Trilske

3595 inlägg · 434 besäkare

Historik

· 53 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Två forwards till alltså, utöver Niederbach. Hinken kan hockey...

Men det är väl med förhoppning om att sponsorer skjuter in lite extra vid deadline, om man inte hittar något fördelaktigt lån.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
SKiLMY:

Om man inte har på fötterna så lär man ju inte gå i klinch i media heller, vilket var min poäng. Sen tvivlar jag på att det finns ett ärende hos DN eftersom det inte finns några bilder att granska. Och även om det fanns ett ärende så finns det inget att ta ställning kring.

MK sa väl att man hade "varit på domarna" flera ggr under matchen vilket talar för att Riley fått utstå en del fula tilltag under matchen.

Därav blir min teori att Woods tillslut tappade humöret och satte sig i en olycklig situation som, enligt min tolkning av MKs uttalande, inte hade behövt uppstå om domarna hade stävjat detta tidigare.

Förståeligt att man inte uttalar sig förrän man har undersökt skadan, dock. Lär väl komma ett klargörande från MoDos egna kanaler vad det lider...

MoDo Hockey > Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
{5647}: Man tjänar inget? Tja, det är rätt många nyfikna supportrar som vill veta vad som hände...

MoDo Hockey > Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
SKiLMY: Mja, samtidigt har jag svårt att förstå varför man skulle låta Frycklunds version passera okommenterad om detta varit ett ärende för disciplinnämnden, speciellt när det inte finns några bilder. För det är väldigt tyst från MoDo-håll.

Vilket talar för att hans version stämmer.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Foppatofflan: Men du kan se en spearing? ;-)

MoDo Hockey > Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Foppatofflan: Spearing är väl lite av en dödssynd inom hockeyn och numera ytterst sällsynt, tror MoDo hade varit betydligt mer höggljudda om så var fallet.

Tycker det är svårt, för att inte säga omöjligt, att dra några som helst slutsatser av reprisen.

Men den initiala känslan var "slashing bakifrån" och att han "förhoppningsvis ställer sig upp snart" även om det nog var rätt mycket önsketänkande inblandat.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
KB: Ptja... Han spelar nog inte på onsdag.

Hade nog hoppats på att han blev slashad i knävecket men tycker det mesta talar för att han fastnade i isen och vred till knäet på något sätt efter att Frycklund dels har gått ut och sågat domarinsatsen offentligt och sedan berättat hur han upplevde situationen.

Känns extremt osannolikt att han skulle göra ovanstående om han nu slashade en motståndare i knävecket som sedan tvingats utgå från matchen... Tycker sättet Riley tog sig för knäet luktade mer "vridning" än "slashad i knävecket".

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9682}:

Det är nu vi ska värva in samma firepower i andrakedjan, dvs mata in spets istället för att sitta här och inbilla oss att förstakedjan kommer leverera detta kväll efter kväll, det blir ett alldeles för tungt lass att dra.

HV ledde serien från start till mål men vilade inte på hanen för det utan fortsatte att förstärka laget, med stor framgång.

Annars ruggigt fina kassar från dansken igår, inte hans sedvanliga "tap-ins" utan han såg ut som en riktig skarpskytt (ytterligare ett tecken på att det var en kväll utöver det vanliga).

MoDo Hockey > Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2022-11-15
{7639}:

Propaganda…

MoDo Hockey > Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2022-11-15
Majbrasan: Väldigt synd att han åker in i honom för Lindbom är helt felpositionerad, tror inte han hade räddat den där pucken oavsett.

MoDo Hockey > Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2022-11-15
Confusius: AP blödde från läppen hela perioden, men han bara kör...

MoDo Hockey > Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2022-11-15
Majbrasan: Jag är inte ens säker på att det var Dickinsons klubba som fällde honom, den satt ju fast mellan benen på en annan djurgårdare.

Men att dif skulle få billiga utvisningar med sig hade man räknat ut på förhand, frågan är bara hur många...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Modigs är ingen häst jag hade satsat på i dagsläget, känns som att han befinner sig på ett sluttande plan med alla turer som varit.

Med allt som framkommit är det lätt att dra slutsatsen att det hockeymässiga är hans minsta bekymmer.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:

Ska väl erkänna att jag inte har specialstuderat halbgewachs och han har väl inte direkt tokfloppat ala Matteau heller, skulle säkert vara en fin värvning. Men svårt att komma ifrån vad Kelleher har levererat på högsta nivån i Sverige, dessutom rightare ;-)

Men då är ju prislappen därefter och jag har svårt att tro att vi kan lägga dom pengarna på en enskild spelare med tanke på hur man vill stärka upp laget i övrigt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Får inte riktigt ihop det om du ratar Kelleher för sin storlek men vill ha in Jayden som är ganska liten och som dessutom gör sin första europa-säsong utan vidare resultat.

