Tänker på matcherna i dubbelmötet borta mot DIF, där var han en gigant och totalt neutraliserar dif's stjärnor. Detta med en helt trasig fot.
Kan han läka kroppen och får komma tillbaka och vara med från start och träna in spelsystemet så tror jag hannkan göra det helt ok i shl.
Behöver bara hitta sin roll och få trygghet i den samt jobba med jämnheten.
Kan inte vara lätt att komma från Västerviks raggarhockey till vårt mer uppstyrda spel, samt gå från att vara den offensiva stjärnan till att vara en defensiv tvåvägsback.
Jag tror en försäsong och en tydlighet från start kring hans roll kommer höja honom rejält och göra prestationerna mer jämna.
{10015}: Känn lugnet. Widebro har bara glömt bort kombinationen för låset och jag tror att MoDo kommer att växla upp gällande förstärkningar hela säsongen. Därför klubben laddat in på kontot nere i Allsvenskan under dessa år. Hägglunds har även några extra miljoner redo i bakfickan när fönstret öppnar efter jul. Kunde ha varit värre....Länge leve Bernie!
Jag håller med Sanny att dessa 5 sticker ut men jag väljer att ha Tömmernäs som nummer 1, Frölunda kommer bli riktigt jävla bra defensivt med honom i laget.
Bästa spelaren i Vm i Sverige utan konkurrens, Omark känns som om det kan bli fågel eller fisk, killen känns väldigt svårbedömd. Tycker jag.
Ingen spelare där som tillhör något lag som vi är piskade att slå i alla fall, dvs lag som kommer slåss om samma tabellplaceringar som oss i slutet av säsongen.
Beror lite på hur man ser det, man kan se det som att malmö tappar två "kulturbärare" till lakers om man vill försöka vända det till något positivt.
Omark var möjligtvis svårbedömd när han återvände till ett defensivt luleå förra gången, men nu finns det väl inte så mycket att orda gällande hans betydelse för luleå.
grimiss: Holmström är viktig också. Läste att Sampo håller NHL-klass vad gäller forechecking. George gillar att SHL-motståndare nu blir sargreklam. Så kallad samponering. Länge leve Vela!
Tarasov: Invasion Karlstad. Ove gav platsen till mig. Tar tåget till Sundsvall. Kör lite VooDoo när jag passerar Husum. Var det Boork eller Bäckis som satte Timander där för att växa upp?
Costanza: Brukar ju alltid vara en bortaplansinvation per säsong, vi tar över Karlstad med 7 000 Moditer! Costanza hyr några Boeing 747 och skickar fakturan till Loob och Rickard Wallin att betala
Vikingen: Precis. Tror att SHL tycker det är kul att vi är tillbaka. Vi kan hockey! Bra mobilisering på bortaplan. Måste ta mig upp till Jocke Lindström-land nån gång också. Var är Lövarna förresten?
Costanza: Mycket allmänt här nu. Åter till ämnet silly tycker jag! Skriver Olkinoura på nu då VM är över? Presenteras Timashov, frågorna är många svaren är få.
MoDoiter, man njuter fatta att vi är tillbaka i finrummet! Vi är tillbaka igen!!!
hompa90: Tuffa frågor. En eventuell Olki är ju viktigast, men allt står ju inte och faller där. Lassi Lehtinen skulle funka. Känns ändå då som att extra kronor måste läggas på defensiven då jag gillar rutinen Olki har. Vår andremålvakt sa ju lite i förbifarten att han tycker det ska bli kul att lära från någon rutinerad, så vi får vem som står mellan stolparna.
{10015}: Vi gick upp för 29 dagar sen, våra konkurrenter ligger långt före i bygget, helt naturligt, tror dock inte vi ens är sämst på pappret nu, så lättstressad är väl en naturlig diagnos på Dej nu?
Robin Moberg: Yes det står quote o quote: "En källa säger att parterna är muntligt överens om en återkomst. Från Modohåll säger man att det är nära men att allt inte är helt klart ännu". Spännande...