Historik
Föregående · 64 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hoppas det gick bra för scott.
Är väl knappt ej godkänt för första linan - och då var de bästa på isen för BIF
Är väl knappt ej godkänt för första linan - och då var de bästa på isen för BIF
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Var ju bara en tidsfråga innan den skulle sitta! Kändes inte som vi var påkopplad från start
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Det är grejen med Ölund. Liten ninja som plötsligt dyker upp då och då och så har han visp gjort 10 mål
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978:Nä han har varit ganska osynlig offensivt men han har lirat tungt framflör mål nått byte
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gillar han den nyas förmåga att rensa framför mål - förläng 😉
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Nä, men 2dra klarar sig förvånansvärt bra utan honom - trodde den skulle kunna klappa ihop
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
PuckkcuP: Det var klockren utvisning enligt dig va? Matchstraff var bonus..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ska Sverige förlora en medalj så gör jag det helst mot ett lag som Slovakien som kan få ett borns i kolumnen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: ” Växjö är väl de som lyckats hitta balansen bäst. De inleder alltid säsongen med ett starkt lag - men inte för starkt.”
Varför skulle växjö välja att INTE inleda och värva så bra (starkt lag) man kan från start?
Kan väl inte finnas ett sunt argument för att värva lite sämre än vad man faktiskt kan göra utifrån budget och tillgängliga spelare? För att sedan chansa att det kommer att frigöras en spelare under pågående säsong som de visste de behövde från start - och då värva den senare och dyrare och bänka spelare eller ton köpa ut dem?
Det tror jag inte alls på!
Varför skulle växjö välja att INTE inleda och värva så bra (starkt lag) man kan från start?
Kan väl inte finnas ett sunt argument för att värva lite sämre än vad man faktiskt kan göra utifrån budget och tillgängliga spelare? För att sedan chansa att det kommer att frigöras en spelare under pågående säsong som de visste de behövde från start - och då värva den senare och dyrare och bänka spelare eller ton köpa ut dem?
Det tror jag inte alls på!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Nä rimligtvis bör han väl testas hur han står sig och inte gå in och tugga istid direkt.
Jag tvivlar på att han står som med i första/andra backpar från start!
Jag tvivlar på att han står som med i första/andra backpar från start!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Fast det har väl ändå alltid värvats även om inte allt ramlade in så här runt målsnöret och av dessa kvaliteter som nu. Men med direktnedflyttets införande kommer det bli värre än det varit historiskt. Malmö roterade ju tex ganska friskt efter säsongstart och gick från ett garanterat bottenlag inledningsvis till säker mark. HV skulle ju vara på också och värva sig ur krisen men startade troligen för sent. Lite vad DIF gjort nu i år. Vi tog in vi också.
Jag sa redan då vi införde direktnedflytt att det kommer att start värvningsintiativ från bottenlagen, då shl-lagen inte längre kan hoppas och chansa att HA-lagen är sämre i ett kval även om man skulle vara klart sämst i shl! Börja det synas att tex de som tidigt in på säsongen bygger om (tex Malmö) har lättare att klara sig kvar än de som bygger senare (HV) så kan det med tiden bli hysteri då de 2-3 i botten knuffar på de som ligger 11-9a tidigt i tabellen och ingen känner sig säker.
Så även om det fanns ovanligt med kvalitet på marknaden som även topplagen huggit på så tror inte jag alls att det blir ovanligt att lag fyller med 3-5 spelare, kanske mer, för att hålla sig kvar i shl.
Följden KAN bli att topplagen blir rikare från slutspel osv och ett bottenskikt bränner pengar på dyra komplementlösningar (mha nästa års budget) bara för att hålla sig kvar. Värst kan det bli för de som börjar jo-ja upp och ner!
Systemet kan tom ge en inflationsliknande effekt på lagens budgetar på lång sikt!
Jag sa redan då vi införde direktnedflytt att det kommer att start värvningsintiativ från bottenlagen, då shl-lagen inte längre kan hoppas och chansa att HA-lagen är sämre i ett kval även om man skulle vara klart sämst i shl! Börja det synas att tex de som tidigt in på säsongen bygger om (tex Malmö) har lättare att klara sig kvar än de som bygger senare (HV) så kan det med tiden bli hysteri då de 2-3 i botten knuffar på de som ligger 11-9a tidigt i tabellen och ingen känner sig säker.
Så även om det fanns ovanligt med kvalitet på marknaden som även topplagen huggit på så tror inte jag alls att det blir ovanligt att lag fyller med 3-5 spelare, kanske mer, för att hålla sig kvar i shl.
Följden KAN bli att topplagen blir rikare från slutspel osv och ett bottenskikt bränner pengar på dyra komplementlösningar (mha nästa års budget) bara för att hålla sig kvar. Värst kan det bli för de som börjar jo-ja upp och ner!
Systemet kan tom ge en inflationsliknande effekt på lagens budgetar på lång sikt!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charles: ” flera miljoner för ett par månader och svårt att se dem kunna utmana toplagen oavsett”
Det är ju flera lag som värvat och FBK kommer att bli extremt tuffa när det verkligen gäller i slutspelet tror jag.
