1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497711 inlägg · 4180 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{5647}:
Någon som har koll på sålda biljetter till morgondagens match?
Blir det fullt eller väntar alla på sista serie- hemmamatchen mot Malmö?

Silly: Var i princip slutsålt på sitt iaf. Ej koll på stå.

Silly: Kollade lite snabbt sittplatserna och det är 15platser lediga. Ståplats borde fyllas på rätt bra också då det är sportlovsvecka och ungdomar upp till 15 kan köpa biljetter för 20kr.

{10015}:
Okej.. Det gillar vi 😉👍

Silly: Här har vi en kille som skulle kunna ersätta Big Dick!

www.eliteprospects.com/player/319958/cedric-pare

{5647}: Herr Ros har aldrig gillat MoDo

Sigge:
GILLAR..😉👍

Men Hinken bekräftade i stort sett på Roos fråga om det finns spelare i organisationen som skulle ha intresse att komma hit och kunna få ett lyft här i sitt spel och som Colorado också ser positivt på för vissa soelare. Hinken kan ju se spelare som skulle passa bra I den europeiska hockeyn.

Jag tror Hinken redan har en lista på spelare att fråga där borta?

Han har ju gott om tid på sig nu!

Brander: Verkligen inte, men synsättet är så pinsamt. Istället för att bedöma MoDo så måste han såga något annat lag.

Vad ska han säga om de som vinner SM-guld? Var tacksamma över att det fanns 13 andra lag som var sämre?

Tröstlöst trist och okunnig snubbe.

Sigge: Lär nog kosta mer än vad vi inte ville ge Josh.
Tror du får sänka förväntningarna en smula.

Gavelo: Stämmer 230k netto så är Josh i absoluta toppen på SHL.

En invärvad AHL-spelare toppar nödvändigtvis inte den lönen, speciellt med tanke på att det inte blir ett 12-månaders kontrakt.

Är det här en back som vi kan ha i ett 1: a backpar?

Spelade i Colorado 2015

{5647}:
Det finns alltid lag som misslyckas, så förstår inte varför han var så förvånad över det.

KB: Toppspelarna i Ahl tjänar mer sedan man höjde lönerna.
Om Paré är en toppspelare vet jag inte med han levererar rätt bra

Tarasov: Många Djurgårdare hatar MoDo efter semifinalen 1998. Wikegård var länge en av dem, men han verkar ha släppt det. Ros har däremot fortfarande som sitt största intresse att jävlas med MoDoiter. Säger lite om honom som person. Antar att det svider lite extra efter vår 4-0-kross förra våren.

Silly: Du länkar alltså en spelare som spelade i KHL säsongen innan och undrar om det är något för oss :D

Silly: Inge KHL skräp!

Gavelo: Är väl medveten om lönerna där borta. Det är såklart ingen lön som bär över till SHL. Det påverkar i större grad vilka spelare som är villig att hoppa på ett Europa-äventyr däremot.

Danny O’Regan tjänar bra mycket mindre hos oss än Josh nya kontrakt och då cashade han ändå in $450k i AHL som den toppspelare han var där borta. Det är extremt otroligt att Paré skulle kosta mer än Dickinson. Beprövade importer i ligan kommer alltid tjäna mer än någon nykomling.

KB: Tittar vi bland AHL-spelare så tycker jag den där Yevgeni Kuznetsov ser lite intressant ut. Ett år kvar på kontraktet, men kanske kan nå en deal där Washington betalar en del av lönen för att bli av med honom...?

Bad_Brett: en del av lönen? Han sitter på ett kontrakt värt 80 miljoner kronor även nästa år. Han har blivit ned skickad till AHL just nu då han har haft det tufft både på isen och vid sidan om. Gör han en match där så slår han rekord i bäst betalda spelaren i ligan.

JoJo2613: Exakt. Washington köper ut honom för 75 miljoner så får han 5 miljoner i MoDo. Billigare än att ha honom i frysboxen. :-)

Sedan blir vi hundraprocentiga i alla straffläggningar.

V. Olofsson - Kuznetsov blir en fin duo.

Skulle Fabian illestedt i Mora kunna få en roll i Modo nästa säsong? Gillar honom och hans styrka i att täcka pucken

Steken84: Nej vi har tillräckligt med breddspelare, det är spets som måste in till nästa säsong

Bad_Brett:
En första med

Med Nylander - Kuzze - Goalofsson oj oj oj

Jahapp, då blir det att scouta Tobias Winberg i JYPs match 17.30, som uppladdning för MoDo-matchen ikväll👍

TickledDonkey:
Tolkar Gradin som att vi kunde matchat budet på JD men det fanns en osäkerhet ang om vi skulle klara oss kvar vid tidpunkten då han skrev på.

