1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508004 inlägg · 4189 ämnen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{6870}: Å nästa säsong så får dom ett jävligt gry!m lag också , med Lander, Wedin å Emil Pettersson å fler

Sv: Kristianstad - MoDo 3 och 4:7
{6870}:

Verkligen, han är en sådan där back som inte gör det häftiga grejerna men han är solid och gör extremt få misstag.

Sedan måste Hasa få lite upprättelse han har varit bra nu i kvartsfinalen och spelar väldigt tryggt och stabilt i defensiven han har tillhört våra bästa backar under dessa fyra matcher.

Sv: Kristianstad - MoDo 3 och 4:7
Amitiel:

Vad hände med laget ikväll, blev de färdiga SHL-kontrakten rivna inför kvällens match?

Sv: Kristianstad - MoDo 3 och 4:7
Trilske: MoDo-truppen har gett sig fan på att inte förlora 2 matcher i rad. Jag gillar denna inställning..

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Snipan: Gött, visste inte vad man skulle göra med en ledig dag, men nu har man fullt upp. En Curlingmatch tar sin tid

FIFA/UEFA har dessutom tydligen förstått problematiken med att lägga VM-kval samma dag som MoDo spelar. För att undvika halvtomma läktare i Polen spelas VM-kvalet på tisdag då Modo är spellediga.

Sv: MoDo - Kristianstad 1:7
S-vikaren:
Gath är känd för att vara en gapig person.

Sv: Silly season
KB: Sveningsson har gjort sin poängsnittsbästa säsong den här säsongen. Skadan bromsade hans, vad jag tror, hade blivit en ännu bättre utförd säsong. Han är ung och producerar poäng. Även en uppskattad person.
Det finns ingen anledning att bryta kontraktet om han inte själv vill det.
Grabben är ung och har tid att mogna och spela smartare. Där finns väl kritiken på forumet mot honom.
Han verkar i mina ögon behöva en spelare som driver anfallen. Aagaards intåg efter OS påvisar det. Dansken spelar med hög fart och kraft genom mittzonen. Skapar då utrymme åt övriga kedjekamrater.
Nej, Svenne ska vara kvar. #teamTarasov

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Apropå nånting

Tex Williamsson i MoDo vinner Årets Räddning i HockeyAllsvenskan efter att ha fått hela 41 % av era röster!
Stort grattis, Tex!🥇

Sv: J F Ks allsvenska tips
Ett stort GRATTIS Rytter! 🏆
👏👏👏👏👏👏👏👏

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Jämför man de här 15 matcherna utan Modigs med hans sista 15 matcher med oss så är det klart bättre underliggande siffror på i princip allt. Undantaget är special teams som varit sämre nu på slutet, men där var han inte ens en bidragande positiv faktor till att börja med. Spelade inte i samma formation som de andra i förstakedjan heller.

Riley och Sam har tappat lite i produktion men en stor del av det är tapp av poäng i PP på den fronten.

Vi har vunnit fler matcher, tagit mer poäng, vi har avsevärt mycket bättre corsi/fenwick och fler spelare i laget har steppat upp.

Utan att veta exakt vad som sägs i omklädningsrummet så tyder det absolut mesta på att det var ett bra beslut att släppa Modigs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Allt är nollställt om 8 dagar, det är nu gruppen ska prestera. Det är nu Karlins storhet börjar visa sej. Gud så häftigt med ett slutspel med ett tydligt mål

Sv: Västerås-MoDo
dempa: När Sam jublar ihop med lagkamrater efter 3-1. Ser ut Som Gandalf ihop med ett gäng hober

Sv: Världsläget
{8839}:
Tråd stängs fortsätt på annat forum.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske: haha, ändå lite kul, Svenningsson får 6 matcher för den där. Hv-Ullström halvt hoppar in en huvudtackling mot en spelare i Västerås i februari och får 0 matcher.

Wernblom blev avstängd utan att bli avstängd(tidsbestämd avstängning). Kan ju inte vara hög iq på de som arbetar inom Svensk hockey.

