1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508006 inlägg · 4189 ämnen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Skön matchvecka BIK kör efter sitt Covidbrejk:
Löven-MoDo-HV71-MoDo.
Kan vi hoppas på drömraden vinst-förlust-vinst-förlust?

Sv: Silly season
jag var tidigare i säsongen tveksam till att förlänga med riley woods, kryper nu till korset, med tanke på ålder och hur han har växt in i svenska hockeyn tycker jag det är närmast en självklarhet att förlänga nu även om han inte lär hålla samma poängtempo som senaste 10 matcherna :)

Sv: Silly season
Silly: jag betalade hutlösa 129kr för modo-special på AB precis. Hinken gästade och sa att de var riktigt nära en spetsspelare framåt. Och det var inte Kelleher…

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
{9661}: Ja Storpamparna i SHL kanske önskar upp AIK för derbyn i Stockholm igen. Vi kickar ner DIF och Modo ser till att ta sig upp. Så kan AIK och DIF stångas i HA och så får SHL ett derby värt namnet istället. 😎

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
{9682}: Med rätt ledare på vissa ställen kan man komma långt är nu bevisat !!
Man drar på smilbanden .

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
jonsson: Pinsamt. OP höll igen och markerade bara. Mest enögda domarnivån hittills i vinter. Direkt horribelt

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
MODOJohan: Någon som tycker att 14-6 i utvisningsminuter speglar matchbilden? Helt sjukt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: JFKs favorit ryktas till Leksand.

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
jonsson:
Han blev intervjuad av Adam på cmore. Aldrig sett honom så sur, tror fan modochannel inte ville/tordes störa.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
eltifoso: Börjar likna en fars. Under 100st på IVA i hela landet, fler än någonsin som är smittade men man fortsätter hantera det som det vore en ytterst dödlig sjukdom. Isolera riskgrupper och låt oss andra leva för HELVETE!!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Vi kommer för övrigt kunna ta in ca 2200-2300 + loger och restaurang enligt Jon.

Viklund har nu opererat sig ännu en gång och går med gips i ca 2 månader. Han lär ju knappast bli aktuell för spel men man han hoppas ju att det blir bättre hans egna mående.

Sv: Tingsryd - MoDo 2022-01-14
JoseGonzales: Woods är grym, men håller inte honom före Vigneault och Bernhardt som typ är fullkomligt kompletta spelare på den här nivån.

Sv: Tingsryd - MoDo 2022-01-14
{8879}: För övrigt. Normalt sett gillar jag inte när fansen betalar böter. Men i just detta läge hade det varit ett bra statement ifall man startade en insamling till Sam.

Sv: Tingsryd - MoDo 2022-01-14
Heyerdal: Markus Modigs spelar ikväll. Tingsryd blir Marbella när Modigs får fredagsfeeling. Källa allehanda.

Sam är skyldig tills motsatsen är bevisad. Låt oss kolla reprisbilderna...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske: Själv tycker jag att citationstecknen verkar passa oerhört bra i hockeyallsvenskans twitter:
Sam Vigneault i @MoDo_Hockey anmäls till disciplinnämnden för en "fighting" i matchen mot @KristianstadIK.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Har personligen svårt att tycka illa om Dallas. Att han inte riktigt räckt till råder det väl inga tvivel om. MEN han har alltid gett allt och det gillas, Dessutom tappar vi en av få defensiv-specialister.

Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
Härligt MoeDoe / skånskan :)

Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
Gavelo: Hoppas det inte finns bilder för disciplinnämnden att granska😂

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Och varför skulle han bli avstängd från forumet? För att du blev kallad pajas? Du har väl själv för vana att kalla folk för betydligt värre saker än så.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Jag tar min tredje imorron, släpp sargen jävla pajas och få det överstökat.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Vilka idioter! Dessa restriktioner gör varken till eller så länge barn går i skola och det är köer i avvägarna var dag. Avgå alla!

