Historik
Föregående · 2 · NästaNybbe: Jag tror mycket handlar om att vårda varumärket
Jag har några funderingar. Om hur vi vårdat varumärket och produkten dom senaste åren.
- Varför hänger en stor tavla av vår ikon Lillstrimma på en bakvägg vid västra stå ingången. Och inte på en upplyst plats vid huvuingången. Skämms vi för honom ?
- Varför har vi en rostig spac hjälm bakom väggen när den kunde stått upplyst och nymålad ute vid E4 ?En av dom garanterat bästa reklamplatsen i Västernorrland
- Hur smart var de igentligen av TJ CE när dom stod på en helsida i ST för några år sen och sa att en ny hall vara enda utvägen för en framtid. Vad sa man då indirekt om den befintliga produkten ? Jo att vi har en undermånlig produkt.Det är vad jag kallar dålig reklam.
- Vaför känns det inte som föreningen bryr sig om och vårdar den befintliga produkten ?
Redigerad kommentar
diffe: Det sorgliga är att en del verkar tro att dom två tidigare hemma matcherna va nå så sorts Tommy Andersson effekt.
Detta är ett stort skämt, vad vi såg var en effekt av de arbete Ante lagt ner på laget.
Sedan sätter man in en tränare till för att Ante inte ska behöva bära hudhuvudet vid en ev nergradering.
Man sätter dit ett skämt som får börja styra och ställa.
Jag vet med säkrhet att det är så: Ingen och då menar jag ingen varken förstår vad Tommy säger eller vad han menar när han ritar för spelarna obebegripliga tecken på tavlan. Det är virrigare än nångonsin
Jag säger bara stackars stackars Ante Karlsson. En tränare killarna verkligen vill ge allt för.
Det är stor frustration i laget ang detta. De här är inget jag hittar på utan hört det av två av spelarna i laget. Men väljer att gå ut med de för jag tycker vår situvation är så allvarlig.
NUBBEN GÖR OM GÖR RÄTT
Wayne Gresky: Det bästa som kunde hända för vår del är om dif hamnar i kvalserien.
För då har vi 14 lag nästa år och går vidare direkt.
Så fort Stockholmslget hamnar brunt till kommer diskutionen igång
Så får vi hoppas att de blir lite folk i arenan ikväll
Och att klacken gratulerar kvällens födelsedags barn
Timo Tuomas Allan Pärssinen, Timrå
Fyller 35 år idag, född den 19 jan 1977
Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Innan ni nolaskogsare sätter igång o gottar er i vår bedrövelse så tycker jag att ni ska vänta till vi vet om det ligger nåt i detta rykte.
Att ekonomin hos dom flesta norrlandsklubbar är anstränd är ingen nyhet direkt. Den enda vägen att gå är att få fram egna hungriga billiga spelare ur egna led. Och det gäller även en av våra grannklubbar som snart bränt 20 miljoner på två år
Nybbe: Det där lär man nog ha räknat noga på.
Dessutom värderar man publikens påverkan på laget högt när man nu spelar med dåligt självförtroende. Talade med en av spelarnas förälder idag Och spelarna verkligen älskar Ante Karlsson.
Ni får säga vad ni vill men jag är säker på att laget kommer att komma igen snart och rada upp segrar. Att vi trotts det hamnar i kvalserien råder de nog ingen tvekan om. Men vi kommer att gå in där med ett helt annat självförtroende än vi har nu.
Så helt kort. Nu är det bara upp till spelarna, Ante K, och oss supportrar att göra det bästa av detta.
Dragan 2k: Kan det vara den här som blir vår räddare!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3055
Redigerad kommentar
TRL: Det låter inte allt för otroligt. Vem skulle man annars ta in som erfaren tränare dom sista månaderna nu. Ante blir huvud tränare och Challe hjälper till med erfarenhet. MoDo går nog med på att ta halva lönen för vad har dom för alternativ. Hela eller halva.
Det är väl nu snart finska ligan brukar göra sig av med spelare bara synd att vi har dom transatlantiska platserna upptagna. men de var väl i detta läge vi fick både Sonnenberg och Manderville.
Sen hoppas jag och tror att Nubben jobbar på ett lån av Limpan.
Jag tror man kommer att göra precis allt för att rädda vår es plats och jag tror man kommer att göra de nu. Det finns som inga andra alternativ.
Bragd-Birger: Vi har förlorat många uddamålsmatcher där det kan ha lönat sig med en Friberg i första linan i den form han visar upp sig i nu. Men på det stora hela så är vårt största problem allt för svag defensiv.
Man vinner inga matcher om man släpper in 4 mål eller fler på hemmaplan tex.
Alla sämre lag utnytjar våra svaga backar hela tiden. alla matcher mot modo har dom legat hårt på vårat svaga backbestånd, och det har gett resultat.
Det är dom sämre lagen vi kommer att möta i kvalserien. Och det är nog där nubben funderar. Kanske räddningen är att satsa det man har kvar i pengar på två stabila backar och en spelfördelande (blir ju nästan som en center) istället.
Bissett_19: Här har du en som suttit hela morgonen och funderat på just detta.
Det är klart han ser lite vek ut i elitseriespelet. Men en sån sniper tillsammans med tex Bremberg kan ju inte vara fel med tanke på hur vårt lag fungerat hitills.
Redigerad kommentar
superfalle: Jag tycker ändå att han är mer än spillvirke. Och vi får en bra centerutfyllnad för en lagom slant.
Pressenteras nog snart av vad jag hörde
Magnus Rövarn : Molinder har fått kicken från Linköping.
Enl obekräftade uppgifter på G till oss.
Bad_Brett: Smakade gympakläderna bra? Inte mycket mat på dom när dom suttit på ett sugrör förstår jag.
Eftersom du redan är här och tänker slå vad igen så förmodar jag att du är hungrig
Hahl Bundy: För att längst in i din skäl finns det lite hopp kvar. Det hoppet drar dit dig för du drömmer om att få vara med den kvällen allt vände.
Det kommer inte att ske det vet både du och jag, men i svåra tider tror neandertalaren i oss att det kan alltid ske ett mirakel.
zita: Känslan är att det är just det som är på G eftersom det plötsligt blev tyst om den ytterliga spelaren som skulle in som det fanns pengar till.
Jag gissar om förlust ikväll går perra på måndag. In kommer Ante Karrlsson som förmodligen har sett ett annat behov av spelare som behövs än vad perra o clabbe förespråkar. Därav tvärniten från Nubben
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ambroo: Vet du om supporterklubben kommer att ha nån lista där man kan lämna pengar direkt på matchen ikväll. så slipper man mixtra med pg
Dom kanske står där med nån skylt eller nåt ?
söder över: Är det bara jag som tycker det luktar väldigt mycket Challe över dom senaste värvningarna.
Om jag inte minns fel var det Challe som låg bakom vår förra fransos sedan han sett frankrike i VM och blivet imponerad av flera spelare. Bremberg komentarer överflödiga. Dessutom Motin, skulle passa som handsken i Challes defensivhockey.
Min tanke är undrar om inte Nubben och Challe har diskuterat vårt svåra läge under hösten. Och det kanske inte bara är en frukt av Nubbens trollfingrar vi ser nu. Och kanske Challe är våran nästa sportchef.
Vilda spekulationer men kunde inte låta bli skriva det när jag tänkte tanken.
Det är lätt att se allting i svart en sån här dag.
Men vad är det som säger att inte Vampola går till ett lag där det finns en hyfsad förste center och det blir en center av hyfsat slag över till oss.
Om han väljer Jokerit så har vi tex kunnat få Hahl i byte, då mot att vi inte tar någon övergångs summa. Trivs han inte så är jag övertygad om att både agenten och alla berörda försöker göra det bästa av situvationen.
För alla berörda
En stor anledning till lagets lyft den senaste tiden tillskriver han tränarbytet där Pär Djoos fick lämna till förmån för Daniel Olsson.
– Vi har ändrat lite i vårt spel, hur vi ska spela i försvarsspelet och hur vi ska spela i styr- och presspelet. Bevisligen har det varit bra och det känns riktigt bra nu, säger Adam Pettersson.
Det sista har tydligen inte fungerat.Därav denna utveckling.
Jag misstänker fortfarande att Vampen kommer att offras för att ge utrymme att värva in kompetens som gör laget jämnare,
Bara pengarna och energin räcker så bygger nog nubben en ny röd hockeymaskin till oss.
Nu finns ett litet problem i den känslan.
Det är lite för få västernorrläningar i lagen. In med fler juniorer från trakten och ett massivt stöd från fansen.
Är det nån som har nåt bättre förslag?
Att köpa sig till framgång är inte rätt sätt det har frölunda och malmö visat förut.
Lite barnsligt kanske men vad har vi att förlora.
Nu jävlar går vi all in
Eller?
Ekonomin är säkert i obalans. Det suger att förlora mot ett svagt MoDo,ligga sist i tabellen, höra rykten om att vår bästa spelare lämnar.
Men vi kan ju inte lägga oss ner och dö efter arton omgångar.
Att vår sportchef inte har gjort något proffs jobb är väl ganska klart.
