1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506044 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

så fick jag syn på en plastpåse som min bror hade smutstvätt i igår kväll.

Och vad är det med det då tänker ni. Jo, det var en påse från "Acke & Bojan" Nygatan 25 Örnsköldsvik. En damklädesbutik med sloganen "nya kapplagret". 
Jag har dock INGET minne av denna butik och undrade vart i h-e brorsan fått tag på denna retropryl. Nån som vet/kan ta reda på när denna butik försvann. Där huserar numer Mäklarhuset och han Söderström som försäkrar hockeylirarna...

Salle:

Acke och Bojan är från Sidensjö, om jag inte har helt fel. Fast jag har för mig att de åkte runt och sålde sina kläder... Min mor kanske vet?

Jahapp, då har man bokat resa med Y-buss till Stockholm omänskligt tidigt på tisdag morgon. Men vad gör man väl inte när rektorn på en skola i Åkersberga ringer och vill boka tid för anställningsintervju.

Paddan: Grattis Paddan. Buss till Cityterminalen, sen t-bana till Tekniska Högskolan för att sen avsluta det hela med en fantastisk åkupplevelse med Roslagsbanan. Njurbälte behövs inte. Det är bara snack.

Frisco:

Roslagsbanan brukar jag åka ibland, dock bara till Täby. Jag håller med dig, en fin åkupplevelse. Betydligt mindre knarkare, A-lagare och liknande som man får bestifta bekantskap på T-banan. I och för sig är även sådana ett intressant studieobjekt för en lappjävel som jag mig.

Satt precis och lästa chatten med Tomas Ros på aftonbladet.

Jojo säger: Ranka elitseriens fem bästa målvakter denna säsong samt ge mig den bästa andra målvakten.

Tomas Ros säger: Johan Backlund, Scott Langkow, Daniel Henriksson, Daniel Larsson, Tommy Salo. Bästa andra målvakten: Kristan i Brynäs om han nu blir andremålvakt.

var det inte samma Tomas Ros som först dömde ut Krizan ifjol ? för att sedan ranka han som elitseriens bästa målvakt ? :)

Cyklob: Alltid intressant att läsa vad Ros skriver, då han först aldrig slutar att förvåna en. Skulle nog kunna plocka ut några stycken från varje lags forum som skulle göra ett bättre jobb. Samtidigt så skapar han diskution och debatt. Men hockeykunnig det har jag aldrig sett han som.

MorganaLefaey: HEHE nä du har helt rätt, vart bara lite brydd först och främmst hur han kan plocka ut Scott Langknow eller vad han heter i HV-71. Han har väll inte spelat i elitserien tidigare vad jag vet i alla fall. Men Ros kanske har sett han spela i finska ligan vad vet jag, annars är det en mycket konstigt. för hur ska han kunna bedömma en målvakt han inte ens sett ? :>

Salle: Hasse Jonsson och Tobias Viklund är tydligen uttagna till Tre Kronor i Ceska Pojistovna Cup

Paddan: Och ikväll så är jag på kräftskiva med Hasses ingifta släktingar. Spännande att se om Hasse själv dyker upp. Det brukar faktiskt Timmy göra.

MODOJohan: Brukar Timmy dyka upp på fest med Hasses ingifta släktingar? Lät ju intressant.

Paddan: Hehe, fel utav mig... En årlig kräftskiva på dryga 70 pers, där Timmy brukar delta typ vartannat år. I år så är en del av Hasses släktingar här, och mina förhoppningar är ju så klart att han ska dyka upp.

MODOJohan: Det där med Timmy och Hasse och härnösandstjejer har man ju hört

I och med Hasses och Tobias uttagning i Tre Kronor så bör väl Sellin fortsätta träna med A-laget för fullt. Tro om man kommer att plocka in någon extra junior på backsidan under tiden killarna är iväg för matcher med landslaget eller om man räknar med att kunna täcka upp backsidan ändå.

Kul för Viklund, även om jag tycker att Wargh hade varit mer förtjänt av en chans i Tre Kronor om man ser på vad de uträttade under fjolårssäsongen.

MorganaLefaey:

Vet inte om man får ge ut namn här på forumet, men det handlar om en 34-årig SSK-spelare som bland annat har varit proffs i Österrike. Han har aldrig varit någonting annat än en dussinlirare i elitserien. "Spelet i Tre Kronor" är några träningslandskamper.

Enligt SSKs hemsidas forum är det Erik Norbäck som fått för mycket av det goda

Poffa: Så verkar det fortfarande finnas hopp för såna där gathockeyhuliganer som Miiike och Håckla. I varje fall om de är villiga att kompromissa och ägna sig åt trädgårdsarbete på samma gång.

Nåt nytt om Krizan?

Uddan: Senast jag läste stod det bara att rehab träningen gick bra. Och han skulle vara tillbaka om 1-2 veckor.

Cyklob: Ok skönt för er! =)

Uddan:Hade han blivit borta från spel i serien hade jag hållit tummarna på att de jagat en ny målvakt.  Inget ont om Zajan men ibland får man för sig att han gör sig liten i målet istället för stor. Skiljer inte så mycket i storlek på Krizan och han men när man ser dem i målet så känns det så.

Uddan: Jo det är verkligen skönt. Med tanke på den backbesättningen vi sitter på. Riktigt orolig inför denna säsong.

Cyklob: Äh, jag är inte det minsta orolig, jag tror att Harald vet vad han sysslar med och att han plockat spelare som han vet vad de går för. Dessutom så är jag säker på att alla våra nyförvärv kommer att få sitt genombrott i MoDo, jag skulle inte bli förvånad om alla är landslagsspelare innan säsongen är färdigspelad.