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo:
R. Woods - S. Vigneault - T. MacMaster
M. Aagaard - E. Karlsson - N. Jelisjevjs
D. Mannberg - O. Nordin - S. Ohlsson
D. Sylwander - M. Tjernström - O. Pettersson

Sv: MoDo vs HV71 20220304
{9682}: Man ska heller inte dra gigantiska slutsatser över en match. Vi har varit bättre än HV de tre tidigare matcherna och vi vet att både vi och HV är nedtränade en del inför slutspelet. Misstänker att vi snart kommer släppa lite på träningen och därmed få upp formen.

Tror nog att vår lett kommer att växa in i det eftersom. Dock inte med nordamerikanerna

Sv: MoDo vs HV71 20220304
{9682}:

Fredagsölen och whiskeyn är nu framdukad. Nu jävlar kör vi över HV.

Sv: MoDo vs Troja 220302
Tarasov:
Skönt med match ikväll, ett avbrott från elände

Sv: Världsläget
{5647}: Återigen rapar du dessa populistiska mantran och låtsas som att det är fakta.

Du inser lika väl som jag att överproduktion på årsbasis är ett värdelöst mått, då det enbart är tiden december - februari som räknas. Du är också tillräckligt påläst för att veta att energi inte kan transporteras hur långt som helst, så det är till exempel irrelevant i Skåne att vi har haft en överproduktion av el från norrländska vattenkraftverk.

Jag har väldiga problem med denna retorik, då den förvisso bygger på fakta, men likväl är extremt vilseledande. Överproduktion av el sett till årsbasis är irrelevant, elproduktion i Norrland är irrelevant och att det blåser mer på vinterhalvåret är irrelevant ifall det är vindstilla de dagarna det blir -20 (eller att turbinerna fryser).

För vanligt folk är en elräkning på 8000 kr i december (som jag fick) en rätt stor smäll, och då eldade jag ändå ved värre än kamminmannen från Percy Tårar.

När man bygger ett system, måste man designa efter worst case scenario. Om du vill käka på restaurang en lördagkväll och inte får ett ledigt bord, är det liksom irrelevant för dig huruvida de har gott om lediga platser på julafton.

Jag förstår mig inte på denna närmast sektartade benägenhet att försvara precis allt som nuvarande regering har ställt till med trots att resultatet torde vara sorgligt uppenbart vid det här läget. Jag stöttade exempelvis Reinfeldt när han kom till makten, men insåg sakta men säkert hur mycket den regeringen fördärvade vårt land. Varför inte bara erkänna att nuvarande regering (och Reinfeldts) har misslyckats kapitalt med såväl skola, integration och energipolitik?

Dock inget snack om att det är Socialdemokraterna som i första hand skall kölhalas, eftersom det är de som nästan uteslutande har suttit vid makten, och som på ett ytterst smutsigt sätt använder exempelvis LO och varit villig att samarbeta med extremistiska partier som V och MP för att bibehålla dem. Usch!

Sv: Världsläget
Tarasov: Ser gärna att den sjölvdör av rätt orsaker.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: USA har ju gjort sina övertramp, men allt som oftast har de väl gjort de i tron om att Demokratin skall bevaras.

Putin är på en helt annan nivå som sagt. Att han anser att Ukraina skall avnazifieras, Ukraina som alltså har en Judisk president till råga på allt. Nej Putin är en maktgalen, narcicistisk och självgod diktator som är totala motsatsen till vad demokrati står för. Att han dessutom har Kinas sympatier gör mig mer rädd dock. Ännu en diktatur som ser om sitt eget och gärna ser att västvärlden tappar sin slagkraft

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Knuffade till Hutchings idag på gågatan, kunde inte hålla mig..

Sv: MoDo vs AIK 200220
Rytter: lite Todd Bertuzzi-varning på den av Weigel. Såg inte så farligt ut när det hände men uppenbarligen är det en riktig psykopatgrej han gör. Hoppas det blir en lång avstängning.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KRB: Svårt att inte älska scaniarinken om man sett matcher i Almtuna/Uppsala.

