Match-chat, Timrå-Mora 2/11
« Föregående · 447840 · Nästa » Till forumet
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
PP, Timråutvisning för roughing - något som MIK annars är bäst på i elitserien :-)
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Sa han Leinonen? Det är väl Höglund som står? Lite nervöst för det, hoppas han visar sin bästa sida!
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
3-0, totalt håglöst MIK och nytt timeoutrekord (?) för Harald efter 11.45.
Är detta med att släppa upp motståndarna till tidig ledning en strategi eller bara... slött.
18 insläppta på knappt tio perioder är för mycket.
Är detta med att släppa upp motståndarna till tidig ledning en strategi eller bara... slött.
18 insläppta på knappt tio perioder är för mycket.
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Två skott i magen, två returer, två mål. Håglöst MIK. Vad händer. Låter inte som Mora......
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
henrikj:
jahapp, då är jag med. nu kan det bara vända.
vagga in dom i falsk säkerhet, precis som vanligt, ser jag...
jahapp, då är jag med. nu kan det bara vända.
vagga in dom i falsk säkerhet, precis som vanligt, ser jag...
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: Det är till att göra det grunligt då. 3 skott och ingen farlighet alls.
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Det är två tredjedelar kvar av matchen. Nog ska vi kunna göra fyra mål på 40 minuter. Södertälje har det värre. 0-5.
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Hade MIK varit ett vanligt hockeylag hade jag sagt "nåja, det är inte borta mot Timrå vi ska ta våra segrar".
Men nu är inte MIK 2004 ett vanligt hockeylag. Så det lär väl bli 3-3 och sudden...
Men nu är inte MIK 2004 ett vanligt hockeylag. Så det lär väl bli 3-3 och sudden...
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Step:
Det räcker med tre välriktade skott i andra, samt en egen igenspikad kasse för att vara uppe i kryss till tredje perioden.
som mina gamla kaniner brukar säga; hoppet är det sista som överger människan...
Det räcker med tre välriktade skott i andra, samt en egen igenspikad kasse för att vara uppe i kryss till tredje perioden.
som mina gamla kaniner brukar säga; hoppet är det sista som överger människan...
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Södertäljes målvakt Rastislav Stana släppte in fem mål på 16 minuter. Då fick han inte spela mera för idag. (Ja, om inte Timo gör en Boork och sätter in honom igen.)
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Nalia:
Nja - tänk som så att 0-4 i början på andra, mot ett topplag i elitserien, det är normala siffror, eller nästan bra, med tanke på att vi bara är ett div 1-gäng. Det är ju skillnad på ES och Div 1, har vi ju fått höra.
Nja - tänk som så att 0-4 i början på andra, mot ett topplag i elitserien, det är normala siffror, eller nästan bra, med tanke på att vi bara är ett div 1-gäng. Det är ju skillnad på ES och Div 1, har vi ju fått höra.
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: Ja om vi ska se det på det viset så *S*
Vi får alltså glädja oss åt att vi är Sveriges bästa div-1 lag med andra ord?! :)
Vi får alltså glädja oss åt att vi är Sveriges bästa div-1 lag med andra ord?! :)
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
"Timrå får ju inte ens låna pucken i box play..." säger de på webradion.
Man får ikväll vara glad för det lilla.
Man får ikväll vara glad för det lilla.
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Jag får inte höra mycket av matchen i webbradion, den verkar ha spatt på att buffra :(
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: Jag tror att mitt nät har segat ner sig totalt..om nu det ska ha någon betydelse, men sändingen bryts med jämna mellanrum :(
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Nalia:
Tyvärr verkar det inte bara ditt nät som har segat ner sig ikväll :-(
Tyvärr verkar det inte bara ditt nät som har segat ner sig ikväll :-(
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
insu: Mycket irriterande :(
Men nu stänger jag snart av iaf...har någon konstig tanke av att det brukar gå bättre om man stänger av när det går så här?!
