Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
modomille: MoDo borde kunna lasta upp en dyr jävla förstakedja men känslan är att det finns en handbroms i klubben. Vi får se vilka de blir. Spännande hursomhelst!
Sv: Silly Season
mattias - 74: Nu snackar vi ju dock HA och inte SHL, sen tror jag ingen här förväntar sig att han ska vinna den interna poängligan. Han kommer nog vara den som på pappret är den svagaste spelaren av dom som vi ska ha in.
+ 1
Sv: Silly Season
Vargen:
Han är bra inget snack om saken men tro inte att Karlberg skall vinna den interna poängligan för det kommer han inte göra
Hans farsa vet nog hur han skall spela honom men som supporter till Leksand så känns han som en stabil allsvensk spelare
Han var ok i SHL inte mer
Att han gjorde bra ifrån sig var att han hade bättre spelare omkring sig men jag unnar honom all lycka men jag skulle tona ner förväntningarna en aning
Han är bra inget snack om saken men tro inte att Karlberg skall vinna den interna poängligan för det kommer han inte göra
Hans farsa vet nog hur han skall spela honom men som supporter till Leksand så känns han som en stabil allsvensk spelare
Han var ok i SHL inte mer
Att han gjorde bra ifrån sig var att han hade bättre spelare omkring sig men jag unnar honom all lycka men jag skulle tona ner förväntningarna en aning
Sv: Silly Season
Frontschwein: högsta önskan hade varit direkta bryt av kontrakt med bedrövliga berglund och måns.
Då hade vi haft pengar till en till toppback och en riktigt bra forward till. Nu står vi med två riktiga blysänken i budgeten..
Op ser jag inte heller nån funktion hos. Gör en bra match på 20.
Fortfarande sexa. Får vi in två stycken av shl kvalitet modell högre i första kanske vi kan ta oss oss till final.
Då hade vi haft pengar till en till toppback och en riktigt bra forward till. Nu står vi med två riktiga blysänken i budgeten..
Op ser jag inte heller nån funktion hos. Gör en bra match på 20.
Fortfarande sexa. Får vi in två stycken av shl kvalitet modell högre i första kanske vi kan ta oss oss till final.
Sv: Silly Season
Costanza: nu gör jag alltid för att jinxa detta. Karlberg är naturligtvis en jävla sniper och har en grym bössa.
Får han en speluppläggare bredvid sig så kan denna spelartyp vara direkt avgörande.
Jag är kluven till om tränarrelationen behöver vara negativ. Den kan faktiskt också ha en positiv inverkan. Vet flera gånger folk som jobbat far och son och det kan snarare leda till högre kravställan.
Nä. Jag är positiv till denna värvning egentligen. Bättre än topping iaf och Linus.
Får han en speluppläggare bredvid sig så kan denna spelartyp vara direkt avgörande.
Jag är kluven till om tränarrelationen behöver vara negativ. Den kan faktiskt också ha en positiv inverkan. Vet flera gånger folk som jobbat far och son och det kan snarare leda till högre kravställan.
Nä. Jag är positiv till denna värvning egentligen. Bättre än topping iaf och Linus.
+ 2
Sv: Silly Season
Frontschwein: Han gjorde 20 poäng då han inte hade skadproblem. Det är två poäng och sex mål bättre än Nolan Stevens gjorde I vinter for Leksand. Det är väl också tänkt som en center i fjärdekedjan för SSK i vinter då tänkte du?
Förra säsongen var Kelleher bäste poängplockare I MoDo på 21a plats i poängligan.
Förra säsongen var Kelleher bäste poängplockare I MoDo på 21a plats i poängligan.
+ 3
Sv: Silly Season
Frontschwein: Jag gillar dig Frontsy! Nu blir ju inte MoDo favoriter i HA direkt. Passar oss perfekt.
Sv: Silly Season
Frontschwein: Om du har rätt i den placeringen så tatuerar jag ditt användarnamn på bröstet.
+ 3
Sv: Silly Season
Willow:
Som jag skrev för 2 veckor sedan..
Bra Ålder.
