+ 1
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
Willow: Lite komiskt att SSK hyllas nu och lyfts upp för att de har tagit in några flashiga namn, när de ser ut att få EXAKT samma problem som vi hade förra säsongen. En trög och trubbig backsida, en coach i AJ som inte kan sätta ett anfallsspel. Man kan tycka att "experterna" borde lyfta upp de frågetecknen med tanke på hur det gick för oss, men nej, det är bara snack om flashiga namn. Apropå det jag skrev tidigare..
Sv: Silly Season
Willow: Jag såg det med och fick nästan en chock. Äntligen någon som är hyfsat rätt ute i sitt resonemang och sin betygsättning. Nu var det inte någon av tomtarna Hansson eller Challe som skrev, utan en ny som är okänd för mig
Sv: Silly Season
Sven Tuta: Tar man backsidan så får vi faktiskt fem plus i betyg som enda lag av Hockeynews. Jag tycker många stirrar sig blinda på forwards, vilket kanske är lätt att göra med tanke på att vi där är på papperet mycket svagare, men det är lätt att glömma att en anledning till att våra forwards presterade så uselt (Kelleher gjorde väl flest poäng och kom 21a i poängligan) berodde väldigt mycket på dålig backsidan och uruselt spelsystem. Två bitar jag tror kommer bli mycket bättre och därmed automatiskt hjälpa forwards oerhört i poänggörandet.
+ 4
Sv: Silly Season
Kapten Långnäsa: Min känsla är att det här är ett bättre sammansatt lag i alla lagdelar så håller med dig. Förra säsongens lag var förvisso bättre på papperet men att ha så många alfahannar i samma grupp kan vara problematiskt. Det är väl idag som det är sista dagen som shl klubbar kan stjäla spelare från allsvenskan, så imorgon om har något klart bör det väl presenteras något.
Tänk positivt, det här blir bra
Tänk positivt, det här blir bra
+ 2
Sedan tyckte jag Vanderbeck är lite svår att hantera. Tveksam defensiv och lite av en individualist. Under slutspelet var han en udda fågel, men tilläts spela så då han gjorde mycket poäng. Finns såklart risk att det blir väldigt många kockar i samma soppa. Något vi uppenbarligen inte klarade hantera bra.