Föregående · 234 · Nästa
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: De som skriver mot han härinne har en betydligt värre 'ledarstil' än Widebro., Jag håller med dej i allt och med hans resultat så är ledarstilen ganska klanderfri
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Han har styrt upp ekonomin bra i 5 år nu? Vad är problemet?
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Vi borde skrota allt som inte är i bokform. Då kan jag låna en bok på biblioteket om några månader för att få reda på hur det gick i matchen mot Södertälje imorgon.
+ 8
Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Gavelo: När vann vi en sådan här match senast där vi inte fick inte chanserna och domarna blivit helt dumma i huvudet? Vilket år som helst skulle vi hittat en anledning att vika ned oss, men inte nu. Det finns ett go i detta laget som imponerar ruskigt mycket, även om jag tycker att vi varit lite dåligt fokuserade på slutet.
+ 8
Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Heyerdal: Det måste få konsekvenser för domarna, helt ofattbart uselt.
Något roligare: Vigne är SJUKT bra återigen, tror inte jag sett en mer dominant center i MoDo under HA-tiden.
Ett annat utropstecken är Tjernström, helt galet vad viktig killen är!! Vinner tekningar i defensiven, sliter, bökar och river samt låter benen gå som Ulrich trumpinnar på 80-talet. Han visar dessutom fint spelsinne som man aldrig sett skymten av tidigare. Frispelade Lindewall(?) med en lång pass tvärs igenom deras zon i första perioden bl.a.
Fruktansvärt viktig för det här laget, dessutom en av våra egna. Hatten av för honom.
Tex som vanligt grym, Bernie likaså.
Lindewall ett ständigt hot med sina rusher, lite förvånad att han inte får spela mer.
Vi hade rätt många i virket idag va? Minst 2 vad jag räknade till.
Något roligare: Vigne är SJUKT bra återigen, tror inte jag sett en mer dominant center i MoDo under HA-tiden.
Ett annat utropstecken är Tjernström, helt galet vad viktig killen är!! Vinner tekningar i defensiven, sliter, bökar och river samt låter benen gå som Ulrich trumpinnar på 80-talet. Han visar dessutom fint spelsinne som man aldrig sett skymten av tidigare. Frispelade Lindewall(?) med en lång pass tvärs igenom deras zon i första perioden bl.a.
Fruktansvärt viktig för det här laget, dessutom en av våra egna. Hatten av för honom.
Tex som vanligt grym, Bernie likaså.
Lindewall ett ständigt hot med sina rusher, lite förvånad att han inte får spela mer.
Vi hade rätt många i virket idag va? Minst 2 vad jag räknade till.
+ 8
Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Polisen är just nu på plats i Hägglund arena och enligt källa befinner dom sig i domarrummet efter flertalet inkomna samtal om poängstöld.
+ 8
Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
{8384}: Grymt viktigt att vinna den här typen av matcher. Stärker moralen.
+ 8
Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
{8384}:
Skönt med två poäng, men det skulle varit tre. Viss del för vi skylla oss själva då vi inte gör mål på chanserna i första och andra.
Men det är en bitter eftersmak med tanke på att dommarna vill stå i centrum.
Överlag en stark insats av oss. Kul att se hur Mac jobbar på, hoppas det kan lossna för honom, tycker han var värd att få poäng idag med tanke på vad den kedjan skapade.
Skönt med två poäng, men det skulle varit tre. Viss del för vi skylla oss själva då vi inte gör mål på chanserna i första och andra.
Men det är en bitter eftersmak med tanke på att dommarna vill stå i centrum.
Överlag en stark insats av oss. Kul att se hur Mac jobbar på, hoppas det kan lossna för honom, tycker han var värd att få poäng idag med tanke på vad den kedjan skapade.
+ 8
Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
{8384}: FYFAN vad skönt med vinst iaf. Men det måste kännas ännu skönare för domarjävlarna att bjuda bort 1 poäng till grisarna. Herregud vad less man är.
Starkt av laget iaf!
Starkt av laget iaf!
+ 8
Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
henkeiskogen: Ja och nu visar Karlskoga sitt rätta ansikte, grishockey.
Håller vi det här pucktempot så kommer dom inte hänga med, och då kommer det att brinna i skallen på Björklund. Risk för någon idiotgrej från han då.
Håller vi det här pucktempot så kommer dom inte hänga med, och då kommer det att brinna i skallen på Björklund. Risk för någon idiotgrej från han då.
