1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508021 inlägg · 4189 ämnen
3039586 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Karlberg är en klok man. Grym center under sin karriär. Hört att MoDo ska dra in backarna för att skapa offensiv och jag gillar det . Länge leve Bernie!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Jag hoppas och tror att våran 3:e lina kommer få kemi och blir lika tunga att möta som vår 3: e lina var 1: a året i SHL..

Titta på deras kvaliteer så förstår du var jag menar.
Det finns kvaliteer för båda typerna av special Teams.
3 st. Arbetshästar
3 st. Som har KG och spelar tufft.
Tekningskvalitte

Måns C - Caderroth - C Mattsson

Har inte tänkt på att Caderoths CV och läste nu att han ganska nyligen har varit över på en NHL med LA Kungs

Saxat från när han vart klar för Vimmerby!

I höstas fick 25-åringen chansen att visa upp sig på NHL-klubben Los Angeles Kings träningsläger, då han bjöds in som free agent för att delta i NHL-klubbens förberedelser inför säsongen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Du kan väl ändå sända hockeyintelligens till Hockeysnack. Men vila gött, jag, Brett och andra sprider hockeykunskap här.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Själv tvingas jag till två månaders vistelse i en semesterort. Vi hörs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Rätt skönt att vi ligger lågt och får in 2 nya spelare. Känner ändå bättre vibbar för säsongen som kommer. Publiken i Ö-vik vill se ett köttande lag som vinner. Skiter i hur snyggt det ser ut.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Men nu är det bara kaffe och glass med jordgubbar.
I soffan och strecktitta på nya serien Dutton Ranch.

Kvinnor med stake i den i serien.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Jag satt och gjorde exakt lika i Torsdags och ladda inför Japanmatchen.
. På ballen med Rom och Cola.

youtu.be/m7kBI0rBjgM?is=pwiNoZc3CxjCzEXx

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rip Kirby: Du kan ju allt om livet! Jo, idag känns det bra.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Sämre kan man ha det ;)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rip Kirby: Jag dricker rom & cola på balkong,
Uppladdat:

500x0-img20260627144340.jpg


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Den här länken fungerar inte riktigt, jag som såg framför mig att få ta del av att som tikare bli "hyllad" på riktigt här i fiendeland ;)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Man tänker Timander, som inte gick spikrakt. Utlånad till Husum minns jag, men blev stabil. Gillar att MoDo satsar på backar med fysik, sen har vi spelare som Hallin. Bra mix.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:

Finns 2 till i J 20 som kanske kan få prova att få komma in och få lite speltid och smälla på stjärnorna i motståndarlagen.

www.eliteprospects.com/player/718740/mans-wiberg


www.eliteprospects.com/player/897558/gordon-palmgren

Sv: Silly Season
Vikingmodo : Menar du att vi inte har någon Bernhardt eller ingen poänggörare? För poänggörare har vi sen kommer nog ingen göra 50 poäng, men det är väldigt ovanligt att backar gör det också.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Fohlin som gick till Västerås var väl dessutom bänkad där och fick knappt spela alls. Undrar om man inte glorifierar sådana som han, Wahlberg, Berg och Ingmans insatser. Berg har utvecklats, men rest. Nja...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:


2 av dom är våra 2 defensiva monsterbackar till Juniorer..
Knights
Hägglöf

Som skal spela om en plats i år!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Oj, är alla 3 aktuella. Spännande.

Sv: Silly Season
Willow: Ja till viss del liknar truppen mer den vi gick upp med men tycker backsidan är svagare. Vi har ingen poänggörare och saknar ett par fler defensiva grovjobbare som Folin och Ingman.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Elton är en kul spelare att ha i vårt annars trubbiga lag idag. Hoppas det kommer in ett par tunga poängspelare nu i slutet. Blir intressant att följa Falkenhäll också som öste på bra då han fick chansen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Påminner om att runda 2-7 börjar 17. Där finns chans för Malcom Gästrin, Knights och Hägglöf att gå.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Har ju inte undgått någon i år att han fuskat defensivt och är en individualistisk spelare. Han hade gått topp 10 om han hade en bättre allaround-förmåga. Krävs ingen Einstein för att förstå det.

Förhoppningsvis får vi ha kvar honom denna säsongen. Det är en boost bara att han fått erfarenhet från en seniorsäsong.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Det verkar ha framkommit kritik för att han inte är lika påslagen varje match och ibland försvinner ur matchen eller fuskar lite i sitt ansvar. Det jag läste var att det var en anledning till att han inte gick ännu tidigare. Han har definitivt talangen för att bli riktigt djävla bra.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Uffe Bodin snackar lite Elton och MoDo.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Övriga ord som sades om Elton av experten i studion inatt:
Hermanssons a quality entry player, attacks the middle of the ice with speed, agile footwork, creative skills with stickhandling so youre thinking of a Swedish attack-elusive skater where that speed really matters going into those dangerous areas with compure - thats the player youre getting.

Känns bra också att det blev LA. De verkar vilja bygga långsiktigt med sin prospect-pool så förhoppningsvis är de inte lika aktiva som Anaheim och Capitals var med Lucas och Milton.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Tycker OP blivit lite för kaxig igen. Som att han tycker sig vara bättre och mer cool än han är. Han ska tillbaka till att bara jobba väldigt hårt och agera som den fjärdekedjespelare han är. Spela Allan genom att stanna kvar när is maskinen ska åka ut och sådant passar inte. Han är inte Schremp...

Ödmjukhet OP!!! Laget är större än jaget.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Kan se det framför mig. Stanley Cup-final och OP sitter i omklädningsrummet med krigsmålning och käkar surströmming!

3039586 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB