{7633}: Jag skrev att jag förstår att han blev vansinnig efter det katastrofala domslutet. Givetvis försvarar jag inte allt han sagt.
Dock måste du hört vad han sagt då du fördömer det. Han kan ju skrikit på en medspelare eller domaren hört fel, men den som fördömt utvisning måste ju hört det. Annars vore det konstigt om man fördömer något som kan ha varit helt felaktigt.
Robin Ztorken L: Nej. Det gör jag inte. Ska man bedöma en match så tycker jag inte att det går att läsa statistiken och bara titta på den. Det är på tok för många tillfälligheter för att en match alltid vinns av det bättre laget.
Den här matchen har vi varit bättre i spel fem mot fem än dem. Spelar vi så i kvalet finns det inte ett lag som har en chans.
{5647}: Jo, i elitdrott är det resultatet som räknas, sen kan det se hur tjusigt ut som helst på isen. Men inga poäng så är det helt ovidkommande, hur spelet ser ut. Det hoppas jag även du förstår.
Monno: felaktigt är en sak, men det där är långt mer än det. Det är tjänstefel av domaren Welch utvisning är förvisso korkad, men domarna har släppt mycket värre saker än det där ikväll.
Synd på utvisningarna. Vi har varit bättre än dem med lila många på banan.
{5647}: Spelare väl för fan ingen roll om det var felaktigt beslut eller inte? Spela man mot ett lag som för kvällen har 100% i PP så ser man fan till att hålla käften!
Att vår ledande back sen är totalt jävla oduglig på att avväga när han kan vara ful och inte är ju ba skit i sig självt.
{7633}: Welch är verkligen inte i balans. Drar på sig onödiga utvisningar match efter match och är inte på långa vägar en ledare just nu. Kanske han skall vila någon match.
Robin Ztorken L: resultatet räknas, men ingen är väl så djävla korkad att man bara går på resultatet? Det finns inte en enda tränare på den nivå du tittar på som skulle bara kika på resultatet. Det måste man vara journalist eller någon som inte förstår idrott för att göra.
Steken84: Grattis saik. En jättetavla av domarna. Offsiden var det inte, utan vi skulle haft ett mot ett-läge. Inte bra, men jag förstår torp. Det var så sanslöst dåligt av domarna.
{5647}: Ja, vad ska man annars analysera efter? I elitidrott är det resultaten som räknas, men du kanske tycker vi håller till i korpen, vilket man kan tro.
Tycker att Butler passar in bra tillsammans med Skröder och Byron, med lite flyt hade han kunnat gjort 1-2 mål till. Sedan är gör kedjan med Nilsson, Jakobsson och Wahlgren det riktigt bra, gnuggar och är de som ligger bakom 1-0.
Nog borde den nivå vi ligger på idag räcka mot samtliga allsvenska lag.
{5647}: Näe men dom leder. Det gör inte vi, det är skillnaden mellan toppen och botten. Som jag sa dom spelar på halvfart och leder, vi kan spelar bra men vinner inte ändå.
{7633}: Jag tror att en sjuåring kan läsa resultattavlan. Men spelmässigt tycker jag att vi faktiskt lite bättre än dem, men Hanses leder målvaktskampen väldigt klart.
NuMo: Jo, men vi är ett cementerat bottenlag utan vinnarkänsla. SAIK segrar när dom vill emot oss och hur enkelt som helst. Dom har det i ryggen och vinner utan att spela bra. Vi kan spela bra, men vinner aldrig ändå, det är den stora skillnaden.
{5647}: skicka den där Djuse redan nu. Fy fan vad han är usel. Spelar alltid på chans, bjuder på massor av chanser jämt och är dessutom långt ifrån bra nog offensivt för att kompensera.
NuMo: Sådana enkla misstag vi gör får inte hända så många gånger under en och samma match. Nu är Skellefteå otroligt skickliga på att utnyttja alla våra misstag men håller vi på och drälla så här i ett kval så kommer motståndarna garanterat utnyttja det där med.
{7633}: Där leder dom .. I kvalet hoppas jag dom bestämmer sig för en målvakt och satsar på honom. Reideborn har högre kapacitet, men han är också den som släpper enklast puckar.
Gusse: Visst är det så men tycker inte det är Skellefteå som gör det bra det är vi som ställer till det hela tiden och ger Skellefteå gratis chanser hela tiden. Och där kom 2-3 som man skrev om tidigare............