+ 8
Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Gavelo: Lite komiskt att höra skillnaden på intervjun med Tony Zabel idag och Karlin i Onsdags efter förlusten mot BIK.
Karlin var jävulskt irriterad över att vi gav bort 2 perioder(även idag till viss del) och vände och vred på olika moment och möjligheter.
Zabel var asnöjd över framförallt sista perioden, tyckte inte det var så viktigt vem som vinner/förlorar efter första perioden(4-0) man var väldigt nöjd, och tar med sig att man visade att man klarar av att utmana(när man vill)
ÄLSKAR Karlins tjurighet❤️
Karlin var jävulskt irriterad över att vi gav bort 2 perioder(även idag till viss del) och vände och vred på olika moment och möjligheter.
Zabel var asnöjd över framförallt sista perioden, tyckte inte det var så viktigt vem som vinner/förlorar efter första perioden(4-0) man var väldigt nöjd, och tar med sig att man visade att man klarar av att utmana(när man vill)
ÄLSKAR Karlins tjurighet❤️
+ 8
Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
{8384}:
Alla vill hänga i MoDos forum.
Även töntar.
Vinst ikväll 👍
Alla vill hänga i MoDos forum.
Även töntar.
Vinst ikväll 👍
+ 8
Sv: Silly season
KB: Jag vill se mer tyngd och kraft i MoDos forwardsuppsättning. En högerskjutande powerforward. Zykov-ish.
+ 8
Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
SKiLMY: klacken existerar inte, sittplats har fått med övriga en gång nät bilarna snurrade en stund i vår zon..
Min dotter på 9år fick med hela MoDoklacken på 'Vi älskar MoDo' hon var nöjd 😁🥳
Min dotter på 9år fick med hela MoDoklacken på 'Vi älskar MoDo' hon var nöjd 😁🥳
+ 8
Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Gusse: Bofors är ju Färjestads farmarlag. Klart vi vinner, vi skulle vinna mot Färjestad också just nu.
+ 8
MoDo - Mora 2021-11-14
Matchdags igen!🥳 Familjedagstema och fight mot Mora. Hoppas det kan locka en del folk. 😁 hur tar vi oss an denna fight då? Hoppas vi steppar upp i spelet. Gooo MoDo!!
+ 8
Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
puffe: hade min Modo-hoodie på ICA Sannegården för nån vecka sen, tjejen i kassan säger på härlig ångermanländska -"Vilken fin tröja du har då"
Då mös man som 41-årig gubbe 😄
Då mös man som 41-årig gubbe 😄
+ 8
Sv: Silly season
Costanza: Ja, just nu har MoDo HAs bästa målvaktspar tänker jag. MoDo-klass faktiskt.
Nästa säsong i SHL blir det Bartosak och Ullmark. :-)
Nästa säsong i SHL blir det Bartosak och Ullmark. :-)
+ 8
Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
{8384}: Underbart med match igen 🥳 enligt statistiken är Modigs bästa poänggörare i ligan på fredagar :) så hoppas den trenden fortsätter. Ang Modigs så vill jag gärna se att han steppar upp minst en nivå. Han gör sina poäng men kan försvinna en hel del i matcherna.. jaja komigen MoDo !! ❤💚❤
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
alltid kul när det går bra för modoprodukter eftersom det innebär att de kan vara intressanta i framtiden, vill dock höja ett varningens finger för oscar som dels skjuter ohållbart bra på 33% och vars underliggande siffror inte är jättebra i jämförelse med övriga troja, finns åtta forwards i laget med bättre cf% än oscar bland annat och han är den forward som varit inne på mest skottförsök bakåt i hela troja och bara delad sjätteplats framåt, nu är det en lagsport och han är inte ensamt ansvarig men mitt förslag är att vänta och se hur det utvecklar sig över säsongen, kan han hålla i detta är det imponerande men är väl mer troligt att han kyler av sig och återgår till mer normala siffror
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Första fjärdelen avklarad, vill minnas att du gissade på upp till 25p, tyckte själv detta var lite optimistiskt men glad du fick rätt.
Grym start på serien trots att vi inte kommit upp i nivå i många matcher. Kul att vi visade att vi kunde matcha hv hemma, den matchen var vi bättre spelmässigt men tappade poängen.
Härligt att placera sig före topptippade lag som bik, Västerås, Mora, ssk och AIK. Samt att vi skuggar löven i tabellen.