Tarasov: Höken sa i deras podd att vid den tidpunken låg vi inte ens nära Rögles bud. Så det tvekar jag på.

{10015}: kan matcha budet är inte samma sak som matcha budet ;)

{10015}:
Ok Gradin har fel och Höken har rätt ✅ då vet man

Tarasov: Josh är död för mig, en spelare som tog jaget före laget. Tacka vet jag våran Aagaard, det pratar vi lojalitet och hjärta!
Nu tar vi in en bättre center och hoppas Rögle får kvala nedåt nästa säsong medans vi spelar slutspel! 🥳

Gavelo: lugn nu

Tarasov: Tror nog mer på utomstående i detta fallet faktiskt. Finns fler parter än inblandade än Hinken.

{10015}: Mattias Ek rankar Vigge som vår bästa värvning den här säsongen. Sam i all sin ära men hur tänker han där egentligen?

Gavelo: Haha lite kul att en nordamerikan som byter klubb efter 2 säsonger är en svikare när Woods tar rekord när han spelar över 3...

Det är ju otroligt få NA spelare som är "lojala" i Europa. (eller för den delen på hemmaplan, buisness är buisness)
Är nog rätt lätträknade de Nordamerikaner som spelat flera år i SHL och bara spelat i en klubb.

Tråkigt såklart att Dicken lämnar men han är ingen hemsk människa för det.

Monno: Nej han är inte hemsk människa!

{10015}:
Ja du får ju göra som du vill. Gradins förklaring är däremot fullt rimlig.

Gavelo: herregud . Det är väl klart hans högsta prio inte är Modos framgång? Det var väl inte Foppa som matade honom vid bröstet?

Winberg highlights.. Ta bort om den postats redan.

www.youtube.com/watch?v=atn8lckRGkU

grimiss: Jag har min åsikt och behöver inte försöka bli övertalad!

Costanza: Ser utseendemässigt ut som en blandning av Norlinder, Cumiskey och Ahnelöv. Och verkar ju vara en allround back, så det bör ju stämma spelmässigt du också😁

Costanza: Ersättare till Brickely?!, bra storlek, allround och kan skjuta.

Costanza: han gör mål på Lassi!

Tarasov: Så varför inte bara vänta tills det är klart och skriva på ifall MoDo åker ur? För att kontraktet bara gällde just då? Rögle var väl också i farozonen vid det tillfället.

Brander:
Tyckte Gradin svarade på det rätt bra själv, det rör sig om mkt pengar och Rögle ville ha svar. Vilket också är rimligt de vill ju gå vidare.

Tarasov: Josh pratar säkert med sin NHL-brorsa också och vet att en karriär kan bli kort och ibland måste de ta ett super-bud som hamnar i knät. Han är proffsig och har hjälpt MoDo rejält. Bara inga snorungar slänger upp en korkad banner nu på hemma-stå. Nästa gång kanske MoDo gör en kupp likt Alexander Steen och budar över som en ful fisk..

Costanza: Vore ju ganska hemtrevligt om vi kunde plocka hem Sandin efter nästa säsong, lite payback!

Costanza: Kanske någon uppskattande banner?
Ett lag vars supportrar sköter saker snyggt blir också mer attraktivt för spelare att komma till och återkomma till.

Brander: 100% Jag har blivit så gammal att jag tom reagerar på "hata"-ramsorna och önskar mig mer fyndiga och ramsor som stöttar egna laget.

Gavelo: Bra Gavelo, ditt fel nu om han försvinner, han läser här hela tiden o ditt inlägg var droppen, nu skriver han på

Brander: Ja, du kan hockey! Gör som George och tänk tvärtom ibland :-) Tänk om Josh avgör i taket mot TIK i sjunde perioden på pass från Woods..

Brander:

För att Rögle ville inte vänta så länge..
Dom höjde ju med 50 00 extra om han kunde ge dom ett snabbare svar!

Om en chef på en annan firma frågar dig:
Du får 100.00 mer i lön om du kommer till mig jag vill att du ska leda vårat nu arbetslag, men då måste du bestämma dig inom 2 veckor.
Du har fått svar av din chef att han kommer inte kunna ge dig så myckre mer högre i lön än vad du har det idag,
Du kommer få mer , men inte mycket mer, Men du kommer vara ändå i fortsättning vara en av drivande på din avdelning.

Skulle du svara då okej jag stannar, Jag kan avstå den där dom där 100.000 mer på lönen?

« · 2664851 · »