Bra skott ( Rightare = +)
Bra karakrär/Energispelare.
Bra fart på rören.
Förmidligen inte så dyr heller. =
Pengar till 1 toppcenter och 1 spetsig ytter!
Noterbart:
Fick börja med en tuff skada förra säsongen.
Sedan fick han alrig någon riktig kedja att spela med.
Fick hoppa runt lite i ett Leksands som hade en tuff säsong att få ordning på grejorna...
Som jag skrev för 2 veckor sedan..
Bra Ålder.
Bra skott ( Rightare = +)
Bra karakrär/Energispelare.
Bra fart på rören.
Förmidligen inte så dyr heller. =
Pengar till 1 toppcenter och 1 spetsig ytter!
Noterbart:
Fick börja med en tuff skada förra säsongen.
Sedan fick han alrig någon riktig kedja att spela med.
Fick hoppa runt lite i ett Leksands som hade en tuff säsong att få ordning på grejorna...
+ 2
Sv: Silly Season
Vargen: Utveckla vad i hans spel som gör att han inte passar att spela högt upp i laget?
+ 2
Sv: Silly Season
Här har vi nummer ett i poffabomb 2026. Tränarens grabb. En helt okej forward, men går nog inte ens in i förstakedjan hos toppkonkurrenterna. Däremot säkert fantastisk karaktär.
Nä. 6e platsen kvarstår.
Karlberg kommer sluta på plats 17 i allsvenskans totala poängliga.
Nä. 6e platsen kvarstår.
Karlberg kommer sluta på plats 17 i allsvenskans totala poängliga.
Sv: Silly Season
Vargen: förrförra säsongen. Jag trodde man åkte ut den gångna säsongen. Inte den han gjorde mycket mål i, men...
+ 1
Sv: Silly Season
Vargen: Då fick han möta Skellefteå, Frölunda och Färjestad. Nu ska han möta Visby, Vimmerby och Almtuna. ;)
+ 1
Sv: Silly Season
Vargen: Varför jämför du honom med fjärdekedja spelare? Han ska spela högt upp i laget.
Sv: Silly Season
Willow: Kan du utveckla varför att han gjorde nästmest poäng av alla spelare gör honom lämplig till en förstakedja? Var inte Leksand jumbo och åkte ur?
+ 1
Sv: Silly Season
Vargen: ? Funkade ju bra när han gjorde sin bästa säsong i Leksand 24/25 då också under sin far.
Sv: Silly Season
mattias - 74: Vi har ju redan Sebbe, Bjerselius och OP. Så varför ska vi ha honom? Innan alla dömer ut mig vill jag säga att jag tycker Hinken värvat rätt bra hittills. Wahlberg, Rosén och Yoon är stabila värvningar. Men här ringer varningsklockorna för mig. Bara det facto att tränaren Karlberg uppenbarligen vill ha sin son i laget gör mig orolig. Han kan ju knappast vara taggad på att bänka honom om han inte platsar.
+ 1
Sv: Silly Season
mattias - 74: ändå gjorde han näst flest mål av alla spelare i Leksand förrförra säsongen...
Jag tycker definitivt han ska spela i en toppkedja.
Jag tycker definitivt han ska spela i en toppkedja.
+ 4
Sv: Silly Season
Zource:
" Men ska han spela i en förstakedja? "
Nej det skall han inte, han är en spelare för 3 -4 kedjan beroende på vilken hockey man spelar
Han är inte stjärna men en spelare som sliter och ger allt i varje byte, ingen målspruta
" Men ska han spela i en förstakedja? "
Nej det skall han inte, han är en spelare för 3 -4 kedjan beroende på vilken hockey man spelar
Han är inte stjärna men en spelare som sliter och ger allt i varje byte, ingen målspruta
+ 3
Sv: Silly Season
Costanza: Säkert bättre än en chansning från Nordamerika. Men ska han spela i en förstakedja?
+ 2
Sv: Silly Season
Haakana32: Exakt, men vi får se. Jag tycker spelaren Karlberg är bra och tror att han kan göra mycket poäng i HA.
