Inget blir ju bättre det är lika uselt nu som i omgång 1 den här säsongen är körd att dom fågelholkarna vi har i båset skulle kunna få detta lag att leverera i ett slutspel är en utopi.
Heyerdal: Lite komiskt att Hinken var övertygad om att Topping skulle bli säsongens stora utropstecken. Känns som Hinken nästan alltid gör fel bedömning när det gäller förstecentern. Först MacMaster, sedan Rååma, sedan Jasek och nu Topping. Big Dick var det stora undantaget och han valde Hinken att inte förlänga med. 😂
Robin Ztorken L: Jag han PRECIS tänka att Olofsson och Berg är det enda som bryr sig och kämpar. Så gör Olofsson den slöaste åkningen till bänken jag någonsin sett.
Willow: Ingen löjlig kommentar, så är det vi räddas av Werner långa stunder samt ett gäng flytvinster inledningsvis. Tänk kvällens match samt Troja, det avslöjar allt hur dåliga vi är fortfarande. Blir knappt semifinalen med detta gänget, tyvärr
Gavelo: Tror det kan vara att Milton drar till J-VM, och nyligen lämnade oss för andra matcher med juniorkronorna. Då känner Karlin kanske att han vill hinna få Fitzgerald att bli ledande i laget till dess. Jag vet inte, men det är en gissning från min sida.
Makarov: Vi kommer ju inte slå Löven som det ser ut. Där handlar det inte bara om spelet utan också om psyket, varpå det inte vore första gången vi inte lyckas hålla oss kalla. 21/22 borde vi tagit Löven men laget fick mjukglasspsyke i den avgörande matchen. Tror vi hade fått problem på ett helt annat sätt om vi mött dem istället för DIF 2023 också.
Framnäs: du ska se att vi vinner med 1 mål och i tidningen får vi läsa att tränarna tycker spelet ändå börjar sätta sig och att vi har 2 bra målvakter.
Och som den snälla Journalist Pelle H är så håller han med o får för sig att vi inte alls behöver backar som kan agera snabbt o lägga pass på klubban på nån med fart. I stället så är det bara att vänta på att Rundblad o Berglund kommer i form.
Willow: Ja det här ensamagerande forechecken är svår att inte lägga märke till. En spelare kan gå stenhårt i press (skitbra) men då slår bara Morabacken iväg pucken till sin backkolega som i sin tur är helt opressad!? Det måste vara sånt enormt slöseri på energi med tanke på hur lite man får ut av presspelet.
Vargen: Självklart kommer vi att gå upp. Tror knappast Kalmar slår oss i en bäst av 7. Sedan var det inte så munter under perioden vi tappade en ledning på typ 20 poäng mot laget som kom 2a.
Willow: Om vi mot förmodan skulle gå upp så kan man lugnt säga att man inte kommer beskriva avancemangsåret på samma sätt som 22/23. Dominans mot räkmackan.