Hm..har kollat på en lägenhet idag, och om Mora torskar så hoppas jag att det är ett tecken på att jag får den...det ska ju vara någon slags balans mellan positivt och negativt säger dem.
5-0 *gråter*
Men nu stänger jag snart av iaf...har någon konstig tanke av att det brukar gå bättre om man stänger av när det går så här?!
Hm..har kollat på en lägenhet idag, och om Mora torskar så hoppas jag att det är ett tecken på att jag får den...det ska ju vara någon slags balans mellan positivt och negativt säger dem.
5-0 *gråter*
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Nalia:
Jag tycker vi ska vara glada om vi lyckas plumpa bara en gång var femtonde omgång.
Jag tycker vi ska vara glada om vi lyckas plumpa bara en gång var femtonde omgång.
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru:
Instämmer. Men fem inläppta per match oroar lite.
Det är i alla fall tydligen kul hockey just nu, och målvaktsbyte efter fem insläppta funkade ju bra mot Malmö. Fast då hade vi förstås gjort fyra...
Instämmer. Men fem inläppta per match oroar lite.
Det är i alla fall tydligen kul hockey just nu, och målvaktsbyte efter fem insläppta funkade ju bra mot Malmö. Fast då hade vi förstås gjort fyra...
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
100-4 i skott i andra perioden enligt Swehockey. Då måste Bengan ha lirat rätt bra, även fast han blev utbytt.
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: Jo självklart...men jag brukar ha svårt att se det så förräns dagen efter match.
Efter Moras framgångar hittills så har jag nog blivit lite kräsen *S*
De gör ett kanonjobb så här långt i serien..och en förlust då och då är som sagt inte hela världen, men det är som nämns här nedan antalet insläppta mål som oroar.
Efter Moras framgångar hittills så har jag nog blivit lite kräsen *S*
De gör ett kanonjobb så här långt i serien..och en förlust då och då är som sagt inte hela världen, men det är som nämns här nedan antalet insläppta mål som oroar.
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: Måste nog medge att jag började garva när jag läste ditt inlägg. Du har en skön inställning, gäller att se det positiva. :)
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Rent tabellmässigt så är det oerhört mer vägvinnande att förlora en match med fem-sex-sju mål, och vinna resten, än att vinna en och förlora en fem-sex-sju med uddamålet.
Visst svider 5-0 lite grann, men vi är i sextonde omgången, och detta är första gången vi inte alls varit med i matchen. Upp med hakorna - VI GER OSS ALDRIG!
Visst svider 5-0 lite grann, men vi är i sextonde omgången, och detta är första gången vi inte alls varit med i matchen. Upp med hakorna - VI GER OSS ALDRIG!
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: Spräckte nollan nu iaf :)
Du har helt rätt och imorgon kommer jag som sagt att se det precis som du ;)
Du har helt rätt och imorgon kommer jag som sagt att se det precis som du ;)
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru:
No! Not Bergkvist.
49.35 5 - 1 EQ Mora 70. NOLANDER, Peter
No! Not Bergkvist.
49.35 5 - 1 EQ Mora 70. NOLANDER, Peter
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Ola:
Vi får väl stämma webbradion, som svamlade så fel om Bergkvist.
Vem vet - de kanske bladat ihop Timrås fem mål också - egentligen kanske det står 2-4 till Mora..?
Vi får väl stämma webbradion, som svamlade så fel om Bergkvist.
Vem vet - de kanske bladat ihop Timrås fem mål också - egentligen kanske det står 2-4 till Mora..?
Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru:
Tycker faktiskt att Timrås webbreportrar befinner sig ganska långt ner på kvalitetsskalan. Trött och oengagerat förutom när det är MÅÅÅL. Det var klart bättre i Gävle.
Tycker faktiskt att Timrås webbreportrar befinner sig ganska långt ner på kvalitetsskalan. Trött och oengagerat förutom när det är MÅÅÅL. Det var klart bättre i Gävle.
« Föregående · 447840 · Nästa »
Välkommen tillbaka 19.00