TK har ju trots allt levererat rätt fina siffror på shl-nivå, i ett ganska mediokert lag dessutom.

Men känns givet att göra förstakedjan till en renodlad transatlantkedja, vem det nu än blir. Sam känns väl närmare än Kelleher, om vi säger så.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Du skola icke kritisera domarna, det är att "pissa på ligan" enligt Sanny "sitter i knäet på shl och cmore" Lindström. Och förresten, domarna lever inte i någon skyddad verkstad! Sådetså.

I min bok handlar det snarare om att värna om ligan när man vill ha ökad spelförståelse och mindre lättkränkta domare, i synnerhet om kritiken kommer ifrån spelare och tränare. Känns som att millimeterrättvisa ofta går före sunt förnuft i Sverige om man jämför med nhl.

Vad enögda supportrar skriver på twitter kan man dock skita högaktningsfullt i.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
nevermind...

MoDo Hockey > Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
{9682}: Vi måste tokschpetsa! Serenity now!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9742}:

MrMadhawk skulle, enligt egen utsago, aldrig "gola" ner någon. Bland det mest patetiska jag hört från en "journalist".

Yttrades i senaste Sanny & Svensson...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}:

Man blir ju straffad varje gång man spelar lite fysiskt, dvs använder "mer kraft än nödvändigt" eller hur regeln numera lyder.

2 minuter för charging kommer som ett brev på posten varje gång motståndaren åker i backen för en "regelrätt" tackling. Väldigt tröttsamt...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:

Om inte annat så avslöjar han sina intentioner vid det andra fallet där han tydligt visar att han söker en utvisning när han slänger sig som om det vore en taskig komedirulle, det ser inte bra ut.

Bör väl rendera i dubbla böter, inget snack om någon liten förstärkning utan två solklara filmningar där han aktivt försöker lura domaren två gånger om.

Minns tydligt en kampsituation från ifjol som han hade mot Sveningsson bakom mål när benen bara vek sig när han insåg att han höll på att hamna på efterkälke. Bra att detta uppmärksammas och kommer upp till ytan.

MoDo Hockey > Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Tyler Durden: Tycker det är trist att man har blivit tvungen att sära på andrakedjan från ifjol. Fungerade stundtals riktigt bra.

Aagaard är knappast cementerad i första, känns som en temporär lösning för att man har brist på alternativ.

MoDo Hockey > Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Sigge: Inte lätt att spika igen nere i Västervik...

Är ju dock mer eller mindre NHL-size på rinken, kanske passar guden ;-)

MoDo Hockey > Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Robin Ztorken L: Nätade väl i premiären.

Vet inte vad han har för självbild men tror vi skulle ha stor nytta av honom om han accepterade en roll i tredje, verkar dock som att han "vill producera" och siktar på en topp-6 roll.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: Inte alla som har Klasens attityd.

Han nämnde att han "behöver pressen" och att den "är bra för mig". Klasen behövde nog en morot.

Saker och ting verkar ha gått i stiltje för den gode Klasen, är kanske lätt att bli bekväm där nere i Schweiz. Om man bortser från från familjesituationen...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Hörde precis en intervju med honom och han var tydlig med att det är under kontroll nu och att media "tvistat till det". Visst vill han närmare familjen men sonen är inte akut sjuk som tidningarna beskrev det.

Poängen var hur som helst att han nog utan problem kunna fokusera på hockeyn.

Främsta skälen som nämns är att han vill komma närmare familjen och för att han behövde en nytändning.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Verkar vara lite av en tidningsanka att Klasen flyttar hem p.g.a. sjukdom inom familjen i alla fall. Sonen var däremot sjuk, för två år sen.

Om någon funderade över Klasens mentala status...

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo:

Att man dessutom säljer av spelare vid varje deadline gör en klubb som Västervik bara mer attraktiv för transatlanter, eftersom det i princip går att likställa med ett prestationsbaserat kontrakt där man kommer att bli belönad om man levererar.

Genom att arbeta på det sättet tror jag man lockar till sig en viss karaktär och kan sålla bort många trötta importer som mest är ute efter att säkra ett fördelaktigt avtal utan att passera gå.

Goda incitament att leverera i Västervik, med andra ord...

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Ogie Ogilthorpe:

Tråden heter förvisso "silly season" och pågår numera året runt (även om jag själv inte förstår varför folk navigerar via enskilda trådar och retar upp sig på att folk "skriver i fel tråd", jag själv läser allt som skrivs härinne och reflekterar sällan över enskilda trådar).