+ 1
Sv: Silly Season
Haakana32: Nu lär han vara en toppspelare på den här nivån. Minns inte om Foppa fick skit för att han fick för mycket speltid.
Det måste ha varit svårare I Leksand.
Hoppas att han är skadefri för jag gillar honom. Bra driv och skott.
Det måste ha varit svårare I Leksand.
Hoppas att han är skadefri för jag gillar honom. Bra driv och skott.
+ 2
Sv: Silly Season
JoJo2613: Bara att välkomna Karlberg och skita i all skit. Bra spelare om han vill till Ö-vik.
+ 1
Sv: Silly Season
Här är alla hans mål från säsongen 24/25. Verkar ha rätt fin bössa och sikte
Länkar:
- YouTube
- YouTube
Sv: Silly Season
modomille: Tror Karlberg är bra i allsvenskan men gillar inte alls pappa-son. Det slutar sällan bra och vi vet att det kommer gnällas så fort det går tungt och han fortfarande får speltid.
+ 1
Sv: Silly Season
+ 1
Sv: Silly Season
Smurfen:
Det här visar det vilken kung Widebro är som kan gå in och förklara hela tillvägagångssättet och vilka vägar det går/ man måste ta för att kunna hantera frågan i det medlemmarna vill...
Men inte nere i Karlstad..
Där svarade man bara med avslag och sedan var cirkusen igång..
Ich medlemmarna vann... Lycka till säger jag!
Det här visar det vilken kung Widebro är som kan gå in och förklara hela tillvägagångssättet och vilka vägar det går/ man måste ta för att kunna hantera frågan i det medlemmarna vill...
Men inte nere i Karlstad..
Där svarade man bara med avslag och sedan var cirkusen igång..
Ich medlemmarna vann... Lycka till säger jag!
+ 1
Sv: Silly Season
Modo-Målet:
Det förstog väl alla här inne att ingen skulle våga öppna kakhålet offentligt och kritisera och kräva Hinkens avgång.
Nä då sitter man som små skolpojkar och nickar och säger ja bara på alla frågor..
Eller så vågar man inte dit i huvudtaget utan trivs bäst som ett gömt troll bakom en data och spy galla...
Så största orsaken är fömodligen att man bara är ett Noccotroll och iinte någon medlem som MoDoit.
Patetiskt!
Det förstog väl alla här inne att ingen skulle våga öppna kakhålet offentligt och kritisera och kräva Hinkens avgång.
Nä då sitter man som små skolpojkar och nickar och säger ja bara på alla frågor..
Eller så vågar man inte dit i huvudtaget utan trivs bäst som ett gömt troll bakom en data och spy galla...
Så största orsaken är fömodligen att man bara är ett Noccotroll och iinte någon medlem som MoDoit.
Patetiskt!
+ 11
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Kindwsll, Johan Larsson, Lindstein och många andra spelare med Brynäs. Du menar att de var dåliga säsongen Brynäs gick upp i och med det.
Jag har hört saker som gör att jag är helt övertygad om att många av de spelarna du nämner kommer vara betydligt bättre den här säsongen med stor sannolikhet.
Backsidan är oerhört mycket rörligare och kommer göra stor skillnad på anfallsspelet.
Vi får väl se i och med att det är upp till bevis i höst.
Jag har hört saker som gör att jag är helt övertygad om att många av de spelarna du nämner kommer vara betydligt bättre den här säsongen med stor sannolikhet.
Backsidan är oerhört mycket rörligare och kommer göra stor skillnad på anfallsspelet.
Vi får väl se i och med att det är upp till bevis i höst.
Sv: Silly Season
Frontschwein: jag tycker det var mycket tråkigt att du inte var på plats för att lyfta dessa exempel och förklara hur dåligt han presterat de senaste åren. Vi på HS are bakom dig.
+ 1
Sv: Silly Season
Bad_Brett: vi kommer bara få oprövad skit på sista platserna. I klass med swett, oregan och hutsko
Du inser inte hur rätt du har tragiskt nog.
Du inser inte hur rätt du har tragiskt nog.
+ 1
(kanna på) sen kan jag inge mer
Fyll på någon Tack !