Sv: Silly season
Gusse: Welcome back Tanner MacM! Nu kör vi!

www.youtube.com/watch?v=pLc83qKz1sU

Sv: Silly season
puffe: vi lyckades ganska bra med sämre förutsättningar till denna säsong :)

välskötta föreningar lyckas nästan alltid ersätta det som tappas. titta på karlskoga, titta på västervik under karlin och georgsson. kommer modo dit så blir det uppflyttning förr eller senare. modo har verkligen alla förutsättningar, både sportsliga och ekonomiska, för att vara en toppklubb varje år i nuläget

allt som föreningen har gjort senaste månaderna bygger liksom på varandra, ingmans kommentarer när han väl signade för modo tyder också på det, att nu är det en förening man vill spela för, han lär inte vara ensam att känna så ute i hockeyvärlden som tittar på modo från utsidan, agenter ser utvecklingen på deras spelare och ser pengar i ögonen, i modo kan deras klienter ta nästa steg för att sedan signa större kontrakt vilket innebär mer pengar till agenterna... allt byggs på

Sv: Silly season
Smartin: Lettland är det nya Tjeck å Slovakien.

Sv: Silly season
Tarasov: Gillar att det i sådana fall är två letter. Kan vara lite besvärligt socialt att komma till ett land där man inte kan språket. Lite lättare om man får med sig en kompis så risken får lappsjuka minskar.

Sv: Silly season
Frontschwein: Helt allvarligt talat , har du skrivit nått positivt inlägg om MoDo nån gång här inne ??

Frågar åt en kompis !!

Sv: Silly season
bollan123: Gradin har haft tid att hitta en ersättare för Modigs men inget har hänt, plus för Ingman in o Dahlroth ut, minus för Mannberg där hade våra juniorer gjort ett lika bra jobb , svårt se att marknaden skulle vara totalt död andra lag hittar spelare

Sv: Silly season
{5647}: Woods, Vigenault och Bernhardt spelar inte på allt för dyra kontrakt så det där köper jag inte. Nu har ju i och för sig dom gått upp sig drygt 50% i lön efter dom alla skrev på ett år till men det var absolut inga monsterlöner dom satt på innan.

Sedan så skrev jag att jag ville ha in i alla fall EN spelare då vi måste ha någon som tar Modigs plats. Jag är inte så dum och tror att vi ska värva en första kedja lirare från KHL precis.... Men en till kropp måste vi nästan ha annars så har vi redan förlorat om någon blir skadad i ordinarie trupp innan ett slutspel.

Sv: Silly season
Nu fäller jag in årorna.
Ser fram emot nyhetsuppdatering imorgon och minst två kingelikingkong-nyförvärv.
Henrik ”the mailman” Gradin. Because he always deliver.

Sv: Silly season
Frontschwein: Jag gillar det jag ser av modo.. och jag tror vi får in 1 kanske 2 namnkunniga.

Modo visar stake och handlingskraft när man skickar Modigs, vill man inte vara med i sekten så är det bara att packa ihop.

Sv: Silly season
KB:
”Timrå är på jakt men har inga stålar” hahah

Sv: MoDo vs SSK 220209
{9682}: Umefolket börjar nog sakta men säkert damma av MoDo-prylarna som de så flitigt klädde sig med innan 2017.

Sv: MoDo vs SSK 220209
Gavelo: Tycker förstalinan har tappat exakt 0% i slagstyrka sedan Modigs drog.
Så även på denna punkt fick Karlin och C.o rätt

Sv: Silly season
{9682}: Tänk på att en spelare kanske inte passar bra in i ett lag därför att det sociala inte fungerar. Det kan ha tagit slut med tjejen, en förälder kan vara riktigt sjuk och en massa andra anledningar till att man inte trivs och blir en person som passar in i en grupp.