Även om Vampen är otroligt duktig så funderar jag på om han är så bra för vårt lag. Han kör liksom sitt eget race det blir ingen balans i laget/spelet. Kan vi frigöra pengar och göra oss av med Vampola och Pikken för att istället köpa en förste målvakt av rang, en klassback, och kanske de blir över till en forward av skapligt slag.
Få lite mera balans i lag bygget.
Jag är inte helt säker på att de blir sämmre.
Det kan ju vara så att nubben nu tagit över ansvaret och klurat ut något bättre än vad Linkan åstakommit
Och tagit två ynka poäng.
Detta på grund av en enda anledning MÅLVAKTERNA.
Backspelet har mer att önska men mönstret av backar som inte litar på sin målvakt går inte att ta miste på.
Alla lag byggs bakifrån. Och jag kan inte se nån annan akut åtgärd just nu än att laga vårat trasiga lag bakifrån.
Förmodligen drabbades Riddan av en sträckning redan mot fbk
(jag såg situvationen) och han har inte gått att känna igen sen dess.
Laget för överigt har spelat riktigt bra dom senaste matcherna och är värda mycket mer än två poäng
Dom nya rösterna i omklädningsrummet måste tillföra optimism självförtroende och självkänsla.
Nu är dom amerikanska platserna redan upptagna.
Och det gör självklart saken svårare.
Känslan är att någon ny tränare finns inte innom ramen av vad vi har råd med.
Prio ett är att få tag på spelare som likt Sonnenberg drar igång laget.
Osäkerheten i försvarspelet har varit våran största svaghet hitills. Och förmodigen anledningen att vi ligger sist i serien.
Lösningen är som jag ser det en säker defensiv back (inte strålman) hellre typ Casslva Timander eller dyl.
Vidare en forward en possitiv sniper som får fart på laget och opptimismen, Typ Sonnenberg.
Probemet är var hittar man dessa?
Dax för Nubben att kliva fram ?
Spelet har hitills långa stunder överaskat mig positivt.
Det är bara för laget att fortsätta på den inslagna vägen att jobba hårt i matcherna så kommer målen snart.
Imorgon tar vi tre poäng
Stå där i globen och spela allan i mikrofonen och inte låtsas som han vet vad Timrås klubbdirektör heter.
Jag minns hur less jag vart på hans ständiga trams med remarna i benskydden så fort Timrå fick lite press förra matchen.
Jag stod bakom honom och såg hur han låssade remmarna för att sedan spänna fast dom exakt lika två gånger med spelavbrott som följd.
Allt för att störa motståndarna. Det verkar sitta i blodet på alla tjeckiska målvakter. Man minns ju en viss modo målvakts döende svanen för några år sen.
Börjar han med nåt liknade denna match hoppas jag publiken/klacken reagerar starkt.
Av den anledningen så undviker jag att klicka in på Ros sida
Jag vill inte hjälpa till att få honom att behålla jobbet
Han är bara en tönt
Förlängningen blev mållös och straffar avgjorde till Timrås fördel när M Röymark gjorde mål. Ett mål som dock aldrig skulle godkänts eftersom pucken var över förlängda mållinjen innan det gick in via T Tarkki.
Alltid domarns fel
Bra att skapa god stämning saker som jag förespråkar.
MEN dom har inget mera att tillföra i våran förening.
Vi måste ha akuthjälp Vi behöver konstgjord andning.
Vi behöver en Boork och Peter Stormare
Däremot spelar Laget helt utan självförtroende och helt utan linjer.
Laget blir ofta allt för långt i uppspelen och vi kommer aldrig in i anfallszon med fart.
Och att Perra inte gjort något åt just detta på 40 omgångar bevisar att han är fel man för Timrå.
Det var endast spelare med Pärssinens kvaliter som fixade pärras spel ide.
Ändå fortsätter idioten att oförträget försöka med samma spel gång på gång Som att köra huvudet i väggen tills skallen spricker
Får vi inte in någon som styr upp detta inför kvalserien så känns vi rökta.
Hellre Nubben och Strömberg
Däremot måste vi ha ny tränare. Jag har aldrig sett Timrå så uddlöst och fullständig avsaknad av spelsystem.
Vi har tillräckligt bra spelare för att inte behöva hålla till i sarghörnen hela tiden.
Föregående · 2 · Nästa
Per HApps: Jag tror att ett sätt att locka publik till arenan är att ställa en hel junior femma på isen. Från vårt j20.
Det är ju redan kört så varför inte testa nåt vansingt.
Produkten måste på nåt sätt bli intresantare dom sista matcherna. Annars är jag rädd att publikbortfallet leder oss ner i graven.