1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503061 inlägg · 4187 ämnen
« · 375779 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Är MODO en helig ko?
scim: Får en känsla av fjortonårig när jag läser artikelns argumentation. Han får godkänt för språket.

Sv: Ny spelare?
El Maco:

Nej, jävlar, det har du rätt i. Knepigt. Är det måntro GD som tycker att det är roligare om man inte KAN direktlänka till artiklarna, eller har jag tappat kraften?

knaskamilla: så jätteduktigt på att länka varu ju inte dårå.

Vallin:

Sådärja! Nu kanske du lär dig att inte vara så snabb att klicka på sänd bara för att det går segt första gången!

knaskamilla:

Det kan man undra. Jag hävdar, i ett hugat försök att ändå vara objektiv, att han varit elitseriens bäste spelare så här långt. Han dominerar faktiskt totalt i MoDo (vilket tydligen inte är tillräckligt ändå) och med tanke på hur pass ensam han ändå varit i match efter match så tycker jag att hans insats varit storartad, långt mycket bättre än vad jag vågat hoppats.

Vad gäller Salle så kanske man hade hoppats på att han vid det här laget skulle ha gjort ytterligare ett par mål, men man ska ändå ha i åtanke att han redan är inne på sin poängmässigt bästa säsong i ES, trots lagets USLA spel. Dessutom har han blivit tyngre och betydligt tuffare, samtidigt som han behållit skickligheten på rören.

Jag hade inte så höga förväntningar som vi MoDoiter påstås ska ha haft på dessa spelare (det var väl snarare media som hade förväntningar och trissade upp laget) men de har slagit mig med häpnad och jag är mer än nöjd. Jämför med andra halvmessyrer som återvänt till ES från NHL...

knaskamilla:
Troligen mastodont dominant eftersom han inte bara redan varit dominant i modo utan bland dom bättre i hela elitserien..

Hittade en länk till en artikel om Kauppila i BIF-boken (eller, ja, egentligen var det bara en länk till GD, men jag har gjort den till en direktlänk, duktig som jag är...). Ska man tro den artikeln är det kört vad gäller den tilltänkta värvningen.

scim:

Följande stycke var ju ganska...euhm, intressant?

"Under tiden som Per Svartvadet var hel var han alls inte lika dominant som man borde förvänta sig av en spelare som har fyra säsongers färsk NHL-rutin i kroppen. Andreas Salomonsson har gjort en godkänd insats men inte mer än så. Inte heller han har varit så dominant som man kan förvänta sig av en spelare som kommer med nya influenser från Nordamerika. Det är inte utan att man undrar hur det är ställt med ledaregenskaperna hos Svartvadet och Salomonsson. Det är nog så viktigt som vad som händer ute på isen."

Man frågar sig - hur dominant förväntas Svarten vara, egentligen?

Är MODO en helig ko?
Hittade denna artikel på modohockey.se-forumet (se länk)

Den var ju väldigt...euhm, intressant?

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
knaskamilla: Jag tror inte att det blr någon lockaut och att Foppa kommer hem säsongen därefter med ett någotsnär samordnat hemtåg.

Per HApps:

Vad menar du egentligen med att vi lever i framtiden eller i forntiden? Hur yttrar sig det?

rådbjer:

Men tänk vad vi ska krossa i norrettan (fast nog fan är det väl ganska omöjligt att hinna halka ner från elitserien till norrettan innan nästa säsong?), med det lag vi kommer att ha! ;)

Bragd-Birger:

Så här tror jag: Foppa kommer hem till nästa säsong och spelar den säsongen. Sedan (SM-guld eller inte) sticker han tillbaka till NHL för att spela någon säsong till där, innan han återigen (SM-guld eller inte) flyttar hem till Övik, för att sedan avsluta sin karriär i MoDo.

scim: Modo-hjärtat ifrågasätter jag inte. Tror dock att det finns större chans/risk för att (i synnerhet) Foppa spelar flera år i Modo om han inte tar ett lockoutat guld.

Bragd-Birger:

Är det något jag tror på så är det NHL-modoiternas Modo-hjärta, det vill snarare vinna ett SM-guld åt Modo än åt sig själva. Dessutom innebär ju inte en ev. lockout att juniorverksamheten läggs ner och ledningen slutar planera inför kommande säsonger. Givetvis gäller det att ha en handlingsplan som sträcker sig längre än den aktuella kalendern.

scim: Nu är du lite väl drastisk. Menar bara så här: Lockout, proffsen kommer hem och Modo tar det SM-guld som man blivit lovade i tio års tid. Foppa kan därmed golfa med gott samvete efter karriären och vänder åter västerut.

Bragd-Birger:

Modo har en kontraktssituation med många spelare som defintivt underlättar inför den eventuella lockouten. Och, när uppdraget som du säger är slutfört, då lägger vi nog ner föreningen.

Frisco: Är inte den ev lockout-säsongen trots allt ett lite läbbigt scenario? Timrå behöver ju knappast ligga sömnlösa över hur de ska få plats med sina proffs, men för andra klubbar (och då i synnerhet Modo) är ju situationen en annan. Vad gör man med de ordinarie spelarna som man trots allt kan räkna med under hela säsongen? Och tänk om Foppa/Näslund/Sedinarna/mfl kommer hem och tar det där omtjatade sm-guldet. Är uppdraget slutfört då?

Jag önskar inte Modo nåt illa men ponera detta skojiga scenario:
Modo i KS där dom sedan på nåt onaturligt sätt åker ur ES!
Sen blir det strejk i NHL o Modo hade hoppats på " The Reunion season with gold in their eyes!" åsså spelar dom i Norr ettan!!

Vicket Antiklimax! Men medge att det vore lite småroligt :))

Frisco: Tydligen så funkar timråviset bättre än erat vis i år iallafall, även i fjol...så det kan nog stämma;)

Per HApps: Vad är framtiden? Är det att köpa/sälja spelare på boskapsvis/Timråvis? Och forntiden? Är det att ge de spelare/människor som spelat i Modo chansen att komma tillbaka till klubben efter proffsäventyr?
Jag vet inte.

Per HApps:

Det beror väl på att framtiden som inom en snar framtid är nutig ser rätt så ljus ut?

knaskamilla:
Problemet med er i Modo är att ni antingen lever i framtiden eller i forntiden.

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Knas o poffa: :)))))) *myser*

Smått uppmuntrande artikel, mitt i allt elände, i AB idag.

Sv: Snygg banner.
Lumber Jack:

Visst. Håna den fule bara! Gör det!

westerlind: Ungdomens förfall, Olle. Det blir bara värre och värre...

westerlind:

Kallas han Pimme? Det ante mig att han lurade ut mig på djupt vatten, den fule skojaren. Det var allt ett långsökt smeknamn...

Vallin: Amen herregud - Thåström då, vet du vem det är?

Lumber Jack:

Hmm... Är det en känd svensk artist? Inte tillräckligt känd isf. Westerlind kanske vet?

Martin S:

Han ingår fortfarnade i Ottawas ledning och innehar posten Director of Player Personnel. En liten presentation i länken.

Lumber Jack: Jobbar Hedberg fortfarande inom Ottawas organisation? Om så är fallet kanske man i första hand ska titta i deras farmarlag?

Frisco:

Det händer saker på kansliet tydligen. Big-bengt har skrivbordet fullt, dock ingen lapp med Burströms namn. Man har även satt fart på Stefan Öhman och Hedberg. Men det börjar bli sent.

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Söderströms tackling kommer att granskas av förbundet.

Saxat ur Dagbladet:

"Avstängd eller inte? Till veckan avgörs Christian Söderströms öde.
- Jag har tittat på matchvideon och bestämt mig för att skicka den vidare till förbundet, berättar domaren Stefan Danielsson."

"- Det är en tackling i ryggen, och Modospelaren blir skadad. Jag bedömer att förbundet ska få titta på matchvideon och avgöra huruvida ärendet ska gå vidare till disciplinnämnden eller ej, berättar Stefan Danielsson. På måndag lämnas matchvideon till förbundet."

Kentas son ledig, finns intresse?
Leksand är villiga att släppa Nilsson Junior.

Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Nattinatti och kikar du längst ut till höger på bilden med Z43:an så kan du även se gasoldepån där vi fyller tankarna på Eulalia III. Detta får kanske anses tillhöra kategorin onödigt tjötande, men what a fuck dårå. ZZZZZZZZzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZäta på er ZZZZZzzzzzzzzZZZZZz

Frisco:

Sov gott på dig själv!

ZZzzz

Äh, sov gott alla hockeyvänner och godnatt även till alla Timråsupporters.

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Frisco: Det gör du rätt i.

mike66: Fantastiskt. Jag ser det som ett erbjudande.

Frisco: Du kan få komma ut till Nolbyknölens fot och åka lite tufftufftåg med gamle miiike. En annan har ju ångorna inpå husknuten.

hem.passagen.se/donj/okbv/okbvt3.htm

Vallin: Pimme.

Lumber Jack, westerlind:

Äh, er surknular är det ju ingen idé att snacka med, ni är ju inte ens online. Nu går jag fan och lägger mig!

ZzzzzzZZzz...

Lumber Jack:

Ja, du, den gör verkligen skäl för sitt välkända smeknamn. Skabbigare förort får man leta efter. Vet du förresten vilken känd svensk artist som kommer från Råggan?

westerlind:

Inte bara Skönön, även andra vackra öar i Storsjön, Andersön exempelvis. Storsjön i sig är också den bra vacker, eller vad säger du?

Sv: Nu vaknar alla... (NHL-snack)
Intressant liten artikel i Aftonbladet av Wennerholm om Sedinarna.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,419858,00.html

Ett oerhört intressant stycke i artikeln är följande:

[NHL-domarna debatteras friskt här i Kanada just nu och tvådomarsystemet är kraftigt ifrågasatt. Många menar att de två huvuddomarna bara åker och väntar på att den andre ska blåsa – och så händer ingenting]

Frisco: Ja, det var nog bara att lägga ut landgången direkt in i baren..
Förstår piken med den gamla bilden, men SÅ gammal är jag inte, även om det var några år sedan vi gjorde Norrlandskusten osäker.
I Luleå låg man också nära centrum, dock inte riktigt lika nära Statt..

Huge: Här har du en till bild. Dock får du kosta på dig en tryckning.
images.tradera.com/651/4331651_1.jpg

Huge: Det var troligen i inre hamnen ni låg. det sägs att nån isbrytarkapten för en massa år sen såg till att de la till i Örnsköldsvik ofta pga att Övik hade Sveriges närmaste Stadshotell.
Stadshotellet är huset med tornet.
[bild]images.tradera.com/201/4221201_1.jpg[/bild]

Nåja, det gröna fältets schack var väl en sanning med modifikation.
Snarare det vita fältets, med tanke på årstiden...

« · 375779 · »