1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505583 inlägg · 4189 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Werner: Här kommer monsterlönen igen!!

19MoDo21: Såklart han har,annars är han borta. Har stor tilltro till vår ledning.

Fasr förstärkningarnabehöver dock inte komma Nu.

{9108}: Det är en uppenbar farhåga. Bara att hålla tummarna att Gradin har ngt i bakfickan... Nu

NuMo: Till Örebro?🤣🤣🤣

Visst Tranås möjlighen

Werner: Hoppas dom pröjsar, Örebro är en stad utan själ, dom har ett fint slott, men ingen idrotts-själ . Fotbollen som främsta vapen har ruttnat och hockey är på väg ner också, huvaligen'

Robin Ztorken L:

Känns helt logiskt för mig.

Silly: Någon som är insatt i låneavtalen till shl? MoDo meddelar att Örebro lånar Marines resten av säsongen 22/23. Står dom då per automatik för hans hela lön eller kan det finnas andra deal'ar?

Har bara svårt att tro att dom betalar han vad vi gör.

{9742}: Han lånas ut till Örebro, inte typ, Tranås.
Jag är helt lost, Marenis till Shl🤣🤣🤣
Örebro???

Silly: Känns som att vi lyfter laget med pengar från Marenis till något fynd a la Gradin

www.youtube.com/watch?v=qGf6QFB_rEI

{9742}: Har för mig att jag har hört nämts vid någit tillfälle att Marenis var en av de bäst betalda i truppen, eftetsom det var huggsexa om honom när MoDo vann den!
Det frigordes nog en hel del pengar där?

Och min känsla är att Gradin har redan någon på ingång där av det snabba besluten!
Affären måste gå i lås om vi skall få den här spelaren?

{9742}: Trodde bra mycket mer på Storhamar eller Odense. Örebro spelar i shl !?
Jaja jag är bara soffexpert men komigen 🤔

{9108}: Aha, så vi skeppar Marenis utan en backup? Vi står utan han , menar du?

Tur vi har Gradin som sportchef, tror han har koll på att Marenis frånvaro inte sänker laget, men vem vet?

{9108}: kan ju vara så att någon eller ett par spelare redan är klara, men som inte presenterats än.

{9742}: Precis. Marenis valde ju bort lägre roll i SHL för en topproll i MoDo där det tyvärr för honom fanns bättre killar. Hoppas bara att det kommer in bra med kilon nu som ersätter.

{9742}: Jamen då ska vi leka lite halv rolig igen eftersom du vill ha ett svar ifrån mig

Modo åker på skador, inga spelare in , och ni kommer få ta upp mer juniorer och belasta era ordinarie spelare så dom går sönder också efter ett tag

kallas för tänka långsiktigt med nu vet du det.

{9108}: eftersom han inte lär möta MoDo kommande säsong, så förstår jag inte
hur kan ska bita MoDo i rumpan? Även om det är ett vackert uttryck.

Tror MoDo får något bättre framöver

{9682}: Ja jävlar, tänk dig den. Man skeppar Marenis och presenterar Vela och Brickley på söndagen. Då är det grogglördag

{9682}: Jag tror den utlåningen kommer bita modo ändå lite i rumpan framöver :p

{9108}: Alla kan få ge sig på Ove. Nu ska jag handla frukost så att Vela blir nöjd imorrn bitti.

{9108}: Svenningsson har ju vart det varje säsong, samt typ Mannberg ;)

{9315}: Den tror jag också på :)

{9108}: Vi är just nu ett självspelande piano, så ta det piano själv. MoDo mår bra, låt oss njuta en stund, varför ska vi ha en hackkyckling?

{9108}: 100% sveningsson :)

Nu är frågan, vem kommer bli nästa hack kyckling i modo , nu när eran top kyckling har blivit utlånad?

Bad_Brett: Åsså var vi där igen....

jonsson: Svårt att se vad han skulle bidra med. Men skönt att kunna värva en riktig spelare för pengarna. Sicken ärkeflopp.

Nu blir Rockwood + Modigs vs Marenis + Big Dick desto mer spännande!!!

Nån på väg in då

Markus1212:
Nu brukar ju den som lånar in spelaren ta över och betala lönen för spelaren också.

Markus1212:

Vad ska han tillföra där?

Bad_Brett: knappast eftersom det är ett lån till Örebro

Perfekt, då slipper vi den löneposten :-)

Lycka till Marre, men skippa hybrisen efter en bra säsong och sköt försäsongsträningen.

Gusse: Som någon skrev lånar de säkerligen ut honom till Hästen.

DrMulker: Vad i hela havet stormar. ÖREBRO?!?!

DrMulker: Man blir nyfiken vad Örebro sett i honom..

Marenis klar för Örebro tydligen

Nucky:
Gradin/Karlin vet alltid bäst 🤣

Tarasov: Han spelade 15:30 igår mer än bl.a Marenis. Två ska eventuellt in, men en del pekar också på att Marre kommer lämna eller ingå i bytesaffär.
Tycker han varit en av få som varit rätt bra på Woods plats både i PP och i förstalinan. Väldigt allsidig spelare som också är bra i spelet utan puck.
Karlin verkar gilla honom, så jag tror och hoppas han blir kvar.

Heyerdal:

HV 71 laguppställning i dag, Sam är nere som 4:e center. Davidsson går före i 3:e. Och i Oskarshamn lirar Powell fortfarnde i 3:e kedjan.

Bad_Brett: AIK mötte Hästen igår, jag skrev Vvik, Hugo Styf avser jag, var för mycket inlägg om Västervik..;-)

Nucky:
Värvar vi 2 till lär han vara 15 forward, han överlever i allsvenskan men gör änsålänge inget större avtryck kan inte driva på egen hand Jämf med Niederbach. Han fyller sin funktion men mår bättre av att spela regelbundet någonannastans.

Nucky: Japp, vi ska ju absolut inte skicka Theo. Vår ända forwardsjunior som lyckats ta plats i truppen. Vore idioti.

Bad_Brett: 😂

Heyerdal: Huh? Vilken Hugo pratar vi om? Hugo Gabrielson?

Tarasov: Vill du skicka Theo? Den mest mångsidiga forward vi har. Tycker han definitivt ska med slutgiltiga truppen till slutspel

{5647}: Jag köper det du säger men nu tror jag iofs inte att han är speciellt dyr med tanke på vad han kommer ifrån.

{5647}: Ny podd från allehanda-gänget.
Tredje veckan jag lyssnar på den och har haft 5 poäng på quizen varje gång.

Gavelo: Det märkliga är väl att Västervik värvade Christoffer Törngren. Om man inte har pengar och måste sälja spelare, hur kan man veckan innan värva en sådan spelare.

Frontschwein: Vela ska hem till Övik och återförenas med Josh, så är det bara!!

Gavelo: kentää har väl bara bränt ca10% av spelarbudgeten kontra alla andra lag så dom kanske ska unna sig en spelare för en gångs skull.
Fast skulle man fråga kentää så bryter han ju även på skånska, och antagligen tror på det själv också.

Heyerdal: MoDo är bäst!

« · 2418304 · »