domarpar är nivån helt annorlunda i denna finalserie.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
DIF värvar Alexander Falk från Hästen.

Börjar redan lukta lite avkall på vissa lagdelar nu när man lastat framtungt på fw-sidan med hemvändare som har "hjärta för klubben" och som man måste punga ut 175k/mån för att locka hem... ;-)

Undra vad Toby hade i lön...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Alla spelarintervjuer man hörde innan säsongen tippade att Woods skulle vinna poängligan.

Tyckte man såg väldigt lite av Bernhardts offensiva spets på försäsongen, spelade rätt enkelt och hade låg felprocent.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
grimiss: Sylwander känns väl inte som den spelaren som har fuskat med fysen tidigare, möjligtvis att han har slimmat kroppen och gått ner några pannor på bekostnad av det fysiska spelet som tidigare har varit en av hans främsta egenskaper.

Men oavsett vad så har jag svårt att tro att det skulle göra honom till en speciellt mycket bättre hockeyspelare med tanke på hur begränsad han är i övrigt.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Amitiel: Jo, det är lite det jag menar, nu ska han helt plötsligt gå in och vara en bärande spelare på ålderns höst. Sen förväntar man sig säkert ännu mer (läs produktion) när man går ner ett hack i seriesystemet.

Tvivlar inte ett dugg på hans hockeykompetens, men som sagt, till vilket pris? Sen har man ju å andra sidan en fin fallskärm att leka lite med, vilket ger lite större spelrum.

Sen är det kanske inte just dessa värvningar som jag ser som det stora problemet utan att Djurgården har en radda talangfulla juniorer som jag tror att man kommer satsa på, vilket jag misstänker kan bli ett aber.

Men som sagt, sillyn har knappt börjat, mycket kan hända.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Wauzsig: Kritisera är väl att ta i, höjer möjligtvis ett varningens finger...

Men du menar alltså att Krüger kommer vara en betydligt spetsigare spelare än någon som man skulle kunna betala en tredjedel av lönen och förvänta sig runt 35-40 pinnar? Känns väl tveksam att han kommer vara någon poängspruta, även om han säkert är god för runt 30 pinnar.

Nämnde förövrigt inget om att värva "breddspelare" istället, däremot skulle man kunna få ett bredare lag om man prioriterade lagbygget annorlunda.

Det är väl som om MoDo hade lagt en tvåhundring i månaden på Samuel Påhlsson och förväntat sig att han ska gå in och snitta en poäng per match. Krüger har förstås fina meriter men han har å andra sidan haft en ganska undanskymd roll i dessa lag.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Wauzsig: För att få större bredd? Inte ens HV betalar väl dessa summor för ett fåtal spelare, bortsett från Kelleher, möjligtvis. Nu är väl inte Krüger heller den enda spelaren man fått betala rejäla pengar för att locka hem.

Spontant känns det inte som ett framgångsrecept att låta resten dela på smulorna.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Amitiel: DIF verkar ju få en rätt intressant centersida.

Får dock känslan att man kommer lasta alldeles för mycket deg på dyra hemvändare med nedåtgående spiral för att visa handlingskraft och sen hoppas att talangfulla juniorer ska blomma ut. Att förlita sig på juniorer och spelare som börjar gå ner för landning känns inte som ett framgångsrecept i denna liga.

Hemvändare i all ära, men till vilket pris? För Krügers lön skulle man förmodligen kunna bygga en riktigt bra kedja med spelare som kan ligan och är etablerade på denna nivå.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett:

Tycker Ingman har uttryckt sig förhållandevis kryptiskt om hur han ser på sin situation i MoDo, mycket snack om att MoDo är en bra plats för honom "just nu" etc.

Tycker det sänder rätt dåliga signaler och att han mest verkar se MoDo som en anhalt att bygga upp sig själv igen efter att ha blivit bränd på den nivån han tycker att han själv hör hemma.

Men visst, går vi upp nästa år så överger han förmodligen inte skeppet.

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Robin Ztorken L: Sylwander är en alldeles för omodern spelartyp, känns inte som att han har tillräckligt med skills för den "moderna" hockeyn.

Klarar man inte av att slå en passning/flippmacka när man passerat offensiv blå så kan man ifrågasätta om man hör hemma på denna nivå, tyvärr...

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Rytter: Rätt uppenbart att Stråhle ser detta som ett skyltfönster, gled in på en rejäl räkmacka och försöker nu utnyttja rampljuset maximalt för vidare tränaruppdrag.

Framtiden ska säkras...

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{8879}: Fler målvakter borde gå ut och markera revir när spelare försöker åka genom målgården, alltid undrat varför inte målvakterna gör det oftare (läs varje gång en spelare försöker gena).

Känns som att Tex har fått direktiv om det, knappast en slump att det sker två ggr i denna match.

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett:

Folin syns knappt i spelet och är nog spelaren det talas minst om i hela MoDo, i synnerhet med tanke istiden. Finns nog rätt goda grunder till att det inte skrivs så mycket negativt om honom.

Pratades mycket om honom när han inte spelade, dock.

Nu hade han ett felbeslut som blev uppmärksammat vid ett av baklängesmålen, hade du skrivit samma sak om det inte hade hänt? Känns ärligt talat rätt tveksamt.

