Frisco: Jag antar att de bilderna var angenämare än dagens skräckfyllda upplevelse, nämligen att bli filmad med videokamera medan man försöker agera samtalsledare under en konfliktsituation. Tyvärr måste jag titta på filmen också och analysera mitt agerande under situationen.
Fast jag skulle också kunna säga, inspirerad av Cuba Gooding Jr: Show us the photos!
Dream Team: [I Timrå har mycket av det där perfekta nog lagts lite åt sidan till förmån för den publika upplevelsen av t.ex närheten till isen i arenan.]
Närheten till isen tror jag mest beror på platsbrist.
Frisco: Visst kan det vara så. Iom att man vid ombyggnaden skulle bevara storleken (förutom höjden) i arenan var man ju tvungen att göra läktarna brantare, och med automatik innebar ju detta att läktarna då kom närmare sargen. Men just den närheten är en av arenans största tillgångar, som garanterat rätt så många ser det.
knaskamilla: Äh, det är väl ungefär som att grillkiosken i Bjästa kallades för "Bubbens" även långt efter att Bubben sålt kiosken och kiosken bytt namn ett antal gånger.
Jaha. Är det därför man säger Bubbens? Det har jag aldrig vetat.
Stairways to the flat roof. Jag har lite problem med att förstå hur de ska få snön att ramla av taket när det är alldeles platt. Takstolarna lutar visserligen en aning, men den lutningen ska de visst lyckas bygga bort.
knaskamilla: Tja, enligt de officiella förklaringarna så ska ju takstolarna tåla kollossala snömängder, så jag antar att behovet av att skicka upp MoDos A-lag på arenataket för akuta snöskottningar inte kommer att bli något problem.
knaskamilla: Tja, hade vi gjort som Leksand och FBK, bland annat, och byggt en bastuloge så hade man ju kunnat skicka upp logegästerna på taket för att bada i snön. Nu får vi väl helt enkelt vänja oss med att känna oss insnöade...
Som vanligt då, för många MoDofans. Det är förresten en jäkla trafik där nere vid arenabygget. Under tiden vi var där såg jag minst fem bilar som åkte runt för att kolla på bygget. Kul att så många är intresserade!
knaskamilla: Det är klart, eftersom det tydligen var 70 procent (majoriteten av dessa troligast företagskunder) som har betalat in den där extra tusenlappen så vill de väl titta lite noggrannare på sin investering.
Paddan: [Nu får vi väl helt enkelt vänja oss med att känna oss insnöade...]
Jag är nog dessutom lite rädd för vad 10-15 år av fortsatt växthuseffekt skulle kunna göra för skillnad för spelunderlaget. Det är väl bara 1-2 meter upp till isytan från vattnet, och 40 års avskrivningstid på hallen.
Nåväl, varför skulle inte MoDo HK kunna ha en vattenpolosektion, nu när man sett Jim Brithéns ClipArt-lejon i anslutning till damfotboll?
Kickan: Inom mitt arbetslag på Bjästaskolan så hade vi en kort funderare, under en planeringsdag, att skaffa loge i nya arenan i Övik. Gäller ju att visa att skolan vågar tänka offensivt... Fast efter den funderaren var det tillbaka till verkligheten och dags att möta såna där kreatu... eeh, jag menar... elever igen.
Salle: Det där känns ju verkligen märkligt, arenan byter alltså namn till Axa Sports Center men själva hockeydelen skall även fortsättningsvis heta Scaniarinken. Blir det då något sånt här "Hej och välkomna till kvällens match mellan SSK och MoDo som spelas i Scaniarinken at AXA Sports Center"? Eller är det bara själva restaurangerna och gymmet som är AXA Sports Center, månne...
Paddan: Ja det är konstigt på nåt sätt. Men dom har säkert tänkt till ordentligt och kommit fram till att detta ger dubbla sponsorintäkter. Nästa steg är väl en symbol (typ Nikes "krok") som "namn" så kan dom dra in ännu mer.
(o)livekameran.
Jag skrev nog det mest för att skryta att jag åkt förbi eller nåt...