Sv: Silly season
{9682}: Får vi in en spännande center/forward och en matchredo MacMaster så tycker jag vi står ruggigt väl förberedda inför slutspel och final mot Åsa-Nisse…

R. Woods - S. Vigneault - M. Modigs
M. Aagaard - E. Karlsson - F. Sveningsson
S. Ohlsson - (T. MacMaster) - D. Mannberg
D. Sylwander - M. Tjernström - O. Pettersson
Extra: J. Lindewall, T. Jakobsson, O. Nordin

P. Nässén - F. Hasa
J. Ingman - D. Bernhardt
E. Wahlberg - N. Folin
H. Styf - J. Dalroth
Extra: K. Arvidsson, V. Jonsson, J. Norén
(T. Viklund*)

T. Williamsson - H. Tikkanen - I. Wallin
Extra: M. Nygren

Sv: Mora - MoDo 2021-12-27
Robin Ztorken L: Tycker Pelle Hägglunds rubrik - ”En rätt bra dålig kväll för MoDo” sammanfattar det hyggligt. Inget man går runt och ältar precis.

Sv: Mora - MoDo 2021-12-27
{5647}: Tycker du är onödigt hård i den bedömningen, Modo spelar större delen av matchen snudd på felfritt, dock gör vi några riktiga banala misstag som Mora utnyttjar i princip till 100% samtidigt som vi hänger 3 i virket, har ett mål som bedöms bort efter videokoll och vi skjuter nästan 50 skott på mål.

Jag tycker inte vi stjäl någonting, vi är det klart bättre laget och hade vi haft liiite mer tur med spelet så hade vi avgjort denna tillställning efter halvtimmen spelad även fast vi slarvar och faktiskt bjuder Mora på 4 mål.

Ställ Tikka i kassen till nästa match och plocka in Folin igen så blir det bra.

Sv: J F Ks allsvenska tips
{5647}: Hmm, fick lite tid över i jul, så jag fick ihop det igen. Tror jag...
1 Rytter 20
2 hompa90 22
3 JanneG 24
3 Silly 24
5 Sir 26
5 Tarasov 26
5 #13 26
5 MiU 26
5 J F K 26
10 Slaggaplexi 28
10 Foppatofflan 28
10 Mr Goofy 28
10 Christoffer Bodin 28
10 Henrik Lundgren 28
10 JoseGonzales 28
10 KarateKing700 28
10 Nieminen 28
10 Supertr?tt 28
10 henkeiskogen 28
10 Medelsvensson 28
21 M Horava 30
21 KB65 30
21 S-vikaren 30
21 Heyerdal 30
21 Blake 30
21 Tomas Ros 30
21 Jocke B 30
21 Luk 30
29 MorganaLefaey 32
29 Padrone78 32
29 Wennerholm 32
29 tjerdo 32
29 Hans Abrahamsson 32
29 Stefan Holm 32
29 Majbrasan 32
29 Jonathan Nilsson 32
29 Mats Wennerholm 32
29 puffe 32
29 werty 32
40 Fpalk 34
40 Ben Perrault 34
40 Idbyn 34
40 Mikael Mjörnberg 34
44 Från Hörnefors 36
44 Monno 36
44 KimmoK 36
44 Paninaro 36
48 Nucky 38
48 Nooky 38
48 AddMan 38
48 Werner 38
48 Thors 22 38
48 Zup 38
48 Mattias Karlsson 38
48 Sargad 38
48 DrCox 38
48 Bohus 38
58 Axle San 40
58 Ogie Ogilthorpe 40
60 Saleva 42
60 Frontschwein 42
60 Littleblau 42
63 Gusse 44
63 LKV 44
65 Marcus Leifby 46
66 Gäsp 48

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Tarasov: Vann vi idag? Sjukt besviken på vårt PP, bara 80 procent. Aldrig får man vara glad

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Flyt med målskyttet 3 mål på nio skott i går. som bäddade för segern. I dag chanslösa! När MoDo bjuder upp till dans. 7-1 med mer smak!
Var är Löven supportrarna!!! Har ni en fungerande Kedja???

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter: Viktigt o hålla ut med 4-1 i periodpaus, ser annars stabilt ut just nu!

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
S-vikaren: Wallsson är så oerhört okarismatisk och verkar inte heller besitta social kompetens. Men han är också på något sätt ändå väldigt passande i löven, för de är ungefär den uppfattningen man har av folk som håller på löven med.

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
{5647}: 3000 bussar har kört av vägen i Husum. Helt otroligt!

Sv: Silly season
Modo förlänger kontraktet med Sylle till 2024.

