{10015}: Nog har han en kärlek till Övik men däremot har han ingen jättestark anknytning till specifikt MoDo.
Har ändå lite inside, och jag uppfattade det verkligen inte som att han var besviken över att bli utlånad senast. Han hade fullt fokus på J20 vid den tidpunkten, men det blev ju som bekant inställt det året så utlåningen var en bra lösning för hans del. Sen var det inte optimalt att han försvann tillbaka så här i efterhand, för någon.
Ska vi ta in honom så måste det vara ett säsongslångt lån för vår del, tycker jag.
KB: Gradin försöker o vill förlänga med Josh, ingen seriös förhandling ännu men det är målet, Woods har kontrakt som gäller om vi går upp, enl ÖA ikväll!
Heyerdal: Vet att det är extremt osannolikt men fått några värsta-scenariot-tankar om att han drar i förtid för att han inte kan vänta. Förstår såklart att det är liten chans, men ändå. Det här med att han förhandlar med Skellefteå tyder på att han glömt att han faktiskt har makt att påverka om MoDo går upp i SHL eller inte
Inte för jag vet om det är en back vi egentligen behöver? Men verkar inte va friktionsfritt mellan Quenneville och Filander i IKO. Hinken va ju intresserad av honom innan han landa i Oskarshamn.
KB: Vet dock att Oskarshamnsfansen gillade honom starkt förra säsongen. Finns säkert massa utvecklingspotential, men ja det finns bättre hyllor att leta från. Sett att deras supportrar kan tänka sig bli av med Powell och Brace.
{10015}: Såg en del av honom ifjol och jag tycker han var riktigt bra. Kunde iofs vara lite väl hetlevrad ibland. Känns bara som att vi fyllt en viss kvot med Näsén och Bernhardt.
KB: Jo, lite av en spela-på-gränsen-rivig spelare. Men grejen är att vi har ju August som inte alls kunnat spela fullt ut och kommer han igång behöver vi nog inte Quenneville.
jag är överlycklig att man slipper lägga upp ett 3-4 minuter långt youtub klipp med johan sundtröm ifrån 2010. Får hoppas att den röda maskinen ifrån norr är den lilla gnistan som sätter eld, eller en litengnista kan starta en präriebrand? nu blandar jag ihop citat ur maos lilla röda med paolo coelho. Hur som helst, hoppas på lite medgång direkt så han hitttar spelglädjen, då kan det nog bli riktigt bra. tänk,mannberg genererer 4 sekunder highlights, Theodor er god för cirka 45 minuter! :)
Ja juste, utan Wayne Simmonds i laget går vi inte upp iår. ,
{9108}: Känns som typ en Västerås-värvning eller något av de sämre lagen i ligan. Finns skickliga spelare i ICEHL, men det är en sjukt strukturlös liga. Lirar inte direkt med hur vi vill spela eller de typiska spelarna som Hinken söker efter.
Bad_Brett: Hur är tyska ligan i jämförelse? Tänker att vi plockade ju in BigSam därifrån. Är ICEHL sån katastrof? Gör ju en hel del poäng, van att lira i Europa osv. Kanske inte behöver vara så tokigt? Med tanke på att många SHL-lag finkammar marknaden kanske man får försöka hitta lite lirare ”under radarn”. Bara en tanke ;)
Mattaeuz: Tyska ligan är lite långsammare men fortfarande med struktur. ICEHL och alpligorna tenderar att ha ett helt annat tänk kring främst det defensiva jobbet men egentligen över hela banan. Det är fria tyglar.
Luciano som SSK skickade ganska omedelbart efter att ha floppat här, är ju King Shit där nere. Västerås tog in Rauchenwald härom året därifrån också som floppade omedelbart. Boivin som vi hade för två år sedan skulle knappast platsa hos oss nu.
Går säkert att hitta guldkorn men tycker inte man ska ta in spelare med en tänkt ledande roll därifrån.
För de som är sugna på att skeppa spelare från nuvarande trupp kan det här perspektivet från VIK-central vara vettigt att ha med sig. Det finns knappt några tillgängliga spelare att ta in just nu. Så priset är högt på medelmåttig kompetens.
Mano: förvånande jämfört med vad man trodde innan säsongen. Men är inte det här ändå rätt bra för modo? Nog för att man vill förstärka, men det gör det ju svårare för djurgården att värva in en hel förstakedja inför slutspelet?
Intressant avsnitt på Spotify, 4 värvningar vill han ha in innan deadline 1 målis (beroende på Tex) 1 back och 2 forwards och då ingår inte Teodor i det.
Mano: vilket gör det ännu roligare att hinken löste niederbach, löven lånade in nån från division 1, västerås lånade anthon eriksson, karlskoga lånade också nån från ettan... inget ont om nån av dom spelarna som säkert är bra men niederbach känns bättre och mer spännande än allt som plockats in i allsvenskan senare tiden
{9315}: VIK kan behöva få in lite grit i laget, deras ledande spelare är ju otroligt blöta som Paananen dessutom inte verkar ha någon styrning över utan låter dom köra sitt egna race...
Frycklund och Cheek verkar inte heller kunna omsätta deras humorsvägningar till något positivt, utan framstår mest som fula gooners trots att det inte är deras ämnesområde...
grimiss: Att marknaden är tunn, samt att värvningar som behöver göras kan bli väldigt dyra, är en jättefördel för oss. Speciellt när vi också leder serien och kan locka dom "bästa spelarna som ligger ute". Jag känner mig lite för optimistisk.
Tarasov: Gillar inte lånelirare, men Niederbach får väl godkänt med sina 4p. Ser att Vela (RW) och Dickinson (C) var en dynamisk duo därborta i Toledo. Kanske de båda skrivit på en paketlösning med MoDo resten av säsong + SHL. Klubbar i SHL lär dock bli allt mer desperata nu, så de kan nog rycka hårt i Brickley och Vela.
Jag ser en symbolik i det, han var den förste talangen som vände ut och han kommer till slut hem.