1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505686 inlägg · 4102 ämnen

Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20

« · 1309211 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
shinzawai: Hur många ton sten har det kastats härinne det senaste dygnet?
Kommentera

Poffa: Nyström och Ros borde skaffa ett kärleksbarn, de är verkligen usla krönikörer. Inte konstigt att tacklingarna håller på att försvinna med sådana där jävla uthängningar.

Åh, vad trött jag blir.
Kommentera

Icing-Ove: Utfärdar Nyström ett hot? Eller försöker han få övriga lag att medvetet försöka skada Modospelare?

En sån pajas.

Kommentera

Icing-Ove:De kommer klippa hans toung... å göra kaoz me han
Kommentera

Nyström: "Modo kommer drabbas av "hämnd". Det där låter ju riktigt otäckt, jag vågar nog inte se en match med MoDo igen. Tänk om någon jättetuff kille slår på Tollefsen.
Kommentera

Frisco: Den har kanske varit knäckt tidigare, så att det helt enkelt var Hedman som gjorde Holmqvist en tjänst och knäckte tillbaka den? Fint gjort i så fall.
Kommentera

Icing-Ove: Om det blöder genom näsa och mun, har man då överhudsblödningar?
Kommentera

Icing-Ove: Inte om det inte behövs. Läkarna på Hovet kanske var bra på tillbakaknäckande.
Kommentera

Paddan: Nä nu vill jag ha hit sonnenberg, jag ska maila omedelbart!
Kommentera

Martin S: Det skulle ju kunna bli som i italienska ligan där matcherna för några år sedan pågick tills storklubben gjorde 1-0. Sen visade lagen varandra respekt under återstående speltid.

Jag anser att spelarna ska göra sitt bästa och vara fokuserade på uppgiften under hela matchtiden. Allt annat skulle vara ett hån mot den betalande publiken.
Kommentera

73Sjöbba:
Expressen: "Andreas Holmqvist behövde aldrig besöka sjukhus men var kritisk till tacklingen: - Det är en ful tackling. Det blödde både genom näsa och munnen."

Åker man inte till sjukhuset om näsan är knäckt?
Kommentera

In the words of the almighty Sheldon Lee Cooper: "That's no reason to cry. One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and it makes me sad. "

Kommentera

Icing-Ove: Han är något på spåret där, den gode Nyström.
Kommentera

Poffa: Jag håller med i denna debatt. Jag fattar inte heller varför Wennerholm väljer att dra upp tacklingen på Wallin och Schubert. Den på Wallin var ju helt korrekt och blev inte ens utvisning och den på Schubert var också klockren, dock ett felaktigt domslut enligt mig. Schuberg gick ju ut och sa att tacklingen var klockren.

Om det nu handlar om att visa respekt och att man inte får tackla med 30 sekunder kvar så vore det ju intressant att veta vart gränsen går. När i matchen börjar nya regler att gälla. Ska man samtidigt visa respekt mot motståndarna och sluta göra mål om man leder med 5-0 och inte krossa dom med 9-0? När är en match slut kan man fråga sig. Om nu Wennerholm tycker att en match är slut med 30 sekunder kvar så kan man konstatera att MODO gick till slutspel ifjol, trevligt att vi nådde slutspelet :)

Att tacklingen mot Holmqvist igår renderar matchstraff och förmodligen en avstängning är inget att säga om.
Kommentera

Poffa: Ja det är riktigt tråkigt. Tycker dessutom att det är ganska roligt när de säger att en 1-3 match är slut med 30 sekunder kvar. Då hade Sverige aldrig tagit ikapp 2 målsunderläget mot Finnarna en gång i tiden och vi hade varit så gott som i Slutspelet förra säsongen.

Man får vara beredd hela matchen svårare än så är det inte. Sen kan man iofs ifrågasätta om Hedman kanske tog lite för många skär mot frölundaiten. Men när de skriver att han siktar på skallen så har de ju klart fel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa: Precis. Bara för att Rickard Wallin fick sminkningen förstörd inför intervjuerna efter matchen ska det väl inte behöva drabba Hedman. Fast, jag säger som jag sade tidigare, nu ska det säkert statueras exempel igen. Hedman lär nog vara glad om han ens får titta på en skridsko på denna sida om midsommar.
Kommentera

Paddan:
Kanske Magnus Nyström skulle läsa om sin egen bok eller har all alkohol gjort att han tappat minnet, ja få se vad skriver han om slagskämpar nu då:

"...De riktiga entusiasterna samlar videoband med slagsmål och byter med varandra. Även i Sverige har NHL-tidningar för barn i flera år hyllat ligans fighters.
En av de spelare som fick mest jubel och applåder när Toronto Maple Leafs tränade i Stockholm på försäsongen var busen Tie Domi.
Att sitta bekvämt tillbakalutad långt från verkligheten och se andra försöka slå skallen av varandra har varit ett folknöje i alla tider."