En jävligt bra inledning för nytt lag med nya tränare, dessutom har vi tappat 3 viktiga spelare på slutet och vi vet att det ska in fler spelare.
Kan bli en rolig säsong detta, blir intressant att se hur vi kommer prestera sista halvan när laget spelat ihop sig på riktigt och vi spetsat truppen.
Nu siktar vi på att hålla denna takt i andra fjärdedelen.
Första fjärdelen avklarad, vill minnas att du gissade på upp till 25p, tyckte själv detta var lite optimistiskt men glad du fick rätt.
Grym start på serien trots att vi inte kommit upp i nivå i många matcher. Kul att vi visade att vi kunde matcha hv hemma, den matchen var vi bättre spelmässigt men tappade poängen.
Härligt att placera sig före topptippade lag som bik, Västerås, Mora, ssk och AIK. Samt att vi skuggar löven i tabellen.
En jävligt bra inledning för nytt lag med nya tränare, dessutom har vi tappat 3 viktiga spelare på slutet och vi vet att det ska in fler spelare.
Kan bli en rolig säsong detta, blir intressant att se hur vi kommer prestera sista halvan när laget spelat ihop sig på riktigt och vi spetsat truppen.
Nu siktar vi på att hålla denna takt i andra fjärdedelen.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TIKTok: Du är pinsam. Ifjol diskuterades Glader, lagbygget och tränare konstant 24h/ dygn. Inget annat.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TIKTok: Det är verkligen jobbigt för Umeå och Sundsvall att Örnsköldsvik är världens bästa hockeystad....Jättejobbigt.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TIKTok:
Tänker inte svenska språket utan som gäst i boken, men varför byter du laglojalitet och hävdar dig vara timråsupporter när det hittills verkat som att Björklöven är ditt lag?
Tänker inte svenska språket utan som gäst i boken, men varför byter du laglojalitet och hävdar dig vara timråsupporter när det hittills verkat som att Björklöven är ditt lag?
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TIKTok: haha kämpa! Du lyckas inte särskilt bra med att knyta ihop det där.
Bernie har förlängt, WEEHOO!!
Bernie har förlängt, WEEHOO!!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: är det bara jag som håller helt med? man lånar inte ut sin lagkapten till värsta rivalen!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Sägs vara en pådrivare också. Blev ju tokhyllad av Ekman trots att han inte spelade en minut i kvalet.
Antitesen till Jeppe Lindgren (åtminstone sett till kroppsspråk).
Antitesen till Jeppe Lindgren (åtminstone sett till kroppsspråk).
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
För er chipsälskare finns nu en påse MoDo-Chips att köpa på blocket.
Kanske vore något för Costanza att plocka fram vid ett lite finare tillfälle? :)
inte jag som säljer dock.
Kanske vore något för Costanza att plocka fram vid ett lite finare tillfälle? :)
inte jag som säljer dock.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jösses. Jag gick in i badrummet för att duscha. Tvättmaskinen tuggade monotont oförtrutet och plötsligt insåg jag att någon låt hade fastnat i skallen. Jag nynnade ett bra tag innan jag insåg att det var den låten Timråklacken körde hela matchen sista hemmamatchen.
Jösses, tänkte jag. Har de inga andra låtar, men sedan slog det mig. Det kanske är den enda låten skriven med blindskrift i sånghäftet. Sannolikt är det den enda kategorin supportrar som fortfarande har hoppet om att slippa kval???
Jösses, tänkte jag. Har de inga andra låtar, men sedan slog det mig. Det kanske är den enda låten skriven med blindskrift i sånghäftet. Sannolikt är det den enda kategorin supportrar som fortfarande har hoppet om att slippa kval???
+ 8
Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo: Nästa gång vi möts back2back är det ni som har andra matchen hemma, så det jämnar ju ut sig. Så släpp det.
Tack för två roliga matcher. 3p var, gott så.
Tack för två roliga matcher. 3p var, gott så.
+ 8
Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
{9108}: Väldigt uppenbart en ung/omogen supporter som har väldigt starka känslor för Löven utan att kunna vara nyanserad. Vilket är tråkigt när man är bloggare.
Löven vill gärna hävda att Skellefteå är deras stora motståndare. Synd att man inte möts is eriespel på typ 20år bara...
Vilket innebär att alla supportrar Löven har på denna sida 2000 har typ 0% riktigt relation mot Skellefteå.
Löven vill gärna hävda att Skellefteå är deras stora motståndare. Synd att man inte möts is eriespel på typ 20år bara...
