Silly Season 08/09
hej nalia, jag har tolkat artikeln lika som du har gjort.
skulle vi ha fel så lär vi veta det snart, men hoppas förståss att han stannar.
som han spelade igår karln, hade vi haft nån annan målis så hade vi torskat.
Massebros:
Vågar man fråga vad din källa är för detta tvärsäkra uttalande?
Om det är en Internetsida skrivet på ett språk du inte behärskar, alternativt andra tvärsäkra uttalanden från personer som läst en Internetsida skrivet på ett språk de inte behärskar, så ger jag inte ett vitten för vad du säger.
Så, vad baserar du ditt uttalande på?
Nalia:
Insus länkade artikel är ju också initialt baserad på den slovenska sidan. Artikelfrfattaren Jörgen Wåger har pratat med Robert, men jag tolkar texten som om det inte direkt var någon djuplodande intervju, utan mer ett byte av ett fåtal meningar.
Det kan mycket väl vara så att Robert sagt att Jesenice vill ha tillbaks honom, och att han hoppas att det löser sig under helgen - och den gode Jörgen tolkat lite annorlunda.
Jag har ingen större koll på hur mycket vitblått orch-blod han har i ådrorna. Men ju mer, desto större lust att vränga verkligheten till vår nackdel.
Konspirationen, ni vet. Konspirationen.
Nåväl, Wengi skjutsar honom just nu till Arlanda för vidare transport till landslagslägret. Efteråt kan han svara på om hela bohaget följde med, eller om packningen bara bestod av klubb, plock, benskydd och tandborste.
Från: Wayne Gresky Historik
[Igår kl. 22:45] jo tuokko är skadad, överansträngd ljumske tror jag, men det verkar inte allvarligt. vi spelar ju genomuselt nu, och nytt blod i vår trupp skulle inte skada, ska någon in så måste någon ut och då är det väl inte otänkbart att tuokko får gå. ta Snellman på köpet, han är ännu sämre. ;)
Har hört lite tissel-tassel på byn som pekade emot att den gamle Morakeepern skulle visat intresse för att komma tillbaka från HIFK.
Blev ju knappast till det sämre,Pitten är väl i klass med Kristan om inte bättre...
Det är ju ofta så att det laget som har den bästa målvakten tar steget upp i ES,det är bara Leksingarna som missat det.
Det blir en stenhård KS i år igen,får väl se om BIF är där,förmodligen:(
Nog tycker ja Juha är bättre, iallafall mycket jämnare än Kristan.
Så jag ser det som ett uppköp ja.
LIF har väl ingen därbak nu som är nåt att luta sig mot när det blåser till och kraven börjar komma på laget. Lyckas de inte i år så är det nog nära på slut där nere.
Det har ja tyckt länge.........lite förvånad att han är kvar överhuvudtaget ja.
zeb:
Juha är nog inte billig, men det är inte heller Kristan.
Och jag kan inte tänka mig att Mora fortsätter att betala Kristans lön om han själv väljer att lämna klubben.
Billigare än Kristan är han nog, sen antar ja att de bara skrivit säsongen ut nu. Lasse har ett gyllene läge nu att visa hur bra han är, plus att Juha vet att han måste spela på topp för att få stå.
I en ev KS kan allt hända, tror att vi grejar en plats dit. Känns som att Almtuna snart kommer att kurka.
Växjö skall vi bara ha bakom oss oxå.
Just nu är vi i stort behov av en stabil målvakt.
Bättre två än en. Juha, Juha.
Hade vi tillräckligt starkt lag 2004?
Tubest: Nått så sällsynt som klubbkänsla?
Perfekt att Juha var ledig. Förhoppningsvis är han lite mera jämn än tidigare (minst 92% vill jag se).
Detta är kanske början på återtåget, med fler före detta MIKare?
läxingarna måste ha att välja på pest eller kolera...
Klubbkänsla har han säkert, det tvivlar ja inte en sekund på.
Men ja anser att han blivit helt sidsteppad av Harald som "vägrat" att spela honom. 6 av 37 matcher betraktar jag som ett hån mot Lasse.
