Blir ingen resa imorgon till Sthlm, grabbarna åkte ner idag istället och sover på hotell i 2 nätter, jag får avnjuta matchen på tv imorgon. kommer nog bli en bra fight.
JoakimE: DOCK så måste jag tillägga att de senaste två matcherna för Djurgården har inte heller imponerat mig.. Tex matchen där de fick typ 100 pp och gjorde noll mål
S-vikaren: Nej tror bara att om han siktar på höstaligan i något land så ligger vi inte så bra till men vem vet...sen om han är rätt spelare för modo vet jag inte men ett bra namn så klart.
JoakimE: Djurgården har faktiskt inte alls imponerat på mig. Fantastiskt målvaktsspel och riktigt bra PP har givit dem väldigt många poäng, men i fem mot fem ser de inte ut som ett topplag. Kan vi spela som mot KIK och första perioden mot BIK hemma så är vi oerhört svårslagna tack vare att vi spelar i så högt tempo. Problemet då har väl varit att de bästa matcherna i första perioden brukar betyda att vi tappar helt i andra.
Nej, vi kan inte spela på tre kedjor mer än någon period. Dels blir det nog inte så positivt i truppen, men framförallt kommer vi aldrig orka spela i det tempo vi vill om vi sliter så mycket på de ledande spelarna. I ett slutspel är det dessutom match varannan dag, så då orkar man helt enkelt inte.
Rurik: Tyckte att det stod att Wahlberg gick för fullt på dagens träning och att AP inte saknades. Synd med Berg som varit så stabil, men då har vi fördelen att Ingman och Norén får spela ihop. Jag tycker att det är en mycket bättre matchning än när Noren är med Folin.
{5647}: Skönt att höra. Verkligen synd med berg, tycker han har gjort ett otroligt bra jobb, både offensivt och defensivt. Tycker Ingman och Norén spelar bra ihop, frågan är dock ifall Norén kommer att vara tillbaka inför imorgon?
Rurik: de ska landa i Stockholm i tid frågan är hur fräscha de är, DIF har 4-5 av sina spelare på väg hem också, Styv utlånad till Hästen o Nordin till Östersund, tror de fått bra med speltid utan att lånas ut.
Rent hypotetiskt, visst skulle Skellefteå eller annan SHL klubb kunna ta över Woods redan under brinnande säsong? beror kanske på vilket sorts kontrakt han har.
Helt klart så är han förlorad efter denna säsong om inte Modo går upp såklart.
hanzon: Vem vet, Marre kan ju åka runt med en lättare skada och ändå kämpa. Värre om han skulle visa dålig attityd, så jag är villig att ge det en chans även om det inte ser så bra ut för tillfället där.
Keriksson: Nej. Det finns inget system för att plocka spelare under brinnande säsong. Det skulle vara om MoDo, av någon outgrundlig anledning själv vill bryta. Vissa klubbar gör det för att få ekonomin att gå ihop.
{9682}: Tycker man ser ofta att motståndarna verkar stå still när han har pucken ett gott tecken. Det skall alltid finnas någon hackkyckling, dessutom var han ärlig ang sommarträningen och vad han tyckte om försäsongen vilket gjort sitt till, samt allehandas betygsättning. Den spelare som bör gå ut ur laget om det kommer något nu är Theo J, inte för att han är dålig utan för att han forward nr 12.
{9682}: Ja, förstår inte varför vi ska göra truppen tunnare. Surar han ihop och/eller självmant vill bort, visst. Tills dess så ska vi fylla på ovanifrån så får han slåss för en plats en slutändan. Vi kommer åka på fler skador och avstängningar så målet borde vara att åtminstone någon av nuvarande spelare går in i slutspelet som 13:e forward (möjligen Nordin som 14).
KB: ja det finns ingen anledning att göra truppen tunnare om han inte gör sig omöjlig i omklädningsrummet, ser honom som en joker längre fram om inte annat
Det är nu vi ska värva in samma firepower i andrakedjan, dvs mata in spets istället för att sitta här och inbilla oss att förstakedjan kommer leverera detta kväll efter kväll, det blir ett alldeles för tungt lass att dra.
HV ledde serien från start till mål men vilade inte på hanen för det utan fortsatte att förstärka laget, med stor framgång.
Annars ruggigt fina kassar från dansken igår, inte hans sedvanliga "tap-ins" utan han såg ut som en riktig skarpskytt (ytterligare ett tecken på att det var en kväll utöver det vanliga).
Ja skulle det vara möjligt och vi hittar rätt spelare så vore det intressant att bygga en ny andrakedja runt en ny center och peta ner EJK till tredjecenter och AP till fjärde.
Kolla ifall powell går att få lös från iko, och bygg en andrakedja runt honom.
Vela-Sam-Powell - där har vi kedjan som kan avlasta förstakedjan.
Tänkte på det här att Skellefteå träffar Woods och diskuterar framtid, hur va det med det? speciellt i ett slutspel tycker man att det är olämpligt för att inte ändra fokus, men det kanske är mer vanligt än man tror.
Silly: Matteau har faktiskt varit riktigt dålig i Linköping. Nu är ju den klubben som den är också, men jag ställer mig lite skeptisk till honom. De har skrivit kontrakt på två år dessutom och den lönen har vi nog svårt att ta när det är en sån chansning. Det troliga är väl att han hamnar i Europa någonstans.
Blir ingen resa imorgon till Sthlm, grabbarna åkte ner idag istället och sover på hotell i 2 nätter, jag får avnjuta matchen på tv imorgon. kommer nog bli en bra fight.