Det tror jag också, Men Tima... Nej Tack! Tima vill inte heller han är inställd på ett fett kontrakt där borta!
Jag litar 100% på att Hinken hittar en producerande ytter till våra finnar! Den här hittade Växjö nu i kväll! Så nog kan Hinken hitta ett guldkorn! Ge han bara lite tid!
Tarasov: Jag tyckte att det överdrivna värva kommentarerna var småkul det första halvåret men har sedan tröttnat, men det behöver du inte bry dig om. Det är bara jag och några till som tycker det. Jag tycker inte illa om dig för det. Många verkar tycka att det fortfarande är roligt.
Från Hörnefors: Fast det är just på grund av att det är uttjatat som det till sist blir lite småkul. Ganska lätt att bortse från kommentarer man inte tycker om :)
I det här fallet uttrycke jag vad jag trodde skulle ske. Lite som att jag i maj trodde det skulle plockas in 3 forwards och bemöttes med en förolämpning av JFK. Trots att Gradin sa 2-3 i MoDo-Channel.
Från Hörnefors: Ungefär så. Det är en sak om det skulle komma skador, om vi på försäsongen inte alls räcker till eller att exempelvis Norlinder släpps av Montreal. Då blir det relevant och intressant.
Nu vet vi att en forward ska in och om ingenting anmärkningsvärt händer så värvas ingenting på väldigt lång tid.
{5647}: Tror att Tarasov har det som en kull grej att hela tiden skriva värva, som en del har hakat på. Jag som du, tycker att det har blivit väldigt uttjatat. Ungefär som när man drar samma skämt till samma personer för tjugonde gången.
Tarasov: Jag tror jag ska sammanställa domarsnack. Jag är 100% säker på att det är betydligt mindre än vad många tror. Det var väldigt lite förra säsongen.
men, jag ska försöka skriva ihop ett script. Jag tror att du skriver minst fyra gånger fler inlägg om att värva än jag klagat på domarna.
{5647}: Konstaterade bara vad jag tyckte att vi behövde för att gå upp, du ansåg ju att vi var färdiga. Det är lite mer så att du blir en cry wolf när du väl får rätt och vi inte värvar.
Lite svår att jämföra med tidigare år men generellt har vi gått in med rätt så tunna trupper i allsvenskan vilket många gånger straffade sig.
I det här fallet är det rätt så många spelare som inte prövats i bärande roller i SHL, och anser att andrakedjan skulle må bra av en spelare som kan göra avtryck.
Sen förstår jag inte riktigt heller varför du gnäller om jag har en åsikt, får ju läsa dina synpunkter om domare konstant. Kan leva med det även om jag själv kan tycka att det är lite väl mkt.
Tarasov: Till slut fick du rätt, men du tjatade hela försäsongen och vintern ända fram till niederbach. Det blir rätt mycket "cry wolf" om man konsekvent kör samma grej hela tiden.
{5647}: Jag hade rätt i vintras, vill minnas att jag fick motta lite hån när jag trodde det skulle komma in en till. Sen kom Halloran. Vi bråkade i maj om huruvida vi skulle ha 2 eller 3 till, sen dess har vi plocka in Vigge och MR….
1 vet vi att vi är ute efter Blir Norlinder ledig kommer vi plocka honom Då handlar det ytterligare 1…. vilket jag tror att vi plockat in före uppehållet i november men kanske du får rätt i det fallet.
Tarasov: Vad du tjatar om massor av värvningar hela tiden. Blir du liksom aldrig nöjd? En forward är väl sannolikt vad som kommer till. Efter det får vi se, men några tre till spelare ser jag verkligen inte komma om vi inte hamnar långt efter.
Det som dock talar starkast för oss gentemot förmodade bottenkonkurrenter tror jag är den solida grund klubben numer står på med björnstark ekonomi, trygg ledning och enade fans. Vi är i ett HELT annat läge än exempelvis LHC och MIF vilket över tid blir otroligt viktigt. Lägg till Sveriges starkaste hockeykultur och Bernie i högform så ser det bra ut ;)
SPOODI: Den stora avgörande frågan är hur spelare som Woods, Dickie, Aagard m.fl fixar SHL-hockeyn. Och med det sagt förutsätter jag att alla nyförvärv ska motsvara förväntningarna. Det är vad som behövs ifall vi ska slippa hamna på plats 13-14.
SPOODI: Tycker man gjort det man kunnat, skulle gissa att laget förstärkts med 2 forwards och en back före första uppehållet. Före seriestart så blir det väl en forward
Costanza: Kaut har fortfarande ingen nytt kontrakt, känns lovade då han varit i klubben, riktigt bra kompis med Woods och spelat mycket med Sampo. Känner mig kanske lite väl överoptimistisk men fan det känns verkligen rätt där
Andreas Johnsson (Jonathans bror) har utgående kontrakt i NHL/AHL efter att ha trejdats till Sharks i slutet på förra säsongen. Enligt vad man kan läsa sig till verkar inte Sharks ha honom i några planer för framtiden men 7 säsonger i NHL med ett helt OK facit bör ge honom nån chans till innan han vänder hem....eller?
Frölunda ligger säkert bäst till men hur många platser har de kvar? SkeAIK?
SKiLMY: "-Det dyker upp och försvinner spelare hela tiden, men vi har några namn vi tittar på, ja. Men det är en pengafråga också. Ingen brådska. Timashov är inte avskriven, men inte heller högst upp på listan". Sen kanske du undrade över Lehtinen. Karlin, Zacke och Ante har studerat honom under lupp, samt att finska agenter har kontaktats av Hinken.
hompa90: Hägglunds Vehicle ägs av brittiska BAE. Jag tror de har rätt lite att säga till om gällande sponsring. Aditya Birla öser inte direkt pengar över MoDo sedan de såldes, utan vi får nog glädjas i första hand över namnet på arenan. Hoppas jag har fel.
Tarasov: Tycker jämfört med andra lag att vi skulle och borde ha råd med 2 spetsförvärv av yttersta klass. Typ Karlqvist x 2. Men tror hinken börjar med 1 spetslirare till 1-line för att sen se om det behöver kompletteras på vägen.
För med Hägglunds som huvudsponsor och drygt 80 miljarder kommande 5 åren i orderingång så bör ju pengar finnas..