Jahapp, då har man bokat resa med Y-buss till Stockholm omänskligt tidigt på tisdag morgon. Men vad gör man väl inte när rektorn på en skola i Åkersberga ringer och vill boka tid för anställningsintervju.
Cyklob: Alltid intressant att läsa vad Ros skriver, då han först aldrig slutar att förvåna en. Skulle nog kunna plocka ut några stycken från varje lags forum som skulle göra ett bättre jobb. Samtidigt så skapar han diskution och debatt. Men hockeykunnig det har jag aldrig sett han som.
I och med Hasses och Tobias uttagning i Tre Kronor så bör väl Sellin fortsätta träna med A-laget för fullt. Tro om man kommer att plocka in någon extra junior på backsidan under tiden killarna är iväg för matcher med landslaget eller om man räknar med att kunna täcka upp backsidan ändå.
Kul för Viklund, även om jag tycker att Wargh hade varit mer förtjänt av en chans i Tre Kronor om man ser på vad de uträttade under fjolårssäsongen.
Uddan:Hade han blivit borta från spel i serien hade jag hållit tummarna på att de jagat en ny målvakt. Inget ont om Zajan men ibland får man för sig att han gör sig liten i målet istället för stor. Skiljer inte så mycket i storlek på Krizan och han men när man ser dem i målet så känns det så.
...så är jag ruggigt trött. Ingen starka drycker drack jag men det är jobbigt med kräftskiva ändå, iallafall om man som jag har tinnitus......
Icing-Ove: Hitchcock jämför Lars Jonsson med Timmy:
"Hitchcock is hopeful that Jonsson is a hidden gem unearthed from Europe. No one doubts the Swede can carry the puck. The knock on Jonsson is his turnover rate.
Hitchcock compares Jonsson to former Flyer Mattias Timander.
"Jonsson has skill and size, all the tools," Hitchcock said. "It's the mistakes that concern people. We had that issue with Timander, and he got past it. We're hoping the same here."
MorganaLefaey: Och på vägen till SBA så får man samtal från en kollega som säger att träningen är på Kempis idag. Jaha säger man och vänder bilen och skiter i gomaten för att ta en korv på hörnettkiosken och fortsätta till Kempis.
Väl där så upptäcker man att varenda dörr är låst och man får inte komma in utan en från kansliet som kommer i en bil frågar vem jag söker, och man svarar söker.... Jag söker en träning som fördriv på lunchen. Svaret man då får är att kommunen har dragit in på personal och nya regler om att det alltid ska vara låst och de som kommer för träning måste låsa direkt efter sig när de gått in införts.
Är detta bara något lull lull som ursäkt för att ingen skall se den nya hemliga taktiken som skall föra modo till överlägsen serievinst eller helt enkelt en sorglig sanning? ;)
Roligast vore dock om träningen faktiskt var på SBA, och det hela är en konspiration mot mig av högsta grad.
Frisco: Jag vet faktiskt inte, men försökte genom alla insläpp+ gamla shoppen, modohallens ingångar samt de ingångar som är mellan kempis och modohallen. Sen när jag fick det där svaret så kollade jag inte någe mera utan begav mig tillbaka till jobbet.
Så har jag nu upptäckt att jag inte har så lätt att sova på bussen som jag trott, en 24-timmars resa Stockholm t.o.r utan en gnutta sömn bevisade detta. Jag har sett insidan av bussar, tunnelbanetåg och pendeltåg och Åkersberga såg väl ut att vara trevligt, det lilla jag såg när jag väl kom fram och när jag letade efter bostadsförmedlingen... som hade stängt fem timmar innan jag kom till Åkersberga.
så fick jag syn på en plastpåse som min bror hade smutstvätt i igår kväll.
Och vad är det med det då tänker ni. Jo, det var en påse från "Acke & Bojan" Nygatan 25 Örnsköldsvik. En damklädesbutik med sloganen "nya kapplagret".
Jag har dock INGET minne av denna butik och undrade vart i h-e brorsan fått tag på denna retropryl. Nån som vet/kan ta reda på när denna butik försvann. Där huserar numer Mäklarhuset och han Söderström som försäkrar hockeylirarna...