Det är väl bara att gå till Bernhardt som i en intervju förra veckan konstaterade att han gjort oerhört många fler poäng i vinter än någonsin tidigare som senior. Han sa att det berodde på att han trivdes så bra socialt (med tjejen) och kunde fokusera på hockeyn på rätt sätt. I Finland vantrivdes han, vilket spelade in i hans prestation på isen.

Så, jag tycker att man ska sluta se Modigs som en syndabock eller svikare. Vi vet helt enkelt inte anledningarna till att han lämnade.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Börjar bli less på domarnas långsamma och alltmer flitiga videogranskningar. I slutsekunderna på Trojas match tar det typ 5 minuter att få justera matchtiden med några sekunder. Domarna får stå och vänta ett par minuter innan bilderna ens börjar visas för dom. Det blir lite som fotbollen har blivit, man tappar lite av live-känslan när fler o fler videogranskningar ska göras.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Tycker faktiskt Vigge och Woods har växlat upp ett steg till sedan han lämnade.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Det är inte hållbart att ha ett rövhål i ett lag på sikt.
Då blir det han som sätter standarden. Bra att Karlin sätter ner foten och skickar iväg fanskapet.

MEN, med det sagt så måste vi ersätta honom med en ny poängspelare.

Sv: MoDo - AIK 22-02-04
KRB: Västerås?

Sv: MoDo - AIK 22-02-04
DrCox: Kändes som ett hån när fredagslistan på CMore rullades upp. Dalton för HV och Blomqvist i AIK (förmodligen för att han haft Fredrik som tränare) hyllades för ledarskap. Sedan Kenttä, en materialare och den femte kommer jag inte ihåg.

Den där Fredrik tyckte att Rahimi och Andrae var bästa backar i serien också.

Vet liksom inte varför inte Karlin som lyft oss så sanslöst från tolfteplatsen fick ett omnämnande, medan Daltons gäng snarare inte motsvarat förväntningarna om att glida ifrån enkelt

Eller hur det ens är möjligt att missa Bernhard. Undrar om någon hellre tagit Rahimi eller Andrae???

Sv: MoDo - AIK 22-02-04
Färdkost: SEBBE YESSSSSSS, KÄMPAR SOM FAN FRAMFÖR MÅL!!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva: Lite kul ändå, haha!
Uppladdat:

500x0-img-20220204-wa0000.jpg


Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Färdkost: Mitt organ är extremt långt just nu..
2-3 och det såg tungt ut, då kliver hockeyns svar på Olof Mellberg in i matchen och slår in en styrning och vi lyckas åter igen komma tillbaka i matchen, starkt!

Sen vet jag inte vad Näsén gör men på övertid kickade bananen från halvtid in i systemet, han tar några vackra översteg och blir fri, därifrån gör han som han inte gjort senaste matcherna och träffar faktiskt krysset, helt otippat.

Och Modo har fortfarande inte förlorat 2 matcher i rad trots att vi verkar ska förse både Shl och OS med spelare under brinnande säsong.

Fan så trevligt att vara Modoröv just nu!

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Bad_Brett:
Du kan swisha till
Modotillshl. Alla medlemmar här inne satt emot så snart har vi en ny forward tack vare dig

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
JAG ÄLSKAR MODO !

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Rockson: Fan , Sam måste sluta att göra mål ikväll annars är han också i LHC eller någon annan sur SHL klubb innan helgen 🤪🤪

Sv: Silly season
Rytter:
Nu när jag lugnat ner mig och andas normalt igen så är jag rätt glad att MM valde att svika sina polare i laget. Han ville helt enkelt inte vara med på resan.
Bort med den typen utav spelare illa kvickt, in med något nytt.

Nu kör vi!

Sv: Silly season
Gavelo:
Ja, det var ett sjukt antiklimax.
Vilket lag det var & vilka spelare de är! Sen att Gatstenen United/räkmackan IF alltid kommer undan... Men, vi möts igen - var så säker & då kommer Hägglunds arena att koka!

· 232 ·

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB