MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Det vore kul att höra en liten kommentar från alla Westin-älskare här på Hockeysnack. Enligt min mening skulle han knappt platsa i Allsvenskan med det spel han visar upp. Sondell är också katastrofal, men Westin är verkligen i en klass för sig. Någon kanske kunde ringa honom och läsa upp betydelsen av "Markeringsspel".
Jag har en väldigt bra fråga!
Vilken målvakt är den sämsta värvningen?
Morrisson
malek
man förstår ju att den betalande publiken är aningen less
Flest mål i en match
6
Lars-Erik Ericsson Brynäs IF
(1975-10-19, mot Färjestads BK h.)
Tomas Forslund Leksands IF
(1994-10-02, mot Rögle BK h.)
Flest poäng i en match
8
Pauli Järvinen Luleå HF (4+4)
(1990-10-11, mot MoDo Hockey h.)
Efter den sista matchen låtsades jag vara sjuk dagen efter och stannade hemma från skolan.
Björn W:
Skönt, tack för rättelsen!
Blev orolig att denna match skulle bli historisk även i det avseendet...
Redigerad kommentar
Pickadollen är väl den som håller ihop detta gäng ikväll!!!
Alltid något
15:23
3 - 4
30
Marcus Paulsson (Per Åslund)
Status: EQ POP: 1,11,22,30,42,55 NEP: 7,9,17,26,27,35
15:14
3 - 3
15
Kent McDonell (Antti Pihlström, Ari Vallin)
Nu kan jag slappna av och fokusera på Tifo-verkstaden imorgon kväll. Ska bli kul att stå på en bortasektion som har mer liv än hela FC hade ikväll, vi får säkert en Foppa-comeback out of the blue när vi väl är där också.
Men de är skrämmande att modo kan vara så här dåligt!
De är frågan om de är sportsligt att vi går till slutspel för vi lär inte ha direkt mycket att säga till om där!
Spud: Nä inte ens jag kunde hålla Westin om ryggen idag. Men det är ju olustigt att Sondell inte bänkas i samma ögonblick som Jens för han var värre än bedrövlig.
Berka skrev:
REVANCH 2009
Har jag missat nått ?
Berka
Det är 2010 nu... :-(
Golfsäsongen kommer tidigt denna vår igen för våra Modospelare.
Ja hade detta varit frölunda,lhc,hv71 eller fbk så hade man skickat iväg massa spelare och skaffat nya för längesedan, vist är ekonomin olika men de är ju så, värvar man dåligt från början så blir det dyrare i längden.
ist. för att värva spelare som ev. kan bli bra (mza) så lägg slantarna på rejäla värvningar som man vet vad man får.
Jag vill inte se en ny josef hrabal värvas till laget.
Jag hoppas innerligt varenda jävla spelare i Modos A-lag skäms som hundar efter dagens match. De spelar så in åt H-E lojt och ryggradslöst så jag anser att de för tillfället kan åka till en "varm plats".
Sparka Sondell, skicka Westin till Svettan och låt Hasse gå i pension. Gör det nyss. Övriga spelare, med få undantag, kan söka sig om efter nya arbetsgivare så fort säsongen är över.
Sedan kan Freddan säga upp sig och börja dagdriva i Bjästaområdet, igen. Och ta med dig Horava och Steen, är du snäll.
Fyy faan, skämmes era patetiska ....!!!
Även i resten av matchen visade dom gott gry fast man undrar varför Toukko ramlar efter varje tackling han delar ut oavsett om han vinner den eller inte.
En 3:e snabb och stark länk i den kjedjan kan bli vansinnigt jobbiga att möta.
Sen skulle jag inte grina om mza,skröder,susse delade på sig för dom kan så mycke bättre än vad dom visar upp för tillfället.
Bonsaksen bör väl kanske spelat till sig en plats i laget efter dagens insats som jag tycker var helt okay, sondell,vestin och hasse får kliva åt sidan för dessa 3 herrar var motståndarnas segervapen i denna match och som så många ggr förr. Eddie larsson bör väl oxå kunna vara aktuell?!
Mer kreativ back får man leta efter.
Tar ju en stabilt defensivt back a la Tribuncovs över Daniel "jultomten" Sondell vilken dags som helst.
Förmodligen är det så här: Sondell ställer ofta till det i egen zon och när laget är under press kan det vara svårt att ta sig till båset, speciellt under bortamatcher.
Pikkarainen är betydligt bättre på att få ut pucken ur zon och kan därför ta kortare byten.
En sån back ska väl knappast platsa i sveriges högsta liga?
Tommy wargh var dubbelt så bra fast han var 2 meter kortare och 10 kilo lättare, men han ville vi inte ha kvar, så varför har vi då kvar sondell?
Hoppas verkligen freddan hittar 2 backar fortare än fortast.
Nån som har koll på finska ligan. är det inte nu de sämsta lagen brukar börja dumpa sina spelare för att spara cash? Nån back där som kan slå en passning, kanske rensa i egen zon, utan indianare? Isf tipsa Freddan, han själv verkar inte ha tid att jaga, inte ens de 2 timmar per dag han avsatte tidigare.
Hedin, kom tillbaka, ALLT är förlåtet!! Eller lilla Wargh!
Redigerad kommentar
MODO Hockey - Nyheter
Och Milo skyller på disciplin och då även sig själv (andra länken). Men gör nåt då rå...
Krönika: Tyvärr, det var ingen undantagsmatch... - Sport - allehanda.se"Det är mitt fel - inte spelarnas" - Ishockey - allehanda.se
Sen får vi ju innerligt hoppas att hasse tar sitt förnuft till fånga och slutar efter denna säsong., vestin borde nog åka till allsvenskan och försöka utvecklas till något mer än en medelmåtta med taskig skridskoåkning.
Timander borde kanske oxå sluta medan han har hedern kvar för de börjar se segare och segare ut för han.
kort och gott en föryngring av hela laget är ett måste, svarten,salle,susse,foppa mm i all ära, menderas bästföre datum har helt klart passerat och dom blir inte bättre och mindre skadebenägna ju längre tiden går.
Ett ungt tekniskt och skridskoskickligt lag som har framtiden för sig är min önskan till nästa säsong!