Men det kan vara värt att notera.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Ogie Ogilthorpe:

Eller så har diskussionen tagit fart för att Hinken har gått ut med att han tänker värva ett "par tre stycken", men vad vet jag... Spontant känns det som att ett sådant uttalande ger ringar på vattnet i alla fall.

Sen har ju Hinken t.o.m. visat intresse för Sundström. Mao, Hinken vet inte hur man bygger ett lag? Eller vilka spelare syftar ni egentligen på när ni pratar om "stora och dyra namn" som namedroppats här?

Men fortsätt gärna raljera över folk som faktiskt bidrar till forumet, om du tror att det kommer göra fler sugna på att vädra sina (som du kallar det) "tröttsamma" åsikter.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Tycker inte han var så dålig i premiären heller, tre första målen var i princip otagbara. Sen blev det väl lite fiaskoartat när han blev tvungen att kliva av p.g.a. kramp. Rejäl uppförsbacke från start, men han har ju definitivt börjat jobba sig uppåt.

Men är väl mest att han inte har visat sig vara någon riktig matchvinnare ännu, dvs har stått på huvudet när laget haft en mindre bra kväll och lyckats bärga poäng på egen hand.

Ibland är det nog lättare att komma in i en match om man blir rejält bombarderad från start än att stå sysslolös långa stunder.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Nucky:

Ja, frågan är om inte MK släppt lite på sin opportunism i takt med att spelarmaterialet blivit bättre...

Det hade i alla fall varit väldigt trevligt att se MK utmanövrera både Stråhle och Fagervall á la VVIK fullständigt vid nästa bortamöte, bara spelarna håller sig på banan.

Hemma verkar vi gå på rus första 20, gäller bara att hitta nätet...

MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB: Dom flesta är väl överens om att vik gjorde en riktig plattmatch, lite som våran insats mot ifb även om det säkert hade kunnat bli match om vi varit lite mer disciplinerade. Tycker vik har en del att bevisa och generellt är ganska överskattade, men inte samma "topplagsmentalitet" som bik och ifb, nej.

Sen har jag väl bik-matchen relativt färskt i minne där vi är sinnessjukt spelförande men inte så att vi vaskar fram speciellt heta målchanser. I slutändan en studspuck som gör att vi leder med 1-0.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Nucky: Har dock inte varit någon vidare målfest mot topplagen, även om jag har svårt att tro att vi gör en lika slät figur nästa gång vi möter ifb.

Räknar dock inte med att få in något superspännande namn på mv-sidan, i dagsläget hade jag jublat över att få in en Axel Brage-typ som har både rutin och erfarenhet av ligan, en stabil värvning på allsvensk nivå liksom.

Riktigt trist med Tex, enskilt största anledningen till att vi knep andraplatsen ifjol.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9233}: Vet inte vad jag tycker om shl-rejects som gör sin första säsong i Sverige men som inte kommit upp i standard. Ingen är väl speciellt intresserad av Matteau längre, t.e.x.

Är desto mer sugen på spelare som har tidigare erfarenhet av ligan, typ Powell som dessutom är rightare och har lite grit.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9233}: Gynge levererade inte alls när Rosén var skadad i Växjö, så jag är inte speciellt förvånad att han är iskall. Han gjorde trots allt sin bästa säsong någonsin och fick ändå inte förlängt vilket tyder på starkt ledarskap. AIK gick däremot rakt i nostalgifällan utan att hitta en vettig lekkamrat.

Men en Klasen bredvid Gynge hade nog kunnat bli en dödlig duo.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9315}: Är väl egentligen bara om det skulle uppstå skador vi har ett behov av att stärka upp/bredda backsidan, annars är jag desto mer sugen på att lägga pengarna (1,5 mill?) på att tokspetsa fw-sidan (+en keeper).

Försöka matcha lövens spets och aktersegla Djurgården (som känns mer jämna) men rätt trubbiga framåt. Vad består deras spets av? Olle Liss?

Ryktas väl om Klasen iofs, vilket får anses vara en liten skänk från ovan.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Heyerdal: Reagerade faktiskt över att han skymtade förbi i bild när dom zoomade in båset, märklig placering för en journalist som ska bedöma matchen tänkte jag.

Men det hade förklarat betygen på vissa spelare...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Jan-Erik : Om man var lite observant under pausen igår när höjdpunkterna rullade kunde man se att han sjabblade till det rejält vid SSKs ledningsmål, men folk har väl fullt upp med att stirra sig blind på poängen ;-)

Kamperar å andra sidan ihop med Marcus Ericsson som är någon assist ifrån att peta Conny Strömberg från tronen som tidernas assistkung i hockeyallsvenskan.

Man kunde haft sämre omgivning...

