Ben Perrault: Du är positiv. Jag är nöjd bara vi har ett försvarsspel. Stabilt blir steg två:/ Samtidigt så hoppas jag att man kan bygga på vad man började med i andra perioden och framförallt avslutade med i tredje förra matchen. Där var vi faktiskt bättre i tredje, men risken är att allt bara var synbart för att LHC backade hem. Helt klart är att vi är som mest sårbara när motståndarna är offensiva/aggressiva. Får vi ha puck är vi ett rätt ok lag.
NuMo: Undrar vad man gör/ säger/ efter alla dessa inledningar. DET får bara inte ske gång efter gång. Nånting måste för f.. Hända med detta usla försvarsspel/ inledningar
Slog på tvn nu 0-2 efter 3 min igen ? Herrejösses. Ja händer det ej något snart kan vi nästan lika gärna lämna wo. Man slipper åtminstone förnedringen.
Cyklob: Ja bortsett från Karlskrona matchen som jag såg live har jag missat inledningen av alla matcher. Nästan så jag börjar undra om Modo börjar med 0-2 inför matchen...
Sven Tuta: Det som händer är att med stora zoner och man/man så hamnar man i princip alltid efter då man måste reagera istället för som i överbelastande zonförsvar där man får agera. Då ytterforward står så nära backarna som man gör i man/man försvar så blir det stora hål i slottet. I överbelastande försvar försvarar man i första hand slottet och jobbar sedan ut mot backarna i skottlinjen (känns igen från alla andra elitserielag, eller hur? ) Det måste blivit en total jävla härdsmälta i hela Modolägret. Erkänn ert misstag och rätta till!!!!
Det som måste prioriteras nu är en nu målvakt och någon back. Samt man ändrar försvarsspelet / spelsystem. Inge ont om Adam men vi har ingen matchvinnar målvakt tyvärr.
jeensen: Så djävla synd att vi är shls fullständigt överlägset sämsta lag defensivt. Det är en bra och fyndig offensiv, men vi blir sist om vi fortsätter med det här. Ett par platsväxlingar så är någon sopren i slotet. De behöver jobbar spela runt.
Undrar om det inte var djävligt fel att inte blåsa av där innan.
NuMo: Helt rätt NuMo och JFK, spelar ingen roll om vi gör nåt mål då vi ändå kommer att släppa in 5-8 mål innan matchen är slut. Ingen vet vad dom ska göra, har tränat 13åringar med mer koll...
Cyklob: tar Heshka sin kille gör han rätt (förutom att han nog blir avstängd). Det är inte hans fel på ett enda sätt, utan han måste kunna lita på att vår tredjegubbe tar sin kille. Han kan omöjligt veta om den är med när han kliver fram.
Sawchuk: Problemet är spelsystemet. Vi skulle kört med Perra som coach man måste bygga ett stabilt försvarsspel först sedan kommer offensiven av sig själv.
Lite stabilare försvarsspel nu får vi be om