Rögle - MODO Hockey 2010-01-09
Redigerad kommentar
NuMo:
Ja, denna match hade vi vunnit med ett bättre målvaktsspel, så är det bara....
Just nu är jag så arg att jag faktiskt inte borde skriva något mer, så det är nog bäst att jag slutar...
MZA ska sitta på bänken nästa match. Sådana där gester gör man inte mot sin målvakt.
Han släpper returer 3 m rakt ut på hälften av skotten.
Han orkar inte hålla upp överkroppen vid sidledsförflyttningar.
Alldeles för ofta ser det ut som att han inte har en aning om vart pucken är.
Ge grabben en chans att få vara andrekeeper bakom en riktig målvakt så kan han nog hålla måttet om ett par år.
Nikki Nine: Och sa någonting. Inte schyst.
Men spelarna tröttnar väl till slut på att de inte kan lita på den sista utposten. Det virriga backspelet är till viss del en följd av att man inte kan lita på att målvakten gör sitt jobb samt att när han gör det så slutar det oftast med en retur rakt ut i slottet. Första rejäla skottet Svedberg sög åt sig idag kom i efter 58 (femtioåtta) minuter jämt. Grabben behöver en förstemålis att lära av, han klarar inte av att inneha första spaden. Än, får vi hoppas.
Man sjunker in mot eget mål och får en liten box då man inte litar på målvakten.
Jag tycker att Svedberg ska stå, och få nytt långt kontrakt. Att stå i båset gör ingen målvakt bättre, eller hur Zacke?
Om vi menar allvar med en generationsväxling funkar det inte att hacka ner på alla som inte har HÖG jävla ES kapacitet dag 1 och ersätta med dyra föredettingar. Den utveckling Svedberg hade inför denna säsong är enorm, och vem tror att han är på toppen av sin kapacitet nu?
Svedberg är min man nästa år.
Jag har sagt det i flera veckor nu att Svedberg behöver få vila och rensa skallen lite. Varken Zacke eller Malek kommer att hålla måttet kan vi anta, så både för Svedbergs och för vår skull så behöver vi en målvakt. Därmed inte sagt att det finns en vettig målvakt där ute som vi kan få.
Tyvärr så har Modo satt sig i en omöjlig position. Värvandet av Malek i stället för en bra målvakt har visat sig ödesdiger.
Zacke har gjort sitt i Modo, vilket vi supportrar efterlyst länge, så det är ingen utväg. Även om han blivit bättre och bättre och nu börjar närma sig sina bästa år.
Återstår då Svedberg tyvärr. Det var bara ett år sedan han knappt kunde ta en enda puck när han fick chansen i A-lagsmatcher. Helt klart har han blivit bättre. Sen tror jag att det kan vara gott gry i pojken. Jag säger som LJ. Om ett par år så kan Svedberg vara mogen på riktigt.
Här är länken till Modo-TV arkiv. http://modoarchive.hockeyligan.se/ Leta upp Lelle Hermansson i en intervju. Lelle är otroligt imponerad av Svedbergs vinnarskalle och jämför honom i det fallet med en tjurig Foppa.
Jag tror att det är en utopi att hitta en "förstemålvakt" som kan vara mentor åt Svedberg redan den här säsongen.
Redigerad kommentar
Visst behöver backarna spela bättre men målvakten är den överlägset viktigaste spelaren och de vi har räcker tyvärr inte till.