Salle:
X11 har varit nere i flera timmar. Mest troligt blir matcherna uppskjutna.
så visar Timrå sin klass...
Fakta
Timrå IK - MODO Hockey 3-1 (1-1, 2-0, 0-0)
Mål, Timrå: Henrik Österholm, Kalle Koskinen, Johan Svedberg
Modo: Petter Schröder
Petter??? Schröder???
så kommer man att vara här mycket mycket mindre än normalt.
Det är klart otufft med modem asså. Men vi jobbar på att föra fadern in i bredbandets värld så vem vet...
Tills vidare så säger jag bara.
...så har jag nu sett den första matchen som spelades i SBA. MODO:s J20 mötte Lövens dito och vann med 3-2, efter at ha legat under med 0-2 efter första. I MODO stod Erlander och skötte det bra. En liten miss på andra målet, men många bra räddningar i övrigt.
Bäst i MODO var Signal-Bergius och Svanberg på backsidan samt Sjödin och Meander framåt. Just Meander syntes mest. Ett mål, flera tvåor och massor med tacklingar. En lämnade en Lövenspelare liggande.
Spelet i övrigt var ingen höjdare. Dåligt passningsspel osv, men man tacklades desto mer. Var rätt grinigt och småfult matchen igenom.
Petey21:
Målskyttar var Elias Bjuhr, Meander och Signal-Bergius. Den sistnämnde avgjorde med ett ruggit slagga från blå, rätt upp i inre ribban och direkt ut igen. Som tur var stod sopan Gustafsson rätt för en gångs skull.
knaskamilla:
Vi testade inte dem. Vi satt första perioden ovanför spekerbåset. Period två testade vi våra egna platser (Jävlar vilken överblick man får) och tredje perioden satt vi snett ovanför Timrås ingång. Dock inte rakt över som vi hade tänkt.
Man ser verkligen bra från alla platser (utom de fyra som Paddan envisas med är sämst av alla).
knaskamilla:
Nej då. AM hördes både i första och sista perioden. Eller var det jag som skrek? Sak samma. Hördes gjorde vi i alla fall. Lövenspelarna såg ut som om de var väldigt förvånade över att någon skrek.
Har förresten glömt att berätta det roligaste med hela matchen.
I tredje perioden får en Lövenspelare 2+10 för checking from behind. Eftersom han blir borta ett tag så kallar Lövens tränare på en av de som satt bänkade. "Sitt av tvåan och ta sedan hans plats", typ.
Sagt och gjort, spelaren småspringer tillbaka till sin plats, hämtar klubban och hoppar över sargen in på isen. Allt för att direkt stå på ändan och bli liggande som en sköldpadda. Han hade nämligen glömt ta av sig skridskoskydden. :-D
Snacka om att man anser sig bänkad när man kör matchvärmning och sedan inte tar av sig skydden på 2½ period.
Poffa: Så har Tidningen Ångermanland skrivit om Krizans skada.
" Vi har undersökt honom under dagen (läs gårdagen) och konstaterat att det rör sig om en ledbandsskada på höger knä. Krizan haltar lite och har fått ett skydd. Det är alltid svårt att göra en exakt diagnos redan dagen efter en skada. Men jag kan lova att han är tillbaka i god tid till elitseriestarten. Det rör sig om par veckor skulle jag tro."
så hörde jag att oddset är bättre på att Brynäs vinner SM-guld igenän att
Poffa, Paddan, Knas, Frisco, Salle , AM mfl lämnar kommunen för en borta match. :-)
ps/Allt är grönare på Irland...
Frisco: "Lämna îJonteî ifred, manar îWernerî."
IWerneri? Lustiga smeknamn de har där uppe...
Salle:
Har du varit inne på X11 de senaste timmarna.