Men Örebro har väl värvat åtminstone 2 backar och en center (alla från khl? eller minns jag fel?) så har man lyckats så har man ett extra toppbackpar på isen över 1/3 av istiden. Sedan ny center. Se vad dima gjorde för oss. Tänk bara den mentala effekten av 3 nya spelare som kommer in på ett bräde. Fan, vi får en EN khl-back som ”bottenlag” och vissa supportrar börjar titta långt uppåt.
Jag oglllar ändå fenomenet!
Ok åker en nyckelspelare på en allvarlig huvudtackling ska man kunna värva in i Feb. (egentligen längre) men som nu så blir det mer och mer en fråga om en mindre kapprustning och det är jag emot - klubbar tvingas lägga stora pengar på att haka på för att uppnå en plus minus noll effekt på isen så ingen drar ifrån.
Det är ju flera lag som värvat och FBK kommer att bli extremt tuffa när det verkligen gäller i slutspelet tror jag.
Men Örebro har väl värvat åtminstone 2 backar och en center (alla från khl? eller minns jag fel?) så har man lyckats så har man ett extra toppbackpar på isen över 1/3 av istiden. Sedan ny center. Se vad dima gjorde för oss. Tänk bara den mentala effekten av 3 nya spelare som kommer in på ett bräde. Fan, vi får en EN khl-back som ”bottenlag” och vissa supportrar börjar titta långt uppåt.
Jag oglllar ändå fenomenet!
Ok åker en nyckelspelare på en allvarlig huvudtackling ska man kunna värva in i Feb. (egentligen längre) men som nu så blir det mer och mer en fråga om en mindre kapprustning och det är jag emot - klubbar tvingas lägga stora pengar på att haka på för att uppnå en plus minus noll effekt på isen så ingen drar ifrån.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: ” Tror nog att Svedman vill ha det på "sitt" sätt för att Brynäs ska äga frågan.
Då kanske det är svårt för KK att ta det. ”
Men det kan omöjligen vara en part som äger frågan i en dispyt/förhandling! Då går man verkligen in fel i dialogen!
Men vissa ansvar ligger på Brynäs, som säkerhet, vem som får göra vad var osv.
Men på samma sätt äger KK rätten att avstå samarbetet utifrån klimatet i dialogen osv!
Så tror han att han äger konfliktfrågan är han väldigt fel ute i sin approach - om han nu har ett intresse av ett samarbete och ser ett mervärde i det vill säga!
Då kanske det är svårt för KK att ta det. ”
Men det kan omöjligen vara en part som äger frågan i en dispyt/förhandling! Då går man verkligen in fel i dialogen!
Men vissa ansvar ligger på Brynäs, som säkerhet, vem som får göra vad var osv.
Men på samma sätt äger KK rätten att avstå samarbetet utifrån klimatet i dialogen osv!
Så tror han att han äger konfliktfrågan är han väldigt fel ute i sin approach - om han nu har ett intresse av ett samarbete och ser ett mervärde i det vill säga!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Räven: ” Såg även att vi ligger 1a på att ha minst skott mot våran målvakt i hela ligan, med en av dom svagare back uppsättningarna i SHL”
Kan ju vara så att vi inte haft en av de svagaste backuppsättningarna också, och när vi nu ställer upp mittzonsförsvar istället för myxoxförsvar runt målisen så får backarna tid med pucken?
Kan ju vara så att vi inte haft en av de svagaste backuppsättningarna också, och när vi nu ställer upp mittzonsförsvar istället för myxoxförsvar runt målisen så får backarna tid med pucken?
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: Mä gå pluggsche lite tä lillpöjtschen innaru yttre dä hän
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Jag tror djurgården har värvat sig ur krisen
Tror Timrå Malmö får göra upp om smulorna
Tror Timrå Malmö får göra upp om smulorna
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Allt annat än 3p vore hemskt - det är vår match på alla plan
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Håller med - hade han skjutit på varje puck som Gunler så hade han varit självklar där
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Men det värsta med Örebro är faktiskt Emil Larsson
Jag kan fan inte med hans hånflin
Jag kan fan inte med hans hånflin
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gunderson: ” Wandell och letten löser det”
Jag tror inte alls att alla khl-värvningar gynnar oss i längden tyvärr!
Men en match i taget! Vi leder nu! Tar 0-0 sista perioden denna match alla dar i veckan!
Jag tror inte alls att alla khl-värvningar gynnar oss i längden tyvärr!
Men en match i taget! Vi leder nu! Tar 0-0 sista perioden denna match alla dar i veckan!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäs period - men målen avgör.
Fortsätter vi så här i 3dje bör vi ändå ta poäng!
Fortsätter vi så här i 3dje bör vi ändå ta poäng!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Björk för det bra, har koll mot inbrytningar men ger VV fri sikt vid kontring
+ 1
Föregående · 64 · Nästa