Vilket innebär att alla supportrar Löven har på denna sida 2000 har typ 0% riktigt relation mot Skellefteå.
+ 8
Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo:
Jag tyckte det var rätt lungt iaf inför sista. Att göra 3 mål på en period är jävligt svårt. Sedan gick ju löven med allt dom hade framåt, dom hade inget att förlora när man ligger under med 3 mål, men gissar att dom inte hade fortsatt på samma sätt vid 4-3, utan då hade rädslan att släppa in femman som dödar matchen kommit.
Du pratar om pucktapp, så farligt var det inte. Löven hade mer tapp och sämre defensiv och bjöd på mer i första än vad vi gjorde på hela matchen.
Det var mycket puckar som lastades mot kassen, lövens anfall bestod ju mest i att ta pucken djupt sedan upp på back och lasta in ett skott på mål, svårt att göra 3 mål på detta sätt. Dessutom stack vi upp med flera farliga kontringar i mellan.
Nej det var en bra och stabil match, det enda man kunde önska är att vi hade fortsatt vara aggressiva I försvaret. Ibland hamnade vi lite för djupt och var passiva men å andra sidan var vi starka i mitten istället.
Segern var helt rättvis inget snack om saken, det är inte så att vi behöver skämmas för 3p idag.
Jag tyckte det var rätt lungt iaf inför sista. Att göra 3 mål på en period är jävligt svårt. Sedan gick ju löven med allt dom hade framåt, dom hade inget att förlora när man ligger under med 3 mål, men gissar att dom inte hade fortsatt på samma sätt vid 4-3, utan då hade rädslan att släppa in femman som dödar matchen kommit.
Du pratar om pucktapp, så farligt var det inte. Löven hade mer tapp och sämre defensiv och bjöd på mer i första än vad vi gjorde på hela matchen.
Det var mycket puckar som lastades mot kassen, lövens anfall bestod ju mest i att ta pucken djupt sedan upp på back och lasta in ett skott på mål, svårt att göra 3 mål på detta sätt. Dessutom stack vi upp med flera farliga kontringar i mellan.
Nej det var en bra och stabil match, det enda man kunde önska är att vi hade fortsatt vara aggressiva I försvaret. Ibland hamnade vi lite för djupt och var passiva men å andra sidan var vi starka i mitten istället.
Segern var helt rättvis inget snack om saken, det är inte så att vi behöver skämmas för 3p idag.
+ 8
Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
{6870}: Bör man inte ha en liiiiiiten hemmafördel hos domarna🤔
+ 8
Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
ante08:
Ja vad är det ni brukar säga, detta är väl vår uppgift i allsvenskan 😂😂
Ja vad är det ni brukar säga, detta är väl vår uppgift i allsvenskan 😂😂
+ 8
Sv: Silly season
hanzon: Jag har en känsla av att Daniel kan vara en tänkt spelare för 2:a eller 3:e kedjan,
Gradin kommer nog försöka få in en till rightare/poängspelare till 1:a kedjan före årsskiftet.
Daniel är en tänkt rollspelare kommande säsonger.
Skulle kunna vara läge och köra en fansens värvning /Årets Julklapp en riktigt Klassback (Viklunds ersättare)
eller en ersättare för Karla,
Gradin kommer nog försöka få in en till rightare/poängspelare till 1:a kedjan före årsskiftet.
Daniel är en tänkt rollspelare kommande säsonger.
Skulle kunna vara läge och köra en fansens värvning /Årets Julklapp en riktigt Klassback (Viklunds ersättare)
eller en ersättare för Karla,
+ 8
Sv: Silly season
jonsson: Utan att ge er för höga förhoppningar nu. Men Mannberg är nog absolut en spelare som kan tillföra starkare offensiv med sin snabbhet (och också ganska teknisk). Tyvärr håller han inte måttet på SHL nivå men i allsvenskan kan han mycket väl överraska positivt, all lycka!
+ 8
Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Werner:
Svenningsson har blivit någon form av ”hackkyckling” på forumet. Låg i topp i poäng, blockade skott, tacklingar och corsi innan skadan.
Svenningsson har blivit någon form av ”hackkyckling” på forumet. Låg i topp i poäng, blockade skott, tacklingar och corsi innan skadan.
+ 8
Föregående · 234 · Nästa


Jag gillar också Aagaard bra skalle, ofta som han går in och är fysisk för få fart på grejorna.