Paddan: Får hoppas du har rätt :)

...så är jag ruggigt trött. Ingen starka drycker drack jag men det är jobbigt med kräftskiva ändå, iallafall om man som jag har tinnitus......

..så vill Flyers ha Forsberg som lagkapten denna säsong:

Icing-Ove: Hitchcock jämför Lars Jonsson med Timmy:

"Hitchcock is hopeful that Jonsson is a hidden gem unearthed from Europe. No one doubts the Swede can carry the puck. The knock on Jonsson is his turnover rate.

Hitchcock compares Jonsson to former Flyer Mattias Timander.

"Jonsson has skill and size, all the tools," Hitchcock said. "It's the mistakes that concern people. We had that issue with Timander, and he got past it. We're hoping the same here."

Paddan:
Hörde att Timander ständigt gjorde misstaget att glömma skydden på skridskorna då han skulle in på isen. Efter ett allvarlgt snack så lärde sig Timmy rutinerna....

Någon som ska resa till ånge på torsdag må tro ?. Själv ska jag dit och kika lite.

Cyklob: nopp ska åka och se matchen på fredag i Kusthallen istället.

Modoante: Ok, ja sedan är det väll inte så många mer tränings matcher som går nära och pendla till. Men skönt endå att klubbarna lägger ut tränings matcher på lite mindre arenor runt om i landet.

Gusse:

Nu är det offentligt. SSK stänger av Erik Norbäck efter att han har "brytit mot klubbens regler".

Icing-Ove: Det jag hajade till lite i phillyartikeln över var: "The rationale, club sources say, is that if Forsberg is ready to go in October, he would present a transitional presence of a couple of more years wearing the C, since both he and the Flyers want a contract extension."

Vad är detta? Löst dravel? Inte kan han väl ha börjat snacka framtid redan med Flyers?

Oj vad det regnar!

Wayne Gresky: Ute?

Mats Edström: Vore intressant om det var inne i alla fall. Nu hoppas jag det slutat innan man går på tidigt lunch för att njuta av god mat och hockeyträning.

MorganaLefaey: Och på vägen till SBA så får man samtal från en kollega som säger att träningen är på Kempis idag. Jaha säger man och vänder bilen och skiter i gomaten för att ta en korv på hörnettkiosken och fortsätta till Kempis.

Väl där så upptäcker man att varenda dörr är låst och man får inte komma in utan en från kansliet som kommer i en bil frågar vem jag söker, och man svarar söker.... Jag söker en träning som fördriv på lunchen. Svaret man då får är att kommunen har dragit in på personal och nya regler om att det alltid ska vara låst och de som kommer för träning måste låsa direkt efter sig när de gått in införts.

Är detta bara något lull lull som ursäkt för att ingen skall se den nya hemliga taktiken som skall föra modo till överlägsen serievinst eller helt enkelt en sorglig sanning? ;)

Roligast vore dock om träningen faktiskt var på SBA, och det hela är en konspiration mot mig av högsta grad.

MorganaLefaey: Ismaskinsingången var säkert öppen.

Frisco: Jag vet faktiskt inte, men försökte genom alla insläpp+ gamla shoppen, modohallens ingångar samt de ingångar som är mellan kempis och modohallen. Sen när jag fick det där svaret så kollade jag inte någe mera utan begav mig tillbaka till jobbet.

Frisco: Inte om fascistvakten från förra vintern var kvar...

MorganaLefaey: Men det har i alla fall slutat regna..."always look on the bright side of life..."

Poffa: Börjar sossarna bli desperata...

Ur ÖA: " Jämställdhets- och integrationsminister Jens Orback besökte i går Örnsköldsvik. Men en målande beskrivning varnade han bland annat för en borgerlig regering. "Modo kommer inte vinna alla matcher", sa han."

Lumber Jack: Orback och sossarna på riksplanet är ett kapitel för sig, men själv reagerade jag mest på Jonas Dahlgrens kommentar i tråden under. "Sport och politik hör inte ihop".

Nähä.

Och likaså tror jag öviksoppositionens analyser hör ihop med bristen på reell makt de senaste 50 åren. Elvy - realpolitikern som..."regerar vidare!".

Alfred Awful:

Hmmm, hamnade han inte i fängelse?!

Blev ju hämtad av polisen tyckte jag mig läsa för några månader sedan...

Så har jag nu upptäckt att jag inte har så lätt att sova på bussen som jag trott, en 24-timmars resa Stockholm t.o.r utan en gnutta sömn bevisade detta. Jag har sett insidan av bussar, tunnelbanetåg och pendeltåg och Åkersberga såg väl ut att vara trevligt, det lilla jag såg när jag väl kom fram och när jag letade efter bostadsförmedlingen... som hade stängt fem timmar innan jag kom till Åkersberga.

Paddan: Det är lättare att sova i en tortyrkammare än på en Y-buss, maken till obekväma stolar får man leta efter. Man har tur om man inte får bestående fysiska men av resan.

Paddan: Trodde du var utbildad och kontrollerade öppettider vs restider :-))

Wayne Gresky: ...om inte annat tror jag att filmen "Mr & Mrs Smith" som visades på bussen kan ge bestående skador. En av de sämsta filmer jag sett med fruktansvärt patetiska insatser av Brad Pitt och Angelina Jolie.

65selander: Hehe, nu rekommenderade de faktiskt en annan bostadsförmedling än den jag först hade pratat med... och att jag sedan fick den informationen kl 16 och telefontiden/besökstiden var besynnerliga 10-12 gjorde det inte lättare. Att man sedan inte ska fråga den biträdande rektorn om vägen och be henne rita en karta märkte jag också för sent. Hade jag följt anvisningarna hade jag nog varit halvvägs till Åland vid det här laget.

« · 738622 · »