Sigge: Örebro klargjorde igår att om han skulle hinna bli spelklar till matchen mot Modo så skulle han få en lugn start och få spelminutrar för att komma in i det på rätt sätt.
Marrdin: Tror inte man ska underskatta en 3-poängare efter så många sorger. Gör ingen sommar, men mentalt är det en oerhört viktig seger, Resten blev historia.
KRB: Såg precis klart matchen, alltid lite efter, men har det bästa kvar, eftersnacket. Vill bara hylla Klacken, fantastisk, dessutom Lehtinen. Som Nr 6 och 7 spelar behöver vi verkligen en stabil målvakt. Dock är Rundblad och Bernie bättre o bättre. Tyckte t.o.m Rubins använde kroppen lite
Kan även glädja alla som är oroliga över Regnbågen, sjukt coola träjor båda Ärebro och domarna hade. Vill ha en sån, med MoDo såklart
KRB: Tror ändå att det lag vi har störst möjlighet att hamna före är HV71. Malmö har ju fått tillbaka en del skadade spelare nu. Ser ut som att det inte kommer några märkvärdiga spelare till några av lagen imorgon .
Sigge: om stjärnorna ligger rätt går mitt tips in och vi blir 10a! Nä en seger gör ingen sommar... men bra laginsats som ni säger. Även om tabbarna finns där fortfarande i pinchningar och pucktapp på egen blå och försvarszon. Det är fortsatt svårt att avsluta period 2 och va nära det ringde där. Vi måste bara spela lite smartare och inte köra fast oss för längre, framåt ser det mycket bättre ut.
grimiss: Ja, jag är väldigt nöjd bortsett från sista 5 i första samt några dåliga beslut här och där.
Vi hade väl lika många i ramen som Örebro till slut?
Läser på HVs forum, lite intressant. Känslan är ju att de har ryckt upp sig rejält efter att de sparkade Montén men fansen skriver om Lindbom på ungefär samma sätt som Djurgårdsfansen skrev om Garpen.
Tarasov: Såg bara delar av matchen. Jag tror Örebromålvakten övervägde att åka ut och slå iväg pucken, men inser att han inte kommer hinna. Det är liksom enda idén jag har varför han kommer så fel mot Ranta.
NuMo: Ja, andrapucken är vi ruskigt långsamma på, precis som att alla tänker på positionsspelet först och inte riktigt våga satsa för att komma först. Det har retat mig länge.
Frontschwein: Skön seger. Men blir lika svårt på torsdag. Då är vi favoriter och ska föra matchen. Och alla kräver seger. Intressant att se hur dom ska klara det
otroligt glad över tre poäng, men glad vettefan om jag är ändå.
Känns lite som när vi blev utslagna ur SHL en gång i tiden, fast tvärtom. Vi dominerade då, men kunde inte vinna. Nu är det vi som är det laget. Leksand den gången.