MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Nä visst ja du tillhör ju Brynäsboken. Den enda boken med fler troll än SAIK.
J F K: Ni har ju ett bra lag om Huras får ihop allt. Målvakterna däremot...kan de verkligen bära er långt?
Kul att höra fågelholken Grandin prata om hur viktigt det var att vinna innan matchen.
Men nu verkar man ta i lite mer.
Spela med tempo o försöka vinna tyckte jag mig läsa någonstans. :)
Blir lite avslaget o oinspirerat. Skulle man ge ut plus så får man gräva en hel del.
Det står 1-1...
Modo har nog minst en växel kvar för det är bara de yngre som är bra.
https://www.youtube.com/watch?v=T9TZ_2VPFFU
Fast är han sjunde för att det finns 6 som är bättre eller 6 som dom är villiga och ge chansen till före han.
Är ju fortfarande 17 medan flesta andra är 18 och 19 så är väl inte konstigt att 18-19 åringar har lite mer förtroende.
Någon som hört något mer om Elias Pettersson till Modo? Gick det inga rykten tidigare i våras/somras?
F.d fackföreningspamp med kontakter ;)
Icing-Ove:
Burkölen och Apan? Det är Sven-retorik, ju :)
hellge: Nu är detta ju en helt annan diskussion. Men, om, OM Sundsvall skulle gå och bli det bättre laget i framtiden. Kommer inte Timrå tappa sjukt mkt på det?
hellge: Jag också. Dock kanske det var magstarkt att gissa att de och Sundsvall hamnar på den nedre halvan av tabellen. Skulle du nämna något sådant för brynäsfans så svämmar de över här med massa okvädningsord...
Jag hoppas att Timrå får behålla lite spelare (och de verkar man ändå gjort) för det är jobbigt att hela tiden släppa fram unga spelare för att bara se dem försvinna...
Hahl Bundy och Monno:
Min avsikt var inte att vara oförskämd mot Timrå och Sundsvall. Jag vill helt enkelt ha SHL-motstånd för att vi spelar i SHL, simple as that.
Själv önskar jag att Timrå en dag åter kommer upp i högsta serien. Det vore fantastiskt. Gärna Löven också.
Jag älskar tanken på att SHL-lagen en dag åter igen ligger som ett pärlband längs hela norrlandskusten - Luleå, Skellefteå, Löven, MoDo, Timrå, Brynäs
supertr?tt: Jag hade sett nästan alla matcherna på Webben (en på plats) och det är endast en som sticker ut positivt. Den senaste mot Skellefteå var riktigt bra och med ett helt annat tempo än tidigare.
Jag pratade dessutom med en av spelarna nyligen som trodde att många av jänkarna hade mer att ge när serien väl börjar. "De rutinerade brukar aldrig köra skiten ur sig på försäsongen" sade han ungefär.
J F K: Jag har bara sett en match på webben den här försäsongen, då såg det sådär ut.
Tror att det här laget borde hamna topp 6-10 ungefär men hoppas det blir bättre-
Om du vill ha en förklaring till mitt svar till tiken är det enkelt, vi spelar i högsta divisionen och har gjort det med ett undantag under hela min uppväxt. Det gör inte och har inte Tik gjort.
Att jag sen gärna ser att Tik får ordning på ekonomi och arenafrågan samt kommer tillbaks till högsta serien, gärna på Linköpings bekostnad, är en helt annan sak.
Sven Tuta:
Ja, han utstrålar energi och attityd så här långt.
Annars kan man tycka att vi borde spela mot SHL-motstånd. Sundsvall och Timrå kommer väl husera i botten av allsvenskan får man förmoda.