Kan man ursäkta Ingman med ditten och datten känns det ärligt talat rätt bisarrt att kritisera Folin i någon större utsträckning.

Folin: 22:37
Wahlberg: 21:18
Bernhardt: 19:45
Ingman: 18:20
Näsén: 16:01
Hasa: 14:21

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Undra hur många minuter Wahlberg loggade ikväll... Kändes som att han spelade nonstop vissa stunder.

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Någon som vet om Jelisejevs har ett hål i bladet? Inte vän med pucken. Börjar störa mig på hans puckbehandling, snacka om total avsaknad av "killer instinct".

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Nucky: Tror alla är överens om att vi gått lite i fällan i match 1 och 2, men så var absolut inte fallet igår. Som någon annan skrev så tror jag inte heller att Rahimi filmade när han hade en åkduell med Sveningsson, däremot föll han väldigt lätt vid utvisningstillfället och förstärkte i situationen innan när han slungade bak huvudet.

Sen när han faller som en jävla fura i åkduellen verkar domaren förutsätta att det skett något regelvidrigt eftersom det är en "stor" och "stark" spelare som faller när han i själva verket inte hänger med.

Situationen med Nörstebö tycker jag dock är värst när man blåser av ett MoDo-anfall och han spelar i bytet efter, avseende filmningar/förstärkningar.

Sen kan man i alla fall leva med att en korrekt utvisning blev matchavgörande istället för _två_ felaktiga utvisningar som föranleder en 5v3a t.e.x.

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Lindelöf skrämmer, verkligen...

Du skojar va? ;-)

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Hur är det med isvården i Winpos? Helvete vad pucken vobblade i slutet, inte helt lätt när man ska försöka vara konstruktiv.

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
snowden:

@Rasmussandin

Wessner är helt fantastiskt duktig. Måste ha spelat mycket hockey i sina ungdomsår… tål inte fanskapet

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Rasmus Sandin sågade precis Wessner rejält på twitter, tog dock bort tweeten...

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Dålig passning från Näsén där, till Macmasters försvar...

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Ja, vi borde haft ledningen dock. Slarv från Macmaster...

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Vet inte riktigt vad Ingman pysslade med, var typ vid vårat avbytarbås innan löven ens var ute ur egen zon när han hade möjlighet att "pincha". Hasa fick rädda upp situationen ;-)

Bisarr utvisning förövrigt, Wahlberg såg nog inte ens honom...?

MoDo Hockey > Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Tarasov: Måste hylla Hasa lite för framspelningen till Aagaard, istället för att välja det enkla håller han i pucken och serverar dansken. Otroligt skickligt gjort.

Bortsett från att Tex vinner målvaktsmatchen skulle jag säga att den sekvensen är rätt matchavgörande, blytungt mål.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kunglouie: Vid det här laget känns det mest som något spelarna förväntas säga för att blidka fansen. Å ena sidan, å andra sidan... Han vågar inte riktigt tala ur skägget.

Att lövenfans fortfarande bryr sig om Skellefteå må väl vara hänt, men att någon spelare skulle göra det. Ha!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KevlarKent: Ska erkänna att man nog har blivit lite blasé nu när man tittar på andra lags pp efter att ha följt firma Näsen/Bernhardt en hel säsong som bara står och matar puckar, match efter match...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Har VIK något annat vapen utöver Zetterbergs skott i pp? Känns rätt tama i den spelformen, snudd på usla faktiskt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Problemet med Sylle är att det känns som att han bara åker in och dumpar puck i rundeln eller så ser man hans "patenterade" långskott på mål. Även om det är deras jobb så kan man ändå önska lite mera konstruktivitet emellanåt.

Måste våga leta lite mera blad vid "zone-entries".

Skadar inte att få in någon som är skicklig med pucken och som kan lösa svåra situationer på små ytor. Räcker gott och väl med två grovjobbare.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 3 och 4:7
MODOJohan: Cheek sätter ut en arm först, sedan kontrar Sebbe och Cheek faller...

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 3 och 4:7
Tarasov: När vi nollade taif borta (eller om dom fick in en reduceringspuck i slutet) kändes som en genomgående stabil insats för att vara taif borta ;-)

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 3 och 4:7
{9682}: Ingen hade kunna tro att du sitter med ett nyskrivet khl-kontrakt när spelet ser ut såhär...

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 3 och 4:7
puffe: Nej, han har inte direkt imponerat i denna matchserie, rätt osynlig bortsett från att han verkar gilla att åka runt och buffla. Vi ska väl ha aviserat intresse för honom.

Kanske fokuserar lite mycket på Gaths direktiv istället för det han är bra på, vem vet.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 3 och 4:7
modomille: Jo, så har det ju sett ut i princip hela säsongen när man har stått för en ganska tveksam insats för att sedan göra 60 prickfria minuter mot HV i matchen efter.

Liknande matcher som mot KIK i förrgår har vi haft oräkneliga gånger, men då har vi åtminstone haft en riktigt bra period i matchen vilket har räckt till minst två pinnar.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ja, nu har alla lag förutom Västervik vunnit en match (enda laget vi inte hade kunnat välja).

Knappast något kvartsfinallag som hade blivit en walk in the park...

· 54 ·
Om Trilske
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE