Werner: Hoppas dom pröjsar, Örebro är en stad utan själ, dom har ett fint slott, men ingen idrotts-själ . Fotbollen som främsta vapen har ruttnat och hockey är på väg ner också, huvaligen'
Silly: Någon som är insatt i låneavtalen till shl? MoDo meddelar att Örebro lånar Marines resten av säsongen 22/23. Står dom då per automatik för hans hela lön eller kan det finnas andra deal'ar?
Har bara svårt att tro att dom betalar han vad vi gör.
{9742}: Har för mig att jag har hört nämts vid någit tillfälle att Marenis var en av de bäst betalda i truppen, eftetsom det var huggsexa om honom när MoDo vann den! Det frigordes nog en hel del pengar där?
Och min känsla är att Gradin har redan någon på ingång där av det snabba besluten! Affären måste gå i lås om vi skall få den här spelaren?
{9742}: Precis. Marenis valde ju bort lägre roll i SHL för en topproll i MoDo där det tyvärr för honom fanns bättre killar. Hoppas bara att det kommer in bra med kilon nu som ersätter.
Tarasov: Han spelade 15:30 igår mer än bl.a Marenis. Två ska eventuellt in, men en del pekar också på att Marre kommer lämna eller ingå i bytesaffär. Tycker han varit en av få som varit rätt bra på Woods plats både i PP och i förstalinan. Väldigt allsidig spelare som också är bra i spelet utan puck. Karlin verkar gilla honom, så jag tror och hoppas han blir kvar.
Nucky: Värvar vi 2 till lär han vara 15 forward, han överlever i allsvenskan men gör änsålänge inget större avtryck kan inte driva på egen hand Jämf med Niederbach. Han fyller sin funktion men mår bättre av att spela regelbundet någonannastans.
Gavelo: Det märkliga är väl att Västervik värvade Christoffer Törngren. Om man inte har pengar och måste sälja spelare, hur kan man veckan innan värva en sådan spelare.
Gavelo: kentää har väl bara bränt ca10% av spelarbudgeten kontra alla andra lag så dom kanske ska unna sig en spelare för en gångs skull. Fast skulle man fråga kentää så bryter han ju även på skånska, och antagligen tror på det själv också.