Han är en riktigt bra målis, det bevisade han inte minst ifjol när Juha sviktade.
Zacke blev behandlad på samma sätt de säsonger som Harald tränade MoDo.
Krizan var uttalad förstemålvakt, så oavsett om Zacke gjorde två bra matcher i rad (vilket iofs hände ytterst sällan!), så stod sedan Krizan 7-8 matcher innan det blev Zackes tur igen.
Knappast så utvecklande, helt otroligt att han stannat kvar så länge som han gjort. Nu tror jag inte att han kommer att växa ut till en stabil förstemålvakt i ES i vilket fall, men helt klart har det hämmat hans utveckling.
Så jag tror det där är Haralds filosofi bara, kör med en målvakt i 80-90% av matcherna....
Tycker det låter som han är tillräckligt bra för att spela i AS.
Eller ville du hellre ha en "läxansvärvning"?
jag tror också att det kan bli bra med honom. men oavsett vad fansen tycker så borde han få chansen att visa upp sej innan fansen sågar honom.
ingen som sagt i klartext att han inte duger, men det har sagts att det inte är en wow värvning och någon har sagt att vi borde skaffat rutin.
en målspruta... etc.
indirekt har mik-fansen alltså sagt att han inte duger. och det är dåligt. tycker jag.
Barbapappa:
Jag är glad att han blev värvad. Han har inte heller hunnit få mif-sjuka, för han var där bara ett par matcher.
Dock är han inte den wow-värvning som kommer leda oss upp i Elitserien. Och om någon nu tolkar att det är lika med att man inte duger, då är det extremt gott om spelare som inte duger i Allsvenskan. Och kanske även en 60-70% av spelarna i Elitserien skulle hamna i den här kategorin...
jag borde kanske tillägga att mitt uttalande baseras mkt på vad som skrivits inne på mik.se också.
effecten som jag ser är att alla har en åsikt om honom och ingen har fått sina förväntningar uppfyllda och då spyr man lite galla.
jag har dock inte pekat ut någon speciell person utan pratar mer allmänt hur jag tolkar det jag läser.
hur tolkar han det om han läser?
Nyström på expressen tycker att leksand har gjort supervärvningar och kan inte annat än att se leksand i ES nästa år...Var det inte så att man skulle spela om det eller är det det vanliga leksandsfjäsket om att de borde ha fri tillgång till ES utan att spela om det? "Vi har ju så fin hall och så bra supporters och så rik Ejendal"
men det är ju det mora vill, att vara med och kriga i kvalserien. gör mora 5 mål så kan man släppa in 6 st.
var ligger då felet, i anfallet eller i försvarsspelet?
med ett bra försvar som släpper in få mål så behöver man inte göra så många för att vinna. enkel mattematik.
Det är fråganom bästa sista datum för spelare som gjort sitt. Spelare på uppgång är bättre att satsa på än de på nedgång.
Det finns nog killar som är mellan 32 och 35 som är villiga att ge järnet i dessa sista matcher.
håller med att det var någon med spetskvalitet som önskades. Inget ont om Ross L., han behövs i Power play, men var det Ross som supporterlirarna ville ha? Det är intressant att vet vilka som beslutat vilken som skulle bli supporterliraren.
Hakan Olsen:
Direkt från supporterlirarsidan:
"Detta extra tillskott är inte villkorat på annat sätt än att det ska finansiera ett nyförvärv inför kvalserien."
Vilket i klartext betyder att vi givit iväg en summa pengar till Mora IK att förvalta efter eget huvud. Inte villkorat det minsta, vad gäller vem eller vad.
Som jag fattade så vill de ha honom till Jesenice, men jag förstod inte om han var med på noterna så att säga. Enligt google translate så har Kristan sitt hockeybröd serverat i Sverige (*skratt). De vill ha tillbaks honom men det är inte så lätt när han har giltiga avtal i Sverige. Snurrigt javisst, men jag kan dock inte Slovenska och inte google translate heller uppenbarligen :P