Jaså, Nyström..
Kommentera

Paddan: Tänk att två perfekta tacklingar ska ligga Hedman i fatet nu när han utförde en allt annat än perfekt tackling.

Kommentera

Icing-Ove: Hedman får ju Pikkarainen att framstå som en krambjörn.

Tur för oss att det inte var just Pikka som delade ut den där armbågen. Han hade väl blivit utvisad då. Utvisad ur landet.
Kommentera

Icing-Ove: Jag har fortfarande väldigt svårt att upptäcka den där så kallade armbågen på Schubert som alla journalister är så upprörda över.
Kommentera

Icing-Ove: Har Nyström supit väldigt hårt eller? Det där var nog den värsta smörja jag har läst på länge.

Redigerad kommentar

Kommentera

Om oraklet Nyström fick bestämma så borde MoDo sparka Hedman. Hur mycket alkohol dricker sportjournalister tro, medan de knappar fram sina kreativa alster?
Kommentera

Blizzard:

Tänk vad stolt du ska vara idag när du nyktrar till och får läsa vilka filosofiska alster du presterat inatt. Din lilla gobit!

Skönt med en alkoholiserad spjuver vid morgonkaffet :-)
Kommentera

Blizzard: Jag tvivlar starkt på att du har någon starkare innebörd mellan raderna än på raderna så jag hoppar det.
Kommentera

NuMo: du kan ju tanka då cheat engin eller nå script som ger dig pilar hur du ska läsa
Kommentera

Blizzard: Du är rolig du. Jag kan ju inte ens läsa dina rader. Hur skall jag då kunna läsa mellan dem?
Kommentera

NuMo: hade hoppats på en läskunnig som kunnat läsa mellan raderna men får visst förklara lite tydligare från och med nu....
Kommentera

Blizzard: Du tillhör ju tikarnar litterära elit. Jag är bara en arbetare. Vad förväntar du dig?
Kommentera

NuMo: vilken tackling (DET VAR INGEN TECKLING) såg bara ett döds försök (SOM SAGT VARA BARA ETT DÖDS FÖRSÖK) inte som skröder han rädda ju liv iaf. (HAN RÄDDA JU ERIXONS LIV)
Kommentera

Blizzard: Skulle nog behöva läsa Svenska Ö för att förstå vad du menar.
Kommentera

NuMo: ist för att jag får ett till försök så kan du läsa svenska A
Kommentera

Frisco: Absolut. Stäng av Anton. Men det är väl skillnad på folk och hundar här. Folk är svårare att stryka medhårs.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Obegriplig mening. Du får ett till försök.
Kommentera

NuMo: Jag tror det är dags för en avstängning.
Kommentera

NuMo: vilken tackling såg bara ett döds försök, inte som skröder han rädda ju liv iaf.
Kommentera

Frisco: Sådärja. Med humör, kommer man långt.
Kommentera

NuMo: Dan Glans är sexa.
Kommentera

Frisco: "Jag var trött." (Därför blev det inget ärevarv.)
Kommentera

Blizzard: Vårdslös? Den som fick tacklingen fick jättemycket vård. Förstår inte varför de släppte ut honom på isen.
Kommentera

NuMo: Gärderud!
Kommentera

NuMo: näe är man så vårdslös så ser man inget hinder....
Kommentera

Blizzard: Det var inget hinder.
Kommentera

NuMo: hur gick det i agillytin då, där ska man ju hoppa (in tacklinegn) i hindren.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, men jag vägrade sitta på liggande stolen. Jag blev modoit i stället.
Kommentera

Wayne Gresky: Hur visste du det?
Kommentera

NuMo: På liggande stolen?
Kommentera

Blizzard: Jag gjorde det. De sa alltid. Sitt!

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: han är fetast iaf
Kommentera

73Sjöbba: Är du hemma hos Andreas på pyjamasparty för två, eller hur hörde du det samtalet?
Kommentera

« · 1309211 · »