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Gudarian: Påminner om attityden ni Lövenfans hade inför finalspelet förra säsongen när ni bara skulle städa undan "enkla Timrå". And the rest is history.

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
DrCox: Uselt, men jag köper att man chansar med så kort tid kvar.

Behållningen ikväll var inslaget som såg ut som halv åtta hos mig med Glada Hudik-gänget.

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
{5647}:

Gillar detta upplägg med slutspelsträd och vinnaren får en plats i SHL.

Dock vore det bästa om två platser fans tillgängliga, en garanterad och en där man måste slå ut ett SHL lag.

-SHL lagen spelar bäst av 7 matcher, förloraren åker rakt ut, vinnaren ställs mot det lag i HA som förlorar finalen i en serie bäst av 7.

-Vinnaren i HA final rakt upp, förloraren får en andra chans genom att slå ut ett SHL lag i bäst av 7 matcher.

Då kan man få upp två lag till SHL förutsatt att kvalitén på finallagen är hög nog.

Men detta kommer SHL aldrig våga införa.

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
TickledDonkey: Gött när Filip Forsberg missar första HV-straffen. I en ganska tyst hall vrålar någon...'bra straff forsberg' haha

Sv: Hv71 - MoDo 2021-12-10
Bössa 68:
Bylund verkar vara lika trasig som Ullströms höft. Saknas några skruvar?

Sv: Hv71 - MoDo 2021-12-10
NuMo:
Våra spelare ska ha stor cred då vi i stort sett spelat med 3 kedjor i drygt 1 månads tid.

Satan vad HV kommer få stryk när vi är full trupp igen!

Sv: Hv71 - MoDo 2021-12-10
Olli Hahl:

Heja Torp, lika kass som han var i Timrå och Modo.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MoDo 1a nu, ni förstår ju vad det här betyder, vilken dag som helst stängs säsongen ner pågrund av Covid spridning.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: HV 7-1

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
Härlig kille den där Hasa

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Modano: Härligt att ni tvålade till Redhawks. Nu är det nära att ni hamnar ovanför det där strecket.

Ses i SHL hoppas jag. Drömmen är om det blir modo, timrå, björklöven och skellefteå i SHL. Vilka derbyn!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Sälj Ingman till oss först. Sen får de köpa vad de vill. :)

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Gavelo: Säger fortfarande att vi aldrig åkt ur om Peter Ö hade varit fit for fight.

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
KB:
Har börjat spela två badmintonmatcher per vecka ALLTID nertränad!!!

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
nu är vi här igen att det suras och är lite gnälligt lite efter ännu en vinst, försök jobba bort det :) 14 av sexton segrar nu eller vad det nu är, har tappat räkningen när det är så mycket klart det finns punkter som behöver förbättras men ingen panik

ni ska veta att det går sjukdom i laget och vissa spelare är helt slutkörda och knappt kan eller ska träna. jag tycker det är så fruktansvärt starkt att modo bara vinner och vinner och vinner med dessa förutsättningar. idag såg man att hjärnorna inte orkade med i 60 minuter och då blir det såhär men det är liksom ingen panik för det och går resultaten modos väg så kan det vara serieledning nästa vecka...

MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Magchdags igen🥳 skall vi kriga till oss 10e raka hemma? Tex,ohlsson och dahlroth tbx. Känns skönt att beta av skadelistan en del. Skulle vara trevligt och få revansch på senaste matchen mot tingsryd. Visa att vi har ett stabilare spel än senaste. Så nu visar vi vart skåpet skall stå i våran hemmaborg😁 gooo MoDo!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L: Det finns ett vackert talesätt ”man möter samma människor på vägen upp som vägen ner”.

Det ska bli så så skönt att plocka russinen ur Rögle, Leksand mfl. Varje person som Följt MoDo de senaste 10 åren förtjänar att få uppleva det.

Sv: Almtuna - MoDo 2021-11-26
Tarasov: Positivt idag dock, Förstakedjan glänste inte direkt , så kul att Mannberg och OP får näta och vara med att avgöra.. OP är väl beviset för att det aldrig är fel att skjuta.

Sv: Almtuna - MoDo 2021-11-26
jonsson: Den här matchen kommer dom att visa på efterlyst

· 233 ·

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB