1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 499450 inlägg · 4183 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Greenwolper: folk får fan komma dit imorgon så vi kommer upp i minst 6k så att vi kan sjunga viljans vackra namn och skrämma upp de jäkla malmöiterna lite 😉 imorgon skall Malmö få känna på riktigt modoitkrut💪 skåne har inget i Norrland att göra! Imorgon skall vi visa hur hockey skall spelas 💪

Greenwolper: Tarasov hade samma känsla, nu kommer poängen in på rad.

Zource: enig, Mairi är speciell men nog sprider han glädje!

Costanza: skulle inte sitta fel. En bra början imorgon då😉

Costanza: Jag är glad om vi börjar med att ta en 3poängare

Greenwolper: Vore ju kul att vinna 10 raka nul..

Costanza: imorgon vinner vi💪

Bad_Brett: Du och jag måste besöka Lövenklacken för ett rent akademiskt syfte. JFK överlever nog inte och får stanna hemma.

{9315}: Gjort ett par fina räddningar men glider ur sin position vid friläges målet Schilkey gjorde. Likt han gjort för oss de matcher han stått.

{9315}: Helt ok.

Kul med Mauri i studion :D

Costanza: En Zykov-typ?

Bad_Brett: hur går det för Olle?

Bad_Brett: Ikväll händer det

Costanza: Blötröven suger. När lyckades de försvara en ledning senast?

Ser fram emot pisstråhlens bortförklaringar. Stackarn är inte ens indier så kommer inte ens få ett jobb på 7-Eleven när Kenttä skeppar honom.

Confusius: Jo, visst ser det lite jobbigt ut. Vi kanske ökar på slutet. Gradin borde kunna hitta nån galning från Transsylvanien.

Costanza: Ta hit Bulgarer och Rumäner då! Känns som att vi behöver nytt blod för att skaka liv i grabbarna! Kvaliteten kanske inte är det viktigaste alla gånger?!

Confusius: Kalifornien och New York gillar latex. De är lite sjuka i huvudet där. Bra för affärerna.

Confusius: Du vet ju att George och Tarasov vill att Plånkan ska öppnas. Sen är det ju tyvärr bara Bulgarer och Rumäner kvar på marknaden.

Costanza: Importerar ni eller exporterar?

Confusius: Eller så tänker man inte så, utan så tycker man att idioter är idioter oavsett.

Costanza: "Tycker fortfarande att det är coolt att MoDoiter sitter lugna i båten och tänker, ja ja nästa match kanske vi vinner."

Du menar den där känslan som Svartvadet förmedlade till VD Charlotte Gustafsson att vi inte behövde värva för att "vi var för bra att åka ur" säsongen vi åkte ur??

Costanza: Inget ont om någon härinne, men om Bad Brett står för Vandelays värdegrund inser jag att jag bör cancellera mina ordrar. Misstänker att ni INTE har kollektiv-avtal.....

puffe: Bad Brett sköter allt som har med värdegrunden att göra. Tarasov ringer jag när staten börjar gräva i mina sopor efter papper som saknas. JFK är grym på IT-avdelningen. Hans Excel-snurror har underlättat Latex-försäljningen som aldrig förr.

Costanza: Vill köpa massor, men har ni Kollektivavtal?

Dessutom svarar nån Kramer, o han förstår ingenting

KB: Mitt Latex-företag Vendelay Industries skulle kunna köpa loss Jeppe O om han kan tänka sig att ställa upp på lite bilder med våra produkter. Namnet Jeppe O kommer att sälja. Jag kan sälj!

Costanza: Nu fick Jeppe O göra ett byte. Han skulle vara drömmen i mina ögon. Biel-Bienne har ju varit lite sisådär nöjda med honom i år, mest på grund av att han varit borta en del men de är ju lite flyktiga och impulsiva där i Schweiz också så känns inte omöjligt att de skulle kunna göra sig av med en spelare som har utgående kontrakt i förtid. Ta med Heppo också.

KB: Nu kan ju MoDo slanta upp fina kulor till nån bra de sista månaderna. Tycker fortfarande att det är coolt att MoDoiter sitter lugna i båten och tänker, ja ja nästa match kanske vi vinner.

Tarasov: Jesper Olofsson uppsatt som extra fw i kvällens match.

EDIT: Eller nvm, verkar vara noterad som skadad också. Lite dubbla budskap från Biel-Biennes sociala medier...

KB: Ja, Gardiner har vi ju haft upp tidigare och är värd att chansa på!

Tarasov: I dagens poddavsnitt av Hockeymorgon gästade Roger Rönnberg och kallade Ruohomaa bla. "en lagspelare samt att han är ödmjuk". Roger kan inte hockey!

{9315}: Nä, inget som imponerar märkbart på förhand. Sätter Hutsko-värvningen i ganska bra perspektiv.

KB:
Vi får se om han lirar ikväll

Costanza: Gillar tanken på Reid Gardiner som var på tapeten för ett år sen. Stor rajtare med bra skott.
Sen borde George och Hinken ta en ölresa ner till Schweiz med Widebros plånka och snacka hem Jeppe O.

Costanza: som min kompis alltid sa - Har man bara ett halvhyfsat rör så klarar man sig alltid! 💪

KB: Tror du att vi köper nån? Våra motståndare känner nog stressen och det fattar man ju. Kommer att bli äcklig poängjakt framöver. MoDo borde bli lite desperata också tycker man, men vi verkar mysa på. Som att vi har en jättestor kuk och är rätt nöjda med det ;-)

KB: 1,7 miljoner för resten av säsongen. samma poängsnitt, fast över längre tid, som hutsko i ahl

kanske blir bra för örebro, men inget jag hade tyckt varit intressant för modo

Costanza: Örebro har signat den här snubben.

www.eliteprospects.com/player/129039/danick-martel

Saleva: AIK och JanneG piskade MoDo rätt hårt. Hejar på Janne och Gnaget i vår. Gillar när det smäller och Janne är jättetrevlig.
Nu är frågan om MoDo ska öppna Plånkan eller ligga lågt och köra med gänget vi har. Vad tycker ni?

Aik-Blomqvist till HV.
Play dirty.

SPOODI: Värvnings-race mot Luleå? Klokt av Hinken att ta in Hutsko innan detta:
"Nu har sportchefsduon Stefan Nilsson och Ulf Engman, som nyligen fick nej från Modo – angående Mikael Ruohomaa – och Ryan Dzingel, mindre än en månad på sig att fylla den centerplats Mario Kempe lämnade efter sig. Om de inte hittar någon som är tillräckligt bra, under de närmaste veckorna, kan det bli en ytterforward i stället."

Nucky: och det utan någon supertrupp på pappret minst sagt. Karlin/hinken borde få mer credd.

Nucky: Costanza ÄR hockey

Tarasov: Costanza kan hockey, jävlar i mig!

Nucky:
Costanza ljuger alltså inte när han säger att han kan hockey!

{5647}: Vi har redan nu efter 33 omgångar mer poäng än vad 3 nykomlingar de senaste 7 åren haft efter 52 omgångar

Blake:
Hade någon pepprat med AK på ett torg hade det nog blivit livstid som utgångspunkt har svårt att se annat.

Bad_Brett: Tänker inte specifikt på SD, utan det hårdare klimatet rent generellt. Det är väl snarare så att alla vill att ungdomar ska dömas som vuxna ganska brett i dagens samhälle. Så glöm att det var SD, för de är bara lite värre än de övriga här.

Jag har själv lite svårt att förhålla mig till det där.

Konsekvenstänket är inte fullt utvecklat förrän 20 på de som är väldigt tidiga, men för en del tar det längre tid. Själv är jag inte där in.

Någonting roligare:
MoDo är SHL:s klart bästa nykomling senaste åren. Under de sju senaste åren har en nykomling aldrig haft mer än 37 poäng efter 33 omgångar – MoDo har 45. ”När man har spelat ihop ett tag känner man varandra bättre och litar på varandra betydligt mycket mer”, säger Sebastian Ohlsson.

www.shl.se/article/lhjas7c-403dd/view

Bad_Brett: Är konsekvensen 6000kr för 250km/h så bryr sig väl pappa betalar ungdomar föga. Hade nån pepprat en AK på ett tomt torg så hade den inte fått livstid heller.

Men strängare straff för Kovacs, ja det tycker jag verkligen.

{5647}: Kovacs var 20, vet inte varför du börjar blanda in SD och 15-åringar?

Om en Sverigedemokrat hade stått och skrikit nazistiska ramsor för 7-8 år sedan och denne hade fått en ministerpost, hade du varit okej med det? Jag menar, att skrika lite dumheter är ju extremt milt jämfört med att köra ihjäl folk.

{5647}: Är man tillräckligt gammal för att köra bil och supa på krogen, är man tillräckligt gammal för att förstå att det finns konsekvenser när man bryter mot lagen. I sådana fall får man höja åldersgränsen för körkort.

Människor som har åsikten att en 18-åringar är tillräckligt gamla för att köra bil, men samtidigt anser att de är för unga för kunna ta ansvar om de råkar köra ihjäl folk, har vissa problem med logiskt tänkande...

« · 2638473 · »