MoDo Hockey > Sv: Försäsong 2022
Rurik: Citatet "Jag vill bara spela hockey och må bra" indikerar på att han kanske inte mådde så bra vilket speglade av sig i hans inställning, därav ett ömsesidigt beslut om att bryta kontraktet.

Var uppenbarligen no hard feelings eftersom Hinken t.o.m. drog en lans för Modigs och påstod att han hade utnyttjat en shl-klausul som inte fanns.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Nu är väl VIK förvisso det lag som drabbats hårdast av shl-avtalet men för att vara ett lag med så tydlig och uttalad shl-ambition känns VIK väldigt intetsägande år efter år...

Svansföring som ett topplag men i realiteten är känslan att man kommer fortsätta skvalpa runt placering 5-6 tills något radikalt sker, exempelvis att Paananen får foten.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Glader verkar locka till sig en del intressanta namn till taif. Men påminner lite om hur det såg ut i MoDo, intressanta namn men desto spretigare lagbygge, är känslan...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Skulle tro att vi även gick bet på McKenzie.

Georgsson försökte säkert mjölka ur varenda spene efter att HV satt marknaden ur spel och lastat upp rekordsummor för Powell. Han kunde ju bara peka på vad HV betalade... Hinken kände nog att "då får det vara", istället för att böja sig för sådant rävspel.

Men likväl intressant hur snabbt folk är villiga att rasera den lilla stabilitet man precis har byggt upp, apropå de som fortfarande tycker att det hade varit rimligt att försöka matcha HV på värvningsfronten.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Tyvärr var Hästen i ett läge där man omöjligt kunde skeppa iväg några spelare. Hade varit svårt att motivera för både fans och sponsorer, i synnerhet om man åkt ut eller blivit tvungen att kvala sig kvar.

Dessutom skulle man gå in i ett litet mini-slutspel mot SSK (spelschemat strikes again) så tajmingen att börja skeppa iväg spelare var verkligen usel på alla sätt. Rätt mycket oflyt för våran del.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:

Fler och fler spelare och agenter kommer nog sätta detta i system. Dvs, skriva på för toppklubbar i ha och utnyttja dessa för att göra sig mer attraktiv för shl-lagen.

Och skriva mer fördelaktiga kontrakt på kuppen.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Rytter:

Svårt att komma ifrån att MW är ett mer spännande namn med framtiden för sig, tror nog att han hade kunnat aspirera på någon av toppkedjorna (apropå spekulativ poängskörd) ju längre säsongen lidit. Luktade lite genombrottssäsong där.

Men hade man varit tvungen att välja vem man hade velat ha med sig in i ett slutspel idag hade nog valet fallit på AP.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gusse:

Blivit rätt lovordad för sitt defensiva ansvar av det jag läst från Brynäs-håll i alla fall, verkar ha varit en lojal spelare som gillar att gå i tung trafik där det kan göra lite ont. Varken Harju eller Johan Forsberg var väl speciellt spännande värvningar heller, men visade sig vara väldigt nyttiga.

Spelare med undanskymda roller får väl sällan den uppskattningen de förtjänar, han verkar ha axlat en mer defensiv roll och av den anledningen kan det ju uppfattas som att man håller på att stagnera.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett: Säkert. Är väl rätt ovanligt att se idag eftersom dagens moderna målvakter har ett rörelsemönster som mer påminner om en robot än en människa med instinkter.

Kan säkert vara effektivt, men ser kanske lite dråpligt ut när man väl blir överspelad.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Nucky: MW kändes mer eller mindre handplockad av MK för att fylla en roll som vi saknade ifjol, tror inte Hinken hade så mycket med den värvningen att göra.

Men kan gilla att man får in mer rutin i laget. I ett slutspel vill man inte ha så flashiga spelare utan mer hårt arbetande som tar rätt beslut när allt ställs på sin spets, även om jag tror att Westfält hade kunnat bidra med det (minus rutinen).

Fördelen med AP är väl att han är en tydligare rollspelare och lite mer användbar än vad Mannberg är. Räknar inte direkt med att han blir någon poängspruta på ålderns höst, dock.

I Mannbergs fall förväntade man sig nog att han skulle leverera en del poäng och vara mer bärande offensivt men när han inte gjorde det i den utsträckningen man hade hoppats på så blir det svårt att hitta en vettig roll och känna att man får någon vidare bang for the buck.

Uteblir poängen för AP bör det ändå inte vara några bekymmer att ha honom cementerad i en tredjekedja. Känns spontant som en rätt klok och välutbildad spelare.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8399}: Ganska säker på att det är en tredjedel av den summan, dvs minsta möjliga ersättning.

Eftersom att han 1) är utlänning, 2) över 25 och 3) enbart har gjort en säsong i ligan.

· 53 ·
Om Trilske
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE